Toon posts:

[XP] Inloggen duurt lang

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een probleem met een laptop met windows xp professional sp2. Als ik met de gebruiker inlog op ons domein (Windows 2003 server) gaat alles goed. Maar als ik de netwerkkabel eruit haal en inlog met hetzelfde account duurt het inloggen erg lang. De achtergrond van de gebruiker wordt wel zichtbaar maar er gebeurt verder niks. De laptop zie je ook niet laden. Er gebeurt dus helemaal niks. Na ongeveer 30 sec wachten gaat de laptop wel weer verder met opstarten.
Ik heb het profiel al een keer lokaal weggegooit maar dit hielp niks.
Ik heb hier al gesearched maar kon hier verder niks over vinden. Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor??

Alvast bedankt

Rodie

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik waag een gokje op netwerkdrives ... Je kan het zelf uitproberen door tijdens die 30 sec op alt-tab te duwen , het netwerkverbinding venstertje te kiezen (die je nooit krijgt te zien overigens), vervolgens een keer op tab duwen en dan enter (annuleren). Er zullen vast wel betere oplossingen zijn ;)

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Zoals ook geschreven in je andere thread:

Ik denk dat hij probeert een IP-adres te krijgen van de DHCP-server (indien dit zo ingesteld is) en aangezien hij deze niet kan vinden duurt het een tijd eer XP een 169.x.x.x geeft.

Wat je kan proberen als test is om een vast IP-adres te geven en kijken of dat uitmaakt.

Simke

Verwijderd

verder DNS uitzetten??? je systeem wacht ergens op blijkbaar.... zet desnoods je TCP Protocol uit om het zeker te weten

Verwijderd

Topicstarter
Oke. bedankt voor de tips. Ik zal kijken of dit help.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Crossposten/2 dezelfde topics aanmaken is niet te bedoeling!

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 26-04-2007 11:26 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Kwist niet zeker waar ik de post moest plaatsen...Anders mag er wel 1 dicht...sorry

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie dat je nieuw bent, welkom :)

Aangezien je in Inloggen traag al iets verder bent, zetten we deze wel dicht.
Neem nog even de Registratievoorwaarden / korte FAQ door, want crossposten is inderdaad niet de bedoeling ;)
Maar dat zal wel nieuwigheid zijn.
Succes verder :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.