Toon posts:

Inloggen traag

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met een laptop met windows xp professional sp2. Als ik met de gebruiker inlog op ons domein (Windows 2003 server) gaat alles goed. Maar als ik de netwerkkabel eruit haal en inlog met hetzelfde account duurt het inloggen erg lang. De achtergrond van de gebruiker wordt wel zichtbaar maar er gebeurt verder niks. De laptop zie je ook niet laden. Er gebeurt dus helemaal niks. Na ongeveer 30 sec wachten gaat de laptop wel weer verder met opstarten.
Ik heb het profiel al een keer lokaal weggegooit maar dit hielp niks.
Ik heb hier al gesearched maar kon hier verder niks over vinden. Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor??
Alvast bedankt

Groeten Rodie

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik denk dat hij probeert een IP-adres te krijgen van de DHCP-server (indien dit zo ingesteld is) en aangezien hij deze niet kan vinden duurt het een tijd eer XP een 169.x.x.x geeft.

Wat je kan proberen als test is om een vast IP-adres te geven en kijken of dat uitmaakt.

Simke

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22
Simke schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:14:
Ik denk dat hij probeert een IP-adres te krijgen van de DHCP-server (indien dit zo ingesteld is) en aangezien hij deze niet kan vinden duurt het een tijd eer XP een 169.x.x.x geeft.

Wat je kan proberen als test is om een vast IP-adres te geven en kijken of dat uitmaakt.
Zou wel vreemd zijn. Zit hier ook in een domein en log regelmatig op mijn laptop in zonder netwerk kabel, en ik hoef echt geen 30 seconden te wachten. Ook geen vast IP.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Gok dat het systeem staat te wachten op bepaalde domeingegevens.

Dat kan zijn dhcp, roaming profile, andere policy gerichte zaken????

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Crossposten/2 dezelfde topics aanmaken is niet de bedoeling!

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 26-04-2007 11:26 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
De policy die in staat gesteld is voor alle gebruikers hetzelfde. Het profiel wordt lokaal opgeslagen. Wel appart dat er maar 1 laptop last van heeft en alle andere niet.

Verwijderd

Zit er een wireless adapter in die tevergeefs gaat zoeken naar betreffende domein? Kijk eens als je wireless uitzet of het probleem dan nog bestaat.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd. Het probleem bleef hierna hetzelfde.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Veel netwerkdrives die niet gevonden kunnen worden misschien?
Dit klinkt echt als een netwerkprobleem. Er start software op die het domein (of machines op het domein) wil kunnen benaderen en dit lukt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al opgelost. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd.
Maar ik heb nog wel een ander probleem met een pc hier. Na het inloggen blijft de pc een aantal minuten hangen bij het venster "Applying computer settings". Nadat hij uitgeladen is werkt Windows wel weer gewoon normaal. Iemand hier misschien een oplossing voor? Of moet ik hier een nieuwe post voor aanmaken?

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan wel een slotje op

Verwijderd

hoewel je duidelijk niet echt heel goed hebt gezocht, probeer die pc eens opnieuw aan te melden op je domein.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:37:
hoewel je duidelijk niet echt heel goed hebt gezocht, probeer die pc eens opnieuw aan te melden op je domein.
Ik heb wel gezocht en een aantal oplossingen geprobeerd, maar geen van allen met succes. Ook heb ik de pc opnieuw in het domein gehangen maar dit loste het probleem ook niet op.
Ik heb ook met een ander account ingelogt op het domein maar dit gaf hetzelfde probleem.
Als de pc opnieuw wordt opgestart komt dit probleem voor, maar als uitlogt en weer opnieuw inlogt komt het probleem vreemd genoeg niet voor.
Pagina: 1