Toon posts:

Oudere configuratie geschikt voor gamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb de volgende componenten over en wil hier een gamepc van maken.
Ben benieuwd of dit een geschikte combi is of dat ik wat moet vervangen? Ik denk iig de FX5200.
AMD XP 2800 ATHLON
Asus A7N8X de luxe gold
MSI FX5200
2x DDR 512
Tips zijn welkom.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:50
Welke spellen op welke resolutie en instellingen wil je spelen? Er zijn spellen waarvoor dit prima voldoet, terwijl veel/de meeste nieuwere spellen graag een snellere graka + processor + min 2GB geheugen hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-04-2007 11:28 ]

Specs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk naar de spellen die je wilt spelen en zoek hun minimale/aanbovelen systeemeisen op. Klaar. Of iets nog geschikt is voor gamen kun jij alleen zeggen.

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-05 23:00

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Het ligt er totaal aan , welke spellen je wil spelen. De nieuwste ? of oude toppers ?

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Budgettering en wat versta jij exact onder de term "gamen". Gelieve een post van minstens 500 woorden neer te zetten, dan hebben we enig idee, naar waar je wilt gaan. Browser-games zoals oGame hebben 2x zoveel spelers als WoW, maar de systeemeisen is niet meer dan een pc waarmee je tweakers/GoT kan bezoeken. Niet alleen paar namen van games vernoemen, maar weldegelijk beschrijven wat je met de games wilt bereiken. Er zijn verschillende gradaties van systeemeisen, doos-systeemeisen (kan net de naam van het spel tonen, dat is het dan ook), speelbare systeemeisen (bv een firstpersonshooter moet 60fps gemiddeld halen), progamer systeemeisen (bv Counter-Striker eist minstens 60fps in de meest extreme overdreven extravagante omstandigheden, gemiddelde fps is totaal niet belang). Versie- en patchnummers beïnvloeden ook de performance.

[ Voor 46% gewijzigd door rapture op 25-04-2007 11:35 ]

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat je videokaart de zwakste schakel is. Maar een high end gamesysteem wordt het niet door alleen de videokaart te vervangen... Mijn systeem zit enigszins in de buurt (P4 2,4 GHz, 1,5 GB geheugen) en ik heb vorig jaar een nVidia 6800GS AGP gekocht. Nu kan ik de meeste spellen wel spelen (natuurlijk niet alles op high en niet op een al te hoge resolutie), en het verschil met mijn oude FX5600 was erg groot! Zoek dus een leuk AGP-kaartje, ik heb begrepen dat de 7600GS bijvoorbeeld niet meer zo duur is en dan kun je weer even vooruit! Succes!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit is wel een hele simpele vraag.
In deze PC is inderdaad duidelijk die FX5200 de bottleneck op gamegebied.

Wil je hier echter een Game PC van maken dan denk ik dat je toch een flink stuk dieper in de buidel moet tasten. Als je de 3D kaart upgrade naar iets leuks kun je met de huidige veeleisende shooters alleen leuk op 1024x768 op Medium Detail gaan draaien en na een jaar kun je denk ik door naar de lagere detail settings. Minder veeleisende games als bijvoorbeeld CnC3 wil er verder nog wel best op lopen.

Maar je geeft echt heel erg weinig informatie over wat je er mee wilt gaan doen, bijvoorbeeld welke spellen je zou willen spelen, oude/nieuwe games? Shooters/RPG/RTS?
Ook is dit niet helemaal de juiste plek voor dit soort vragen.
Ik stel voor dat je eens goed nadenkt over wat je er precies mee wilt en dan gaat kijken in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 25-04-2007 11:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.