Toon posts:

Ik heb een dino PC, kan ik hier nog wat mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb een wat oudere PC die voor mij alles doet wat ik wil, alleen de nieuwste C&C kan ik er niet meer op spelen. Wat kan ik er aan doen om met wat simpele ingrepen toch dit spel te kunnen spelen?

Dit heb ik:

MoBo: MSI MS 6712 Vers. 10 A
(AMD MSI AGP 8x)
AMD Athlon XP 2000+, kloksnelheid 1.67 Mhz 512 Mb
GeForce4 MX 440 8x 64Mb DDR
Conceptronic internal 56k PCI voice-fax modem
en een
PC 2700 (CL 2.5) 512 DDR-Dimm geheugen (184 pins)
in een
A-Open QF50A miditower (350 W)

Het spel in kwestie ondersteunt de GeForce4 MX videokaart niet om de een of andere reden.

Ik ben niet bepaald een hardcore gamer, en ben eigenlijk redelijk tevreden met de performance van m'n PC. Ook al is die wat ouder.
Wat zou ik nu kunnen verbeteren aan m'n PC?
Welke videokaart kan ik er nu inzetten, zonder een ander moederbord er bij aan te moeten schaffen, of m'n voeding te moeten vervangen?

Verder, is uitbreiding van het geheugen nodig? Het spel heeft 512 nodig, en dat heb ik. Is wel minimaal, maar het zit er in!

Als laatste, stel dat ik de processor zou vervangen door een 2800+ (dit wordt nog ondersteund door m'n MS-6712 moederbord), dan zit ik nog steeds onder de 2.0 Ghz. Kan ik daar iets aan veranderen?

Piet

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

Cyphax

Moderator LNX
Op mijn PC met dezelfde processor maar een GF4 TI4800 draait het al vrij netjes, dus het enige dat je zou moeten vervangen is je videokaart. Ik zou een 2e-hands kaartje opzoeken. Eventueel een wat nieuwere Geforce, zolang het maar AGP is, of een Radeon (9800 pro of nieuwer).
Je kunt ook overwegen wat meer RAM in je PC te stoppen, 512MB erbij zal ie fijn vinden. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Ik zou zeggen: geef niet te veel uit (max 100 euro) aan 512MB DDR en een 2e hands graka als een 9800 oid. Deze PC is gewoon ~5 jaar oud en met geluk kun je nog een jaar doorgaan. Maar in mijn mening ligt een game bak echt maximaal 4-5 jaar na een kleine upgrade.. Laat ik het zo zeggen, ik had een hele nieuwe PC gekocht en deze verbannen tot downloaden, internet/textverwerkings PC-tje om zo nu en dan een potje RA2 over het netwerk te spelen :P. Dit omdat de PC zelfs na die upgrade nog maar net boven het minimum bungelt.

De PC heeft zn opmars gemaakt en dat merk ik helaas.... De meeste leken (no offend) waarvoor ik een PC fix hebben gewoonhet idee dat die dingen 10 jaar leven... Het is geen wasmachine ofzo waar al 20 jaar niks aan veranderd is behalve dat de ene iets meer inhoud heeft of net iets zuiniger is geworden.... Nee, 10 jaar geleden zat ik nog op een 386 met een paar MHz, nu typ ik op een dualcore 1,6GHz laptopje....

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 25-04-2007 11:15 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT.

Neems eens een kijkje in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reacties. Ik zal zeker even in het topic Part 14 kijken, alhoewel ik al goed bezig ben geweest en net thuis ben gekomen met een extra 512 geheugen, een 160 gig HD en nou nog op zoek naar een graka.
Alhoewel... ook dat het spel maar met minimale eisen gespeeld kan worden. Dus niet te veel processen laten draaien op de achtergrond...

Nogmaals dank!

Verwijderd

hierzo staan de system specs, maar die weet je al.
[PC] Command & Conquer 3: Tiberium Wars - Deel 5

Er staat 512MB, maar je hebt al een extra reepje van 512MB dus dat zit wel goed. Een vriend van mij heeft de demo en heeft het er al wel lastig mee :/ (1.6Ghz proc, 512 MB geheugen, Radeon 9500)
Iig zal ik je aanraden (bijv. hier op tweakers.net bij de Vraag en Aanbod sectie) een 2de hands graka te kopen, kan je best goedkoop altijd wel goede kaarten halen ;) . Ook heb je wel een processor upgrade nodig, maar dat is wel een beetje puzzelen want dan heb je waarschijnlijk nieuw moederbord nodig (enz), dus een nieuwe pc zal een betere optie kunnen zijn?, alleen wel veel meer geld? Als je namelijk nu een nog steeds verouderde proc neemt, dus later weer tegen een muur lopen omdat je dan weeeer niet kan spelen. |:(
Pagina: 1