Linux leest beschadigde dvd's niet Windows wel

Pagina: 1
Acties:

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Voor de duidelijkheid alle dvd's zijn allemaal onbeveiligd.
Ze draaien onder windows allemaal perfect alleen er zitten crc fouten op de schijfjes.
Goede dvd's zonder crc fouten draaien ook perfect in linux.
Ik gebruik gxine in linux en mediaplayer classic in windows

Dit is zo'n beetje mijn linux output:
dvdtitle: leeg
dvd serial number leeg
dvd title alternative leeg
unable to find map file "/root/.dvdnav/.map"
libdvdnav dvdopenfileudf:udffindfile /video_ts/video_ts.ifo failed
libdvdnav dvdopenfileudf udffindfile /video_ts/video_ts.bup failed
libdvdread can't open file video_ts.ifo
libdvdnav vm faild to read video_ts.ifo

Deze pakketten gebruik ik :

dvdnav version 0.1.10
libdvdcss version 1.2.9

vergelijkbaar topic
[gentoo] Xine en oKLE crashen bij spelen dvd's...

dvdspec
http://www.dvd-replica.com/DVD/vmgguide.php

Hopelijk dat iemand hier een workaround voor heeft want ik wil een mediacenter met linux opbouwen.
En dan moeten de schijfjes net zo werken als in windows!

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoe komen die crc fouten dan?
Zou je dat niet gewoon oplossen; weg van minste weerstand?

• lamko
ligt aan de kwaliteit van dvd's of de brander want ik zie geen krassen.
Weg van de minste weerstand gaat niet want de data staat alleen nog maar op de dvd's. En alles opnieuw branden vindt ik ook een beetje onzinnig als het in windows wel werken kan.

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2025

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Ik weet niet of het belangrijke data is, maar als je er aan gehecht bent zou ik het toch maar even opnieuw branden. Als de kwaliteit van de DVD's zo slecht is dat er nu al CRC fouten opzitten, zijn ze binnenkort waarschijnlijk ook niet meer onder windows te lezen.

Verder kan ik je helaas niet helpen met je probleem, het was puur even als waarschuwing, want slechte DVD's kunnen hard achteruitgaan in kwaliteit.

Everybody lies

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

Soldaatje schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:36:
Hoe komen die crc fouten dan?
Zou je dat niet gewoon oplossen; weg van minste weerstand?
elke cd zitten crc fouten. door krasjes/slijtage/slechte lasers in branders en lezers/timings foutjes etc. etc.
Maar omdat er een behoorlijke portie foutcorrectie mee word opgeslagen, zou dat eigenlijk niet uit mogen maken. (vandaar ook dat windows ze wel afspeelt)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• lamko
Met dvdinfo pro heb ik gechecked op crc fouten en deze waren allemaal unrecoverable en ze zaten niet aan het begin van de schijf maar net op iets van een kwart.
Maar kwa afspelen merk ik er weinig van, snel door de dvd heen skippen heeft me nog niet op die punten gebracht.
En misschien geeft het hoogstens een artifactje alleen omdat linux zich volgens mij iets te strict aan de spec houdt want ik heb namelijk het ifo bestand onder windows bekeken en onder linux en bijdekeren zijn ze exact gelijk.
Net of linux de ifo leest en dan kijkt of het klopt met de schijf zelf en windows zo iets heeft van ik lees de ifo en doe gewoon dom m'n werk :) Blijft natuurlijk allemaal giswerk kan net zo goed zijn dat linux wat onderdelen mist van de dvdspec of kwa aansturing van een dvdspeler zodat het net niet zo lekker werkt als onder windows.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Kun je ze wel afspelen met mplayer?

• lamko
mplayer gebruikt ook libdvdread

output mplayer :
playing dvd://
reading disc structure, please wait..,
libdvdread: cant't open file video_ts.ifo
cant't open vmg info!

Playing
file not found ' '
failed to open

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Doen vlc en totem het ook niet? Ik weet niet of die dezelfde lib gebruiken, maar vooral VLC staat erom bekend goed met beschadigde bestanden om te kunnen gaan.

Kun je wel direct de *.VOB of andere *.IFO bestanden openen?

• lamko
Ik heb een workaround gevonden eerst handmatig mounten met : mount /dev/hda /media/cdrom0
Als ik dan vul_in_dvdafspeelprogramma dvd:///media/cdrom0 als locatie aangeef dan werkt het!
Wat me nu wel opvalt is dat vlc als enige geen menu's weergeeft na ja die gaat er toch weer af.

Hele probleem zat hem dus in automount omdat de dvd enigszins beschadigd is werd hij niet geautomount om zomaar te zeggen :)
Hopelijk hebben ze dit bij automount ook door, geen idee wie ik hier trouwens voor moet hebben :?

bedankt iedereen voor het meedenken in speciaal JanDM door zijn opmerking over losse vob-bestanden zag ik dat het hele volume niet gemount was.

[ Voor 12% gewijzigd door lamko op 25-04-2007 15:28 ]

Pagina: 1