[gentoo] Xine en oKLE crashen bij spelen dvd's...

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik krijg het niet meer voor elkaar om dvd's af te spelen op mijn systeem. Opzich is alles geïnstalleerd, alle codec's staan erop, libdvdcss is aanwezig, maar het blijft fout gaan...
De symptomen zijn erg voorspelbaar. Zodra je een dvd start krijg je altijd eerst een screener te zien van de uitgever van de dvd. Deze speelt zonder problemen af. Hieruit leidt ik dus af dat m'n software in princiepe in orde is.
Maar als deze screener afgelopen is, crasht zowel xine als oKLe.

Als ik ze start vanuit een console verschijnt daar deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
This is xine (X11 gui) - a free video player v0.99.4.
(c) 2000-2004 The xine Team.
libdvdread: Using libdvdcss version 1.2.9 for DVD access

libdvdread: Attempting to retrieve all CSS keys
libdvdread: This can take a _long_ time, please be patient

libdvdread: Get key for /VIDEO_TS/VIDEO_TS.VOB at 0x00012b60
libdvdread: Elapsed time 0
libdvdread: Get key for /VIDEO_TS/VTS_01_1.VOB at 0x00012d4b
libdvdread: Get key for /VIDEO_TS/VTS_02_0.VOB at 0x000b2ab1
libdvdread: Get key for /VIDEO_TS/VTS_02_1.VOB at 0x000cc896
libdvdread: Found 2 VTS's
No accelerated IMDCT transform found
libdvdread: Can't seek to block 731783
libdvdread: Invalid IFO for title 2 (VTS_02_0.IFO).
xiTK received SIGSEGV signal, RIP.
Gedood

Er worden 2 fouten gemeldt:
- No accelerated IMDCT transform found
- libdvdread: Can't seek to block 731783

Vooral de 2de lijkt de das om te doen, al weet ik niet wat die eerste foutmelding precies inhoudt.
Ik heb een aantal dvd's getest, en allen vertoonde hetzelfde effect. Het is dus onmogelijk een defecte dvd-schijf...
Ook is het block nummer bij elke dvd anders. Het is dus ook niet zo dat m'n speler het niet wil lezen (het betreft een Nec ND1300 brander, die onlangs nog een paar dvd's zonder problemen heeft gebrandt...)
Ik zit behoorlijk vast hiermee... wie kan me helpen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

deepbass909 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 21:47:
Ik krijg het niet meer voor elkaar om dvd's af te spelen op mijn systeem. Opzich is alles geïnstalleerd, alle codec's staan erop, libdvdcss is aanwezig, maar het blijft fout gaan...
libdvdread: Can't seek to block 731783
[/quote]

Dat beide programma's crashen is zeer waarschijnlijk omdat ze allebei de bibliotheek libdvdread gebruiken om dvd's te lezen. Zo te zien gaat het mis omdat de menu-structuur van de dvd wijst naar een block dat niet gelezen kan worden.

Mogelijkheid 1: de menu structuur is corrupt
Mogelijkheid 2: het is één of andere ingewikkelde beveiliging met bad blocks e.d. die onder windows waarschijnlijk wel goed werkt.

Probeer eens een andere dvd, of deze dvd in een andere computer. Of probeer uit te vinden of mplayer ook libdvdread gebruikt, zoniet, probeer mplayer.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

probeer het eens met mplayer-bin, geeft die hetzelfde gezeik?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Dat beide programma's crashen is zeer waarschijnlijk omdat ze allebei de bibliotheek libdvdread gebruiken om dvd's te lezen. Zo te zien gaat het mis omdat de menu-structuur van de dvd wijst naar een block dat niet gelezen kan worden.

Mogelijkheid 1: de menu structuur is corrupt
Mogelijkheid 2: het is één of andere ingewikkelde beveiliging met bad blocks e.d. die onder windows waarschijnlijk wel goed werkt.

Probeer eens een andere dvd, of deze dvd in een andere computer. Of probeer uit te vinden of mplayer ook libdvdread gebruikt, zoniet, probeer mplayer.[/quote]

Het zijn dvd's die ik eerder wel kon lezen onder linux... en ik heb een aantal getest, en alle gaven dezelfde fout, met alleen andere block-nummers.

Sommige dvd's kan ik wel afspelen, maar dan moet ik tijdens die eerste filmpjes naar het root menu springen. Maar dit gaat dus niet met elke dvd goed...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier