windows vista, paniek

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:28
halo, ik heb vandaag windows vista geinstalleerd. en er zijn een paar dingen waarvan ik helemala in de stress raak.

in de beta tijd kon ik wel gewoon drivers voor mijn soundblaster live 5.1 vinden. en nu zoek ik het hele internet af en vind echt niets (zelfs geforceerde kx project drivers werken niet).

ook blijft er staan: earlier version of windows, bij het boot menu. Maar ik heb alleen vista eropzitten.. vroeger kon je dit toch met boot.ini verhelpen? maar dit lukt me niet, en op de microsoft site kan ik alleen maar iets met kerneldebugging vinden?

mischien zoek ik wel helemaal verkeerd hoor, ik weet het niet?

p.s, weet iemand waar ik het ouderwetse RUN kan terugvinden, ik moet nu het startmenu op classic zetten, en het is een dell versie dus staan op sommige plekken dell logo's weet een van jullie of dit weg te halen is?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

voor run : win-key + r

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor RUN: Rechtermuisknop op je start menu, laatste tab, 'Show Run'

Voor je soundblaster drivers: moet je de XP versies gebruiken. Je download die, en op het einde zegt 'ie dat je niet het juiste besturingssysteem hebt. Je klikt NIET op ok. Dan ga je in je Device Manager, en klik je op de geluidskaart -> update drivers -> dan wijs je naar je Temp folder (daar staan die Creative drivers), dan slikt ie ze wel.

Ik weet niet hoe die oude bootloader van Vista werkt, maar dat vind je wel in het grote Vista ervaringen topic ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat vraagt hij niet ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:49

ThunderNet

Flits!

of customize je start menu ;) Kun je het gewoon aanvinken.
Daarnaast kun je het ook gewoon in je search vak invoeren (moet je applicatie wel geindexeerd zijn ) :)

edit: -te laat-

[ Voor 3% gewijzigd door ThunderNet op 24-04-2007 17:33 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kan je het bootmenu niet editten met msconfig.exe? Anders zal het wel lukken met de ouderwetse console: AtleX in "[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic...". Run haal je trouwens tevoorschijn met winkey+R.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Rechtermuisknop op taakbalk -> Properties -> Start Menu -> Customize -> 'Run Command' aanvinken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Run is iig makkelijk, rechts op startmenuknop, eigenschappen, start menu, aanpassen, en een vinkje voor run command :)
veel te laat :X

[ Voor 6% gewijzigd door pat42 op 24-04-2007 17:34 ]

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nog makkelijker. Klik op start voer in het zoek schermpje in wat je wilt uitvoeren. Ram op enter. klaar!

(Run en Search zijn gemerged).

[ Voor 14% gewijzigd door Seth_Chaos op 24-04-2007 17:37 ]

• Speeddragon
wow, bedankt allemaal:) hele snelle reacties..

nu mijn zip drive nog aan de praat krijgen (wat volgens internet niet kan)
en mijn smart tv3 tv kaarjte,, wat mischien wel moet lukken

die dell logo's laat ik denk ik gewoon zitten

en dat met die earlier version of windows ga ik ook maar even op mijn gemak uitzoeken

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik heb hier zelf helaas geen vista meer draaien, maar als ik het me goed herinner kun je met 'bcedit' je boot menu aanpassen (en dus ook die oudere versie weghalen)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Speeddragon
ook geprobeert, alleen dan krijg je even een schermpje en is binnen 1 sec weg

• jansmarcel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
SPEEDDRAGON schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:37:
wow, bedankt allemaal:) hele snelle reacties..

nu mijn zip drive nog aan de praat krijgen (wat volgens internet niet kan)
en mijn smart tv3 tv kaarjte,, wat mischien wel moet lukken

die dell logo's laat ik denk ik gewoon zitten

en dat met die earlier version of windows ga ik ook maar even op mijn gemak uitzoeken

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Paniek? Paniek?

Ik zie eigenlijk helemaal geen reden tot paniek?
wat ik wel zie is een aantal vragen die je door rustig te blijven en zelf iets meer vooronderzoek te doen prima op te lossen zijn.
Lees [Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 13] en een paar voorgaande delen nog eens op je gemak door, kijk op www.microsoft.com/vista rond, gebruik de Help.

Omdat ik niet het idee heb dat je lang hebt nagedacht denk ik dat het verstandiger is dit ietwat impulsieve topic te sluiten.

Kom je écht ergens niet uit, en je vind het niet met de GoT search , de Help of Google, kan je een nieuw topic openen wat wél voldoet aan de Windows Clients - Policy

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.