[USB HD] - Delayed Write Failure

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Ik wil binnenkort mijn computer upgraden, maar tegelijkertijd een normale IDE HD behouden als storage, enkel aan te zetten als ik er wat van nodig ben.

Nu heb ik daarvoor een USB 2.0 behuizing gekocht, te weten een Spire Gigapod Usb 2.0,
zie plaatje hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/spire.jpg

Nu wou ik van de kleinere HD die nog in de computer zit, en ook een normale IDE HD betreft, alle installatiebestanden, foto's, muziek en andere zut overzetten. Helaas lukt dit niet. Ik krijg de onderstaande foutmelding en tegelijkertijd springt er weer een venster (autoplay) open dat Windows de F schijf heeft gevonden. Wat vreemd is aangezien hij al reeds verbonden zit.

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/probleem.jpg

Echter, de usb kabels zitten goed vast en de usb 2.0 kaart in de computer zelf is ook goed geinstalleerd (de Hp Psc 1210 printer werkt ook via deze kaart, werkt prima).

Nu heb ik wat lopen zoeken via Google en kwam uit op deze hulp pagina van Microsoft:
"Delayed Write Failed" error message when you manage files in Windows XP

De optie om "Enable write caching on the disk" uit te schakelen werkt niet. Beide opties, zie hieronder geven hetzelfde resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.magical.tweakdsl.nl/GoT/usbhd1.jpg

In het systeembeheer wordt de schijf wel keurig weergegeven als ik em inschakel:

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.tweakdsl.nl/GoT/usbhd.jpg

Mja, wat heb ik verder geprobeerd, ik heb een bijbehorende driver cd-tje er bij gekregen, maar die blijkt Windows 98 only te zijn. WTF???
Ik heb getracht de drivers van het usb device handmatig te updaten, maar er is schijnbaar geen nieuwere versie van de al aanwezige drivers.

Ik heb op GoT wat rondgezocht, kwam een aantal topics tegen, maar mijn oplossing staat er niet bij :'(
De HD zelf is verder in orde, maakt ook geen herrie ofzo. De jumper staat op primary master, maar volgens mij maakt dit voor Usb geen bal uit.

USB HD geeft steeds 'Delayed write failed'
Windows - Delayed Write Failed
[WINXP] Delayed Write Failed op removable schijf

Ik ben even uitgezocht, wie kan me verder helpen?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

WinXP heeft geen drivers voor USB mass storage nodig. ;)

En je probleem is simpel: de verbinding is kort onderbroken en dat heeft gegevensverlies betekent, dirty buffers die nog niet weggeschreven waren zijn daarbij verloren wat in het ergste geval een corrupt filesystem kan betekenen. Idd optimize for quick removal en een betere kabel gebruiken (niet zo'n dunne USB kabel).

• Snowwie
Het lijkt me sterk dat de kabel er iets mee te maken heeft, en de dikte kan ook haast niet van invloed zijn. Enkel de connectoren kunnen misschien slecht contact maken. Maar bij de Spire USB zat wel een kant en klare kabel en zo dun is die niet. 4 mm ofzo. :?

Overigens bekijk ik ook gewoon series vanaf die externe HD, dat geeft verder geen problemen..

[ Voor 15% gewijzigd door Snowwie op 24-04-2007 19:06 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Oh ik heb herhaaldelijk problemen gehad met USB bekabeling, je hebt gewoon goede dikke kabels nodig. Die flutkabeltjes die superdun zijn geven vaak problemen zoals disconnects; en als dat je externe schijf betreft kan dat heel vervelend zijn. Ook gewoon direct op je mobo aansluiten geen hub ofzo. Althans dat zijn dingen die je kunt proberen als je last van die probleem hebt.

• Snowwie
Rechtstreeks op het mobo aansluiten is juist het probleem, bij de nieuwe generatie moederborden heb je geen IDE controller meer, enkele SATA. En ik wil die schijf (250 gb) enkel houden voor storage van belangrijke bestanden en enkel aan doen wanneer het echt nodig is. Een stroomschakelaar aan de voorkant van de pc naar de HD intern zou ook niet zo gek zijn.

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snowwie schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:06:
Rechtstreeks op het mobo aansluiten is juist het probleem, bij de nieuwe generatie moederborden heb je geen IDE controller meer, enkele SATA. En ik wil die schijf (250 gb) enkel houden voor storage van belangrijke bestanden en enkel aan doen wanneer het echt nodig is. Een stroomschakelaar aan de voorkant van de pc naar de HD intern zou ook niet zo gek zijn.
Met direct aansluiten op het mobo bedoelt enligtenment vast de USB poorten die op je mobo zitten, niet die op een losse USB hub of frontheader zitten.

• Snowwie
Terw_Dan schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:16:
[...]

Met direct aansluiten op het mobo bedoelt enligtenment vast de USB poorten die op je mobo zitten, niet die op een losse USB hub of frontheader zitten.
Dat is mogelijk, maar ik heb een aparte usb 2.0 kaartje in mijn computer zitten. Misschien dat als ik straks mijn computer ga vernieuwen dat dat moeder onboard usb 2.0 heeft. Vooralsnog heb ik de usb case in de kast gedaan en de hd er uit gehaald. Die gaat eerst maar tijdelijk in de server pc.

Mijn YouTube Channel

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kan ook zijn dat het aan dat insteekkaartje ligt, toevallig een Sweex :) ? Heb je al geprobeerd om de drivers daarvan te updaten (er zit over het algemeen een Via chipsetje op zon kaartje)?

[ Voor 43% gewijzigd door aramdin op 25-04-2007 18:57 ]

Instagram / YouTube

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 19:27

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb dit probleem ook gehad toen ik mijn Maxtor aansloot via het frontpanel. Ik heb hem toen op 1 van de mobo poorten gezet en alle errors waren weg.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Snowwie
Ik ga binnenkort toch een upgrade set kopen voor mijn pc, dus dan probeer ik het gewoon uit en anders haal ik de installatie bestanden wel van mijn server pc. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1