Windows - Delayed Write Failed

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109365

Topicstarter
Matched: delayed, failed, write, usb, hd
Hoi hoi,

Ik heb problemen met mijn net nieuw aangekochte externe HD. De behuizing van de HD is de Techsolo TMR-3550 en de HD die erin zit is de Seagate Barracuda 7200.7 160 GB ATA100. De externe HD werkt via USB 2.0

Ik heb nu ongeveer 100 gig naar de schijf gekopieerd. Als ik nu bestanden naar de schijf kopieer geeft windows de volgende melding:

Windows - Delayed Write Failed.
Windows was unable to save all the data for the file H:\... The data has been lost. This error may be caused by a failure of your computer.

Ook maakt de externe HD een ratelgeluid.

Verder werk mijn computer helemaal oke. Hier zijn de specs:
Pentium 4, 3000MHz
Intel Bonanza D875PBZ
1024 MB DDR SDRAM
WDC WD2000BB-00DWA0 (hardeschijf ;))

Ik hoop dat dit voldoende informatie is.

Heeft iemand een idee??

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Matched: hd
Ik draai overigens alles onder Windows XP zonder SP2

Als ik nu bestanden wil openen die ik naar de externe HD heb gekopieerd krijg ik de melding: The file or directory is corrupted and unreadable.

Ik ga maar proberen de HD opnieuw te formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 21:58
Geen matches
Ratelend geluid duidt in 1e instant op een defecte sector/disk oid
doe eens een slow format

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-07 16:57

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Geen matches
wvkreg schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:38:
Ratelend geluid duidt in 1e instant op een defecte sector/disk oid
doe eens een slow format
je bedoelt low format en dat zou ik maar niet doen als je je schijf wil heel laten. gewoon terug brengen en omruilen voor een ander want deze is defect.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Geen matches
De disk mag wel "normaal" ratelen, maar als deze klikt op het moment dat ie de melding geeft en verder niks meer doet is er wat loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Geen matches
das dus simpel:
weer in rijp voor de RMA service.
had en vorige week ook 1 voor me liggen die had hetzelfde probleem.
smart was er trouwens ook mee eens dat ie stuk was :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67498

Matched: write
Je zou ook eens kunnen kijken naar de volgende optie: open "device manager" => "properties externe disk" => "disk properties" => vink "write cache enabled" uit en reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Matched: write
Anoniem: 67498 schreef op maandag 13 december 2004 @ 08:37:
Je zou ook eens kunnen kijken naar de volgende optie: open "device manager" => "properties externe disk" => "disk properties" => vink "write cache enabled" uit en reboot.
Probleem met externe disks is dan alleen dat als je hem eruit haalt en weer op een ander ding aansluit je weer die instelling moet doen, dus dat is niet de meest beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67498

Matched: delayed, failed, write
Had een ongeveer soortgelijk probleem met een INTERNE 160GB disk. Delayed write failures...
Een oplossing was onder meer door "write cache enabled" uit te zetten. Dit geldt eigenlijk alleen voor externe schijven maar zou ook moeten werken voor interne schijven.

Maar het opgelost door nieuwe drivers van Intel Application Accelerator te installeren.

Check anders es:

"Delayed Write Failed" Error Message When You Manage Files in Windows XP
http://support.microsoft.com/?kbid=330174

of

http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=844566

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen_l
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-06 17:44
Matched: usb
Ik heb exact ditzelfde probleem gehad met een externe Lacie 40GB MobileDrive (Porsche). Die had ik aangesloten via een Sitecom USB 2.0 PCI kaart. Voor die kaart had ik de standaard drivers waar Windows mee aan kwam zetten ge-installeerd, en dat werkte niet voor het USB 2.0 gedeelte. Daarheb ik de Sitecom drivers voor geinstalleerd, wat het probleem geheel heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Matched: hd
Fairy schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:46:
De disk mag wel "normaal" ratelen, maar als deze klikt op het moment dat ie de melding geeft en verder niks meer doet is er wat loos.
De schijf maakt sowieso lawaai, maar meer dan ik gewend ben. Als de error melding komt maakt hij nog meer lawaai en blijft hij in een soort loop hangen, Windows wordt hier ook trager van.

Ik heb contact gehad met de leverancier en deze gaat er voor zorgen dat is zo snel mogelijk een nieuwe HD krijg. Gezien ik al vaker problemen heb gehad met Seagate krijg ik nu een Maxtor. Dit is waarschijnlijk onzin, maar Seagate heeft het wel afgedaan bij mij nu.

Bedankt voor alle reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Hubert schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:43:
[...]

je bedoelt low format en dat zou ik maar niet doen als je je schijf wil heel laten. gewoon terug brengen en omruilen voor een ander want deze is defect.
je bedoelt low level format en het is een fabeltje dat je schijf daarvan kapot gaat.

Overigens is het alleen in de fabriek mogelijk een low level format te doen, die tools van maxtor en andere fabrikanten noemen het low level maar zo radicaal zijn ze niet.
Pagina: 1