[MCE] Raid problemen bij instaleren

Pagina: 1
Acties:

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Topicstarter
Ik heb gisteren geprobeer om MCE-2005 te instaleren op een machine waar al een XP versie op staat. Het probleem is dat het moederboard beschikt over een Promise Fasttrack 100 lite raid chip (met aangepast bios). Bij het instaleren van winxp geef ik (via f6) aan dat ik extra controller drivers wil instaleren, en dit gaat prima, bij het keuzescherm waar ik kan kiezen op welke schijf/partitie ik winxp wil instaleren staat de raid array er netjes bij.

Wanneer ik hetzelfde doe bij de MCE 2005 instalatie dan krijg ik de raid array niet te zien, alleen harde schijven die via de 2 standaard ide poorten zijn aangesloten.

Bij het opgeven van de controller drivers (via f6 bij het booten van instalatie van cd) geeft MCE wel aan dat je kunt kiezen voor de aangeweze drivers van floppy, maar ook dat MCE al een nieuwere versie heeft (beide opties geprobeert, werken allebei niet)

Wanneer ik MCE op een "gewone" schijf instaleer installeerd hij netjes wel de array, en kan ik heb benaderen, alleen ik wil graag MCE op de raid 0+1 configuratie hebben.

Moederboard: ECS k7vta3 v5.0
Raid: Promise Fasttrack Lite (bios aangepast voor 0+1)

Kort door de bocht: winxp werkt, MCE 2005 niet, terwijl ik dacht: winxp = MCE + mediacenter uitbreidingen

Beste film ooit

• William/Ax3
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Tja kan altijd verschil zitten tussen de twee install cd's.

Probeer anders is je sata drivers te slipstreamen en zo zelf een nieuwe mce2005 install cd te bakken. Dan zou het gewoon moeten werken.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• soepkip

soepkip

Topicstarter
William/Ax3 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:05:
Tja kan altijd verschil zitten tussen de twee install cd's.

Probeer anders is je sata drivers te slipstreamen en zo zelf een nieuwe mce2005 install cd te bakken. Dan zou het gewoon moeten werken.
Het is een PATA raid, en de drivers geef ik toch op ? (plus dat deze zelf aangeeft dat ie ze al heeft ?)

Beste film ooit

• William/Ax3
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

soepkip schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:10:
[...]

Het is een PATA raid, en de drivers geef ik toch op ? (plus dat deze zelf aangeeft dat ie ze al heeft ?)
Tja dat Pata had ik niet door srry. maar kennelijk gebeurd dus het volgende.

1. Je xp cd heeft hellemaal geen drivers. Dus pakt zowiezo je floppy drivers.

2. Je mce pakt automatisch dus die drivers die erbij zitten (ongeacht of je floppy drivers erin doet) en deze stuurt dus kennelijk je raid controller niet goed aan.

mogelijke oplossingen:
1. De floppy drivers slipstreamen naar je mce install cd zodat je zeker weet dat hij deze pakt
2. Andere mce install cd gebruiken en kijken wat deze doet als je opgeeft dat je drivers van floppy pakt.

P.s al geprobeerd de laatste install drivers te dowen?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• soepkip

soepkip

Topicstarter
William/Ax3 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:20:
[...]

1. Je mce pakt automatisch dus die drivers die erbij zitten (ongeacht of je floppy drivers erin doet) en deze stuurt dus kennelijk je raid controller niet goed aan.

2. Andere mce install cd gebruiken en kijken wat deze doet als je opgeeft dat je drivers van floppy pakt.

3.al geprobeerd de laatste install drivers te dowen?
1.MCE vraagt welke je wilt gebruiken, allebei werken ze blijkbaar niet,
2. Is een goede, ik ga er een downloaden.
3. :D nog niet eens geprobeert, ga ik vanavond meteen doen (DNS-servers van provider lagen er gisteren uit)

Beste film ooit

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

soepkip schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:34:
[...]

1.MCE vraagt welke je wilt gebruiken, allebei werken ze blijkbaar niet,
2. Is een goede, ik ga er een downloaden.
3. :D nog niet eens geprobeert, ga ik vanavond meteen doen (DNS-servers van provider lagen er gisteren uit)
Dat laatste lijkt me wel de juiste actie :)
Dikke kans dat de laatste drivers nieuwer zijn als die op de MCE cd :)
Overigens, MCE = XP + mediacenter, alleen een stuk later uitgekomen dus ook met recentere drivers ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12-2025

SLeddert

SLeddert

Je moet de niet-raid schijven even loskoppelen voor de installatie.
Dan werkt het wel.
Nadat Windows geinstalleerd is kan je ze weer aansluiten.

Karsten

• soepkip

soepkip

Topicstarter
SLeddert schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:44:
Je moet de niet-raid schijven even loskoppelen voor de installatie.
Dan werkt het wel.
Nadat Windows geinstalleerd is kan je ze weer aansluiten.
Nope, had ik al gedaan, dan krijg ik de melding dat er geen schijven zijn gevonden en dan wordt de instalatie afgebroken

Beste film ooit

Verwijderd

Windows is soms de mening toegedaan dat zijn drivers beter zijn dan degene die jij aanlevert.
Het makkelijkste is om MCE eerst op een losse disk te installeren, drivers goedzetten, image maken en op de raid zetten, losse disk disconnecten en dan een boot repair doen op de raid partitie.

Nieuwere drivers gaat niet werken als je bios niet origineel is. Windows zal dan je nieuwe drivers weigeren.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 16:35 . Reden: Typo ]

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Nieuwste drivers werken niet, dus het wordt een install op non-raid, en dan partitie copieren naar raid

Beste film ooit

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12-2025

SLeddert

SLeddert

soepkip schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:46:
[...]

Nope, had ik al gedaan, dan krijg ik de melding dat er geen schijven zijn gevonden en dan wordt de instalatie afgebroken
Maar je schrijft dat na F6 de Raid-set er gewoon bij staat.
Ergens klopt je verhaal niet...

Karsten

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
dat was in windows XP en niet in MCE. Als ik het goed lees tenminste. |:(

• soepkip

soepkip

Topicstarter
elmertje schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:10:
dat was in windows XP en niet in MCE. Als ik het goed lees tenminste. |:(
Psies.

Het lijkt erop dat MCE gewoon niet wil dat je het instaleerd op een raid set. wel verdomd idioot. het is een oem licentie, dus ondersteuning hoef ik n iet op te rekenen.

De truuk van instaleren op een andere HD en dan de partitie verplaatsen werkt dus ook niet. MCE start dan op, maar blijft steken op het blauwe scherm waar winxp op staat ( (8)7 hoeveel moeite was dit nu voor MS om hieer een speciale MCE visual voor te maken) dus net voordat je de userkeuzes zou hebben en kom er niet meer in.

Ik wil gewoon die MCE op mijn raid 0+1 voor de snelheid aangezien deze MCE meerdere media extenders moet gaan bedienen.

Beste film ooit

Verwijderd

soepkip schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:51:
[...]

Psies.

Het lijkt erop dat MCE gewoon niet wil dat je het instaleerd op een raid set. wel verdomd idioot. het is een oem licentie, dus ondersteuning hoef ik n iet op te rekenen.

De truuk van instaleren op een andere HD en dan de partitie verplaatsen werkt dus ook niet. MCE start dan op, maar blijft steken op het blauwe scherm waar winxp op staat ( (8)7 hoeveel moeite was dit nu voor MS om hieer een speciale MCE visual voor te maken) dus net voordat je de userkeuzes zou hebben en kom er niet meer in.

Ik wil gewoon die MCE op mijn raid 0+1 voor de snelheid aangezien deze MCE meerdere media extenders moet gaan bedienen.
En als je nu een boot repair doet vanaf je installatie cd/dvd ?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

** Crazy idea : Sloop de Promise drivers uit je MCE install CD en slipstream degene die je hebt :?

Een beetje onder het motto "Met een hamer past alles ... " methode maar je moet toch wat hé :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:32:
[...]

En als je nu een boot repair doet vanaf je installatie cd/dvd ?
Boot repair via instalatie cd ? welke optie bedoel je ? de Repair optie ? die zit er nit in bij die MCE, of hij ziet die raid niet om te repairen.

Het idiote is dat MCE wel cardreader slots als drives weergeeft zelfs al bij de installs.

Ik denk iid dat ik moet gaan slipstramen met de floppy drivers erin, of ik ga een "minder goed gelicenceerde" versie van XP erop knallen en dan proberen om te bouwen naar MCE..

(wanneer dat laatste wel werkt wordt het de laatste keer dat ik voor een MS OS betaal :( )

Beste film ooit

Verwijderd

soepkip schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:35:
[...]

Boot repair via instalatie cd ? welke optie bedoel je ? de Repair optie ? die zit er nit in bij die MCE, of hij ziet die raid niet om te repairen.
Sorry, mijn fout, dat heb je aan het begin inderdaad al vermeld.
Een repair vanaf een xp installatie cd/dvd zou ook moeten werken, omdat booten (voor zover als ik weet) hetzelfde is voor beiden.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Sorry, mijn fout, dat heb je aan het begin inderdaad al vermeld.
Een repair vanaf een xp installatie cd/dvd zou ook moeten werken, omdat booten (voor zover als ik weet) hetzelfde is voor beiden.
HEt probleem bij een xp repair is dat hij ook systeembestanden gaat kopieren.
Ik heb ook al geprobeert de cd's te wisselen vanaf het punt dat XP de files wil gaan koperen, maar daar trapte hij niet in

Beste film ooit

Verwijderd

soepkip schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:39:
[...]
Het probleem bij een xp repair is dat hij ook systeembestanden gaat kopieren.
Ik heb ook al geprobeert de cd's te wisselen vanaf het punt dat XP de files wil gaan koperen, maar daar trapte hij niet in
Nee, geen volledige repair, alleen het boot deel. Dus in de repair console fixboot of fixmbr intikken.
Fixboot
Changing Active Partition Can Make Your System Unbootable
De laatste link gaat van een andere aktie uit maar de oplossing is vergelijkbaar.

In je Image zitten toch wel al de juiste drivers? Anders gaat dit nooit lukken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 17:27 . Reden: Link toegevoegd. ]

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:21:
[...]

Nee, geen volledige repair, alleen het boot deel. Dus in de repair console fixboot of fixmbr intikken.
Fixboot
Changing Active Partition Can Make Your System Unbootable
De laatste link gaat van een andere aktie uit maar de oplossing is vergelijkbaar.

In je Image zitten toch wel al de juiste drivers? Anders gaat dit nooit lukken.
Aha die, heb ik gedaan, en sinds er blijkbaar een bootsector op de raid set zit ziet MCE opeens wel de raidset bij het instaleren :? ik kan de install doorlopen, maar wanneer hij opnieuw op wil starten krijg ik de message "NTLR is missing"

/edit

wellicht vanavond even :
http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm#b

proberen

[ Voor 5% gewijzigd door soepkip op 02-05-2007 10:08 ]

Beste film ooit

Verwijderd

soepkip schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:05:
[...]

Aha die, heb ik gedaan, en sinds er blijkbaar een bootsector op de raid set zit ziet MCE opeens wel de raidset bij het instaleren :? ik kan de install doorlopen, maar wanneer hij opnieuw op wil starten krijg ik de message "NTLR is missing"

/edit

wellicht vanavond even :
http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm#b

proberen
Daar is de tweede link die ik je gaf nu voor bedoeld. Langzaam maar zeker kom je wel verder zoals je zelf ook wel zult merken. Zolang als je nog geen volledig werkende partitie op je raid hebt moet je wel je ide schijf ontkoppelt hebben, want anders kan het nog gebeuren dat hij boot vanaf je raid maar de windows van je ide gaat gebruiken.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Yep, dat was de oplossing,

Alle andere schijven losgetrokken, fixboot + ntld + ntdetect.com gekopieerd naar de schijf, en toen de setup verder doorgevoerd en het werkt.

Alleen alle driveletters waren erna door elkaar gehusseld, maar die kun je tegenwoordig in de diskmanager wijzigen.

De enige issue nu is dat ik de windows niet meer kan activeren, blijkbaar ziet MCE dit gekloot alsof ik veel hardware heb gewijzigd.... :(

Beste film ooit

Verwijderd

soepkip schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:02:
Het enige issue nu is dat ik windows niet meer kan activeren, blijkbaar ziet MCE dit gekloot alsof ik veel hardware heb gewijzigd.... :(
Kwestie van naar Microsoft bellen, dan krijg je een code die je meteen in kunt voeren en je kunt weer verder. Is zelfs geen probleem als de herkomst wat minder legaal is, ze controleren toch nauwelijks.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:55:
[...]

Kwestie van naar Microsoft bellen, dan krijg je een code die je meteen in kunt voeren en je kunt weer verder. Is zelfs geen probleem als de herkomst wat minder legaal is, ze controleren toch nauwelijks.
Neuh hij is legaal, dat ding gaat gebruikt worden voor dagelijks opnemen + kijken media, dus leek me wel handig gewoon een legale versie te heb ben met updates zonder geklooi met cracks..

Gisteren dus ook om 22:00 uur telefonisch proberen te activeren, lukte niet, zou medewerker krijgen, maar ik kreeg een bandje dat ze maar tot 22:00 uur bereikbaar zijn.

Beste film ooit

Verwijderd

soepkip schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:58:
[...]
Gisteren dus ook om 22:00 uur telefonisch proberen te activeren, lukte niet, zou medewerker krijgen, maar ik kreeg een bandje dat ze maar tot 22:00 uur bereikbaar zijn.
Moet je eens op Zondag problemen krijgen.... :+
Pagina: 1