[Vista] Kan keuzeknoppen niet aanklikken.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 08:31
Ik heb gisteren voor familie een notebook aangeschaft, het betreft een Asus F3F AP158C
Vista pre-install afgerond. Nu zit ik met het volgende probleem:

Bij pop-up schermpjes met knoppen kan ik niet klikken op de knoppen zoals Ja/Nee/OK. Ik kan alleen met het toetsenbord met TAB, TAB, Enter een keuze maken.
Verder kan ik in Windows Verkenner wel in het linker scherm iets aanklikken, maar in het rechterscherm niet, met toetsenbord shortcuts lukt dit weer wel.
Nog een symptoom: (ik heb klasieke weergave van startmenu) ik doe start, afsluiten, schermpje met (dropdown) keuzes verschijnt, maar als ik ergens op het schermpje klik verdwijnt het gewoon, zonder dat er verder iets gebeurd.

Bovenstaande gebeurd zowel met de touchpad als met de bijgeleverde USB muis. Ik heb admin rechten en geen noemenswaardige 3th party software geinstalleerd.

Wat er misschien wel mee kan samenhangen: Asus Live Update staat in de systray, als ik het programma open krijg ik wel een schermpje, maar hier valt niks op af te lezen. Ik zie wel keuzeknoppen maar deze bevatten geen tekst (label). Rechtermuisknop in de systray geeft een keuzemenutje, maar ook hier is de tekst van onzichtbaar.

Vista re-install? of is er iemand die een oplossing voor dit porbleem kent?

Science is stranger than fiction

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Harmani schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:37:
Ik heb gisteren voor familie een notebook aangeschaft, het betreft een Asus F3F AP158C
Vista pre-install afgerond. Nu zit ik met het volgende probleem:

Bij pop-up schermpjes met knoppen kan ik niet klikken op de knoppen zoals Ja/Nee/OK. Ik kan alleen met het toetsenbord met TAB, TAB, Enter een keuze maken.
Verder kan ik in Windows Verkenner wel in het linker scherm iets aanklikken, maar in het rechterscherm niet, met toetsenbord shortcuts lukt dit weer wel.
Nog een symptoom: (ik heb klasieke weergave van startmenu) ik doe start, afsluiten, schermpje met (dropdown) keuzes verschijnt, maar als ik ergens op het schermpje klik verdwijnt het gewoon, zonder dat er verder iets gebeurd.

Bovenstaande gebeurd zowel met de touchpad als met de bijgeleverde USB muis. Ik heb admin rechten en geen noemenswaardige 3th party software geinstalleerd.

Wat er misschien wel mee kan samenhangen: Asus Live Update staat in de systray, als ik het programma open krijg ik wel een schermpje, maar hier valt niks op af te lezen. Ik zie wel keuzeknoppen maar deze bevatten geen tekst (label). Rechtermuisknop in de systray geeft een keuzemenutje, maar ook hier is de tekst van onzichtbaar.

Vista re-install? of is er iemand die een oplossing voor dit porbleem kent?
Terug naar de winkel ermee? Ik zou iig niet content zijn met zo'n fouten rechtstreeks vanuit de winkel. Dat hun het maar oplossen :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kom uit de laatste 7 dagen (kun je onderaan instellen) dit topic nog tegen:

[Vista] problemen met muis...

De topicstarter daar heeft hetzelfde probleem. Wellicht dat de daar geboden oplossing voor jou ook werkt?

Probeer in het vervolg ook zelf alvast een mogelijke oplossing te vinden; drivers herinstalleren voor een touchpad of muis lijkt me altijd wel een eerste logische stap eerlijk gezegd ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Harmani
  • Laatst online: 05-03 08:31
Aha die heb ik over het hoofd gezien.
Echter de oplossing die daar wordt aangediend werkt bij mij niet. Alle drivers die met muis,touchpad of HID te maken hebben heb ik verwijderd, reboot, worden automatisch opnieuw geinstalleerd, probleem blijft.

Ik ben er nu wel achter gekomen dat het probleem zich alleen op een bepaald deel van de desktop voordoet... In het midden van het scherm, en het beslaat ongeveer 1/9 van het totale schermoppervlak...
Wanneer ergens op wil klikken dat zich in dit gebied begeeft, verplaats het zich ook naar de achtergrond zeg maar, het schermpje is dan niet meer actief of geselecteerd. (te zien aan de kleur van menubalk en schaduw-effecten) met ALT+TAB kan ik het dan weer selecteren om vervolgens met pijltjestoetsen te werken.

In het bewuste gebied kan ik op het bureaublad bijvoorbeeld ook niet met rechtermuisknop klikken.

Wie weet hier nog raad mee? Ik vind dit toch wel érg frapant!

Science is stranger than fiction

Verwijderd

Zelfde probleem hier... Explorer.exe herstarten helpt, maar tis toch knap rot.
Heb wel meer probemen met vista, het loopt wel, maar lijkt een beta versie met fouten :(
(nieuwe laptop, home premium)

Verwijderd

Harmani schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:35:
Aha die heb ik over het hoofd gezien.
Echter de oplossing die daar wordt aangediend werkt bij mij niet. Alle drivers die met muis,touchpad of HID te maken hebben heb ik verwijderd, reboot, worden automatisch opnieuw geinstalleerd, probleem blijft.

Ik ben er nu wel achter gekomen dat het probleem zich alleen op een bepaald deel van de desktop voordoet... In het midden van het scherm, en het beslaat ongeveer 1/9 van het totale schermoppervlak...
Wanneer ergens op wil klikken dat zich in dit gebied begeeft, verplaats het zich ook naar de achtergrond zeg maar, het schermpje is dan niet meer actief of geselecteerd. (te zien aan de kleur van menubalk en schaduw-effecten) met ALT+TAB kan ik het dan weer selecteren om vervolgens met pijltjestoetsen te werken.

In het bewuste gebied kan ik op het bureaublad bijvoorbeeld ook niet met rechtermuisknop klikken.

Wie weet hier nog raad mee? Ik vind dit toch wel érg frapant!
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Wel ontdekt dat je er van afkomt als je via de"ASUS splendid utility" het scherm verlaat door via het groene OK vinkje het scherm te verlaten. Dan is het opgelost... tijdelijk. Naar een reboot is het weer hetzelfde liedje. Maar we zijn een stapje verder.

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijder ASUS Splendid utility eens? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Snake schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:13:
Verwijder ASUS Splendid utility eens? :)
Dat lijkt meer een wilde gok.....maar goed, nog niet geprobeerd...
Helaas, werkt niet.

Verwijderd

hallo,

Zijn er inmiddels al nieuwe suggesties voor bovenstaand probleem??
Ik ben zelf ongeveer 3 mnd in het bezit van een Asus Z53M-AP035C
en heb hetzelfde probleem. Vista home premium was voor geinst.
Het vreemde is dat het probleem zich niet altijd voordoet. Wel wordt
het erger en kan ik op internetpagina's veel niet openen. De opmerking
over een bepaald gedeelte van het scherm komt mij bekent voor....

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:15:
hallo,

Zijn er inmiddels al nieuwe suggesties voor bovenstaand probleem??
Ik ben zelf ongeveer 3 mnd in het bezit van een Asus Z53M-AP035C
en heb hetzelfde probleem. Vista home premium was voor geinst.
Het vreemde is dat het probleem zich niet altijd voordoet. Wel wordt
het erger en kan ik op internetpagina's veel niet openen. De opmerking
over een bepaald gedeelte van het scherm komt mij bekent voor....
De oplossing die bij mij werkte: bellen met asus support , bleek bekend probleem.
Heel simpel op de asus website, type en (onder utilities) de laatste ATK driver downlaoden en installeren. Probleem opgelost.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 09:21

DaRoot

Some say...

mmmm..ik ben hier op de zaak ook tijdje mee aan het stoeien geweest... met de Aero interface uitgeschakeld gaat het ook goed..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

bedankt!
Ik heb aero uitgezet en het werkt weer perfect! Computer lijkt ook nog sneller te lopen....
De update van Asus heb ik gedownload maar moet eerst ff winzip downloaden om 'm te kunnen
openen.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 09:21

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:32:
bedankt!
Ik heb aero uitgezet en het werkt weer perfect! Computer lijkt ook nog sneller te lopen....
De update van Asus heb ik gedownload maar moet eerst ff winzip downloaden om 'm te kunnen
openen.
Zou je als je die nieuwe update erop hebt staan, Aero weer eens aan willen zetten, en kijken of het probleem wegblijft? Ben ik wel benieuwd naar..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1