Toon posts:

Tool? Meerdere plaatjes alleen tekst verschilt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met het maken van visitekaartjes en zou graag automatisch de tekst laten aanpassen. Dus als ik een .xls (of .csv/txt) heb met alle gegevens en een .psd, is het dan mogelijk om automatisch 100 plaatjes te laten maken welke dezelfde psd zijn met alleen verschillende tekst? Als het ff kan moet er in jpg opgeslagen worden.

Ik heb reeds in photoshop, hier en op google uitgebreid gezocht, maar niets gevonden dat in de buurt kwam.

Wie heeft een tip zodat een boel handwerk wordt bespaard?

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je wilt dus eigenlijk een document samenvoegen met een excel document. In office kan dit standaard, in photoshop denk ik niet. Photoshop is een programma om foto's te bewerken. Visitekaartjes zou je wellicht beter kunnen opmaken in een opmaakprogramma als indesign of quarkxpress. In het verleden heb ik met die laatste en een plugin (XT Batch van technodesign) verschillende gidsen gemaakt waarvan iedere pagina dezelfde layout had. Na 15 min had ik dan een gids van 300 pagina's met op iedere bladzijde twee hotels, inclusief de juiste foto ed...
Dit is wel een jaar of 4 geleden dus er zijn ongetwijfeld betere opties. Ik zou dus niet alles in photoshop willen doen maar slechts de achtergrond, als er geen foto's in verwerkt zijn zou ik zelfs photoshop helemaal niet gebruiken omdat dat de kwaliteit negatief beïnvloed. Logo's en dergelijke kan je het beste maken met een vector gebasseerd programma als illustrator. De daarmee gemaakte eps bestanden kan je vervolgens prima in je opmaak programma gebruiken. Hopelijk helpt dit...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Pin0, dat was een zetje in de goede richting. :)

Mijn oog viel zojuist op: Visitekaartjes, wat is het handigst?

Dat ik hier overheen gekeken heb! :z

Ik ga ff aan de slag met indesign, maar andere tips blijven welkom.