Het lukt me niet om correct een file ter download aan te bieden, welke buiten de wwwroot staat.
Het gaat om een self-extracting zip-file. Als ik de pagina aanroep, kan ik het file downloaden. Alleen bij het openen daarna krijg ik een dos-venster wat gelijk weer weg gaat. De grootte van het bestand klopt wel.
in de code staat de file in dezelfde map als de php-pagina, dit is alleen om te testen, later zal hij buiten de wwwroot komen te staan.
De fout zal wel in de headers zitten, maar kan hem zelf niet ontdekken. Een exe aanbieden ipv een self-extracting zip-file werkt ook niet.
Geen url-scan draaien.
De foutmelding is dus dat er een dos-venster wordt opgestart en gelijk verdwijnt ipv de applicatie.
ik draai apache 2 + php 5 op winxp sp 2
Het gaat om een self-extracting zip-file. Als ik de pagina aanroep, kan ik het file downloaden. Alleen bij het openen daarna krijg ik een dos-venster wat gelijk weer weg gaat. De grootte van het bestand klopt wel.
in de code staat de file in dezelfde map als de php-pagina, dit is alleen om te testen, later zal hij buiten de wwwroot komen te staan.
De fout zal wel in de headers zitten, maar kan hem zelf niet ontdekken. Een exe aanbieden ipv een self-extracting zip-file werkt ook niet.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $file = 'test.exe'; if (!file_exists($file)) { echo "geen file"; exit; } $tag = fopen($file, 'rb'); if ($tag) { header("Content-type: application/octet-stream"); header("Content-Disposition:attachment;filename=$file"); header ("Content-Length: ".filesize($file)); readfile($file); } |
Geen url-scan draaien.
De foutmelding is dus dat er een dos-venster wordt opgestart en gelijk verdwijnt ipv de applicatie.
ik draai apache 2 + php 5 op winxp sp 2
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 15:59 ]