Asus Striker Extreme stuk na mislukte BIOS-update?

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Ik had de laatste BIOS-update gedownload na het lezen van een post in
nVidia nForce 650/680i SLI/Ultra:
biobak schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:08:
[...]

Er is een nieuwe bios voor de Striker Extreme opgedoken: 1102
Heb m'n moederbord geflasht zonder problemen. Linkboost is uit de bios verdwenen.
Ik had deze vorige week al gedownload, en zaterdag geprobeerd te flashen.

En ja hoor, voor het eerst in 20 jaar werken met PC's: WRITE FAILED :(

Daarna hing de PC, en nu doet hij helemaal niets meer :'( Als ik hem aanzet gaan de fans draaien (op 100%), brandt de IDE LED voor een paar seconden en blijft de LCD poster staan op CPU INIT.

Ik heb ALLES geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen, maar niets werkt :/
Ook dit heb ik al geprobeerd..

Iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen? www.asus.nl is down 8)7

Ik vrees dat het BIOS stuk is... |:(

-edit-

En iets anders, ik probeer m'n bord te registreren op vip.asus.com, maar het serial number dat ik op het bord zag staan wordt op geen enkele manier geaccepteerd, in geen enkele combinatie 8)7

Weet iemand met eenzelfde bord (Rev 1.00G) wat het formaat is van het serial number?
Thanks _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door RAMeijer op 23-04-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey man..

dat is knap kloten, tis een duur bordje, kheb er zelf ook 1... welke versie wou je erop zetten dan?

Ik had zelf versie 701 erop staan, en geflashed (mbv die biosfunctie) naar 1004, zonder problemen. Wat nog als nood sowieso gaat helpen, is mbv speciale tang, je bios eruit te halen, en via internet proberen te fixen, een nieuwe (lees: andere) bios, erin te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:16:
Ey man..

dat is knap kloten, tis een duur bordje, kheb er zelf ook 1... welke versie wou je erop zetten dan?
Die nieuwe, 1102...alle voorgaande versies gingen zonder problemen erop ;(
Ik had zelf versie 701 erop staan, en geflashed (mbv die biosfunctie) naar 1004, zonder problemen. Wat nog als nood sowieso gaat helpen, is mbv speciale tang, je bios eruit te halen, en via internet proberen te fixen, een nieuwe (lees: andere) bios, erin te zetten...
Dat wilde ik dus via Asus NL regelen, maar die krijg ik niet te pakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1102 wou niet? hmm dan ga ik die ook niet proberen. succes iig nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:05
RAMeijer schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:09:
Ik had de laatste BIOS-update gedownload na het lezen van een post in
nVidia nForce 650/680i SLI/Ultra:

[...]

Ik had deze vorige week al gedownload, en zaterdag geprobeerd te flashen.

En ja hoor, voor het eerst in 20 jaar werken met PC's: WRITE FAILED :(

Daarna hing de PC, en nu doet hij helemaal niets meer :'( Als ik hem aanzet gaan de fans draaien (op 100%), brandt de IDE LED voor een paar seconden en blijft de LCD poster staan op CPU INIT.

Ik heb ALLES geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen, maar niets werkt :/
Ook dit heb ik al geprobeerd..

Iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen? www.asus.nl is down 8)7

Ik vrees dat het BIOS stuk is... |:(

-edit-

En iets anders, ik probeer m'n bord te registreren op vip.asus.com, maar het serial number dat ik op het bord zag staan wordt op geen enkele manier geaccepteerd, in geen enkele combinatie 8)7

Weet iemand met eenzelfde bord (Rev 1.00G) wat het formaat is van het serial number?
Thanks _/-\o_
Serienummer staat op de par. poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

je kan ook een nieuwe bios proberen te regelen via http://www.flashbios.org
Ik heb dat 1x gedaan en was goed, snel en goedkoop...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Asus Crosshair en deze heeft het zogenaamde "CrashFree BIOS 3".
Je moet dan de Asus driver DVD in je DVD drive doen. Het systeem aanzetten. En vervolgens zou de PC moeten booten met die DVD en de BIOS file die daarop staat wordt dan teruggezet.
Tenminste, dit staat in de handleiding onder BIOS setup, dus moet je daar maar even zoeken. Ik heb het zelf nooit uit kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
mad-dog schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:50:
[...]

Serienummer staat op de par. poort
Ga ik opzoeken als ik weer thuis ben; dank.
MRic3 schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:52:
je kan ook een nieuwe bios proberen te regelen via http://www.flashbios.org
Ik heb dat 1x gedaan en was goed, snel en goedkoop...
Hm, interessant! Ga ik morgen uitgebreid bekijken. Dat is waarschijnlijk sneller dan het invullen van een support-formulier op de Asus site :')
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:01:
Ik heb de Asus Crosshair en deze heeft het zogenaamde "CrashFree BIOS 3".
Je moet dan de Asus driver DVD in je DVD drive doen. Het systeem aanzetten. En vervolgens zou de PC moeten booten met die DVD en de BIOS file die daarop staat wordt dan teruggezet.
Tenminste, dit staat in de handleiding onder BIOS setup, dus moet je daar maar even zoeken. Ik heb het zelf nooit uit kunnen testen.
Zo werkt dat inderdaad, alleen komt de machine niet eens zo ver :/ Er verschijnt niets in het scherm, hij doe geen POST. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo werkt dat inderdaad, alleen komt de machine niet eens zo ver :/ Er verschijnt niets in het scherm, hij doe geen POST. :(
Heb je dit ook getest? Ik wil graag weten of het echt zo is.
Dit systeem moet in zijn gang gaan VOOR de POST. Ze hebben een zgn "boot-block" in de BIOS zitten die die DVD moet pakken en dan moet booten als blijkt dat de BIOS corrupt is. Deze boot-block is normaal gesproken read-only, dus die zou je niet kapot kunnen maken middels een BIOS update.

Maarja, niets werkt perfect :P

Edit: Ik zie net een aantal berichten die vertellen dat het allemaal hoax is en alsnog via de POST gaat. Blijkbaar moet je op ALT+F2 drukken en dan kom je in zo'n EZFlash programma. Maar als je in de POST komt zou je waarschijnlijk net zo goed kunnen booten van een floppy :X Nutteloze features van ASUS.

Sorry voor de overlast.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

We hebben niet voor niets een FAQ, en verwachten ook dat je die leest voordat je een topic opent. Uiteraard staat er ook een stukje in over wat te doen bij foute BIOS flash:

PMG FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.