processor wil niet harder lopen 3200

Pagina: 1
Acties:

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb hier een amd 64 3200 2.0 ghz 1,4 volt venice die niet harder wil dan 228 fsb wil draaien.
Mobo is Asus a8n-e en die levert max 1,565 volt. Processor wil met 228 fsb draaien op voltages van 1,350 volt tot 1,565.

Hij wil gewoon niet aan de 229 fsb is dit normaal? Op internet staan voorbeelden van minimaal 260 mhz.

Sorry voor de dubbelpost er ging iets vreselijks mis verwijder maar.

[ Voor 10% gewijzigd door Soldaatje op 22-04-2007 23:06 ]

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05-2025
misschien dat je moederbord niet verder kan clocken..mn broertje heeft ook de venice 3200 en hij krijgt hem ook nit verder dan 228 fsb doordat dat het maximale capaciteit van de mobo is...

Verwijderd

pci-express poort gelocked op 100Mhz?
weet je zeker dat het geheugen hoger gaat? probeer eens je geheugen op 166mhz in te stellen.
ht multiplier lager gezet?

Verwijderd

pci-e locken
geheugen op een divider en/of voltage verhoging (vdimm)
ht multiplier lager zetten, 3-4.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

waarschijlijk zul je meer en betere reacties krijgen als je post wat je geprobeert hebt en wat nu je instellingen zijn :+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zygivt schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:00:
waarschijlijk zul je meer en betere reacties krijgen als je post wat je geprobeert hebt en wat nu je instellingen zijn :+
Exact!
Geef eens wat meer informatie, dan krijg je betere antwoorden (en kan je topic open blijven).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Soldaatje schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:05:
Hij wil gewoon niet aan de 229 fsb is dit normaal? Op internet staan voorbeelden van minimaal 260 mhz.
Dat is vrij normaal want AMD werkt niet met FSB (Front Side Bus) maar met Hypertransport.

Maar om inhoudelijk op je post in te gaan; processors zijn niet verplicht om overgeclockt te worden, ze worden niet voor niets door de fabrikant op een bepaalde waarde geclockt. En zover ik weet is de 3200+ nou eenmaal geen goede overclocker, dan moet je een 3700+ hebben :)

Overclocken berust dus grotendeels op geluk.

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 23-04-2007 16:17 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:16:
[...]

Dat is vrij normaal want AMD werkt niet met FSB (Front Side Bus) maar met Hypertransport.

Maar om inhoudelijk op je post in te gaan; processors zijn niet verplicht om overgeclockt te worden, ze worden niet voor niets door de fabrikant op een bepaalde waarde geclockt. En zover ik weet is de 3200+ nou eenmaal geen goede overclocker, dan moet je een 3700+ hebben :)

Overclocken berust dus grotendeels op geluk.
Ik begrijp wat je bedoelt en hij draait ook 2200 mhz stabiel dus 200 mhz overclock maar op internet worden echt killerprestaties gehaald van 2800 mhz met standaard koeling zonder voltage te verhogen. Dan vraag ik me toch af waar bij mijn systeem de beperking zit.

Alles wat hierboven staat heb ik al geprobeerd...

Verwijderd

Soldaatje schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:12:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt en hij draait ook 2200 mhz stabiel dus 200 mhz overclock maar op internet worden echt killerprestaties gehaald van 2800 mhz met standaard koeling zonder voltage te verhogen. Dan vraag ik me toch af waar bij mijn systeem de beperking zit.

Alles wat hierboven staat heb ik al geprobeerd...
dat een andere processor dat haalt zegt absoluut totaal 100% NIKS over wat jou processor zal halen :P
ligt aan je geheugen, moederbord, voeding, instellingen maar vooral aan de processor zelf. tot hoever je cpu te clocken is verschilt per exemplaar..

Ga nou eerst maar eens die checklist langs die ik je al eerder heb gegeven :)

• psycix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
meestal licht ergens gewoon de grens doordat 1 ding het beperkt.
En dit kunnen dus dingen zijnals mobo dat gwn niet hoger kan, RAM dat te hoog draait, temepratuur, undervoltage, en natuurlijk de CPU zelf.

Nu zal het waarschijnlijk niet de CPU zijn die de bottleneck is maar als ons uitgebreide info geeft kunnen we het misschien zien.
Dus graag even je hardware posten en alle tot nu toe behaalde resultaten inclusief instellingen :)

Verwijderd

[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 33

Ik zou hier ff kijken als ik jou was :)
Pagina: 1