[Feisty] Traag uit Stand-by

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17
Ik heb nu een vaag probleem: met Edgy en Breezy kwam ik altijd direct uit standby terug, hét grote voordeel t.o.v. Windows. In Feisty staat de cursor eerst 20 sec te knipperen, zonder dat er iets gebeurt. Iemand een idee hoe ik erachter kom waardoor dat veroorzaakt wordt?

En als er iemand weet hoe je op een Nec Versa P550 = Ati M300 (TU/e vorig jaar ;)) TV-out aan de praat krijgt zou ik dat ook wel leuk vinden.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Uit Het grote Ubuntu topic deel 5 gekopieerd aangezien we daar het aantal vragen willen beperken :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• MBV
offtopic:
Tjeemig, waar moeten we het dan over hebben? Alleen maar klagen en geen vragen stellen? ;)

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Wow, Precies het topic wat ik zocht >:)

Ik heb ook problemen met de stand-by. Het lukt me zelfs niet om mijn laptop uit stand-by te krijgen. (behalve dan door de batterij er uit te halen.)

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• MBV
dat heeft er helemaal niks mee te maken, ben ik bang. Niet werken is iets totaal anders dan langzaam werken ;). Maargoed, heb je al in je logs gekeken of je iets terug kan vinden? Gebeurt er iets zodra je hem aan zet (scherm opendoen, op je powerbutton drukken, ...) of helemaal niets?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:06
Ik kwam een hele mooie guide tegen om allerlei verschillende soorten dual monitor opstellingen werkend te krijgen: klik hier. (tv out is immers ook niets anders dan een dual monitor setup. Ik heb met deze guide filmpjes op de tv voor elkaar gekregen)

Over stand-by weet ik helaas niets. Wel heb ik er een enorm probleem mee maar dat komt nog wel een keer als ik google en de Ubuntu forums uitgespit heb.

while (! ( succeed = try ()));

• MBV
Die howto ken ik, 'k heb hem grotendeels gevolgd. Maar mijn videokaart herkent niet wat erop is aangesloten, en ik weet niet hoe ik TV-out moet forceren in Xorg. TV-out staat niet eens in `man radeon` :s

Helaas vind ik nergens een standby-debug-howto :'(

• MBV
*schop*

Iemand suggesties? Welke logs moet ik bekijken enzo? Dit was nou juist hét punt wat mij altijd irriteerde aan windows, en wat ik een van de grote voordelen van Linux vond :'(

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
* frankivo heeft /var/log/suspend2ram.log & /var/log/suspend2disk.log
deze worden aangemaakt door de powersave daemon

weet alleen niet of ubuntu van deze zelfde daemon gebruik maakt standaard

iRacing Profiel

• MBV
bedankt, daar zal ik vandaag naar kijken. Ik ben ze alleen nog nooit tegengekomen met ls -ltr /var/log, dus ik ben bang...

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
MBV schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:21:
Die howto ken ik, 'k heb hem grotendeels gevolgd. Maar mijn videokaart herkent niet wat erop is aangesloten, en ik weet niet hoe ik TV-out moet forceren in Xorg. TV-out staat niet eens in `man radeon` :s

Helaas vind ik nergens een standby-debug-howto :'(
de radeon driver zou het wel eens niet kunnen ondersteunen

* frankivo wijst naar z'n tv
fglrx,2 wel iig :P

kijk eens naar de tool aticonfig (wordt met fglrx meegeleverd)

iRacing Profiel

• MBV
Dat werkte toch niet met 2 verschillende resoluties? Dat gebruik ik veel vaker dan TV-out :P Laptop-tft op 1400x1050, extern op 1280x1024, en dan lekker een grote desktop :Y)

• MBV
ehm, iemand een antwoord op de vraag uit de TS? Waarom is mijn standby traag, of hoe kom ik erachter?

Als ik naar de logs kijk, lijkt het erop dat hij pas na een lange tijd wat met zijn HDD gaat doen: 1 log heeft allerlei tussentijden, en de rest van de logs heeft alleen maar een veel later tijdstip :S

[ Voor 50% gewijzigd door MBV op 03-05-2007 22:49 ]

Pagina: 1