vind je het gek als wereldwijd max 50 man op 1.16n spelen, wat is hier de reden voor....Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:47:
Ok, misschien leuk om ooit nog te doen1.32 is voor mij behoorlijk onbekend, bij 1.16n mag ik toch zeggen dat ik bij de elite begin te horen
Waarom spelen er nog zoveel mensen 1.16? Dan mis ook dingen als Punkbuster namelijk.
haast geen enkele server gebruikt PB hoor, het lagt je alleen maar en cheats detect het _echt_ niettweak_dude schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:21:
Waarom spelen er nog zoveel mensen 1.16? Dan mis ook dingen als Punkbuster namelijk.
Challenge Promode Arena
Een mod waarbij heel veel aandacht is gestopt in alle aspecten van de gameplay en ook technische aspecten zoals de netcode, véél intelligentere en betere bots dan in VQ3, etc. etc. De gameplay is vooral sneller en dynamischer -- je kunt zonder vertraging wapens wisselen en de physics zijn heel anders door air control (sturen in de lucht) en doublejumps e.d. Als je het voor het eerst probeert kan het wel heel erg onwennig aanvoelen, waardoor veel mensen afhaken (vooral fanatieke OSP spelers). Als je ziet wat er allemaal mogelijk is (hoe goede CPM spelers spelen) en hoe fantastisch de dynamiek van de gameplay is (je reactievermogen en coordinatie worden tot het uiterste getest), dan raak je waarschijnlijk vanzelf wel gemotiveerd.
Hey, een quake III Arena topic
Heb ik ook net weer ontdekt!
Spel is ongeveer 500MB als je het installeert, en ik wilde het graag op school spelen, dus ik heb het grondig verkleind:
-Geluid verwijderd, geen geluid op de schoolpc's
-Alle Jpegs die er in zitten van 100% naar volgens mij 10% kwaliteit
-alle filmpjes er uit
Resultaat: een bestand van iets meer dan 150MB dat goed op een usb stickie past, en vloeiend draait op school.
Spel is ongeveer 500MB als je het installeert, en ik wilde het graag op school spelen, dus ik heb het grondig verkleind:
-alle filmpjes er uit
Resultaat: een bestand van iets meer dan 150MB dat goed op een usb stickie past, en vloeiend draait op school.
Verwijderd
Kun je met die gameversie gewoon quake3 servers joinen ? (is natuulijk een soort van überconfig
) lijkt me dat dat niet herkend word als quake3 client / andere versie oid..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 15:37 ]
Niet op pure servers (waar er veel van zijn) en op Punkbuster servers, aangezien de hash/checksum van de pak files natuurlijk niet meer klopt.
Verwijderd
Ik speel nog regelmatig Q3A... q3dm17 InstaGib rail-only is zooo verslavend
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 16:12 . Reden: typo ]
Ik weet bijna zeker dat instagib CTF wél mogelijk is in q3. (dan wel met mods)PainkillA schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:38:
vind UT 99 beter dan quake3. Vooral de innstagib CTF mis ik bij quake 3.
Q3, veel goede herinneringen aan. Ben er nooit heel goed in geweest, want er waren eigenlijk altijd mensen die veel beter waren dan ik, maar toch wel een spel dat dankzij zijn snelheid erg gaaf blijft.
Vooral bij niet-gamers (of gamers die dingen dat ze een goede reactietijd hebben) is het altijd leuk om ze een potje te laten q3en, ze weten meestal niet waar ze het moeten zoeken. De snelheid, de timing die je voor de powerups moet hebben, het strafejumpen (schrijf ik dat goed?) etc. etc.
Al met al:
Daar is op zich wel iets aan te doen als je weet wat voor soort checksum dat zou moeten zijn, is alleen nogal veel werk...Aham brahmasmi schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:00:
Niet op pure servers (waar er veel van zijn) en op Punkbuster servers, aangezien de hash/checksum van de pak files natuurlijk niet meer klopt.
-doublepost >.<;;-
[ Voor 98% gewijzigd door Greyh0und op 09-05-2007 14:01 ]
Greyh0und
marcieking schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:32:
Hey, een quake III Arena topicHeb ik ook net weer ontdekt!
-alle filmpjes er uit
offtopic:
heb je dan ook de muziek en filmpjes eruit geript???
ik moet q3 ook maar es kleiner maken...
heb je er ook een soort programma voor gebruikt??? of alles handmatig gedaan? en welk programma heb je dan gebruikt bij het handmatig veranderen???
heb je er ook een soort programma voor gebruikt??? of alles handmatig gedaan? en welk programma heb je dan gebruikt bij het handmatig veranderen???
Greyh0und
Met 7-zip openen, een pk3 is niets meer dan een zipbestandje, en dan flat view, en alle .wav's eruitknippen, of desnoods even kopieren naar de HD en verkleinen, en de videobestanden gewoon deleten.Greyh0und schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:01:
[...]
offtopic:
Verwijderd
Duidelijk geen verstand van, 1.16n is een grote community, zeker nu de Polen ook pctjes krijgen die quake kunnen draaienAlexji schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:18:
vind je het gek als wereldwijd max 50 man op 1.16n spelen, wat is hier de reden voor....
Ik probeer altijd de demo op school te installeren, maar het wil niet? Iemand een idee?
Installeren hoeft eigenlijk niet, als je het installatiebestand rechtstreeks kunt uitpakken. De installatie doet afgezien van het uitpakken zelf namelijk niets wat noodzakelijk is om het spel te kunnen draaien.
Verwijderd
Geen instagib CTF op q3?PainkillA schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:38:
vind UT 99 beter dan quake3. Vooral de innstagib CTF mis ik bij quake 3.
Man, ik heb niet anders gespeeld, jaaaren lang gedaan, map: ctf1. Echt geweldig, heb het vele jaren kunnen spelen, en nadat ctf een beetje aan het uitsterven was (allemaal cheaters en verder weinig uitdaging meer) heb ik nog een tijdje instagib team deathmatch gespeeld.
Zodra ik weer een goed werkende computer heb (eind deze maand ga ik em ff bestellen) zal het eerste spel op deze pc zeker weer quake 3 zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 16:19 ]
Haha, quake 3, zo gaaf 
Ik speel hem nog steeds
Tegenwoordig draait hij hier op alle pc`s in het olc, zitten we met gemiddeld zijn 10en te spelen. En hij is een van de standaard spellen voor op men usb als ik ergens naar toe gaat.
Edit: Ik lees net wat van dat mensen quake hebben verkleint, dat heb ik ook gedaan, 360 mb op de kop af. En werkt perfect op de computers. Met instellingen zo gedaan dat ie als een klein venster opstart en geluid uit heeft staan.
Ik speel hem nog steeds
Tegenwoordig draait hij hier op alle pc`s in het olc, zitten we met gemiddeld zijn 10en te spelen. En hij is een van de standaard spellen voor op men usb als ik ergens naar toe gaat.
Edit: Ik lees net wat van dat mensen quake hebben verkleint, dat heb ik ook gedaan, 360 mb op de kop af. En werkt perfect op de computers. Met instellingen zo gedaan dat ie als een klein venster opstart en geluid uit heeft staan.
[ Voor 32% gewijzigd door Joopieboy op 15-05-2007 23:14 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb gister q3 + excessive plus gespeeld
de machinegun word een minigun, de lg word een exploderende bliksemschicht, de RL word een "machinerocketlauncher" etc
Echt vet om dat 1 vs 1 op q3dm17 te doen
PS: je kan met de GL makkelijk bij de quaddamage komen.
de machinegun word een minigun, de lg word een exploderende bliksemschicht, de RL word een "machinerocketlauncher" etc
Echt vet om dat 1 vs 1 op q3dm17 te doen
PS: je kan met de GL makkelijk bij de quaddamage komen.
Greyh0und
Verwijderd
moet je de BFG eens proberen met excessive plus 
Quake III blijft geweldig, hoe vaak we het hier op school ook spelen, als we eens een keer lannen is het ook weer raak.
Quake III blijft geweldig, hoe vaak we het hier op school ook spelen, als we eens een keer lannen is het ook weer raak.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:58 ]
als je Q3dm17 gaat doen moet je voor de machinegun gaan...Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:57:
moet je de BFG eens proberen met excessive plus
EP is niet echt wat je noemt geballanceerd
total rape met de MG
Greyh0und
Ik speel ook nog steeds quake3arena, maar dan wel de mod Rocket arena3. Dat is het enige wat nog vrij actief is naar mijn weten. Alleen zou ik graag weer OSP tdm willen spelen, maar ik kan geen Nederlandse clan vinden helaas
Wanneer ik bij de oudjes zit start ik Q3 nog wel eens voor een potje singleplayer. Ben nu bezig op Nightmare, laatste lvl gelukkig al gehaald en eerste 5 ook. Blijft toch een goed geprogrammeerde AI
Nightmare wel, maar de rest niet echt... heb veel uurtjes SP gedaan, maar ik vind de MP toch stukken beter 
Misschien een beetje reclame voor een ander spel, maar als je van Quakeworld/Quake 3 CPMA houd vind je misschien Warsow ook wel wat =8]
Misschien een beetje reclame voor een ander spel, maar als je van Quakeworld/Quake 3 CPMA houd vind je misschien Warsow ook wel wat =8]
Greyh0und
Verwijderd
Net even dat Warsow gespeeld. Ik zie de vergelijking met Quake 3 wel
En het ook nog eens gratis, wat wil je nog meer
En het ook nog eens gratis, wat wil je nog meer
Verwijderd
Doe mij maar lekker Q2 hoor. q2dm1...wat een heerlijk level is dat. Zou het graag nog een beetje online willen spelen...maar niemand speelt het meer.
jah hier ben ik nieuw en heb Q3 weer geinstalled en speelt echt uber snel lkkr LAN dat is tenminste niet zo'n gezeik als games van tegenwoordig echt wel vet dit =)
jmmr dat alt+tab niet werkt
maar jah dat is dan een minpunt =P
jmmr dat alt+tab niet werkt
Always look on the bright side of life.
Verwijderd
alt+enter of ctrl+enter ofzo, dan kan je het Q3 scherm wat kleiner makenclifdon schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:11:
jah hier ben ik nieuw en heb Q3 weer geinstalled en speelt echt uber snel lkkr LAN dat is tenminste niet zo'n gezeik als games van tegenwoordig echt wel vet dit =)
jmmr dat alt+tab niet werktmaar jah dat is dan een minpunt =P
Daar gebruik je Q3E Minimizer voor. Dit tooltje minimaliseert Quake 3 meteen met een toetsencombinatie (ctrl+z default) zonder de engine te hoeven herladen in windowed mode. Werkt ook met een hele trits games die de Q3 engine of D3/Q4 engine gebruiken.clifdon schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:11:
jmmr dat alt+tab niet werktmaar jah dat is dan een minpunt =P
ok ik ga dat gelijk uitproberen thnxAham brahmasmi schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:56:
[...]
Daar gebruik je Q3E Minimizer voor. Dit tooltje minimaliseert Quake 3 meteen met een toetsencombinatie (ctrl+z default) zonder de engine te hoeven herladen in windowed mode. Werkt ook met een hele trits games die de Q3 engine of D3/Q4 engine gebruiken.
werkt wel opzich alleen jmmr dat hij dan maar 6bit kleuren gebruikt ofzow want ik zie allu heel slecht maar ik kan wat zien
[ Voor 11% gewijzigd door Clifdon op 23-06-2007 11:01 ]
Afhankelijk van het type videokaart dat je hebt ATi/nVidia kan de desktop veel te licht worden (bij nVidia) (wat jij 6 bit kleur noemt) of Quake 3 veel te donker (bij ATi) als je het weer maximaliseert.
De oplossing hiervoor is om de volgende instellingen te gebruiken in Q3:
r_overBrightBits 0 (staat standaard op 2, waardoor de desktop te licht word bij nVidia kaarten)
r_intensity 1.65
r_gamma 1.35
vid_restart (om de engine te herladen met de nieuwe instellingen)
Dit kun je invoeren in de console (soort commandoregel die tevoorschijn komt als je op de tilde toets ~ (boven Tab) drukt.
Als het goed is is de desktop nu niet meer veel te licht. Als het beeld in Q3 nu te licht of donker is, kun je r_gamma iets lager of hoger zetten.
r_overBrightBits 0 (staat standaard op 2, waardoor de desktop te licht word bij nVidia kaarten)
r_intensity 1.65
r_gamma 1.35
Dit kun je invoeren in de console (soort commandoregel die tevoorschijn komt als je op de tilde toets ~ (boven Tab) drukt.
Als het goed is is de desktop nu niet meer veel te licht. Als het beeld in Q3 nu te licht of donker is, kun je r_gamma iets lager of hoger zetten.
[ Voor 87% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-06-2007 14:29 ]
ik had idd nvidea werk nu goed thnx =) nu kan ik tenminste msnen en gamen =D echt uber spel dit lkkr via ut netwerk enz...Aham brahmasmi schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:22:
Afhankelijk van het type videokaart dat je hebt ATi/nVidia kan de desktop veel te licht worden (bij nVidia) (wat jij 6 bit kleur noemt) of Quake 3 veel te donker (bij ATi) als je het weer maximaliseert.
r_intensity 1.65
r_gamma 1.35
Jup, daar is het handig voor, ff snel een chat beantwoorden of iets opzoeken, een map downloaden, etc. En snel terug in Quake kunnen.
Ik had trouwens de hele tijd een gekopieerde q3 waar een heleboel rommel bij zat, nu heb ik zitten testen, en het enigste wat je nodig heb is Quake3.exe en pak0.pk3 t/m pak9(?).pk3
Greyh0und
omdat het zo weinig is loop hij natuurlijk zo heerlijk (K)Greyh0und schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:44:
Ik had trouwens de hele tijd een gekopieerde q3 waar een heleboel rommel bij zat, nu heb ik zitten testen, en het enigste wat je nodig heb is Quake3.exe en pak0.pk3 t/m pak9(?).pk3
Verwijderd
Haha je moet q3 eens zonder mod draaien kijk wat je dan krijgt in je server lijstjeDark0z schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:03:
Ik speel ook nog steeds quake3arena, maar dan wel de mod Rocket arena3. Dat is het enige wat nog vrij actief is naar mijn weten.
Was het niet zo dat je alleen pak0.pk3 + de laatste pr nodig had?Greyh0und schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:44:
De laatste point release (1.32) zet pak1-8 in je baseq3 directory.
volgens mij ken jij dat spel door en door (ik weet neit echt at je bedoeld)Aham brahmasmi schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:56:
De laatste point release (1.32) zet pak1-8 in je baseq3 directory.
Moua, valt op zich wel mee, maar je leert wel wat als je een spel 3,5 jaar lang speelt.clifdon schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:17:
[...]
volgens mij ken jij dat spel door en door (ik weet neit echt at je bedoeld)
Het spel zit qua bestanden heel eenvoudig in elkaar. Als je Q3 installeert van de cd heb je een oude versie (1.11 of 1.16n of iets dergelijks) en als je de nieuwste update ('point release' 1.32) installeert, heb je in quake 3 arena\baseq3 de bestanden pak0.pk3 t/m pak8.pk3.
Bijna alle assets (textures, models, maps (bsp's), geluiden etc.) zitten in pak0.pk3 (het grootste bestand) en de rest (pak1-pak8) zijn de updates en toevoegingen hieraan (sinds versie 1.11 of wat de eerste retail release dan ook was). In elk van de pk3's zit wel een ge-update versie van de game (en user interface) code. Updates aan de engine zitten in quake3.exe (voor windows).
pk3's zijn trouwens gewoon omgenoemde zip-bestanden dus je kunt gewoon bekijken wat er allemaal in zit.
[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-07-2007 00:26 ]
ooh okey ik heb ook wel is voor GTA-vice city nieuwe maps gemaakt zeg maar dus nieuwe huizen eringezet.... eeuwen me bezig geweest xD en eigenlijk maar 2 mooie strandhuisjes gemaakt =P dus ik ga niet weer opnieuw leren =P
Ben ook maar weer eens begonnen met Q3. Maar ik krijg het laatste level maar niet uitgespeeld op Hardcore.
Iemand nog tips?
Iemand nog tips?
Ik heb 't zelf gehaald op nightmare zonder 1x dood te gaan (de 25 maps ervoor ook). 
De enige tip is eigenlijk: oefenen oefenen oefenen. Maar bij q3tourney6, de laatste map, kun je wel een strategie gebruiken om het veel makkelijker te halen:
- zorg dat je als eerste de railgun krijgt;
- verschuil je achter de pilaar die het dichtst bij de jumppad beneden is (niet de jumppad die naar BFG gaat);
- schiet met zoom en laat jezelf zo min mogelijk zien;
- pak na elke frag MegaHealth en Red Armor (je hebt vrij veel tijd voordat Xaero weer respawnt);
- pak ook de rocket launcher voor als hij op hetzelfde platform spawnt waar je zelf bent.
Ik weet het, het is flauw om zo te winnen (sniper style), maar hij heeft op Nightmare niveau in feite 100% accuracy; hij mist alleen als je te kort in zicht bent (zijn reactietijd is dus niet 0), maar hij heeft maar heel weinig tijd nodig...
Zorg dus iig dat je altijd de powerups pakt, maar ga niet naar de BFG, wordt je zo uit de lucht geraild of geplet op het BFG platform (als ie op die knop die in de lucht zweeft schiet).
De enige tip is eigenlijk: oefenen oefenen oefenen. Maar bij q3tourney6, de laatste map, kun je wel een strategie gebruiken om het veel makkelijker te halen:
- zorg dat je als eerste de railgun krijgt;
- verschuil je achter de pilaar die het dichtst bij de jumppad beneden is (niet de jumppad die naar BFG gaat);
- schiet met zoom en laat jezelf zo min mogelijk zien;
- pak na elke frag MegaHealth en Red Armor (je hebt vrij veel tijd voordat Xaero weer respawnt);
- pak ook de rocket launcher voor als hij op hetzelfde platform spawnt waar je zelf bent.
Ik weet het, het is flauw om zo te winnen (sniper style), maar hij heeft op Nightmare niveau in feite 100% accuracy; hij mist alleen als je te kort in zicht bent (zijn reactietijd is dus niet 0), maar hij heeft maar heel weinig tijd nodig...
Zorg dus iig dat je altijd de powerups pakt, maar ga niet naar de BFG, wordt je zo uit de lucht geraild of geplet op het BFG platform (als ie op die knop die in de lucht zweeft schiet).
/sv_timescale .25TheTMC schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:53:
Ben ook maar weer eens begonnen met Q3. Maar ik krijg het laatste level maar niet uitgespeeld op Hardcore.
Iemand nog tips?
hier stond onzin
[ Voor 92% gewijzigd door Zenyatta op 09-07-2007 19:45 ]
The answer is 42.
Bedankt ik ga het nog wel proberenAham brahmasmi schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:25:
Heel verhaal
Maar alles op nightmare zonder dood te gaan, respect, zo goed ben ik nog (lang) niet, flink dooroefenen nog maar
ik speel de laatste tijd CTF op die 'sexy' servers, als je zoekt via multiplayer kom je de servers van 'sexy' wel tegen ! goeie ping en er zijn altijd mensen op
Gister Quake 3 nog maar eens geinstalleerd.
Geef mij maar Quake2 - The Edge
Ook ik vind het nog altijd leuk om af en toe een potje Q3 te spelen, helaas speelt er niemand meer Q2 naar mijn weten. The edge was echt een prachtmap, en alle remakes voor Q3 of Q4 zijn imho echt niet geslaagd.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Zo, ik maak deze thread even wakker. Gezien er al een thread is, leek het mij zonde om een nieuwe open te maken.
Pas maar eens na jaren Quake 3 Arena op Steam gekocht. Veel het spel illegaal gespeeld, maar na bijna 10 jaar kreeg ik toch weer zin in echte deathmatch en dus maar de Quake Pack gekocht (Quake 1, 2 en 3 en de uitbreidingen).
Meeste wat mij aantrekt in Quake 3 Arena is natuurlijk de movement en de gameplay. Het speelt zo lekker weg, en de tricking scene is ook te vet. Is nu natuurlijk een stuk minder, maar ben wel vastbesloten mijzelf ook de Quake movement master te maken.
Maar ik vroeg mij af of er nog nederlanders/belgen Quake spelen, en of er goede drukbezochte nederlandse/belgische Quake servers zijn?
Lijkt mij wel leuk om Quake met nederlandse/belgische kameraden te spelen.
Ik speel VQ3, CPMA en Threewave trouwens.
Of gewoon lekker duels. Moet me skills goed oppoetsen. Heb ook maar besloten mijn wapens te keybinden. Normaal ben ik er te lui voor en switch ik lekker met mijn muiswiel, maar met Quake moet je wel je wapens keybinden, anders kom je nergens en word je hard geraped.
Pas maar eens na jaren Quake 3 Arena op Steam gekocht. Veel het spel illegaal gespeeld, maar na bijna 10 jaar kreeg ik toch weer zin in echte deathmatch en dus maar de Quake Pack gekocht (Quake 1, 2 en 3 en de uitbreidingen).
Meeste wat mij aantrekt in Quake 3 Arena is natuurlijk de movement en de gameplay. Het speelt zo lekker weg, en de tricking scene is ook te vet. Is nu natuurlijk een stuk minder, maar ben wel vastbesloten mijzelf ook de Quake movement master te maken.
Maar ik vroeg mij af of er nog nederlanders/belgen Quake spelen, en of er goede drukbezochte nederlandse/belgische Quake servers zijn?
Of gewoon lekker duels. Moet me skills goed oppoetsen. Heb ook maar besloten mijn wapens te keybinden. Normaal ben ik er te lui voor en switch ik lekker met mijn muiswiel, maar met Quake moet je wel je wapens keybinden, anders kom je nergens en word je hard geraped.
Dat is ook mijn ervaring. Ik vond het 't handigste om RDFG als movement keys te gebruiken en de toetsen daar omheen als weapon binds, behalve RL, GL en gauntlet, want die heb ik als mwheeldown, mwheelup en mouse3 ingesteld.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:35:
Duel is verder erg geschikt om je skills te verbeteren omdat je meer tijd hebt om je op aim, prediction en movement te concentreren, wat bij TDM, CTF en FFA allemaal minder is.
Ik zal zelf niet snel weer aan Q3 beginnen, veel teveel kans op hernieuwde verslaving.
Idd, The Edge is echt mijn meeste gespeelde map toen ik nog Q2 speelde, map zit echt goed inelkaar, echt heerlijk om op die map te spelen. Q3 versie was echt niks, totaal geen feeling bij.scorpie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:12:
Ook ik vind het nog altijd leuk om af en toe een potje Q3 te spelen, helaas speelt er niemand meer Q2 naar mijn weten. The edge was echt een prachtmap, en alle remakes voor Q3 of Q4 zijn imho echt niet geslaagd.
Denk maar eens dat ik Q2 weer ga instaleren, en kijken of er nog servertjes zijn waar mensen op spelen.
Wie ben jij en wat heb je met mijn gedachtens gedaan?!Aham brahmasmi schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:53:
[...]
Dat is ook mijn ervaring. Ik vond het 't handigste om RDFG als movement keys te gebruiken en de toetsen daar omheen als weapon binds, behalve RL, GL en gauntlet, want die heb ik als mwheeldown, mwheelup en mouse3 ingesteld.Het is even wennen om de toetsen te vinden, maar je moet gewoon je meest gebruikte wapens onder de makkelijkst te bereiken toetsen zetten.
Duel is verder erg geschikt om je skills te verbeteren omdat je meer tijd hebt om je op aim, prediction en movement te concentreren, wat bij TDM, CTF en FFA allemaal minder is.
Ik zal zelf niet snel weer aan Q3 beginnen, veel teveel kans op hernieuwde verslaving.Zelfs als ik CPMa tegen een bot speel...

Die Q3 en Q4 remakes van The Edge hebben een andere feeling dan Q2 omdat de hoogte van het player model in Q2 kleiner is, oftewel de camera view height is lager. Je bent in Q3 dus in feite langer en dan lijkt de map kleiner of moeten de verhoudingen van de map aangepast worden. In Q4 hetzelfde probleem.
Zo geniaal vind ik The Edge eigenlijk niet, maar ik heb Q2 maar weinig gespeeld en nooit echt leuk gevonden. Ik was al verslingerd aan Q3 toen ik de Q2 MP probeerde.
Zo geniaal vind ik The Edge eigenlijk niet, maar ik heb Q2 maar weinig gespeeld en nooit echt leuk gevonden. Ik was al verslingerd aan Q3 toen ik de Q2 MP probeerde.
Verwijderd
Yay, mensjes!
Ikzelf speel met ESDF en daar omheen de wapens. Had de gauntlet op "\" gebind, maar Quake 3 kent dat niet, dus doe het maar op mouse3.
Bedankt voor de tip.
Gaat al wat beter met de movement in CPMA. Gisteren geleerd dat als je een bocht wil maken als je strafed in CPMA, dat je dan de forward key moet loslaten.
Ik moet nu alleen nog ff onder de knie krijgen, dat als ik een bocht maak, ik forward maar even loslaat. Nu raak ik beetje in de war merk ik.
Of ik strafe verder zonder forward, of ik sta stil want het ritme is er ff uit.
Maar oefening baart kunst!
Ikzelf speel met ESDF en daar omheen de wapens. Had de gauntlet op "\" gebind, maar Quake 3 kent dat niet, dus doe het maar op mouse3.
Gaat al wat beter met de movement in CPMA. Gisteren geleerd dat als je een bocht wil maken als je strafed in CPMA, dat je dan de forward key moet loslaten.
Ik moet nu alleen nog ff onder de knie krijgen, dat als ik een bocht maak, ik forward maar even loslaat. Nu raak ik beetje in de war merk ik.
Maar oefening baart kunst!
Is er een Webshop die Quake 3 Arena verkoopt?
Ik kan alleen op gcshop.nl dat Quake pack vinden (1, 2 en 3). Ik zou graag alleen 3 willen bestellen!
Ik kan alleen op gcshop.nl dat Quake pack vinden (1, 2 en 3). Ik zou graag alleen 3 willen bestellen!
Tjah, lijkt best lastig te zijn. Allemaal voor 30 euro enzo alleen. Nergens gewoon leuk voor 10 euro ofzo.
Op Steam kost hij volgens mij 20 dollar.
Op Steam kost hij volgens mij 20 dollar.
Op alle Q3 servers (ctf en 3wave) van XS4ALL kan je veel, zo niet alleen maar nederlandse/belgische spelers vinden. Ik speel zelf nog wekelijks 3wave op XS4ALL en jolt servers. Nieuwe Jolt season begint woensdag 13 feb als het goed is.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:35:
Zo, ik maak deze thread even wakker. Gezien er al een thread is, leek het mij zonde om een nieuwe open te maken.
Ik had ook een vraagje. Kan je met die Quake Pack van steam zien of er ook nog Q1 en/of Q2 servers zijn waar veel op wordt gespeeld? En dan ben ik vooral benieuwd of Q1 Team Fortress nog gespeeld wordt.
Grz
Cowking
Speelde 3 weken geleden weer eens ff QWTF en na 3 min had ik gelijk al iemand in me server zittenAJN schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:45:
[...]
Op alle Q3 servers (ctf en 3wave) van XS4ALL kan je veel, zo niet alleen maar nederlandse/belgische spelers vinden. Ik speel zelf nog wekelijks 3wave op XS4ALL en jolt servers. Nieuwe Jolt season begint woensdag 13 feb als het goed is.
Ik had ook een vraagje. Kan je met die Quake Pack van steam zien of er ook nog Q1 en/of Q2 servers zijn waar veel op wordt gespeeld? En dan ben ik vooral benieuwd of Q1 Team Fortress nog gespeeld wordt.
Grz
Cowking
Was alleen wel een soort remake mod pack van iemand , dacht vorig jaar gemaakt.
http://www.zeltf.com/
Weet iemand of het mogelijk is om mods ( specifiek threewave) te spelen als je quake3 op steam koopt? Ik ben dit namenlijk van plan maar alleen als ik "threewave CTFS" kan spelen.
Ik weet niet of Steam ook echt gebruikt wordt om met servers te verbinden. Het lijkt me eigenlijk nogal sterk dat je dan aan Steam als server browser/connector vast zou zitten, omdat er nog zoveel gewone Q3 servers zijn en je daar toch op moet kunnen. Ik heb anders nog wel een (extra) Q3 + Team Arena te koop (met goede cd-key die ik niet meer gebruik dus).
Verwijderd
Ik heb vorige week o.a. Quake III Arena via Steam gekocht (had 'm ooit in doos, maar helaas verkocht). Bij de eerste Quake kon ik iig. gewoon allerlei extra dingen installeren (zoals de Dark Places engine). Je krijgt binnen je SteamApps/common directory gewoon eentje voor Q3A en als je 'm van daaruit opstart, dan zou je gewoon dat soort mods moeten kunnen gebruiken.Blaz0r schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:30:
Weet iemand of het mogelijk is om mods ( specifiek threewave) te spelen als je quake3 op steam koopt? Ik ben dit namenlijk van plan maar alleen als ik "threewave CTFS" kan spelen.
En wat betreft de cd-key: die 'krijg' je erbij en staat al ingevuld als je 'm geïnstalleerd hebt. Voor de prijs kun je beter de hele collectie kopen; $10 extra (ongeveer $30 voor alles, tegenover bijna $20 voor Q3A zelf) en je hebt alle drie de delen, Team Arena en de expansion packs voor de eerste twee.
Ik ga de gok gewoon maar wagen denk ikVerwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:25:
[...]
Ik heb vorige week o.a. Quake III Arena via Steam gekocht (had 'm ooit in doos, maar helaas verkocht). Bij de eerste Quake kon ik iig. gewoon allerlei extra dingen installeren (zoals de Dark Places engine). Je krijgt binnen je SteamApps/common directory gewoon eentje voor Q3A en als je 'm van daaruit opstart, dan zou je gewoon dat soort mods moeten kunnen gebruiken.
En wat betreft de cd-key: die 'krijg' je erbij en staat al ingevuld als je 'm geïnstalleerd hebt. Voor de prijs kun je beter de hele collectie kopen; $10 extra (ongeveer $30 voor alles, tegenover bijna $20 voor Q3A zelf) en je hebt alle drie de delen, Team Arena en de expansion packs voor de eerste twee.
[ Voor 5% gewijzigd door Blaz0r op 25-06-2008 22:47 ]
Laatst ook q3 weer eens gespeeld op een vrij recent systeem
Nog wel grappig dat ik mijn config zo heb ingesteld dat q3 goed draaide op een systeem van 600mhz
ala 125fps. Behalve met sommige maps in ra3 had mn pc het even moeilijk
jammer dat de quake3 scene zo dood gegaan is. Maar de hele game community lijkt wel in elkaar te zakken. De lan party's van vroeger zijn vandaag de dag er niet meer
evengoed wel een leuke tijd gehad met q3 en op redelijk hoog niveau gespeeld. Mis het soms wel een beetje
Nog wel grappig dat ik mijn config zo heb ingesteld dat q3 goed draaide op een systeem van 600mhz
jammer dat de quake3 scene zo dood gegaan is. Maar de hele game community lijkt wel in elkaar te zakken. De lan party's van vroeger zijn vandaag de dag er niet meer
evengoed wel een leuke tijd gehad met q3 en op redelijk hoog niveau gespeeld. Mis het soms wel een beetje

Haha, quake 3, uber vet spel. 
Usb stick met quake, inpluggen en het halve schoolnetwerk platgamen tijdens de olc uurtjes.
Usb stick met quake, inpluggen en het halve schoolnetwerk platgamen tijdens de olc uurtjes.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
loopt dat nog een beetje dan ? weet wel dat die Q3 engine echt belachelijk goed is, en dat hij al snel goed loopt ook op tragere systemenVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:58:
net Quake III op me EEEpc gezet die ik gister ontvangen heb
Heb het een tijd geleden nog gespeeld. Het speelt iig veel fijner als quake 4 online maar dat is iedereen zijn mening. In q3 is er een goede snelle gameplay
Verwijderd
kaos- schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:49:
[...]
loopt dat nog een beetje dan ? weet wel dat die Q3 engine echt belachelijk goed is, en dat hij al snel goed loopt ook op tragere systemen

draait supersnel, geen mouse ghosting of iets dergelijks
1024*768 zou ook makkelijk moeten kunnen draaien.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 19:47 ]
Verwijderd
Mwa, dat valt ook wel weer mee. Ik vind het niet zo gek dat een game van 9 jaar oud het ook op low-end hardware prima doet. Fijn is het wel natuurlijk.kaos- schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:49:
[...]
loopt dat nog een beetje dan ? weet wel dat die Q3 engine echt belachelijk goed is, en dat hij al snel goed loopt ook op tragere systemen
Weer helemaal verslingerd aan Quake Arena Arcade op de Xbox360
Is wel enorm wennen zo zonder muis en toetsenbord maar waar een wil is....
Is wel enorm wennen zo zonder muis en toetsenbord maar waar een wil is....
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Acht-en-een-half-jaar later (en 20 jaar na de eerste beta) draai ik nu thuis een Quake III Arena OSP-servertje in Docker. Bij voorkeur "Freeze Tag" met wat bots op skill 5.
Zie https://github.com/jberre...e3/tree/master/quake3-osp
This is my sick nature.