Labtop in groot netwerk!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 11:43
Mijn baas heeft me gevraagd om zijn labtop op het bedrijfsnetwerk te krijgen maar er is in zijn kantoor geen andere utp aansluiting.

Dus nu dacht ik zo dit ook mogelijk zijn om dit te doen door een soortement van crosslinkverbinding via zijn kantoor pc op het netwerk te komen. Dus eigenlijk zijn computer weer als subserver te gebruiken. En via die labtop van de cdromspeler en diskette drive in zijn kantoorpc gebruik te maken en dan ook met de labtop op internet te kunnen!

Kan dit? En hoe zou ik dat anders voor elkaar kunnen krijgen :? ?

Alvast bedankt,

Mickael

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Geef je baas een cursus Nederlands :+

Het is laptop niet labtop :)

Alle proemn in n drek

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Koop een hub :9

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Laat extra wall outlets aanleggen.
En dan niet eentje natuurlijk.
Je zal zien.. je heb er zeker te weten proffeit van.
Want zometeen wil hij er ook nog een netwerkprinter erbij hebben om vanaf de computer en laptop tegelijk te kunnen printen. Onafhankelijk van elkaar.

• mickael
maar dan krijg je hub op hub en dat is toch niet bevorderlijk voor de snelheid!

• mickael
Op dinsdag 06 februari 2001 19:38 schreef s_broekhoven het volgende:
Laat extra wall outlets aanleggen.
Kan ik dit zelf?

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je zou ook zo'n splittertje op die ene walloutlet kunnen aansluiten of gewoon een hubje op de walloutlet aansluiten natuurlijk :)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Op dinsdag 06 februari 2001 20:22 schreef Le Mol het volgende:
Je zou ook zo'n splittertje op die ene walloutlet kunnen aansluiten of gewoon een hubje op de walloutlet aansluiten natuurlijk :)
Wat is dat? (zoŽn splittertje)
Geef Žs een link waar ik dat kan zien/kopen!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt zo'n splitter'tje hier kopen, maar er staat geen plaatje bij :( http://www.zerosix.nl/cgi-bin/zerosix.storefront/3a806b3c016f0c8027190a0a64340655/Product/View/W25458
Als je de gratis catalogus aanvraagd staat daar wel een plaatje in, maar het is een heel klein ding met twee utp poorten en een kort utp touwtje aan de achterkant dat je in de walloutlet.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Je kunt inderdaad het beste wat outlets aanleggen. Mits er nog plaats is om deze uiteinden in een hub of switch te steken in de buurt van de server (waar de rest van het netwerk ook aan hangt). Is deze mogelijkheid er niet dan kan je als tweede optie een hubje bij de outlet van de pc van je baas zetten, prik deze in de outlet en sluit daar de pc en laptop op aan en in de toekomst misschien nog wel iets...... Deze laatste optie moet je overigens niet te vaak doen in je netwerk want je preformanche wordt steeds minder. Als laatste zou ik voor jouw oplossing kiezen die uiteraard wel werkt maar waarbij een soort subnetwerk onstaat. Dit is weer lastig om te beheren.

Verwijderd

doe niet moeilijk: neem gewoon een 2e netwerk kaart in de desktop en installeer winroute op de desktop. je kan nu al het netwerk verkeer doorrouten naar de laptop en visa versa :)

tussen die 2e kaart en de laptop doe je een standaart crosslink kabeltje

en klaar is jij >:)

greetz,

Jasper

(en ga niet moeilijk doen met spitters, want dat is gedoomed om te mislukken ivm. storing, foute draden, draadbreuken en nog veeeeeel ergere dingen :()

Verwijderd

Sory hoor, wat is dat nou voor een vage oplossing zijn baas ziet hem aankomen.
Dat is een oplossing voor thuisgebruik niet voor een onderneming.
Praat met je baas over extra wall-outlets bedenk hierbij wel dat die bij lage afname rond de 1500,- het stuk zijn,ik zou kiezen voor een hub of als tijdelijke oplossing het doortrekken van een kabel uit een ander kantoor.
Een splitter (ook wel hubbel genoemd)werkt opzich prima maar is zeer storingsgevoelig

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op dinsdag 06 februari 2001 19:39 schreef mickael het volgende:
maar dan krijg je hub op hub en dat is toch niet bevorderlijk voor de snelheid!
mwoah.. draait jou baas toevallig Q3 dedicated servers?:P

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Een extra hub eraan maakt geen ruk uit, busnetwerk is busnetwerk.
Als je dan toch safe wilt spelen, ruil je bestaande hub om voor een switch en verhuis die hub dan naar die andere plek toe.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 17:27 schreef mig_01 het volgende:
Sory hoor, wat is dat nou voor een vage oplossing zijn baas ziet hem aankomen.
Dat is een oplossing voor thuisgebruik niet voor een onderneming.
Praat met je baas over extra wall-outlets bedenk hierbij wel dat die bij lage afname rond de 1500,- het stuk zijn,ik zou kiezen voor een hub of als tijdelijke oplossing het doortrekken van een kabel uit een ander kantoor.
Een splitter (ook wel hubbel genoemd)werkt opzich prima maar is zeer storingsgevoelig
nou, ik vond het niet echt professioneel klinken, en ik vind dit doorgaans een prima oplossing.

1500,- voor een wall outlet? :?:?:? whaaah.. lijkt me sterk, van die kastjes kan je voor 30,- per stuk halen en nog kabel erbij zeg 0 ~ 30 gulden. werken kost niks of 100 piek voor een installatie bedrijfje. dan komt ik dus op hoogstens 150 piek :?

maar is deze oplossing dan wel 'professioneel' genoeg naar jouw zin? >:)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Professioneel of niet

maar een winroute of andere onzin oplossingen van pc naar laptop krijg je alleen maar rotzooi mee.
Trust me, bij ons op het bedrijf worden we al gek van een stomme windows printer die geen drivers voor DOS kent.
zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/114482

Gewoon een simpel 4 poorts 3com hubje er tussen.
2 kabeltjes bijkopen, en klaar.

Hoef je alleen maar de client op de laptop te installeren. (ligt er natuurlijk aan wat je voor server draait)

Suc6
Nowhere

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

ja, ik denk dat dat idd wel de best oplossing is (en niet zo duur) :)

Verwijderd

afhankelijk van het aantal hubs dat je al in je collision domain hebt is het misschien handiger om een switch te kopen. Dat brengt in ieder geval minder problemen omdat je niet meer tegen de maximum hub regel aanloopt.

CC

Verwijderd

Een "installatiebedrijfje" hoe wil jij je certificering voor je netwerk dan behalen.
Elke amateur kan een walloutletje aanleggen
voor rond de 200 piek.

Verwijderd

Een splittertje zou ik niet doen. Idd onbetrouwbaar en sowieso heb je er twee nodig: ook nog een splittertje aan de andere eind van de kabel (bij je switch/hub). Je kan veel beter en gemakkelijker (wel iets duurder) een hubje kopen.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Op dinsdag 06 februari 2001 19:34 schreef Bierkameel het volgende:
Het is laptop niet labtop :)
Niet zo mierenneuken
Pagina: 1