Probleem: Xerox printer DOS drivers

Pagina: 1
Acties:

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Ik heb dus het probleem dat wij op de zaak een Xerox Workcentre XD102 hebben staan.

Er zijn standaard bij deze multifunctionele copier/printer alleen maar WINDHOOS drivers meegeleverd. :(

Zo kan ik dat ding dus niet koppelen aan een Novell/QP-Server (dos-emulatie)

Heeft iemand of weet iemand waar ik DOS drivers voor de XD102 kan vinden?
Of kan iemand drivers voor mij schrijven?? Uiteraard tegen vergoeding.

www.xerox.com heeft niet veel zin, daar heb ik ook al gekeken.

Hoop dat iemand snel iets heeft, want dat scheel mij een hoop werk(een een sloom werkstation :))

Post ff een reactie op het forum(ik kan niet bij mijn mail)

Thnx
Nowhere

www.kuiphuis.nl

• Nowhere
HELP

Niemand???

www.kuiphuis.nl

• Nowhere
Iemand kan toch wel helpen??
:'(

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Dan maar ftp.xerox.com ?
voor de simpele huisprinters zijn er wel altijd drivers meegeleverd, meestal als een dubdirectory van een windows-driver.

setup.exe uitpakken --> win-drivers
--> dos-drivers

• Nowhere
Uehmmm

Officieel
volgens Xerox dan,
bestaan er geen drivers voor de XD102 onder dos,
misschien dat iemand ze onder linux heeft???? :):)

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Sorry, maar ik zou het niet weten, zit tie wel als LPT poort, want dan zou hij het gewoon moeten doen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik ben bang dat zoals vele multi-functie printers dit ding een "GDI-printer" is (de support-server van Xerox is down, dus ik kan het niet verifieren). GDI (Graphical Device Interface) is een manier van communiceren van grafische informatie die in Win95 en Win98 zit (niet WinNT), en die het mogelijk maakt dat applicaties altijd dezelfde grafische informatie aanmaken, of het nu naar voor beeldscherm of printer is bestemd, zowel de drivers voor de grafische kaart als voor de printer spreken GDI en vertalen de grafische informatie naar de informatie voor het specifieke apparaat.

Er zijn printers gemaakt die dezelfde taal direct spreken, simpel voor de printer-bouwer (de driver hoeft nauwelijks wat te doen), maar een van de consequenties is dat de printer zelf GEEN character-generator heeft, en dus niet in staat is iets met ASCII-tekst te beginnen. Ik heb nog niet gehoord dat een Linux-driver voor GDI bestaat, maar je weet nooit in die omgeving.

Een ander punt is dat je vraagt om een DOS-driver voor een printer. Die bestaat so-wie-so niet. Onder DOS worden printers geacht ASCII-tekst te verwerken zonder verdere ondersteuning, alles wat mooier moet vereist een driver voor de specifieke applicatie die met die printer moet omgaan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Nowhere
He thnx

Ik vond de term GDI ook al ergens eens een in een boekje, snapte er alleen niet veel van.
Dit helder veel dingen op... :)

Maar om ff op je verhaal terug te komen. Het is mijn bedoeling om die verrekte printer van het windows station af te halen en op een DOS of een Linux systeem aan te sluiten.
Maakt niet welk systeem, beide zijn namelijk voorhanden.

Uit jou verhaal blijkt dat die Xerox niet op een DOS systeem aan te sluiten is. Nu dus hopen dat de linux community iets voorhanden heeft. :?

Any way, thnx

Nowhere

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

als je alleen nog vanaf windows wilt printen is het niet zo'n probleem, gewoon de windowsdriver naar de printershare laten printen...

CC

• Nowhere
Dat zou je denken
Maar dat geeft dus een probleem

Die GDI drivers zijn een soort van windowsaansturing, die niet onder DOS mogelijk is.
Heb het namelijk al getest met een andere printer(OKI). Daarop werkte alles wel, en als je dan de Xerox erop zet (op de DOS server dus) en vanaf een windows machine gaat printen reageert de printer niet eens.

:?:?:?

[edit] zie ook verhaal van "mvdejong"

www.kuiphuis.nl

• Nowhere
ff topic omhoog halen :)

www.kuiphuis.nl

Pagina: 1