Draytek Vigor 2800 V - Hangen tijdens download

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Enige tijd geleden heb ik een Draytek Vigor 2800V aangeschaft, omdat deze beter werkt in
routermode icm voip, dan de standaard modem die je van BBNED krijgt.

het viel me toen al op, dat als je een stevige download doet, vanaf b.v. tweaknews, het modem dan na verloop van tijd zichzelf ophangt. Je kunt het ding niet meer pingen, en alleen een reboot helpt dan.

Draytek support gemailed, nieuwe firmware er op gezet, en alles opnieuw ingesteld.
Geen resultaat. Syslog geeft iets over de MTU size, die te groot is.
(je ziet dan : length is over 1500 (3256), dit komt 40000 x voor (erg veel.)
(na deze melding zie je er nog een x of 50 de melding : Lengt is over 1500 (3454) MLPI.

En die MLPI kan ik niet plaatsen....

Instellingen aanpassen, kan tot 1500 (MTU waarde kan niet groter.)
Ook op hun Fora staan wel van dit soort zaken. Ook getest, geen effect.

Het gekke is, dat wat ik heb gevonden, veelal bij Tweakdsl voorkomt....maar er is onlangs een gehele nieuwe lijn opgeleverd, ivm problemen oude lijn (tijdens de migratie kwamen we er achter.)

En niet bij de eerste 4 a 5 gb, maar als ie een tijdje draait.. (als er dus veel fouten komen.)

Is het nu de lijn? (zit 213 meter van de centrale hier), of is het de combinatie modem -> DSLAM?

Draytek zegt dat ze zelf een download van 40 gb hebben gedaan met gelijkwaardig modem, en geen problemen hebben gevonden (waarschijnlijk bij een andere provider ?)

Ik heb al veel zaken geprobeerd, maar ik dacht, misschien zijn er meer mensen, die dit hebben gehad (en opgelost?) Vandaar mijn post hier.

Ik zal afwachten....mocht er meer info nodig zijn, dan zal ik dit asap vermelden.

Alvast bedankt voor het meedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47
Geen oplossing wel hetzelfde probleem, alleen met 2800vg.
Wat bij mij wel enigszins werkt, ik downloade eerst vanuit de newsgroup met eerst 10 draadjes en nu met 5. Blijft nog weleens hangen, maar wel beduidend minder vaak (op zijn vroegs pas na 6gb en soms 15gb zonder problemen) terwijl de snelheid gelijk blijft (giganews ism Newsleecher).
Heb ook Draytek gemaild en gebeld zonder resultaat, zo'n beetje dezelfde antwoorden.
Ook een log opgestuurd, maar daar konden ze niets uithalen....
Heb echter vroeger een 2200e gehad die ook die problemen had, maar na een firmware upgrade was het toen verholpen.
Kijk dus met arendsogen uit naar een update.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
< knip>

Had niet veel te maken met het probleem

Probleem is overigens nog steeds aanwezig. Als er ideeen zijn....

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg morgen (hopelijk als ze reageren) een nieuwe beta9 binnen van de 2.7.2.

Kreeg die vandaag al voor de Annex B.

Overigens, waar kun je zelf de Beta's van Draytek downloaden?
Ik heb al aardig lopen speuren, maar ik zie alleen de officiele releases, hier, in .au en Engeland...

Waar o waar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire_V5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05-2010
Is het niet veelal hetzelfde als mijn probleem? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1214312
Misschien dat jullie hier wat aan hebben en of dat we elkaar kunnen helpen.
Want misschien slibt jullie internet ook zo dicht maar dan met andere download sowftware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Spitfire_V5 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 05:33:
Is het niet veelal hetzelfde als mijn probleem? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1214312
Misschien dat jullie hier wat aan hebben en of dat we elkaar kunnen helpen.
Want misschien slibt jullie internet ook zo dicht maar dan met andere download sowftware
Txs, maar op het moment is het voor mij goed te doen. Zoals ik al zei, ipv 10 naar 5 draadjes, download ook niet veel en bij Vista schijnt die ook wat minder snel dicht te slibben, gisteren nog iets van 12gb gepakt zonder problemen.
Ben wel nieuwsgierig naar de 2.72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoe staat je MTU waarde in Windows/ander OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de 2.7.2. nu aan het testen. al 15 gb gedownload, met 8 connecties (meer ondersteund tweaknews niet). De uncorrectable blocks waren normaal al 1500, dat zijn er nu 10.(in een bestek van 30 minuten dus.)

Ook voip werkt, maar Tweakdsl ondersteund maar 1 sip account icm met Vigor 2800.
Geloof ik zelf niet, want als je voip debug bekijkt, zie je authenticatie fouten, aan hun kant.

Draytek gaat ook nog remote inloggen, om e.e.a. verder te onderzoeken.

Normaal kon ik dus niet : en tweakers.net bekijken, en downloaden, dan ging het vrijvaak fout tussen het laden....ik test me rot, en even afkloppen, hij is nu niet onderuit te slaan.....

Dat er iets is aangepast, is wel duidelijk....veel minder errors....ik heb nog wel die MTU meldingen vanaf de WAN kant van de Vigor, niet aan de lan kant.

ik houd u allen op de hoogte van dit spannende gebeuren...

<update>

Inmiddels lekker aan het downloaden....al een paar uur, zonder gekke ellende, hang ups e.d.
Het lijkt nog goed te gaan.

Zal vannacht de queue nog een keer volgooien, en dan morgenochtend het eind resultaat melden.
Ziet er erg goed uit allemaal.!

<update : heb nu ongeveer 100 Gb gedownload, zonder maar een hapering......nog ~60 te gaan....hoera ? Misschien wel.....ik kan hem eventueel al mailen ....stuur me maar een mail
Sander AT da streep wizzkid punt com 8)7 )

<Update : De nieuwe firmware werkt zelfs de badblocks weg op een slechte lijn........dus wel lijn meting aangevraagd, want ik zit 200 meter van de centrale..... Hij is stabiel, blijft stabiel, en ik ben heel, heel erg blij met deze bios....er zitten zelfs extra functies bij, Zoals annex M, wat in de toekomst bestekend dat je met 24/3.5 kan downloaden/uploaden, als men het in NL ooit zal ondersteunen. Voor uncorrected blocks -> work around: telnet naar je modem : ADSL codinggain ?
Test wat waarden uit, als je niet weet wat je doet, terugzetten op 0 (= auto).)

Als er mensen zijn die deze firmware willen uitproberen, mail me maar (zie boven.) >

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Klinkt allemaal goed.
Hopelijk komt die binnenkort ook voor de vg beschikbaar.
Txs voor je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb de zelfde problemen als de TS.
Downloaden van usenet = een vastloper van de router.
Ik heb een 2800G Annex A i.c.m. TweakDSL abbo.
Ik heb DaWizzkid een mailtje gestuurd, want die disconnects zijn niet echt prettig.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt hem al binnen, toen je net je mailtje had verstuurd.

Laat hier maar even weten wat jou ervaringen zijn met de nieuwe firmware.

Gewoon updaten, niet full reset o.i.d. dus je instellingen blijven ook nog behouden.
Wel even nalopen voor de zekerheid he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Wat ik me af zit te vragen welke invloed de provider heeft met dit probleem.
Zat eerst via XS op adsl van kpn en nu zit ik op XS4all only.
Sinds de overgang geen vastlopers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Mijn 2800VG had dit probleem ook. Had bij mij niets met DSL te maken. Bij mij bleek complete "freeze" zelfs te gebeuren met het kopieren van bestanden over het switch gedeelte van de 2800VG (dus niet via internet).
Ik heb mijn 2800VG teruggebracht naar de leverancier en ben teruggegaan naar mijn oude router/firewall combi.

Sorry hoor, maar bij een router waar men €250,- voor durft te vragen, behoren deze problemen niet. Draytek is niet meer wat het geweest is. Mijn 2900VG werkt nog steeds perfect, maar de nieuwe routers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Mijn 2800 daarentegen, niets dan lof. Deze trek ik op geen enkele manier plat...
(heb dan ook geen voip maar toch :P)
Om te zeggen dat Draytek niet meer is wat het geweest is... Mijn 2800 is 3x zo stabiel als mijn vorige 2200e.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch lost die beta firmware (mogelijke nieuwe release candidate) veel ellende op.

Het ding werkte altijd stabiel. (behalve downloads.) lan switch gebruik ik maar 1 port van, en dan gaat ie de isa-server in. Vanuitdaar is alles hier GB-Switched.

Voor de rest werkt alles, en heeft draytek wel goed geholpen, voor een niet ondersteund modem bij mijn provider (waar ze ook goed hielpen, ik werd vrijdag om 18.00 nog gebeld zelfs)

Als je de firmware wilt hebben, mijn mail adres staat in bovenstaande berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik wil heel graag die beta firmware hebben.
Zou je 'm kunnen mailen naar zondagskindje at gmail dot com? _/-\o_
Op 1 of andere manier is de vorige mail niet goed gegaan.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is onderweg, nogmaals.

Post je bevindingen hier, dan hebben we er met zijn allen wat aan.

bedankt voor de te nemen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<update>

Ik zat net even te kijken in de nieuwe firmware.
Ik zie Wireless Lan, en ISDN functies ?!? }:O

Die zitten er bij mij niet op...maar goed, hij loopt niet vast.

Verder kijkend, zie ik dat die de firewall niet meer laat werken?
Zelfs de default geblokte ports laat ie door.

Draytek inmiddels gemailed, en gevraagd of de *.all file ook toegezonden kan worden, of dat ze iets beters hebben dan dit....zonder firewall, no go.....dat is ook waarom ik heb had, lekkere functies enzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:47:
Hij is onderweg, nogmaals.

Post je bevindingen hier, dan hebben we er met zijn allen wat aan.

bedankt voor de te nemen moeite.
Ik heb de beta firmware geprobeerd, maar ik had daar meer disconnects mee dan met de oude.
Dus heb ik maar snel de oude weer terug geflashed.
Misschien dat de beta alleen voor de 2800V is? Ik heb namelijk de 2800G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten helaas ook wat bugs in de firewall.

Deze, en andere opmerkingen heb ik doorgegeven aan Draytek.

Deze worden rechtgezet in de definitieve release.
Wachten dus maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fix voor mogelijke zaken;

Nadat ik bovenstaande, en de firewall zaken had gemeld :

Modem naar factory defaults resetten. (knopje.)
Nog niets invullen, en dan de *.all er overheen gooien.

Voor wat betreft firewall instellingen, het werkt dus gewoon anders.
Je moet in set2, set3 aangeven, maar eerst in de sets aangeven wat je wilt door laten, en hierna een block all opgeven. Doe je dit niet, zal die het echt niet gaan doen zoals je wil.

Wist men ook niet ( :| ) bij Draytek, maar heb dit toch maar uitgelegd. Kwam het ergens tegen in een Duits forum, en al hoewel mijn Duits niet perfect is (begrijp er maar 10% van), is het toch goed gekomen.

<Update: Hmm toch een vervelend probleem bij mij : Sip inkomend werkt ineens niet meer, nu de oude firmware terug gezet, en het werkt weer, kennelijk toch nog bugs er in...vraag me af, wanneer er nu eens een goede firmware uitkomt, zodat je alles kunt gebruiken. Omruilen van het ding kan niet, omdat ie al 7 maanden (inc. 3,5 maanden support!! weg is. (+ 1 maand vakantie, ja, echte service.... ;( )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de problemen met TweakDSL inmiddels al opgelost? Heeft iedereen die TweakDSL heeft en deze modem/router dit probleem? Aangezien mijn router het aan het begeven is, ik een andere wil gaan kopen en deze mij erg goed lijkt, hoewel ik hem toch maar ga vermijden als hij problemen geeft met tweakdsl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit voorlopig weer even op de oude firmware.

E.e.a moet ik uitzoeken.

Met de nieuwe firmware, heb IK minder disconnects m.b.t. usenet.
Ook werkt mijn VOIP niet goed. (uitgaand wel, maar inkomende wordt niet geaccepteerd.)

E.e.a qua verbeteringen zit er wel aan te komen.

Het modem is wel goed, veel uitgebreide functies, en een goede firewall.
Je moet alleen goed (zeuren) voor je wat dingen voor elkaar krijgt. Zoals b.v. de firewall kunnen instellen, etc. (lijkt logisch, maar is het niet.)

Voor de rest niets dan lof, over de medewerking. (per email...support kost geld..:-( )

Tweak is overigen ook heel behulpzaam geweest, voor een modem wat niet wordt ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze kan gekickt worden.
De beta biossen, en de nieuwste bios lossen het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Ook ik heb na de laatste versie firmware geen last meer gehad.

Pagina: 1