Verbinding valt uit bij bittorrent verkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire_V5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05-2010
Ik loop nu alweer tegen een probleem aan dat ik een paar maanden geleden ook al had.
Als ik mijn bittorrent downloads start valt heel mijn netwerk verbinding uit. Ik had het een half jaar geleden ook al toen ik nog ergens anders woonde en een andere router had. Toen had ik de Speedtouch 510 adsl router. Nu heb ik een glasvezel verbinding aangesloten op een Draytek vigor 2910 met 2 pc's er op en gewoon met LAN kabels aangesloten.
Ik heb zelfs 3 verschillende netwerkkaarten in mijn PC. 2 onboard (marvell & nvidia) en 1 pci (realtek) kaartjes. Het maakt niet uit welke ik gebruik. Als ik mijn downloads aan zet dan valt zowat meteen het netwerk stil en dat is dan alleen op mijn computer met de verbinding naar de router. De andere pc heeft er dan geen last van. Ik gebruikt utorrent client. en heb daarin mijn bittorrent verkeer erg gelimiteerd naar een beperkt aantal connections en speed. En ik heb verschillende moederbord(nForce4) en netwerkkaart drivers geprobeerd. Maar nog valt het netwerk uit. Valt hier misschien iets aan te doen? heb ik aan de netwerkkaart opties iets,.. bijvoorbeeld half/full duplex, of IRQ? Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

(edit)Ik zie nu dat mijn system specs gereset zijn naar 0. Mijn mobo is DFI LP nF4 SLI-dr. En ik gebruik WinXP SP2.

[ Voor 3% gewijzigd door Spitfire_V5 op 22-04-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire_V5
Het gekke is dat ik een week geleden nog wel gewoon met unlimited connections en speed kon downloaden zonder problemen. Sinds doen heb ik wel mijn moederbord drivers geupdate alleen ik weet niet meer welke versie ik hier voor had en kan het ook niet meer terug vinden. Maar ik geloof ook niet erg dat het aan mijn mobo drivers licht want hij deed het nog wel een paar dagen goed daar op.

[ Voor 18% gewijzigd door Spitfire_V5 op 22-04-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
beperk je upload eens: eenmaal je upload dicht zit gaat de rest ook dicht.
(en wellicht is dat het probleem ook)

je kan torrents op 5kB limiteren mbv netlimiter of dergelijken. (of een x% van je max. upload snelheid)
mogelijk komt het ook door andere tools op je pc die dan starten.

en je kan onder win xp steeds een roll-back doen van de drivers ...

[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 22-04-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire_V5
Als ik een roll-back wil doen van me moederbord drivers welke apparaat moet ik dan selecteren in apparaat beheer.. mobo drivers zijn er voor zoveel verschillende onderdelen want er staat ook niet bepaald het apparaat "moederbord" in apparaatbeheer.

Ik heb mijn upload al gelimiteerd op 50kb/s.. dat stond ervoor op 100kb/s zonder problemen.. heb glasvezel dus mijn upload heeft toch een max van 1+ mb/s.. het is gewoon echt vervelend om te zien dat je netwerk er uit valt als je bittorrent net op hebt gestart en al bij de eerste connection die hij maakt dat doet.

Nog iemand clues? alle hulp is very appreciated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dozzer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09-2023
Meestal helpt het wel eens om UPNP uit te zetten in de pties van je torrent prog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire_V5
Oh ja dankje maar die heb ik ook altijd al uit staan.. Ik zal zo nog wel even proberen een nieuwere versie van utorrent of andere client te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Spitfire_V5: Zou je in het vervolg gebruik willen maken van de edit-knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif i.p.v. 2 reacties onder elkaar te posten. Dat kan worden gezien als nonodig schoppen van je topic, en dat is not-done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens rond op de forums van draytek.au.

Zelf heb ik geen glas of een draytek2900....maar zag wel wat zaken voorbij komen, in vogelvlucht.

je kunt ook draytek laten kijken in je router he, moet je mailen naar hun support.

Suc6

* ik zag je reactie op mijn probleem, hulp altijd goed....toevallig geen virus o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 18:40
Ik heb dit ook gehad, en bij mij lag het aan Zonealarm die mijn verbinding verbrak. Computer opnieuw opstarten en dan deed hij het weer ff. Zonealarm eraf en gebruik nu een andere firewall (sygate) en totaal geen last meer. Misschien dat je firewall dus de boosdoener is?

PS: Zonealarm uitzetten om te testen hielp niet moest het programma echt verwijderen.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire_V5
Ik gebruik nu Agnitum Outpost Firewall.. lijkt me wel heel appart hoor dat je firewall het dan opeens wel gaat blokkeren.. maar toch ik ga zometeen even een andere proberen.. ook sygate.
Maar wel sinds eergisteren dat ik mijn download in torrentclient zo ver heb gelimiteerd tot max 50 connections 50kb/s upload en maar 1 download at a time heb ingesteld heb ik er geen last meer van gehad. Alleen nu vondt ik outpost toch al geen handige firewall en wilde eigenlijk al een nieuwe proberen. Als ik sygate dadelijk heb geinstalleerd dan test ik mijn downlaod weer op unlimited connections en speed en dan edit ik deze post wel even en laat ik het jullie weten of de downloads met sygate beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je niet de firewall van je 2910 ? Die heeft toch ook mooie functies ?

Afijn, mijn idee.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb je niet toevallig ook de nVidia firewall toestand geinstalleerd bij het updaten van je chipset drivers? Die veroorzaakt nl bijna alleen maar problemen, en ik raad je aan de drivers eens te ontinstalleren, en vervolgens herinstalleren zonder nVfirewall..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:58

sanzut

It's always christmas time

BèR schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:40:
Heb je niet toevallig ook de nVidia firewall toestand geinstalleerd bij het updaten van je chipset drivers? Die veroorzaakt nl bijna alleen maar problemen, en ik raad je aan de drivers eens te ontinstalleren, en vervolgens herinstalleren zonder nVfirewall..
de-installeren

ON: Als je niet weet welke drivers je hebt geinstalleerd, maar wel wanneer, kan je mbv systeem herstel toch teruggaan naar het moment voor de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hierik
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 15:00
Ik heb een draadloos netwerkadapter van Hawking Technologies (usb)

Als ik mijn CPU 100% belast voor een langer periode dan valt bij mijn ook de netwerkverbinding weg.

Als ik van newsgroepen download dan decoderd het programma de gedowloade deel dan wil het wel voorkomen dat hij hiervoor langere tijd mijn CPU 100% belast dus dan geen netwerk verbingen meer. Ik heb dus het aantal te gelijk te dowloaden bestanden naar beneden bijgesteld en nu bijna nooit meer last van.

Aangezien jij een PCI (of onboard) gebruikt lijkt mijn dit geen probleem maar misschien kan je eens kijken hoe je CPU belast word tijdens het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Toevallig kampte ik gisteren ook met problemen nadat ik over langere tijd (2-3 dagen) uTorrent open had staan voor een paar grote torrents onder Windows 2000, ik kon heel moeilijk nog op websites komen, zelfs na een reboot leek er nog het een en ander van slag af te zijn. Toevallig kwam ik ook al iemand anders tegen die uTorrent gebruikte en waarbij het andere verkeer verstoord werd.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik denk niet dat het aan je upload ligt of aan je drivers van je moederbord. Ik heb zelf Chello extreme en gebruik Azureus als bittorrent client en heb toevallig ook een Draytek Vigor 2910VG als router.

Wat voor mij echt enorm scheelt is het openen van poorten (voor Azureus is dit poort 47480) en die doorlussen/forwarden naar de PC waarop je je bittorrent client draait. Ik download normaal gesproken tussen 20 en 50 kbit/sec maar als ik de poorten in de Draytek opengooi schiet dit echt naar boven met (weliswaar enkele) uitschieters tot tegen de 500-700 kbit/sec aan voor sommige torrents (afhankelijk van de seeds en peers uiteraard) . En dan lopen er nog een stuk of 5 andere torrents te downloaden en net zo veel staan er te uploaden.

Probeer dus eens of je je router op deze manier kunt configureren en kijk dan eens of dit scheelt.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

OK, ik heb de port geforward (61342), ik ben benieuwd. Ik krijg alvast wat nieuwe verzoekjes binnen op mijn firewall die ik eerder niet kreeg.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Mijn bittorrent is een stuk sneller geworden......maar internet blijft bagger.......

iOS developer

Pagina: 1