Toon posts:

Welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Ik ben opzoek naar een nieuw moederbord deze moet aan de volgende dingen voldoen:

Socket: AM2
Géén SLI (dit omdat ik dit toch niet zal gebruiken)
Goed samenwerken met: AMD Athlon X2 4800+
Niet duurder dan 100 euro

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je al een kijkje genomen in PMG FAQ » Welk moederbord moet ik nemen? :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
meer info geven overklokken, game, andere eisen???

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er af en toe op gamen, beetje video's mee converteren, internetten en wil hem NIET overklokken

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:27
Tsja... met die eisen kan je netzogoed naar een winkel gaan en daar om advies vragen en ééntje kopen.

Volgens de huisregels behoor je zelf ook wat onderzoek te doen, zodat de keus door de medetweakers makkelijker gemaakt kan worden (bv door ervaringen).

Maargoed, er is veel keuze... en ik denk dat de meeste budget bordjes wel prima zullen zijn voor je eisen, kijk maar eens op deze pagina: http://azerty.nl/producte.../259/socket-am2-amd-.html

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27
Ga naar de website van een webshop, en kijk daar naar bij moederborden, in 10 minuten heb je er zeker een gevonden (voor prestatie's maakt het moederbord nauwelijks uit bij AMD64, ook al omdat je geen SLI wil).
Of als je heel erg lui bent, kan je eens kijken bij de best buy guide's, daar staan ook moederborden tussen (en vaak zelf met wat uitleg waarom ze die hebben gekozen).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wel een beetje rondgekeken namelijk naar de Asus M2N-E maar ik lees nu net dat hier geen firewire aansluiting opzit, niet dat ik dit veel gebruik maar ik verwacht dat dit de nieuwe standaard gaat worden. Verder wil ik hier graag te weten komen of alle bordjes dual channel ondersteunen?

Pakken alle Asus borden wel gewoon al het geheugen?

• mgreving2
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 19:55
Als je niet wil overklokken moet je een HP (pc+moederbord) kopen met een locked bios ;)

Nee.. Asus is een goede keus als je toch niet gaat overkloken en ze pakken het geheugen waar ze voor gemaakt zijn. AM2 -> DDR2 dus. Soms moet je even kijken naar de bus snelheid als je DDR2-800 geheugen erin wilt stoppen. Maar dit gaat zo goed als overal in tegenwoordig.

[ Voor 23% gewijzigd door mgreving2 op 21-04-2007 13:22 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum staat gewoon uitgelegd hoe je een moederbord kunt uitkiezen :)

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Neem ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 21-04-2007 13:22 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.