[WinXP] afsluiten duurt minuut of 4-6

Pagina: 1
Acties:
  • 1.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:35
Mijn pc sluit al een paar maanden ongelofelijk traag af, hij blijft hangen op "instellingen opslaan". Dit duurt ergens tussen de 4 en 6 minuten, dan pas schakelt de pc uit.
Heb gisteren geprobeerd er wat aan te doen, norton (2006) eraf gegooid. Toen even geen firewall dus, daarna nog 3 programma's van O&O eraf gegooid (driveled, unerase, diskrescue) en ventrillo.
Toen sloot de pc ineens binnen 2 seconde af (blauwe flits, pats boem uit). Ik tevreden, toen maar Nod32 geinstalleerd.
Helaas problemen; netwerk dhcp server kan niet worden bereikt en krijg internet niet werkende. Nod32 eraf, nog steeds problemen, herstelpunt ventrillo uninstall gedaan. (Dat was de laatste).
Rara wat gebeurd er hierna; weer zo traag afsluiten (wel weer internet).
Nog wat verwijderd toen ging ineens de pc wel weer snel uit, netwerk kabel bleek ook eruit te hangen (omdat ik ff geen virus of firewall had). Dus ik denk zou het de netwerkkabel zijn...
Maar met of zonder gaat hij nu nog steeds traag uit.
Het begint erop te lijken dat als ik een willekeurig iets uninstall hij dan meteen uitgaat en anders niet:S. Maar moet dit nog even testen.

hardware: creative audigy, nvidia 6800gt. winxp laatste updates installed. Externe hd die soms uitstaat (zou dit het zijn vraag ik me dan af...) met station M en N.
Software die misschien in de weg zit:
Deamon tools die een image wil mounten van station m maar als die uitstaat dit niet kan... (hij luisterd ook niet echt, heb automount en emulation options al 3x uitgevinkt..).
O&Odag.exe, systeem proces van o&o defrag (die evt zit te wachten op M & N), alleen deze control alt deleten voor afsluiten werkt niet.
Heb verder "opstarten" mapje in startmenu leeggehaald, hier stond BBTray (bluetooth), snelle start van adobe en post-it's.
Totaal draaien er nu 48 processen

Plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.imagehoop.com/view_thumb/8c612528/processen.jpg
Die ctl dingen zijn volgens mij van creative, znogwat is zone alarm (die was er nog niet toen hij al slecht afsloot dus die is het niet), jushed.exe = java update scheduler, em_exec.exe is volgens mij mijn logitech muis.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 21-04-2007 12:30 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-03 15:51

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waarschijnlijk wacht hij nog op de externe hd ofzo..

Kijk ook even naar de event viewer (rechtermuis deze computer beheren / manage ) of er iets in staat. Start hij ook traag op? Dan zou je eventueel MS bootvis kunnen gebruiken.

• sdk1985
Mr_gadget schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:35:
Waarschijnlijk wacht hij nog op de externe hd ofzo..

Kijk ook even naar de event viewer (rechtermuis deze computer beheren / manage ) of er iets in staat. Start hij ook traag op? Dan zou je eventueel MS bootvis kunnen gebruiken.
Opstarten gaat relatief vlot (blijft 2 sec hangen zonder startbalk en dat gaat ie door) daar ben ik tevreden mee.

bedoel je de logboeken-->toepassingen?

daar staan wat waarschuwingen:
Windows heeft het register van gebruiker PCBOVEN\Sebas opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp
Windows kan het klassenregisterbestand niet uit het geheugen verwijderen omdat het momenteel door een andere toepassing of service wordt gebruikt. Het bestand wordt uit het geheugen verwijderd als het niet meer wordt gebruikt.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Zie ook fouten over paint shop pro maar aan de timestamp te zien was dat toen ik de software lijst aanmaakte.

Bij systeem:
De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer PCBENEDEN die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{8A78B40C-E9F2-4FFE. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

0000: 00 00 00 00 03 00 4e 00 ......N.
0008: 00 00 00 00 43 1f 00 c0 ....C..À
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
De ASPI32-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

sptd:
Het stuurprogramma heeft een interne fout gevonden in de gegevensstructuren voor .

:S is er nog een redden aan, wat gek joh verder doet hij het weer perfect (nu norton eraf is:P).

info link
"ID: 4
Source: sptd

We're sorry
There is no additional information about this issue in the Error and Event Log Messages or Knowledge Base databases at this time. You can use the links in the Support area to determine whether any additional information might be available elsewhere.

--------------------------------------------------------------------------------

Thank you for searching on this message; your search helps us identify those areas for which we need to provide more information.

"
Via google: sptd =deamon tools (ook op dit forum). Maar die staat nu net NIET in mijn configuratiescherm-->software...

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 21-04-2007 13:12 ]

• sdk1985
Sorry voor de flood (!).

Heb deamon tools verwijderd door de setup te downloaden en dan uninstall te kiezen. Pc sluit nu 2x achter elkaar netjes af, ook zijn er minder rode meldingen bij systeem (sptd is weg).

Er is er nog 1 met opstarten:
Heb deze tekst in google gegooid maar er kwam maar 1 resultaat van iemand met hetzelfde probleem... Waarschijnlijk doordat dit de NL tekst heeft, iemand enig idee wat dit in het engels is?
Is aspi niet van cdromspelers? In dat geval zou het mn virtuele schijf van alc 120% zijn???

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
ASPI is inderdaad soortement van driver voor (virtuele) cd-rom drives. Misschien heeft Deamon Tools deze verwijderd terwijl Alcohol 120% te nog wil gebruiken en opstarten.
Probeer eens Alcohol opnieuw te installeren of http://www.adaptec.com/en...0&dn=Windows+ASPI+Package hier[/url] de losse ASPI-drivers vandaan te halen en te installeren.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 15:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik zit ook met een zelfde soort probleem met een XP machine, alleen dat duurt het geen 4 á 6 min maar 4 á 6 uur..

Zodra ik thuis ben probeer ik die deamon tools optie ff.

• sdk1985
HyperioN. schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:49:
ASPI is inderdaad soortement van driver voor (virtuele) cd-rom drives. Misschien heeft Deamon Tools deze verwijderd terwijl Alcohol 120% te nog wil gebruiken en opstarten.
Probeer eens Alcohol opnieuw te installeren of http://www.adaptec.com/en...0&dn=Windows+ASPI+Package hier[/url] de losse ASPI-drivers vandaan te halen en te installeren.
Ik heb alcol verwijderd maar zie tijdens opstarten in het logboek nog steeds dezelfde error. Welk programma, proces zou deze service willen aanmelden:S?
Heb alleen nog blindwrite (maar gebruik ik nooit) en nero erop staan. Beiden hebben geen virutal cdspelers.

edit: Alcohol weer installed (zonder iSCSI), opstart tijd wel gehalveerd, van instellingen worden geladen tot beeld is nu ipv 32 seconde 6 seconde. Echter zie ik het logfile nog steeds:

Ga nu wel proberen in alc 1 virtual drive in te stellen en dan te rebooten, hoop dat dat mijn probleem oplost. Anders kan ik die adaptec link wel proberen maar heb hier in het verleden niet zo'n positieve ervaringen mee gehad meen ik me te herrineren.
edit2: Na starten alc120 is automatisch 1 virtual drive aangemaakt, deze werkt. Afsluiten gaat nog goed. Opstarten wat vertraagd, weer naar 32 sec. Melding in logboek nog zichtbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door sdk1985 op 21-04-2007 15:52 ]

• sdk1985
Ok heb dat ding gedownload van adaptec en toen via cmd, install.bat x86 geinstalleerd. Nu is volgens de meegeleverde check dat bestand geinstalleerd :*) . Rode melding is inderdaad uit logfile verdwenen, helaas nog niet de snelle start (weer 32 sec). Iets scant al mn drives voordat hij doorgaat want ik hoor dan zon geluid (soort krak van mn 2 raid drives). Zou niet weten wie dat dan weer doet maar de rode errors zijn iig opgelost.

Nog tips met installeren van nod32? Of wordt een andere virusscanner aangeraden???

edit: ow deze melding is er nog wel:
De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer PCBENEDEN die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{8A78B40C-E9F2-4FFE. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.

lang leve got even dit proberen:P: Nieuwe laptop krijgt geen toegang tot netwerk

[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 21-04-2007 16:16 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom heb je trouwens zo veel processen draaien? :? Zodat de app waarvan het proces is een halve sec sneller is opgestart dan wanneer die uit is? Dat zal je zeker weten merken in je boot/afsluit tijden. :P Ik draai hier met 20 processen nu en met behoorlijk wat hardware en appz geinstalleerd, dus het levert in principe als je het juiste uitzet geen problemen op.
(Uitzetten kan bij msconfig)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 21-04-2007 16:16 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• sdk1985
MensionXL schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:12:
Waarom heb je trouwens zo veel processen draaien? :? Zodat de app waarvan het proces is een halve sec sneller is opgestart dan wanneer die uit is? Dat zal je zeker weten merken in je boot/afsluit tijden. :P Ik draai hier met 20 processen nu en met behoorlijk wat hardware en appz geinstalleerd, dus het levert in principe als je het juiste uitzet geen problemen op.
(Uitzetten kan bij msconfig)
Het meeste is SVchost, dat kan niet uit zover ik weet... javaupdate scheduler kan niet uit (tenzij je geen updates wilt). Dumeter heb ik altijd aanstaan, hpprogramma weet ik eigenlijk niet:P. Bluetooth (BTtray.exe) moet wel anders krijg je een netwerk kabels niet aangesloten icoontje. al die CLT dingen kan ik niks aan doen dat is crap van creative. Task zou ik wel graag weghebben maar het is nogal gevoelige software voor je het weet krijg je het niet meer werkende:S.
Zie je verder nog dingen die uitkunnen dan?

Ben even vergeten hoe je bij de services kwam, er was iets wat beetje netter was dan msconfig.. iets met msc?

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 21-04-2007 16:21 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

sdk1985 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:19:
[...]

Het meeste is SVchost, dat kan niet uit zover ik weet... javaupdate scheduler kan niet uit (tenzij je geen updates wilt). Dumeter heb ik altijd aanstaan, hpprogramma weet ik eigenlijk niet:P. Bluetooth (BTtray.exe) moet wel anders krijg je een netwerk kabels niet aangesloten icoontje. al die CLT dingen kan ik niks aan doen dat is crap van creative. Task zou ik wel graag weghebben maar het is nogal gevoelige software voor je het weet krijg je het niet meer werkende:S.
Zie je verder nog dingen die uitkunnen dan?
Wat naar mijn mening uit zou kunnen is:
CTLtray.exe
realsched.exe
jusched.exe
die HP meuk kan uit. (Ik heb ze hier ook allemaal uit staan en alles werkt nog perfect, scheelt alleen wel 20MB ram :P)
CTHELPER.exe
alg.exe
PDsched.exe (lijkt me iets dat scheduled is?)

En verder nog een hoop nutteloze processen die je onder "services" bij msconfig kan vinden zoals Hulp en Ondersteuning, Security Center, Automatische Updates, Systeemherstel, Office Source Engine etc, maar dat is meer aan de hand van of je het gebruikt of niet. ;)

Verder kan je irritante icoontjes in je taskbar verbergen bij "Eigenschappen" van je bar.

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 21-04-2007 16:28 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• sdk1985
MensionXL schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:24:
[...]

Wat naar mijn mening uit zou kunnen is:
CTLtray.exe
realsched.exe
jusched.exe
die HP meuk kan uit. (Ik heb ze hier ook allemaal uit staan en alles werkt nog perfect, scheelt alleen wel 20MB ram :P)
CTHELPER.exe
alg.exe
PDsched.exe (lijkt me iets dat scheduled is?)

En verder nog een hoop nutteloze processen die je onder "services" bij msconfig kan vinden zoals Hulp en Ondersteuning, Security Center, Automatische Updates, Systeemherstel, Office Source Engine etc, maar dat is meer aan de hand van of je het gebruikt of niet. ;)

Verder kan je irritante icoontjes in je taskbar verbergen bij "Eigenschappen" van je bar.
ok bedankt, ctltray gebruik ik wel,
alg.exe:
Description:
alg.exe is a process belonging to Microsoft Windows Operating System. It is a core process for Microsoft Windows Internet Connection sharing and Internet connection firewall. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.
laat ik maar even aan:p.
Zie overigens bij msconfig en dan opstarten nog berg zooi staan (onder andere deamon tools:S) maar ook qttask.exe, die 2 maar ff uitgezet:D. Realsched ook, is van realplayer dat ik nooit gebruik zie ik:S.
Pdshed even opgezocht, is van perfect disk:).
Taskbar en die helper ook uitgezet nu.

Dan zit ik nog te twijfelen over:
dumprep 0 -u
ADGJdet
ctfmon

Heel erg bedankt:D.
Zit nu op 35 processen/210 mb:).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Wat je uit kunt zetten is het volgende:

OUTLOOK.exe
daemon.exe
CTDetect.exe
CTLTray.exe
zlclient.exe
realsched.exe
PDVDServ.exe
Vm_sti.exe
jusched.exe
DUMeter.exe
type32.exe
hpztsb04.exe
em_exec.exe
CTHELPER.exe
Paint Shop Pro 9.exe
CTFMON.exe
winword.exe

Ik heb ook al die troep niet aanstaan en alles werkt hier lekker. Zo gauw je 1 van de bovenstaande programma's nodig hebt kun je die ook gewoon zelf starten.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 16:09

BaRF

bijna kerst

leonpwner1 schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:46:
Wat je uit kunt zetten is het volgende:

OUTLOOK.exe
daemon.exe
CTDetect.exe
CTLTray.exe
zlclient.exe
realsched.exe
PDVDServ.exe
Vm_sti.exe
jusched.exe
DUMeter.exe
type32.exe
hpztsb04.exe
em_exec.exe
CTHELPER.exe
Paint Shop Pro 9.exe
CTFMON.exe
winword.exe

Ik heb ook al die troep niet aanstaan en alles werkt hier lekker. Zo gauw je 1 van de bovenstaande programma's nodig hebt kun je die ook gewoon zelf starten.
lol, ik neem aan dat ie word en pspro etc gewoon aan het gebruiken was :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Windows kan het klassenregisterbestand niet uit het geheugen verwijderen omdat het momenteel door een andere toepassing of service wordt gebruikt. Het bestand wordt uit het geheugen verwijderd als het niet meer wordt gebruikt.
Probeer de User Profile Hive Cleanup Service te installeren:
The User Profile Hive Cleanup service helps to ensure user sessions are completely terminated when a user logs off. System processes and applications occasionally maintain connections to registry keys in the user profile after a user logs off. In those cases the user session is prevented from completely ending.
Die zou dit soort meldingen moeten voorkomen en daardoor het afmelden versnellen...

[edit]
dumprep --> Wordt gebruikt als een applicatie gecrashed is om een error report voor MS te maken (vlg dr. watson)

[ Voor 6% gewijzigd door TheRookie op 24-04-2007 08:32 ]

Verwijderd

Op mijn oude computer draaien gemiddeld ook zo'n 45 processen (geen flauw idee waarom dat er zoveel zijn), en dan duurt het afsluiten ook zo'n minuut of 4 á 5 :)
Voor de rest draait mijn oude pc nog goed.

Mijn nieuwe pc is al volledig afgeloten na 0,5 minuut :P

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
anders ga je naar start> uitvoeren> services.msc

en kies je welke spullen je niet automatisch wilt opstarten, scheelt je met opstarttijd én afsluittijd :D

you had me at EHLO

• sdk1985
:s het is weer terug (trage afsluiten). Heb die driver geinstalleerd van adaptec en nu is de melding:

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
eeCtrl

Hoe kan ik dit laden? Heb geprobeerd nog een keer de batch te runnen van adaptec maar dat hielp niet.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 26-04-2007 21:11 ]

• sdk1985
sdk1985 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:09:
:s het is weer terug (trage afsluiten). Heb die driver geinstalleerd van adaptec en nu is de melding:

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
eeCtrl

Hoe kan ik dit laden? Heb geprobeerd nog een keer de batch te runnen van adaptec maar dat hielp niet.
ow:S heb norton verwijderd, had pas common files\symantec gedelete (200mb) misschien staat er nog iets van norton op mn pc? Of zoekt hij naar die files?
eeCtrl.sys file information
The process Symantec Eraser Control Driver belongs to the software ERASER ENGINE by Symantec Corporation (www.symantec.com).

Description: eeCtrl.sys is located in a subfolder of "C:\Program Files\Common Files". Known file sizes on Windows XP are 321680 bytes (43% of all occurrence), 324240 bytes, 387432 bytes.
The driver can be started or stopped from Services in the Control Panel or by other programs. The program has no visible window. The file is a Verisign signed file. eeCtrl.sys is digitally signed. The service has no detailed description. The file is not a Windows core file. Therefore the technical security rating is 20% dangerous.

Important: Some malware camouflage themselves as eeCtrl.sys, particularly if they are located in c:\windows or c:\windows\system32 folder. Thus check the eeCtrl.sys process on your pc whether it is pest. We recommend Security Task Manager for verifying your computer's security. It is one of the Top Download Picks of 2005 of The Washington Post and PC World.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
probeer de norton removal tool eens.. weet je zeker dat dat weg is..!

you had me at EHLO

Pagina: 1