Nieuwe laptop krijgt geen toegang tot netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk met 3 computers die aangesloten zijn via een router. Deze router heeft 4 poorten en op de vierde poort is een printserver aangesloten. Op computer 3 die +/- 30 meter verder staat is ook een switch aangesloten waarop een netwerkprinter is aangesloten. De router staat ingesteld als DHCP-server en alle computers/printers hebben een IP adres in de orde van 192.168.2.x .

De computers staan allemaal in dezelfde werkgroep, zien elkaar allemaal , kunnen bestanden uitwisselen onder elkaar , gebruik maken van beide printers en allemaal hebben ze toegang tot internet.

Conclusie : Een goed werkend netwerk.

Nu heb ik deze week een Nieuwe laptop toegevoegd aan het bestaande netwerk : Deze laptop maakt gebruik van een Centrino chipset en is draadloos verbonden via het netwerk (via de router). Deze laptop kan ook op internet en wordt ook gezien in het netwerk en heeft ook een goed IP adres. Bestands en printerdeling staan ook aan op de laptop en de nodige mappen zijn gedeeld. Als ik nu de laptop probeer te benaderen krijg ik de fout dat ik geen rechten heb om toegang te krijgen tot deze computer; hetzelfde gebeurt in omgekeerde volgorde. Als ik in het foutenlogboek kijk zie ik de volgende foutmelding : " De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer MARLEEN die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{5F460524-4745-487 8-8. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen. "

De drie computers die in het vaste netwerk zitten hebben een bedraad netwerk; gebruiken XP Prof als os en hebben alle een gebruikersnaam/password om in te loggen. De nieuwe laptop gebruikt als os XP Home en heeft ook een gebruikersnaam/password om aan te melden.

Alle logins zijn op alle pc's verschillend; alle accounts zijn admin en laptop gebruikt WPA versleuteling.

Volgende zaken heb ik al geprobeerd :
  • Laptop in bekabeld netwerk = No go
  • Zelfde user aanmaken als op andere computer = No Go
  • foutmelding "Gegoogeld" geeft slechts een 5 tal hits zonder veel hulp
  • GOT faq bestudeerd......Geen info betreffende Pro /Home in netwerk
  • eens gegoogeld op "rights in Network"....veel niet terzake doende uitleg
  • Wizard netwerken van XP gedraaid.......... geen oplossing
Het probleem ligt volgens mij aan he "Home" os omdat daar standaard geen Admin account is (alleen in veilige modus) :? maar hoe dit op te lossen zonder XP Pro te installeren.......Heb ook geen licentie meer :'( weet ik echt niet meer.

Enig licht wordt in dank aanvaardt.

Religion is Opium for the Masses

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Zet het eenvoudig delen eens uit. Vaak helpt dat.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Topicstarter
silverstorm schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:26:
Zet het eenvoudig delen eens uit. Vaak helpt dat.
Eenvoudig delen staat (stond) op alle computers uit

Religion is Opium for the Masses

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:12
Dan heeft op die laptop het administrator account geen paswoord, paswoord instellen en het werkt!

Computers make very fast, very accurate mistakes.