E6600 of E6700

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05-2025
Hey allemaal.

Ik ben van plan binnekort een compleet nieuwe PC samen te stellen. Uiteraard heb ik gewacht op Intel's prijsverlaging ;). Ik denk ook nog te gaan wachten op de introductie van ATi's kaarten (met name de HD 2900XT spreekt mij aan).

Mijn vraag is nu: welke processor, de E6600 of E6700 is het verstandigst om te nemen? Ik heb net prijzen gezien van respectievelijk 217 en 301 euro. De processoren komen van ongeveer 280 en zelfs 480 voor de E6700. Ik vind het prijsverschil van 200 naar 84 toch behoorlijk opmerkelijk.

Ik heb tevens opgemerkt dat de E6600 gemakkelijk overclocked kan worden naar iets van 3 GHz (van 2,4 GHz af). De E6700 draait standaard aan 2,67 GHz. Tot waar is deze te overclocken? Misschien moet ik er wel even bij vermelden dat ik zelf 0,noppes verstand heb van overclocken, maar wel kennissen heb die hier meer van weten.

Ook nog handig om te vermelden: ik denk dat deze processor in combinatie met een GTS/GTX/HD 2900XT, met Asus Commando en Vista Home Premium x64 wordt gebruikt. Tevens komt er een Zalman 7700-Cu koeler op te zitten. Ik zit nog te twijfelen tussen 2, of 3 (of zelfs 4) GB aan werkgeheugen (PC6400 C4 van Corsair).

Ik hoop dat jullie mij van dienst kunnen zijn!

~
EleanorNL

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ
Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

• Welke $apparaat moet ik kopen? PMG FAQ een echte Tweaker kan wel kiezen
Bij deze...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.