Ik heb een probleem (met beide vista pc's) dat ik niet kan delen onderling en naar andere systemen (XP)
Mijn netwerk thuis
1 Router Siemens SX551
1 Laptop Windows Vista Business (TimLT)
1 Dekstop Windows Vista Business (TimPC)
1 Desktop Windows XP Professional (BobPC)
--
Mijn instellingen zijn
Werkgroep : RANDSTAD-MAIL
Gebruikersnaam : Op alle pc's het zelfde
Netwerk : Privé
Firewall : Geen
Delen en verkennen:
Netwerkdetectie : Aan
Bestanden delen : Aan
Openbare mappen delen : Aan
Printers delen : Uit
Wachtwoord beveiligt : Uit
delen
Media delen : Uit
---
Ik heb op mijn mappen iedereen alle rechten. Zowal de groep 'iedereen' en mijzelf. Deze mappen zijn niet benaderbaar voor zowal Vista als XP. Vanaf vista kan ik wel mijn gedeelde map op XP bereiken.
Onderling onder vista kan ik ook allebij de openbare mappen benaderen zonder probleem.
---
Wanneer ik naar een gedeelde map op één van mijn vista desktops wil gaan krijg ik de volgende melding:
"\\TimPC\Spool is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Toegang geweigerd"
---
Ik heb op internet vanalles gezocht maar veelal kon ik er geen duidelijke informatie uit halen. Ik heb zoveel mogelijk vermeld wie o wie kan mij helpen ?
Mijn netwerk thuis
1 Router Siemens SX551
1 Laptop Windows Vista Business (TimLT)
1 Dekstop Windows Vista Business (TimPC)
1 Desktop Windows XP Professional (BobPC)
--
Mijn instellingen zijn
Werkgroep : RANDSTAD-MAIL
Gebruikersnaam : Op alle pc's het zelfde
Netwerk : Privé
Firewall : Geen
Delen en verkennen:
Netwerkdetectie : Aan
Bestanden delen : Aan
Openbare mappen delen : Aan
Printers delen : Uit
Wachtwoord beveiligt : Uit
delen
Media delen : Uit
---
Ik heb op mijn mappen iedereen alle rechten. Zowal de groep 'iedereen' en mijzelf. Deze mappen zijn niet benaderbaar voor zowal Vista als XP. Vanaf vista kan ik wel mijn gedeelde map op XP bereiken.
Onderling onder vista kan ik ook allebij de openbare mappen benaderen zonder probleem.
---
Wanneer ik naar een gedeelde map op één van mijn vista desktops wil gaan krijg ik de volgende melding:
"\\TimPC\Spool is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Toegang geweigerd"
---
Ik heb op internet vanalles gezocht maar veelal kon ik er geen duidelijke informatie uit halen. Ik heb zoveel mogelijk vermeld wie o wie kan mij helpen ?