Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

In Windows Vista schijven delen en openen in Windows XP.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.392 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen...

Ik ben al een tijdje actief aan het lezen hier op GOT, en had net besloten om me maar eens te gaan aanmelden.

Het meest waar ik op zoek naar was is dat je in Windows Vista (Ultimate) je schijf kan delen (net als in XP) en dat andere pc`s in je netwerk (zonder domein) op die schijf kunnen.

Ik heb nog niet de oplossing gelezen, maar heb hem zelf wel gevonden.
Een korte uitleg:

* Zorg dat je als ADMINISTRATOR bent ingelogd op VISTA.
* Zorg ervoor dat bij het Netwerkcentrum het delen staat ingeschakeld (zie screen)
* Ga naar Deze Computer en klik met de rechtermuisknop op de te delen schijf.
* Klik vervolgend op 'Geavanceerd Delen', en ga vervolgens naar Machtigingen.
* Hier moet je een aantal dingen bij gaan zetten: Het geen wat er moet komen te staan:
Everyone (Iedereen)
Creator Owner
Batch
Administrators
Interactive
Service
Network
Network Service

Dit voeg je toe dmv op toevoegen te drukken en vervolgens geavanceerd -> Nu Zoeken
* Als je ze allemaal hebt toegevoegd zorg ervoor dat ze allemaal de rechten krijgen voor Volledig Beheer. (Zie screen)

* Nu sluit je machtigingen en geavanceerd delen af en ga je naar het tabblad 'beveiliging'.
* Klik op Bewerken en vervolgens toevoegen. Hier het zelfde verhaal, voeg ze allemaal toe dmv geavanceerd en nu zoeken, en geef ze vervolgens allemaal de rechten voor volledig beheer! (zie screen)

Nu sluit je alle vensters af, en loop je naar een XP machine in je netwerk.
(Zorg er wel voor dat je Vista EN XP machine in de zelfde werkgroep zitten!

Als alles goed is moet alles nu werken!
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/9094/netwerkcentrumcz3.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/7151/machtigingoo6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/9538/beveiligingnv4.jpg

Mvg

Danny-007

Hoop dat het bij jullie ook lukt! 8)

Verwijderd

Prima manier om de beveiligingen van Microsoft effectief om zeep te helpen: Everyone full control geven...
Zet dan je wireless access point meteen ook even op encryption: none en geen MAC adres beperkingen? :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Uhmmm... Gewoon share aan zetten en zorgen dat everyone rechten staan op read only of,
users aanmaken zodat mensen in je werkgroep kunnen inloggen op je share??

Daarnaast zoals jij het hebt ingesteld staat alles open. das niet erg slim. En als je rechten op een share openzet doe het dan ook alleen in de share niveo en niet op map niveo.

Die 2 modules hebben namenlijk niets metelkaar te maken. Security op mappen is voor lokaal gebruik Security op share is alleen voor sharen bedoeld.
Dus als je everyone Full Controll geeft op je map dan heeft geen invloed op je share en visa-versa..

O zie FAQ groeten word niet echt op prijs gesteld ;)

[ Voor 48% gewijzigd door To_Tall op 15-04-2007 16:25 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

To_Tall schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:21:
Uhmmm... Gewoon share aan zetten en zorgen dat everyone rechten staan op read only of,
users aanmaken zodat mensen in je werkgroep kunnen inloggen op je share??

Daarnaast zoals jij het hebt ingesteld staat alles open. das niet erg slim. En als je rechten op een share openzet doe het dan ook alleen in de share niveo en niet op map niveo.

Die 2 modules hebben namenlijk niets metelkaar te maken. Security op mappen is voor lokaal gebruik Security op share is alleen voor sharen bedoeld.
Dus als je everyone Full Controll geeft op je map dan heeft geen invloed op je share en visa-versa..

O zie FAQ groeten word niet echt op prijs gesteld ;)
Prachtig wat danny-007 schreef. Duidelijk en stapje voor stapje. Ik heb het gevolgd en ik kan nu van XP op vista. Wat jij schrijft To_tall zal wel waar zijn. Je zet niet alles open. Maar uw uitleg versta ik niet. Kan je misschien voor een leek, zoals ik, dat misschien ook stapje per stapje uitleggen. Ik zou u heel dankbaar zijn.....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm...

Ik kan dit eigenlijk alleen maar afraden.
Als je niet goed weet waarom de ACLs zijn waarom ze zo zijn is dit potentieel een manier om je systeem finaal aan gort te draaien.

Het idee is goedbedoeld, maar de uitvoering helaas niet.

Neem dit niet persoonlijk, maar dit lijkt me niet verstandig.

[PS]

Er komt een uitleg aan waarom niet.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 27-04-2007 21:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.