Hallo iedereen...
Ik ben al een tijdje actief aan het lezen hier op GOT, en had net besloten om me maar eens te gaan aanmelden.
Het meest waar ik op zoek naar was is dat je in Windows Vista (Ultimate) je schijf kan delen (net als in XP) en dat andere pc`s in je netwerk (zonder domein) op die schijf kunnen.
Ik heb nog niet de oplossing gelezen, maar heb hem zelf wel gevonden.
Een korte uitleg:
* Zorg dat je als ADMINISTRATOR bent ingelogd op VISTA.
* Zorg ervoor dat bij het Netwerkcentrum het delen staat ingeschakeld (zie screen)
* Ga naar Deze Computer en klik met de rechtermuisknop op de te delen schijf.
* Klik vervolgend op 'Geavanceerd Delen', en ga vervolgens naar Machtigingen.
* Hier moet je een aantal dingen bij gaan zetten: Het geen wat er moet komen te staan:
Everyone (Iedereen)
Creator Owner
Batch
Administrators
Interactive
Service
Network
Network Service
Dit voeg je toe dmv op toevoegen te drukken en vervolgens geavanceerd -> Nu Zoeken
* Als je ze allemaal hebt toegevoegd zorg ervoor dat ze allemaal de rechten krijgen voor Volledig Beheer. (Zie screen)
* Nu sluit je machtigingen en geavanceerd delen af en ga je naar het tabblad 'beveiliging'.
* Klik op Bewerken en vervolgens toevoegen. Hier het zelfde verhaal, voeg ze allemaal toe dmv geavanceerd en nu zoeken, en geef ze vervolgens allemaal de rechten voor volledig beheer! (zie screen)
Nu sluit je alle vensters af, en loop je naar een XP machine in je netwerk.
(Zorg er wel voor dat je Vista EN XP machine in de zelfde werkgroep zitten!
Als alles goed is moet alles nu werken!
]

Mvg
Danny-007
Hoop dat het bij jullie ook lukt!
Ik ben al een tijdje actief aan het lezen hier op GOT, en had net besloten om me maar eens te gaan aanmelden.
Het meest waar ik op zoek naar was is dat je in Windows Vista (Ultimate) je schijf kan delen (net als in XP) en dat andere pc`s in je netwerk (zonder domein) op die schijf kunnen.
Ik heb nog niet de oplossing gelezen, maar heb hem zelf wel gevonden.
Een korte uitleg:
* Zorg dat je als ADMINISTRATOR bent ingelogd op VISTA.
* Zorg ervoor dat bij het Netwerkcentrum het delen staat ingeschakeld (zie screen)
* Ga naar Deze Computer en klik met de rechtermuisknop op de te delen schijf.
* Klik vervolgend op 'Geavanceerd Delen', en ga vervolgens naar Machtigingen.
* Hier moet je een aantal dingen bij gaan zetten: Het geen wat er moet komen te staan:
Everyone (Iedereen)
Creator Owner
Batch
Administrators
Interactive
Service
Network
Network Service
Dit voeg je toe dmv op toevoegen te drukken en vervolgens geavanceerd -> Nu Zoeken
* Als je ze allemaal hebt toegevoegd zorg ervoor dat ze allemaal de rechten krijgen voor Volledig Beheer. (Zie screen)
* Nu sluit je machtigingen en geavanceerd delen af en ga je naar het tabblad 'beveiliging'.
* Klik op Bewerken en vervolgens toevoegen. Hier het zelfde verhaal, voeg ze allemaal toe dmv geavanceerd en nu zoeken, en geef ze vervolgens allemaal de rechten voor volledig beheer! (zie screen)
Nu sluit je alle vensters af, en loop je naar een XP machine in je netwerk.
(Zorg er wel voor dat je Vista EN XP machine in de zelfde werkgroep zitten!
Als alles goed is moet alles nu werken!
]

Mvg
Danny-007
Hoop dat het bij jullie ook lukt!