Toon posts:

videokaart of upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal weken geworsteld te hebben met mijn huidige videokaart (een 6800 LE) blijkt hij toch echt defect te zijn. 2D Werkt hij nog prima maar bij 3D Mark of 3D spelletjes gaat het beeld op zwart terwijl 3D Mark het met een ander videokaart (een 4400Ti) wel doet.

Logischerwijs is dan de eerste gedachte een nieuwe videokaart. Echter mijn huidige systeem is er eentje met een Asus socket A / AGP Mobo, een AMD 2600+, 2x 512MB PC3200 geheugen en dit gaat ook niet eeuwig meer mee en zal toch waarschijnlijk ook niet veel langer meegaan als eind dit jaar. (Hoewel STALKER het nog redelijk deed voordat het beeld op zwart ging) Mijn monitor is overigens een 17"CRT van Ilyama.

Ik heb mijn inziens dus 2 opties.

Optie 1
Nieuwe videokaart + eventueel een betere koeler zodat ik mijn processor nog een beetje kan overklokken. Hierbij zat ik te denken aan een 7600 GT of anders en 7600 GS. De GT is de betere kaart, maar ik twijfel een beetje of de GT in dit systeem wel veel meerwaarde heeft boven de GS..
Kosten zo'n 135 euro en eventueel 25 voor de koeler (Scythe Katana)

Optie 2
Nieuwe MoBo, Proc, Geheugen en Videokaart. Hierbij is het budget op dit moment wel redelijk beperkt. Zelf zat ik te denken aan 4300/4400 Core 2 Duo Proc, een Gigabyte of MSI Mobo(P965-DS3 of P6N SLI-FI), 1 GB PC6400 Dual Channel geheugen van TwinMoss en een 8600GT of 7600GT videokaart (misschien een 7900GS) En dan de Proc overklokken.
Kosten zo'n 400 Euro

Hierbij wil ik dan 1 SATA en 1 PATA schijf en een PATA DVD-recorder meenemen uit mijn oude systeem. Dit systeem heeft overigens net een nieuwe Seasonic 430 voeding.

Nu wil ik graag jullie mening hierover weten. Welke optie lijkt de betere? En in geval van optie 1 gaat een GT wel meerwaarde leveren op mijn huidige systeem boven de GS? Gaat optie 2 wel veel langer mee als optie 1. En vooral met het oog op toekomstige upgrades, welke van de 2 genoemde MoBo gaat langer mee? Etc. etc.

Alvast bedankt voor jullie mening.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-07 10:56

BertV

Handgemaakt

Beetje open deur,

Ik denk dat je met "Optie 1" weer een pc hebt die voor enige tijd je huidige taken goed uit kan voeren.
Op langere termijn zul je toch "2" gaan aanschaffen.

Wellicht een AGP kaart kopen, voor niet te veel geld, en sparen voor een snellere versie van optie 2?

[ Voor 7% gewijzigd door BertV op 20-04-2007 12:38 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Leuk verhaal, maar je meldt werkelijk niets over wat je met die PC doet. Voor patience maakt het geen drol uit, Oblivion is een ander verhaal...

Zonder je eisen te weten kunnen we hier niets zinnigs over zeggen, sowieso zijn "hoe is dit syysteem/wat kan ik hier het beste upgraden vragen niet echt dingen die we op GoT willen zien. Een Tweaker achten we zelf in staat om dat soort afwegingen te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.