draadloos lkeyboard voor pc (afstand 8m)

Pagina: 1
Acties:
  • 971 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Hallo,
Voor de besturing van mijn media center (Mediaportal) wil ik gebruik gaan maken van een toetsenbord. Ik gebruik momenteel mijn telefoon (sony/ericsson k750i) dmv HID profiel. Dit werkt wel goed alleen ook andere applicaties eenvoudig kunnen bedienen (internet, mail etc).

De range van het toetsenboard moet 8m zijn (1 betonnen muur zit tussen pc en tv) en het lieft wil ik een toetsenbord met muis navigatie erop.

Mijn budget is beperkt tot max 75 euro.

Wat ik ben tegengekomen is het volgende:
http://www.centralpoint.n...url=/merk/Kensington.html > voordeel mooi klein maar weet niet of dit gaat werken icm met pc omdat het gemaakt is voor pocketpc.
-iemand ervaringen hiermee?

http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14909 > voordeel is de prijs en muis navigatie op toetsenbord. Nadeel is het merk.

Zijn er nog alternatieven die werken met deze afstand? en wat raden jullie mij aan?

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat wordt dus geen IR maar een RF of BT keyboard :)

pricewatch: BTC 9019URF Wireless Multimedia Keyboard is IR, maar gaat tot max 3meter volgens de specs

Ga je middels bluetooth dan zie ik in de PW alleen pricewatch: Microsoft Optical Desktop Elite for Bluetooth
Die gaat tot 30 feet - da's ca 10 meter. Alleen weet ik niet hoe dat ding door muren heen gaat. Bovendien is ie buiten je budget: de goedkoopste in de PW is 104 euro.

Maar wellicht kun je eens bij de mediamarkt gaan kijken :?

De Trust ken ik verder niet, maar als dat ding doet wat ie moet doen en gewoon goedkoop is kun je het ook gewoon proberen, toch?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Zijn die 2.4 GHz apparaten (standaard RF frequentie van Logitech) ook niet geschikt voor zulke afstanden. Het is iig dezelfde frequentie als BT en Wifi, en zou dus redelijk goed door muren heen moeten kunnen gaan (mits de output power voldoende is).

• saxion
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:14:
Zijn die 2.4 GHz apparaten (standaard RF frequentie van Logitech) ook niet geschikt voor zulke afstanden. Het is iig dezelfde frequentie als BT en Wifi, en zou dus redelijk goed door muren heen moeten kunnen gaan (mits de output power voldoende is).
Ik heb zlef een draadloos logitech setje en deze werkt volgens mijn niet op deze frequentie. Het bereik is dan ook maar 3 m. Maar terug te komen op mijn vraag:

Wat ik ben tegengekomen is het volgende:
http://www.centralpoint.n...url=/merk/Kensington.html > voordeel mooi klein maar weet niet of dit gaat werken icm met pc omdat het gemaakt is voor pocketpc.
-iemand ervaringen hiermee? dit wertkt met HID bluetooth....

http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14909 > voordeel is de prijs en muis navigatie op toetsenbord. Nadeel is het merk.

• saxion
heeft iemand nog ideeen en advies voor mij?

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb de Logitech dinovo laser versie... deze heeft bluetooth. Ik heb net even getest, ik kan makkelijk 10 meter van mijn computer af gaan staan (met muur ertussen), dan kan ik nog bedienen..

Deze set is een beetje boven budget, maar je snapt het idee...

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:23

The Zep Man

🏴‍☠️

Is het niet mogelijk om de Bluetooth/Wifi/proprietary 2.4Ghz dongle te verlengen m.b.v. een USB kabel, voor een kortere afstand, draadloze afstand?

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 23-04-2007 17:22 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• aymeric
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-01 19:42
je kunt ook de LOGITECH S-510 DESKTOP SET kunnen gebruiken maar dan moet je het wel met een muis erbij doen. maar de set komt vanaf mijn zolderkamer tot benede zonder problemen (dus door paar betonne muren en 2 vloeren heen)

succes,

• saxion
bedankt voor de reactie. Deze LOGITECH S-510 DESKTOP SET is niet heel erg boven het budget en zoals je het zegt lijkt de afstand heel goed te zijn! Ik lees trouwens op internet dat het bereik tot 3m is...

[ Voor 26% gewijzigd door saxion op 23-04-2007 20:40 ]

• saxion
aymeric schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:26:
je kunt ook de LOGITECH S-510 DESKTOP SET kunnen gebruiken maar dan moet je het wel met een muis erbij doen. maar de set komt vanaf mijn zolderkamer tot benede zonder problemen (dus door paar betonne muren en 2 vloeren heen)

succes,
ik heb de desktop set aangeschaft en naar 3 meter is het bereik dus al weg......gelukkig kan ik het toetsenbord nog terugbrengen!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 13:15
Ik heb ook de S510 en ben er zeer ontevreden mee. De toetsenbord is erg goed en werkt ook prima, maar bij 1,5-2m valt de muis al weg. Als mijn el cheapo setje van Typhoon makkelijk werkt op 3-4 meter mag ik toch verwachten dat de S510 dat ook kan.

Verwijderd

de diNovo Media Desktop Lase is bij Azerty 63 euro:

http://www.azerty.nl/prod...-media-desktop-laser.html

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:34

Zorro

Z

Vorige week ook, maar nu niet meer...

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb dit ding:
http://www.btc.com.tw/english/2-7-21keyboard.htm#9019urf

Helaas geen 'groene knop' erop maar verder is het ding best prettig. Ingebouwde 'muis' die fatsoenlijk werkt; niet zo'n RSI-bevorderend geval als op de Microsoftkeyboards; die van BTC werkt gewoon goed.
Verder is het bereik van het ding in ieder geval 10 meter (praktijk)
Ding werkt met 'radio' (niet met IR dus)

http://www.btc.com.tw/pdf/9019urf.pdf

De specs zeggen 3,5 meter effectieve 'distance' maar de praktijk zegt echt iets anders.

[ Voor 20% gewijzigd door WFvN op 01-05-2007 10:57 ]

Verwijderd

Mijn zwager heeft de BTC 9019URF ook, en is er erg tevreden mee. Zelf vond ik hem ook erg fijn, als was de joystick-muis even wennen. De afstand weet ik niet zeker, maar was wel verder dan 3 meter.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ja, de joystick reageert niet direct. Verder versnelt hij als hij eenmaal beweegt maar de joystick is ook gevoelig voor hoe ver je hem kantelt dus je kan ook desnoods pixel voor pixel laten bewegen. Verder kan hij geloof ik niet 360 graden rond maar in ieder geval wel per 45 graden maar volgens mij nog wel meer.

Had Microsoft maar zo'n prettig pookje op z'n toetsenborden,dan had ik allang een MS bordje met MCE-toetsen. Maar puur vanwege die k*tpookjes op de MSplankjes heb ik geen MS plank.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:51:
Mijn zwager heeft de BTC 9019URF ook, en is er erg tevreden mee. Zelf vond ik hem ook erg fijn, als was de joystick-muis even wennen. De afstand weet ik niet zeker, maar was wel verder dan 3 meter.
Voor meer dan 3 meter moet je de URFIII hebben. De 9029URFIII zou trouwens ook wel moeten voldoen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

nero355 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:12:
[...]

Voor meer dan 3 meter moet je de URFIII hebben. De 9029URFIII zou trouwens ook wel moeten voldoen :)
Ik kan anders van achter uit m'n woning (zonder muren ertussen) het toetsenbord gebruiken. Huis is 9,4 meter lang en 5,7 meter breed (binnenmaten). ontvanger staat in een hoek; de hoek er schuin tegenover heeft hij nog steeds ontvangst.

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Iemand een idee waar de 9019 URFIII in nederland (desnoods bij een webshop) verkrijgbaar is ?

In de pricewatch kom ik em niet tegen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• nero355

nero355

C.44 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:10:
Iemand een idee waar de 9019 URFIII in nederland (desnoods bij een webshop) verkrijgbaar is ?

In de pricewatch kom ik em niet tegen.
Ergens rond begin Juni gaat er gekeken worden of die in Nederland verkocht zal worden ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ook al enig id wie em dan gaat verkopen ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• nero355

nero355

C.44 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:55:
Ook al enig id wie em dan gaat verkopen ?
Dat weten ze nog niet, maar alle producten zo'n beetje worden aan onder andere winkels zoals Paradigit verkocht dus dat moet straks geen probleem worden :)

• aymeric
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-01 19:42
ik vindt het echt raar dat hij maar 3m ver kan bij jouw. ik heb hem bij Conrad.nl besteld 't is wel de UK versie maar dat maakt denk ik niet echt uit maar dat is denk alleen de layout van het bord.

mijn ontvanger is zo'n stuk plastic met een hoek erin mer 3 lampjes en beetje doorzichtig.

maar ik kan echt met het toetsebord en muis beneden gaan zitten, dus 2 verdiepingen naar beneden en kan ik bijv. nog mijn muziek harder en zachter zetten.

mvg.

aymeric

Verwijderd

even een kort vraagje: Werkt de btc 9019 ook op het vista media center? Ik zit er namelijk ook aan te denken om deze aan te schaffen. Bij de specificaties van de 9029 wordt vista wel genoemd maar bij de 9019 kan ik het helaas nergens terugvinden. :?

• nero355

nero355

/Late reactie :
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:12:
even een kort vraagje: Werkt de btc 9019 ook op het vista media center? Ik zit er namelijk ook aan te denken om deze aan te schaffen. Bij de specificaties van de 9029 wordt vista wel genoemd maar bij de 9019 kan ik het helaas nergens terugvinden. :?
De normale 9019 of de URFIII uitvoering of beide eventueel ??

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:41:
/Late reactie :

[...]

De normale 9019 of de URFIII uitvoering of beide eventueel ??
In eerste instantie om de normale, de URF III is volgens mij nog niet te koop in NL of heb ik dit mis?

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 13:15
Ik heb dus de S510 van Logitech en het maakt me behoorlijk gek. Na een meter of twee valt de muis gewoon weg en de toetsenbord haalt de 3m met moeite. Is er een mogelijkheid om het bereik te vergroten met een externe antenne of iets dergelijks? De HTPC staat op zo'n 3-4 meter.
Ik overweeg een bluetooth set, maar die dingen zijn enorm duur op het moment.
Pagina: 1