Toon posts:

Beste Game Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 1.589 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zou wel is willen weten wat nou het best Game Moederbord is op dit moment.
Gewoon lekker snel om vlekkeloos games te spelen.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij normaal gamen maakt dat geen ene fluit uit.

Verwijderd

Uhm Welk Socket, Chipset.......?
Moet er Sli/Crossfire opzitten?

offtopic:
-O- beetje weinig info

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 21:28 ]

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 05:45
Asus Striker Extreem..??
Ik zou eerder zoeken naar een goede/beste GPU dan naar een gaming mobo te kijken. Die extra 1/2 procenten doen het hem nouw ook weer niet.

[ Voor 74% gewijzigd door SymenGT op 19-04-2007 21:28 ]

Verwijderd

Hm, rare vraag vindt ik, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel raar.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Voor welke socket? Definieer 'beste'? Dual-Gb? SLI/Crossfire support? Dual-socket? Welke socket? Hypertransport? Onboard RAID controller?

oh my god mensen, wat lopen jullie me nou voor te zijn met die snelle posts :(

[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 19-04-2007 21:27 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat heb je zelf al onderzocht :?
en ik denk dat de proc het geheugen en de videokaart er ook wel wat mee te maken heeft ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Slotjeeeeeeee.

Verwijderd

gigabyte DS3/DS4 of p5b/p5b deluxe, goede moederborden op dit moment.

Haha, toch wel grappig dit topic :+

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 21:35 ]

Verwijderd

Wat heeft het moederbord nou te maken met gameprestaties ? SLI,of Crossfire dat vind ik wel bij een Game moederbord passen, maar je kan beter kijken naar de CPU,mem,en graka.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:36:
Wat heeft het moederbord nou te maken met gameprestaties ? SLI,of Crossfire dat vind ik wel bij een Game moederbord passen, maar je kan beter kijken naar de CPU,mem,en graka.
Nou, op een moederbord zit een chipset. Wat gebeurd er met die chipset? Juist, I/O requests, communicatie met het geheugen (bij Intel systemen), communicatie met PCI-E, noem maar op. Een nForce chipset zal toch aanzienlijk beter presteren dan een Via of SiS chipset.

Maar uiteraard vind ik een goede CPU en videokaart belangrijker, maarja, als de TS deze al heeft en nog wat geld weg te geven heeft aan een mobo...

Helaas hebben we geen info waar we een keuze op kunnen baseren.

(aan de FPS zul je het overigens niet snel zien, maar aan laadtijden wel).

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 19-04-2007 21:40 ]

Verwijderd

leonpwner1 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:39:
[...]

Nou, op een moederbord zit een chipset. Wat gebeurd er met die chipset? Juist, I/O requests, communicatie met het geheugen (bij Intel systemen), communicatie met PCI-E, noem maar op. Een nForce chipset zal toch aanzienlijk beter presteren dan een Via of SiS chipset.

Maar uiteraard vind ik een goede CPU en videokaart belangrijker, maarja, als de TS deze al heeft en nog wat geld weg te geven heeft aan een mobo...

Sorry hoor, maar ik denk niet dat de TSser dat weet, :+

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:43:
[...]

Sorry hoor, maar ik denk niet dat de TSser dat weet, :+
Ja maar ik quote'te Jelmer-AMD en niet de TS :P Ik wilde dus op zijn punt ingaan met de stelling dat de chipset (en dus het mobo) belangrijk is voor de snelle doorvoer van gegevens.

Verwijderd

Een moederbord van een formule 1 auto?

nee ff serieus, een MOBO is een belangrijk onderdeel, maar een CPU of RAM hebben meer dan 10x zoveel invloed op de snelheid.

Verwijderd

leonpwner1 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:45:
[...]

Ja maar ik quote'te Jelmer-AMD en niet de TS :P Ik wilde dus op zijn punt ingaan met de stelling dat de chipset (en dus het mobo) belangrijk is voor de snelle doorvoer van gegevens.
Mijn welgemeende excuses :+ :+

Verwijderd

leonpwner1 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:39:
[...]

Sorry, daar heb je gelijk in.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:47:
Een moederbord van een formule 1 auto?

nee ff serieus, een MOBO is een belangrijk onderdeel, maar een CPU of RAM hebben meer dan 10x zoveel invloed op de snelheid.
:Y

Maar als je dit al hebt dan moet je nog een goed mobo :P Bovendien vind ik persoonlijk de drivers van bijvoorbeeld Via gewoon echt kut. Ook haal je hier maar lage snelheden op I/O dingen (zoals USB). Dit is toch wel wenselijk voor het 'Beste Game Moederbord'. Ook lijkt Gbit me dan meteen handig, samen met 40 PCI-E x16 lanes ofzo.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Yeah right. Dat kun je makkelijk zelf uitzoeken :+

Hier staan alvast wat inkoppertjes: PMG FAQ » Welke moet ik nemen? :Y)

Voor de rest lijkt het ons zeer verstandig als je de Registratievoorwaarden / korte FAQ nogmaals doorneemt, zodat je op de hoogte bent hoe het hier op GoT allemaal wel niet aan toe gaat. Want het overslaan van de op het subforum geldende FAQ en Beleid, zoals je aantoonbaar hebt gedaan, is namelijk niet helemaal de bedoeling ;)

[ Voor 46% gewijzigd door BalusC op 19-04-2007 21:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.