[Ervaring] < 100 Euro, gbit switches

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Beste Tweakers,

Aangezien ik thuis een gbit netwerkje wil hebben, ben ik opzoek naar een leuke gbit switch.

Het netwerk zal vooral gebruikt worden voor het streamen van video's van de ene pc naar de andere,
En het over pompen van veel data.

Ik ben maar een hobbyist, dus zoek niet een al-te-dure switch,
Ik zat te denken aan een switch onder de 100 €uro,

De volgende kwam ik tegen in de PriceWatch:
pricewatch: Conceptronic CGIGA8 Gigabit Switch (8x1Gbps, RJ-45)
pricewatch: D-Link DGS-1008D (8x1Gbps, RJ-45)
pricewatch: Edimax ES-5800P (8x1Gbps)
pricewatch: 3Com 3C1670800 OfficeConnect Gigabit Switch 8 (8x1Gbps, RJ-45)

Zelf weet ik dat 3Com erg goede switches maakt, en ook redelijk goede,

Een 8 poorts switch leek mij voldoende, voor later nog eventuele uitbreiding, of lan-party, je weet wel.
Iemand hier die ervaring heeft met 1 van deze bovenstaande switches, en dingen die ik vooral niet moet vergeten tijdens mijn aankoop.

Pc's zijn niet top of the bill, maar zijn nu nog aangesloten op een pricewatch: HP Procurve Switch 2524 (24x100Mbps, RJ-45, 19", 1U, Managed)
Met een add-on slot met 1 x 100 Mbps input plug,

Die versloomt dus gewoon de hele boel,
En wil dus wat sneller de data overkunnen zetten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Procurve 1400-8G (http://www.hp.com/rnd/pro..._1400_Series/overview.htm) zit ook onder de 100 euro. Als 't per see uit bovenstaand lijstje moet, op volgorde:

D-Link/3Com
.... (willekeurige andere switches)
Conceptronic
Edimax/sweex e.d.

(Edit: bij nader inzien valt conceptronic onder edimax/etc.)

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 19-04-2007 16:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
CyBeR, heb jij zelf nog ervaring met een van deze switches, met betrekking tot genoemde versies, of is dit een beoordeling op algemeen vlak van de merken?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah, wel. De enige switches die ik gebruik zijn procurves en een paar linksyssen. Dat heeft als reden dat dat tot zover de enige 100% betrouwbare switches zijn die je geen rib uit je lijf kosten. (En procurves zijn dan nog type professioneel ook.) Edimax en dergelijke (trust, sweex, enz.) kosten geen drol maar ze gaan ook niet erg lang mee en hebben vaak vreemde problemen. Die dingen moet je vaak resetten elke zoveel tijd. Van Sweex heb ik zelfs gehoord (ik gebruik die dingen niet dus niet zelf meegemaakt) dat ze oververhitten en helemaal kapot gingen. D-Link is wel redelijk ok, evenals 3Com. Daarbij moet gezegd worden dat ook 3Coms erom bekend staan uit te vallen bij zwaarder gebruik. Mischien hebben ze dat inmiddels opgelost, maar 't is iig hun reputatie.

Ik heb hier thuis al verschillende goedkope switches gehad, inclusief een 3Com hub (voordat switched populair werd), en dat is allemaal wel op de een of andere vreemde manier kapot gegaan. Enige wat nog nooit kapot is gegaan zijn m'n twee procurve 408's en een linksys 5-ports ding.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 19-04-2007 16:47 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Dus volgens jou ervaring is een d-link en een 3com zeker geen slecht spul, ik zal dan ook even wat informatie gaan opzoeken wat betreft deze 2,

Degene die jij aanrade van HP en Linksys
Heb je daar nog specifieke type nummers van?

Dan ga ik straks even kijken of er wat surveys beschikbaar zijn

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Totaalgeflipt schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:58:
Dus volgens jou ervaring is een d-link en een 3com zeker geen slecht spul, ik zal dan ook even wat informatie gaan opzoeken wat betreft deze 2,

Degene die jij aanrade van HP en Linksys
Heb je daar nog specifieke type nummers van?

Dan ga ik straks even kijken of er wat surveys beschikbaar zijn
HP Procurve 1400-8G (J9077A) is de enige die ik aanraad. HD.nl heeft die voor minder dan 100 euro. De gbit linksyssen die ik heb hebben een fan :/

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Waarom vind ik die switch niet in de Pricewatch
Grmbl

[ Voor 6% gewijzigd door Totaalgeflipt op 19-04-2007 17:08 ]

Verwijderd

FAN vind ik jusit weer handig in die dingen... Zelfs switches gehad van 3COM die te warm werden, open geschroefd en ja hoor, nog geen eens een koelblokje op de chippies..

on topic:
Bijna volledig eens met CyBeR, aangezien ik linksys ook wel gelijk zie staan aan 3COM (tegenwoordig).
Maar neem echt geen Sweex of Conceptronic, hele rare problemen mee gehad omdat klanten voor de prijs ging ipv stabiliteit, later kwamen ze toch terug voor een betere...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:35
Ik zie tegenwoordig ook vaak de Asus switches voorbij komen, deze bijvoorbeeld:

pricewatch: Asus GigaX 1108N (8x1Gbps, RJ-45)

Geen idee hoe die zich verhoudt tot bijvoorbeeld de 3Com en de HP switches, maar ik zou hem in ieder geval verkiezen boven Edimax/Conceptronics/...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Nee Sweex neem ik zowiezo niet,
Maar 1tje met fan, heeft denk ik ook zo'n zijn voordelen, echter zal hij niet zwaar gebruikt gaan worden, echter sporadisch een keertje.

Maar goed, die HP van CyBeR kan ik iig niet in de Pricewatch vinden, dus daar zoek ik thuis wel wat meer info van op

[offtopic]
Niet iemand hier die eens 24 inch 19" rack mountable switch van HP met 24*10 Mbps en 2x100Mbps wil ruilen voor een Gbit Switch? Van een degelijk merk dus :p

[ Voor 22% gewijzigd door Totaalgeflipt op 19-04-2007 17:18 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Check dit,
http://h41201.www4.hp.com...gramid=540&resellerid=540

Als ik er gewoon 1 bestel voor 30 april, krijg ik ook nog eens de helft van het aankoop bedrag terug, dat ga ik doen:)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Daar hebben we dus dit topic voor : [Gbit] Betaalbare en goede Gigabit switches

Lijkt me het handigste als je daar verder gaat met je vraag.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.