Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop me rot te zoeken via Google, microsoft en hier op tweakers maar kom maar niet tot goede antwoorden op mijn vragen:

Ik zie dat er ook een Vista EDU uitgebracht is (ook wel SURF?? -licentie?) Zijn hier beperkingen aan deze licentie? Of is het zo dat je alleen student moet zijn? En hoe ziet MS dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Je moet student, school instelling of docent zijn
verder zijn hier normaal gesproken geen beperkingen aan

maar ik ben niet echt op de hoogte van de VISTA bull
heb je al op de MS site zelf gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 19:00

sanzut

It's always christmas time

Deze kan je alleen via SURF aanschaffen, voor een gereduceerde prijs. Om hier aan mee te mogen doen moet je instelling (middelbare school/mbo/hbo/uni) zijn aangesloten bij SURFnet.

Sommige scholen zijn rechtsteeks aangesloten bij MSDN Academic Aliance. Deze kunnen dan gratis alle microsoft software downloaden, excl Office. En natuurlijk alleen voor gebruik icm school zaken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:48
Via Surfspot is Vista Business verkrijgbaar voor 48.75 :) Zoals hierboven gezegd moet je instelling hier wel bij zijn aangesloten om hier te kunnen kopen..

[ Voor 35% gewijzigd door JJapie op 19-04-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:29

wjv

Als je bij een hogeschool of universiteit werkt of studeert kan je via www.surfspot.nl software kopen met een educatie licentie. Als het goed is komt binnenkort Vista hier uit. En ja er zijn beperkingen aan deze licentie, namelijk dat deze alleen rechtsgeldig zolang je werkt of studeert bij de aangesloten instelling.

[edit] De prijs hangt af van de subsidie van je instelling, bij de RuG kost Vista Business upgrade 15 euro !

[ Voor 14% gewijzigd door wjv op 19-04-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 08:07
JJapie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:33:
Via Surfspot is Vista Business verkrijgbaar voor 48.75 :) Zoals hierboven gezegd moet je instelling hier wel bij zijn aangesloten om hier te kunnen kopen..
Via surfdiensten is hij 15 euro voor medewerkers...
(surfdiensten)

[ Voor 6% gewijzigd door ikmattie op 19-04-2007 16:37 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
wjv schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:34:
[edit] De prijs hangt af van de subsidie van je instelling, bij de RuG kost Vista Business upgrade 15 euro !
Alleen als je medewerker bent. Als student betaal je 48,75 euro.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij slim.nl voor middelbare school is Business ook te verkrijgen, alleen heeft onze school natuurlijk geen licentie op producten genomen die later dan 2002 zijn uitgekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via onderstaande link is hij namelijk ook bij de kijkshop te koop....
http://www.kijkshop-ict.n...+DVD+-+Nederlands.htm?p=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

heb inderdaad vandaag Vista Business upgrade UK en Office Enterprise 2007 voor 15 euro per stuk besteld, via mijn werkgever (universitair medisch centrum). Heb beiden nog niet echt nodig, maar dit zijn koopjes! :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:59:
Via onderstaande link is hij namelijk ook bij de kijkshop te koop....
http://www.kijkshop-ict.n...+DVD+-+Nederlands.htm?p=0
De link die jij geeft is en duurder en het gaat om een andere versie van vista.

Op dit moment kan je via "surfdiensten" dat wil zeggen www.slim.nl en www.surfspot.nl windows vista business upgrade bestellen voor 48.75

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n

Xe0n

^ Me

gambieter schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:02:
heb inderdaad vandaag Vista Business upgrade UK en Office Enterprise 2007 voor 15 euro per stuk besteld, via mijn werkgever (universitair medisch centrum). Heb beiden nog niet echt nodig, maar dit zijn koopjes! :)
Het enige nadeel van jou licentie is dat je (officieel) windows vista niet meer mag gebruiken als je niet meer werkzaam bent in het onderwijs. En de andere studentenlicentie (sl) (die van 48.75) is voor eeuwig geldig.

[ Voor 0% gewijzigd door Xe0n op 20-04-2007 00:27 . Reden: typo ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xe0n schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:07:
[...]
Het enige nadeel van jou licentie is dat je (officieel) windows vista niet meer mag gebruiken als je niet meer werkzaam bent in het onderwijs. En de andere studentenlicencie (sl) (die van 48.75) is voor eeuwig geldig.
Weet ik. En ik vertrek in juni, maar gelukkig heb ik voorlopig nog een nulaanstelling voor zeker een jaar ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wel vervelend dat het upgrade is, dan moet je dus een legale XP versie hebben? En die kun je ook weer niet kopen via surfspot... alleen maar upgrades versies. Hoe moet je dan ooit beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:22:
Wel vervelend dat het upgrade is, dan moet je dus een legale XP versie hebben? En die kun je ook weer niet kopen via surfspot... alleen maar upgrades versies. Hoe moet je dan ooit beginnen?
Is een geldige 98 niet genoeg? Ik heb ooit via de universiteit een windows 2000 gekocht, en die verder gebruikt voor XP etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:22:
Ehm als je een nieuwe PC hebt dan koop je gewoon een OEM in de winkel erbij?
En als je een oudere PC hebt dan heb je als het goed is al een legaal besturingsysteem :) Zoniet dan moet je dus ook gewoon een OEM kopen (wat 90 euro ofzo kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Xe0n schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:07:
[...]

Het enige nadeel van jou licentie is dat je (officieel) windows vista niet meer mag gebruiken als je niet meer werkzaam bent in het onderwijs. En de andere studentenlicencie (sl) (die van 48.75) is voor eeuwig geldig.
Alsof ze daar een controle op (kunnen) uitvoeren. :p

Hoe zit het nou met die vista versie. welke versie krijg je thuis gestuurd? 32 bit neem ik aan?
Is upgraden alleen mogelijk met een legale versie?
Tenminste ik had begrepen dat daar een controle op gevoerd wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door job op 19-04-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 13:42

paularts

Paulux !!!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:26:
[...]

Ehm als je een nieuwe PC hebt dan koop je gewoon een OEM in de winkel erbij?
En als je een oudere PC hebt dan heb je als het goed is al een legaal besturingsysteem :) Zoniet dan moet je dus ook gewoon een OEM kopen (wat 90 euro ofzo kost)
en dan ben je 138 euro verder en dan
gambieter schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:25:
[...]

Is een geldige 98 niet genoeg? Ik heb ooit via de universiteit een windows 2000 gekocht, en die verder gebruikt voor XP etc.
computer in stalleren word dan win98 installeren upgrade naar 2k upgrade naar xp upgrade naar vista :? :P

mjah het is leuk als je een upgrade kunt kopen voor weinig. Maar aangezien je het toch iedere dag gebruikt, en je had al een net iets minder legale versie van XP, kun je dus net zo goed de oem van Vista op de kop tikken.
kost je ook die 130 euro.

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

job schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:39:
[...]

Hoe zit het nou met die vista versie. welke versie krijg je thuis gestuurd? 32 bit neem ik aan?
Is upgraden alleen mogelijk met een legale versie? Of is een installatie van winxp genoeg?
Tenminste ik had begrepen dat daar een controle op gevoerd wordt?
Er wordt gecontroleerd, waarschijnlijk via WGA. Er staat op Surfspot niet of het 32- of 64 bits is, dus ik vermoed 32 bits. Dat is toch nog de grootste gemene deler in processorland. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

paularts schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:45:
[...]
mjah het is leuk als je een upgrade kunt kopen voor weinig. Maar aangezien je het toch iedere dag gebruikt, en je had al een net iets minder legale versie van XP, kun je dus net zo goed de oem van Vista op de kop tikken.
kost je ook die 130 euro.
Nee, mijn XP is legaal, via Surfspot. En ik had al 2 licenties via de universiteit, en ook een 2000 op die manier. Fantastisch systeem! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

gambieter schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:45:
[...]

Er wordt gecontroleerd, waarschijnlijk via WGA. Er staat op Surfspot niet of het 32- of 64 bits is, dus ik vermoed 32 bits. Dat is toch nog de grootste gemene deler in processorland. ;)
En wat dan als ik vista niet wil upgraden adh de bestaande xp? Genoeg mensen die problemen ervaren met zo'n installatie. Dan is een clean install eigenlijk noodzakelijk, maar dat zou dan met de upgrade versie niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Hoeveel van die licenties mag je eigenlijk legaal nemen?

Voor mn pc,
voor mn laptop,
voor de pc bij mn ouders thuis, waar ik ook regelmatig gebruik van maak voor mn studie,

etc etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Laatst online: 15-09 13:42

paularts

Paulux !!!!!!

gambieter schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:46:
[...]

Nee, mijn XP is legaal, via Surfspot. En ik had al 2 licenties via de universiteit, en ook een 2000 op die manier. Fantastisch systeem! 8)
mjah er zijn mensen die 98 naar 2000 geupgrade hebben via de surfspot maar niet de XP meer...
dus dan moet je er nog 2 kopen XP en vista mjah das dan wel jammer

ik vind het ook geen slecht systeem de studenten licentie vind het alleen jammer dat het een upgrade is.
gooi er bv 25/30 euro bovenop en geef een volledige licentie heb je nog voor maar 75/80 euro een volledige vista.
wat zeker geen slecht deal is imo.

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Clean install kan prima. Het is een volledige installatie...
MAAR: Hij is officieel alleen legaal als je al een eerdere legale licentie hebt. That's al folks!!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

JBplap schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:53:
Hoeveel van die licenties mag je eigenlijk legaal nemen?

Voor mn pc,
voor mn laptop,
voor de pc bij mn ouders thuis, waar ik ook regelmatig gebruik van maak voor mn studie,
etc etc ?
Bij surfspot mag je maar per product 1 licentie kopen.
je zou 1 UK en 1 NL versie kunnen kopen, dan heb je er 2.

Weet er iemand of je een UK versie met een NL serial kan activeren?
Dan zou je 2 licenties kunnen aanschaffen (voor mensen met 2 pc's) en allebei in dezelfde taal kunnen installeren.
paularts schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:53:
mjah er zijn mensen die 98 naar 2000 geupgrade hebben via de surfspot maar niet de XP meer...
dus dan moet je er nog 2 kopen XP en vista mjah das dan wel jammer
Je kan ook upgraden met 2000.
The Milkman schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:55:
MAAR: Hij is officieel alleen legaal als je al een eerdere legale licentie hebt. That's al folks!!
Dat scheelt weer.
Ik heb overigens al een xp licentie, maar waar dat ding (serial) is gebleven??

[ Voor 31% gewijzigd door job op 20-04-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Zou het ook werken als je een upgrade koopt en je voert de code ervan in bij een gedownloade vista? Zodat je wel een legale vista hebt, maar niet aldoor via XP hoeft te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

KRG schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:19:
Zou het ook werken als je een upgrade koopt en je voert de code ervan in bij een gedownloade vista? Zodat je wel een legale vista hebt, maar niet aldoor via XP hoeft te installeren?
Je hoeft XP niet te installeren, je hoeft waarschijnlijk alleen maar een legale XP CD te hebben met een serienummer die geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xe0n schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:04:
[...]

De link die jij geeft is en duurder en het gaat om een andere versie van vista.

Op dit moment kan je via "surfdiensten" dat wil zeggen www.slim.nl en www.surfspot.nl windows vista business upgrade bestellen voor 48.75
Ja dit gaat om windows vista premium.... Maar dit is dus wel een gewoon normaal werkende upgrade? Alleen moet je hier student voor zijn? (wat dus niet te controleren is)

Lijkt me een goed alternatief voorde OEM versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Na dit topic door te hebben geplozen en te hebben gezocht op de upgrade policy van MS mbt Vista is mij één ding nog niet duidelijk.
Ik was student (zoals zo velen) en heb destijds 98, 2000 en XP-pro (NL en UK) gekocht. Sommige zijn volledige licenties en anderen zijn upgrades.
Ik gebruik één van die licenties, XP pro UK, nog steeds dagelijks op mijn thuis/hobby laptop. (Zakelijk heb ik eea anders geregeld met licenties, maar dat doet niet terzake).
Kan ik, of beter, mag ik met deze licentie een upgrade kopen voor Vista of moet ik een nieuwe volledige licentie aanschaffen?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Laatst online: 15-09 17:28
The Milkman schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:55:
Clean install kan met een Vista Upgrade helemaal niet meer.Vista vereist een Windows XP installatie die geactiveerd en gevalideert is. Als je namelijk met de DVD probeert een Upgrade te installeren als een Full install dan zal ie je key weigeren.

Je kan Vista wel enigzins forceren een "clean" install te doen door een XP te installeren zonder Service Packs. Hierdoor zal ie XP in de map Windows.old neerzetten en een Clean install doen. De map Windows.old kun je daarna zonder problemen verwijderen.

Links:
T.net: Upgradeversie Vista vereist gevalideerde XP-installatie
Microsoft: Upgrade installation keys are blocked when you start from the Windows Vista DVD

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
job schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:39:
Dat weet Microsoft ook.

Microsoft heeft (daarom) begin vorig jaar de licentievoorwaarden van producten die aan studenten aangeboden wordt aangepast. Voor Vista en Office 2007 is er nu sprake van een eeuwigdurende licentie wat inhoudt dat je de producten na afloop van je studieperiode gewoon mag blijven gebruiken. Dit is ook de reden waarom je nu 48 euro voor Vista/XP betaalt en niet de 15 euro zoals voorheen het geval was.

[ Voor 19% gewijzigd door weerdo op 20-04-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 07:04:
[...]

Ja dit gaat om windows vista premium.... Maar dit is dus wel een gewoon normaal werkende upgrade? Alleen moet je hier student voor zijn? (wat dus niet te controleren is)

Lijkt me een goed alternatief voor de OEM versie....
Iemand hier nog een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Inderdaad, ik kan alleen Vista Business Upgrade aanschaffen bij Surfspot. Maar ik heb dus Windows XP Media Center Edition legaal. Kan ik upgraden? Zo niet, wat is de goedkoopste manier om wel up te kunnen graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Er zijn volgens mij wel degelijk beperkingen aan deze licentie, namelijk dat de onder deze licentie aangeschafte software niet commercieel gebruikt mag worden. Dus alleen voor studie gerelateerd of thuisgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt een stukje weggelaten denk ik uit die vraag ;)

Ja, je kan upgraden > Installation choices for consumer versions of Windows Vista (32-bit only)

Alleen mag je dan je XP MCE niet meer ergens anders gebruiken.
Zo niet, wat is de goedkoopste manier om wel up te kunnen graden?
Zo heel af en toe kom je nog wel eens van die vage aanbiedingen tegen voor 2ehands / overjarige Windows 2000 Retail versies...
Ik heb er hier een thuis staan, die was nog nooit uit de doos geweest zelfs, zegeltjes en alles erop.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:51:
[...]

En wat dan als ik vista niet wil upgraden adh de bestaande xp? Genoeg mensen die problemen ervaren met zo'n installatie. Dan is een clean install eigenlijk noodzakelijk, maar dat zou dan met de upgrade versie niet kunnen?
Ik weet zeker dat er ook andere opties zijn maar dit is er 1:

http://www.pcmweb.nl/arti...ubriek=1245127&id=1851518

Suc6 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik heb m'n vista cd binnen (donderdag besteld). Ga zometeen installeren en zal in eerste instantie proberen om een clean install te realiseren dmv de link van Reply (en wat anderen ook al gezegd hebben).

Een upgrade vertouw ik niet, zeker niet nadat ik gezien heb wat een upgrade van win98 naar me kan doen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik heb vandaag mijn Vista DVD binnengekregen + Office 2007, en een cleane install gedaan, zoals beschreven hierboven (heb wel een officiele XP, maar had geen zin in een niet cleane install).
Werkt, vooralsnog, perfect!

Even een vraagje: op hoeveel computers mag je 1 licentie van Office zetten? (googlen geeft mij dat je hem 2x mag gebruiken, maar dit zou ik toch wel erg loyaal vinden van MS)

[ Voor 35% gewijzigd door ikmattie op 25-04-2007 22:13 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En als je nou studeert en een eigen bedrijfje hebt en de werkzaamheden voor beide op dezelfde pc doet???? Kom je er dan mee weg om een Student License te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clean install gaat wel met een upgrade key dusver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09
Ik heb dinsdag mijn Vista Upgrade binnen gekregen en eerst gewoon een upgrade uitgevoerd, maar dat werd zo'n ongelovelijke rommel dat ik een clean install geprobeerd had, en dat werkte allemaal prima. Helemaal geen gezeur over een key die niet werkt of wat dan ook, werkt allemaal perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:30

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

ione schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:16:
En als je nou studeert en een eigen bedrijfje hebt en de werkzaamheden voor beide op dezelfde pc doet???? Kom je er dan mee weg om een Student License te nemen?
Ligt eraan wat 'ermee weg komen' inhoudt. Is het legaal? Nee. Kun je windows installeren en gebruiken zonder dat ie automatisch gedeactiveerd wordt als je ergens een bedrijfsnaam intypt? Ja. Er is waarschijnlijk wel een uitzondering, namelijk als je bedrijfje niet-commercieel is. Dus als je een erkende goede doelen stichting zou runnen via je PC zou dat geen probleem kunnen zijn. Maar goed, commercieel kan sowieso niet en voor andere randgevallen zou ik altijd heel goed de licentie zelf doornemen.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

Iemand al meer duidelijkheid of dit een 32 bit versie alleen is of dat je ook een 64bits installatie kan kiezen? (Bij de normale Retails en de Upgrades krijg je ze toch allebei?)

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n

Xe0n

^ Me

Pompiedom schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:44:
Iemand al meer duidelijkheid of dit een 32 bit versie alleen is of dat je ook een 64bits installatie kan kiezen? (Bij de normale Retails en de Upgrades krijg je ze toch allebei?)
Ik heb hem gister geloof ik binnen gehad. En het is de 32-bit versie.

Ook heb ik deze reactie gehad van surfspot:
Beste ....,

Helaas kun je de upgrade alleen uitvoeren op een pc waarop al een oudere
versie van windows geinstalleerd staat.

Met vriendelijke groet,

Marjolijn

SURFSPOT.NL - Klantenservice
Spotgoedkope software

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: .... [mailto:mail@.....nl]
Verzonden: vrijdag 20 april 2007 11:18
Aan: Info SURFSPOT.NL
Onderwerp: Windows Vista Upgrade

Beste Surfspot,

Deze vraag zullen jullie vast wel vaker krijgen, maar ik kan het antwoord
nergens op jullie site terug vinden. Ik vroeg me namelijk af of je met
de vista upgrade ook gewoon een schone installatie kan doen, dus zonder
dat er al een oude windows (met fouten) op je computer staat.

Mvg

.......
Dus je moet echt upgraden in tegenstelling tot de xp upgrade waar je gewoon een schone installatie kon doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xe0n op 26-04-2007 12:50 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Xe0n schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:49:
[...]

Ik heb hem gister geloof ik binnen gehad. En het is de 32-bit versie.

Ook heb ik deze reactie gehad van surfspot:

[...]

Dus je moet echt upgraden in tegenstelling tot de xp upgrade waar je gewoon een schone installatie kon doen.
Ik heb hem gisteren geïnstalleerd met de methode van de PCMweb website,
dus met een schone installatie. Vooralsnog is alles prima gegaan en Vista is geactiveerd...
Uiteraard zullen de mensen van Surfspot niet zeggen dat dit kan aangezien dit in een grijs gebied tussen het legale in illegale zit.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
KRG schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:19:
Nee..

Ik heb een Legale versie van Windows XP SP2, heb ook een Vista upgrade gedownload, geinstaleerd, maar ik kreeg um niet ge-activeert. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 12:11
Deorgere schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:49:
[...]

Nee..

Ik heb een Legale versie van Windows XP SP2, heb ook een Vista upgrade gedownload, geinstaleerd, maar ik kreeg um niet ge-activeert. :)
Niks aan de hand: eerst gewoon upgrade geprobeerd vanuit mijn keurige, ook ooit via Surfspot aangeschafte, Windows XP-installatie.
Dat maakte dat de Windows niet meer opstartte, dus ik denk: ik probeer tóch clean install. Dus C-schijf leeggeknikkerd, en schone installatie, met mijn Vista Business Upgrade van Surfspot, en ja hoor, niets aan de hand, keurig geactiveerd en werkt als een trein.

Ik heb het vermoeden dat het hierdoor komt:

1. Legale en geactiveerde Windows XP-installatie;
2. Vista-DVD erin en geldige licentiecode intikken;
3. lijntje naar Microsoft: hee, ik heb hier een Vista Upgrade-code, en ik ben een geactiveerde Win XP-installatie.
4. MS zegt: akkoord, code is geactiveerd;
5. hele installatie naar de filistijnen;
6. clean install met mijn code: werkt, activatie ook geen punt, want de code is immers in eerste aanleg vanuit een legale Windows XP-installatie gevalideerd.

Zou toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 15-09 11:45
had de surfspot dvd eerder deze week ook al binnen.
gewoon vanaf de dvd geboot, clean install gedaan. niks aan de hang. werkt gewoon.

zou kunnen dat het een upgrade overeenkomst is en een retail serial? is dit na te trekken?
vroeger waren de upgrades van surfspot/slim ook altijd gewoon probleemloos clean te installeren zonder meldingen of je de oude windows cd erin wil stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
sharkzor schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:57:
had de surfspot dvd eerder deze week ook al binnen.
gewoon vanaf de dvd geboot, clean install gedaan. niks aan de hang. werkt gewoon.
Ik heb net meerdere pogingen gewaagd om een upgrade uit te voeren, maar kreeg telkens een BSOD. Uiteindelijk heb ik toen maar een clean install geprobeerd, aangezien clean installs tot dusver altijd zonder problemen verliepen.

En ook bij mij wilde dit gewoon! Ik vermoed dat de surfspot-licentie dan ook geen echte upgradelicentie is, maar eerder een gewone (of OEM?) licentie die eigenlijk alleen voor upgrade bedoeld is, maar ook op een kaal systeem kan worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb het idee dat er bij de Surfspot CD's meer mogelijk is dan ze zeggen, maar dat ze aan de overwegend niet-tweakende studenten die daar hun spullen kopen het politiek correcte antwoord geven dat clean install niet mogelijk is. Op het forum daar wordt de dubbele install mogelijkheid ook genoemd, maar daar reageert Surfspot dan op met dat het niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbraakman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-08 14:22
Ik heb via mijn werk/surfspot ook vista business upgrade MT gekocht (15 euro).
Ik heb ook nog een extra 40GB harddisk liggen en wil daar misschien wel wat mee gaan experimenteren.

In het ideale geval zou ik het liefst iets fixen zodat ik kan dual booten met XP en Vista.

Goed, het is een upgrade, officieel, dus ik weet niet of dat zomaar kan (heb het nog niet getest).
Als ik zo de verhalen hier lees, lijkt het haast of de surfspot versie toch wel los geinstalleerd kan worden, dus niet als upgrade?

Of zal ik toch de truc moeten toepassen van Vista als 30 day trial installeren, en dan vanuit de trial vista een 'upgrade' draaien om het zo aan de gang te krijgen?

Ik zou nl. het liefst niet mijn XP install 'kapot'/ongeldig maken, die draait lekker, en al mijn werk en prive dingen staan daar nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
nbraakman schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:03:
In het ideale geval zou ik het liefst iets fixen zodat ik kan dual booten met XP en Vista.

Goed, het is een upgrade, officieel, dus ik weet niet of dat zomaar kan (heb het nog niet getest).
Als ik zo de verhalen hier lees, lijkt het haast of de surfspot versie toch wel los geinstalleerd kan worden, dus niet als upgrade?
Klopt helemaal. Ikzelf heb Vista dus clean geïnstalleerd en in dualboot naast XP draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbraakman
TommyCP schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:56:
[...]

Klopt helemaal. Ikzelf heb Vista dus clean geïnstalleerd en in dualboot naast XP draaien.
Cool!
Ik ga het dit weekend maar eens uittesten dan! Thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ikmattie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:35:
[...]

Via surfdiensten is hij 15 euro voor medewerkers...
(surfdiensten)
Klopt, en dat is nog geen upgrade DVD ook :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbraakman
TommyCP schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:56:
[...]

Hier heb ik dat nu ook draaiend gekregen, niks upgraden, niks moeilijk gedoe.
Gewoon geboot vanaf de DVD, clean install. Helaas heb ik hem eerst 2x geprobeerd te installeren naar mijn SATA schijf, maar dat pikte hij niet. (is ook niet een van de boot opties in de bios)

Nu maar een partitie op mijn PATA schijf gemaakt (partition magic is handig), en dat werkt prima.
Nadat alles erop zat even in Vista met EasyBCD de mislukte installaties verwijderd uit het boot menu, mijn XP als zodanig benoemd en als default OS ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 10:56
Maar ik moet wel twee van die 48 euro vista's kopen om hem op 2 pc's (laptop+desktop) te draaien?

Dat zou wel weer jammer zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

markclausing schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:45:
Maar ik moet wel twee van die 48 euro vista's kopen om hem op 2 pc's (laptop+desktop) te draaien?

Dat zou wel weer jammer zijn ;)
Jup en de grap is dat je geen 2 vista's kan bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je kan 1 NL en 1 UK kopen. Maarja dan ga je je ergeren aan knoppen die op andere plekken staan in het configuratiescherm.. en telkenmale opzoek naar de juiste opties omdat je een taal gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
job schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:02:
Je kan 1 NL en 1 UK kopen. Maarja dan ga je je ergeren aan knoppen die op andere plekken staan in het configuratiescherm.. en telkenmale opzoek naar de juiste opties omdat je een taal gewend bent.
je doet niet lastig :D

engelse serials en nederlandse bestaan niet :)

men voert de DVD in met NL versie, voert engelse key in, klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ah, nooit geweten. Dat is dan wel weer handig. :)
Maar ipv een NL versie zou ik persoonlijk de UK versie installeren.. :p
Ik gruwel van die slechte Nederlandse vertaling en daardoor onlogische plekken om instellingen te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 01-05-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Laatst online: 05-08 21:19
Ik heb begrepen dat je met een legale serial de 32bit of 64bit versie kan installeren.

Zou het dan mogelijk zijn om bij surfspot de Vista business upgrade versie (32bit) te kopen, via het 'leen' circuit de Vista Business 64bit versie (non upgrade) binnen te halen en met je legale serial een makkelijke, schone Vista install te doen??

Zou mooi zijn of zou er onderscheid worden gemaakt in een ''upgrade'' serial of een ''gewone'' serial....

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 09:50
Ik ben zowel student als medewerker (student aan de universiteit utrecht en heb een ict bijbaan in het UMC Utrecht), waardoor ik 2 manieren heb om Vista aan te schaffen; als student betaal je 50,- voor Vista, maar als je klaar bent met studeren blijft je licentie nog steeds geldig. Als medewerker betaal ik 15,-, maar werk je over een jaar ergens anders, dan is ook je licentie niet meer geldig...
Hmm, lastig. Ik vind het wel interessant te lezen dat de Surfspot versie zich probleemloos clean lijkt te laten installeren.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
estorino schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:54:
Ik ben zowel student als medewerker (student aan de universiteit utrecht en heb een ict bijbaan in het UMC Utrecht), waardoor ik 2 manieren heb om Vista aan te schaffen; als student betaal je 50,- voor Vista, maar als je klaar bent met studeren blijft je licentie nog steeds geldig. Als medewerker betaal ik 15,-, maar werk je over een jaar ergens anders, dan is ook je licentie niet meer geldig...
Hmm, lastig. Ik vind het wel interessant te lezen dat de Surfspot versie zich probleemloos clean lijkt te laten installeren.
Collega!
(Ik werk dus ook aan het UMCU)

Ontopic maar weer...
inderdaad, de cleane install doet het prima hier!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanzut schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:32:
Deze kan je alleen via SURF aanschaffen, voor een gereduceerde prijs. Om hier aan mee te mogen doen moet je instelling (middelbare school/mbo/hbo/uni) zijn aangesloten bij SURFnet.

Sommige scholen zijn rechtsteeks aangesloten bij MSDN Academic Aliance. Deze kunnen dan gratis alle microsoft software downloaden, excl Office. En natuurlijk alleen voor gebruik icm school zaken;)
Ze weten wel hoe ze bekend moeten wordenblijven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:27
Ter info

laat nou vandaag aan de collectie van Surfspot OOK nog eens de VISTA ULTIMATE versie zijn toegevoegd.... 8) 8) Surfspot: _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

idd ja... voor 20 euro (medewerkers)... nice :)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Tjark Verhoeven schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:41:
idd ja... voor 20 euro (medewerkers)... nice :)
Ik zie even niet hoe medewerkers zich kunnen reggen. Link?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

ik kan inloggen met u123456@jouwinstelling.nl en m'n wachtwoord wat we voor intranet gebruiken

* Tjark moet dan wel elke keer z'n salarisstrookje opduikelen voor z'n u-nummer....

[ Voor 30% gewijzigd door Tjark op 11-06-2007 22:17 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Raar, voor studenten is de ultimate niet beschikbaar.
Vraag me af wat daar de redenatie voor is??

Nouja, misschien dat die nog komt.
Gelukkig kan ik altijd nog via m'n ouders (medewerkers) goedkoop aan vista komen.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 12-06-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik had de Vista Business upgrade al gekocht via Surfspot. Ik zie niet zo snel staan of zowel Business als Ultimate zich op een domein kunnen aanmelden, oftewel, welke (Business vs Ultimate) is beter voor zakelijk gebruik?

* gambieter weet dat er Business staat, maar heeft weinig vertrouwen in marketing afdelingen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Business is in principe bedoeld voor bedrijven, zie het als de oude professional versie.
Dus veel opties, maar geen mce. De business versie kan connecten met een domein.

Ultimate heeft alle opties die de andere versies hebben, plus extra's. dus dan zou ultimate ook op een domain kunnen.

edit: op de vista site kan ik het niet vinden, maar hier wat extra info: http://www.trainsignaltra...right-for-you/2007-03-20/

[ Voor 21% gewijzigd door job op 12-06-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Waarbij het woord domain nergens wordt genoemd :P
Daarom dat ik expres die link gaf die ik gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe het nou zit bij de UPGRADE-versie als je hem opnieuw wilt installeren? Want je moet een geactiveerde XP hebben. Echter: je licentie voor XP wordt ongeldig nadat je Vista hebt geinstalleerd. Dus mijn simpele conclusie is dat je Vista niet opnieuw kunt installeren omdat je oude XP niet meer geactiveerd kan worden. Of kan dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
1e keer installed, online activated, nu had ik laatst nog een 80GB IDE hdd gekregen van ome WesternDigital, en deze als RAID0 op me onboard promise fasttrack 378 gesmeten (die werkt met win2003 drivers)

en online activation deed het niet, daarna codes ingevoert, weer niet, kreeg ik een microsoft medewerker aan de lijn, uit gelegd, van jah ik moest wel opnieuwe installeren, (een acronis disk copy werkte niet), en toen werd ik door gestuurd naar zo'n geautomatiseerde geval, en kon ik nummertjes intikken (net zoals bij xp) voor me activatie, en nu is ie weer 100% activated...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Palomar schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:45:
Weet iemand hoe het nou zit bij de UPGRADE-versie als je hem opnieuw wilt installeren?
Je kan via een omweg je upgrade toch installeren zonder xp installatie.
Staat een stukje terug een link hoe je dit moet doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
job schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:24:
[...]
Je kan via een omweg je upgrade toch installeren zonder xp installatie.
Staat een stukje terug een link hoe je dit moet doen :).
ja uiteraard, maar dat is niet echt de officiele manier ;) Was gewoon benieuwd of MS er uberhaupt een officiele manier voor heeft of dat ze de boel dermate hebben dichtgetimmerd dat je niet eens meer opnieuw mag installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Vraagje:
Is het mogelijk om Vista (Ultimate) of XPpro te installeren van een illegale copy, en later de illegale CD-Key te veranderen in een CD-Key van de Surfspot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit. Vista Ultimate nieuws was al gepost.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:28:
Edit. Vista Ultimate nieuws was al gepost.
:P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
edterbak schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:12:
Vraagje:
Is het mogelijk om Vista (Ultimate) of XPpro te installeren van een illegale copy, en later de illegale CD-Key te veranderen in een CD-Key van de Surfspot??
Je kan ook gewoon vista zonder key installeren. Het is dan gewoon een trial versie. Je moet dan binnen x aantal dagen een geldig serienummer invullen en activeren anders stopt hij gewoon ermee. Hoeveel dagen dat was? Heb verschillende aantallen gehoord, zoals 30, 60 of 180 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
doctormetal schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:36:
[...]

Je kan ook gewoon vista zonder key installeren. Het is dan gewoon een trial versie. Je moet dan binnen x aantal dagen een geldig serienummer invullen en activeren anders stopt hij gewoon ermee. Hoeveel dagen dat was? Heb verschillende aantallen gehoord, zoals 30, 60 of 180 dagen.
lijkt me niet dat dat gaat werken met een upgrade-serial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Palomar schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:32:
[...]

ja uiteraard, maar dat is niet echt de officiele manier ;) Was gewoon benieuwd of MS er uberhaupt een officiele manier voor heeft of dat ze de boel dermate hebben dichtgetimmerd dat je niet eens meer opnieuw mag installeren....
Oooh, de officiele manier :)
Dat is vrij eenvoudig.
Windows xp installeren, en dan weer de windows update installeren.

Kost je eigenlijk net zo veel tijd als de onofficiele manier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
Palomar schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:56:
[...]

lijkt me niet dat dat gaat werken met een upgrade-serial.
Dit schijnt dus wel te werken. De geinstalleerde versie moet dan wel een gelijke of lager vista editie zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
doctormetal schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:13:
[...]

Dit schijnt dus wel te werken. De geinstalleerde versie moet dan wel een gelijke of lager vista editie zijn.
Ik hoop dat het gaat werken. Alles is vorige week Vista besteld, en ik ga zo snel mogelijk uitproberen of een schone installatie werkt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
job schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:05:
[...]
Oooh, de officiele manier :)
Dat is vrij eenvoudig.
Windows xp installeren, en dan weer de windows update installeren.

Kost je eigenlijk net zo veel tijd als de onofficiele manier :).
euh, maar de licentie van je oude XP is officieel toch niet meer geldig na het upgraden? Vandaar mijn vraag hoe je die XP nog weer opnieuw kunt installeren en activeren....?
doctormetal schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:13:
[...]

ja, dan ga je hem opnieuw er overheen installeren. Maar wat hij bedoelde is om simpelweg de serial in te voeren en dat gaat denk ik niet werken (itt een OEM of retail-versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Werkte bij mij prima. Ik heb een Vista business besteld zodra het kon, en daarmee een schone installatie uitgevoerd zonder de code in te voeren. Toen ik vond dat de boel stabiel genoeg draaide heb ik mijn key ingevoerd, en dat werkt prima. Je moet wel opletten dat je dan bij de installatie de goede Vista-versie voor je key kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
Palomar schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:20:
[...]

euh, maar de licentie van je oude XP is officieel toch niet meer geldig na het upgraden? Vandaar mijn vraag hoe je die XP nog weer opnieuw kunt installeren en activeren....?
Het hele gebeuren is een beetje vaag. Moet de XP installatie uberhaupt geactiveerd zijn?
Windows 2000 geldt ook als upgradeable OS en deze heeft geen activatie.
Wat als je over een paar jaar opnieuw je PC wilt installeren? Het is dan heel goed mogelijk dat XP dan niet meer te activeren is.
[...]

ja, dan ga je hem opnieuw er overheen installeren. Maar wat hij bedoelde is om simpelweg de serial in te voeren en dat gaat denk ik niet werken (itt een OEM of retail-versie).
Dit is inderdaad een goeie. Dit zou dan dus alleen kunnen werken bij een key van een full retail.
De OEM versie kent geen upgrade en waarschijnlijk ook geen 'trial mode'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Palomar schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:20:
[...]

Ik vraag me af of je key toch echt gedeactiveerd wordt door MS.
Ik denk dat het er om gaat dat je xp officieel niet meer mag gebruiken.

Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat MS heeft gezien dat je je vista installatie reeds geactiveerd hebt.. en dat je vanaf dan je install in een keer kan activeren.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 13-06-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Ik heb zojuist Vista Ultimate geinstalleerd.
Schone installatie en de key gewoon ingetikt. Installeerd gewoon en ook alle updates.
Ik heb alleen nog niet de vista geactiveerd. Dit doe ik een dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al zijn Vista Ultimate-dvd ontvangen van Surfspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:58:
Waar staat deze dan op Surfspot
In iedergeval kan ik hem niet vinden als ik Universieteit Utrecht aankiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:48:
[...]

Waar staat deze dan op Surfspot
In iedergeval kan ik hem niet vinden als ik Universieteit Utrecht aankiest.
Voorlopig is Windows Vista Ultimate (NL/UK upgrade, 32 bits) via Surfspot alleen maar voor medewerkers beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:25:
[...]

Voorlopig is Windows Vista Ultimate (NL/UK upgrade, 32 bits) via Surfspot alleen maar voor medewerkers beschikbaar.
Dus dat lukt niet om deze versie als student te kopen en dan het liefst eigenlijk de 64 bits, wanneer komt deze dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:40:
[...]

Dus dat lukt niet om deze versie als student te kopen en dan het liefst eigenlijk de 64 bits, wanneer komt deze dan uit?
Dat is nog onbekend.. Waarom niet gewoon je vraag stellen op het surfspot forum? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:53:
[...]

Dat is nog onbekend.. Waarom niet gewoon je vraag stellen op het surfspot forum? |:(
Dat heb ik ook al een keer gedaan, maar volgens mij hebben ze het topic op slot gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste stev1e en Denniswerf,

De 64-bits versie van MS Windows Vista Upgrade wordt later dit jaar via SURFSPOT.NL verwacht, houd voor nieuws hierover onze website en nieuwsbrief in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Nog een keer dan maar.... maar dan wat duidelijker

Ik heb de Windows Vista Ultimate 32 bits DVD inmiddels ontvangen en geinstalleerd.
- C drive geformateerd
- DVD in lade en setup draaien na reboot.
- aangegeven code invullen.
- Draait als een tiee.. relier

Dus ik heb 1 maal geinstalleerd en dus niet installatie over installatie.

** Het enige dat ik nog moet opmerken is dat ik de Vista nog niet heb geactiveerd. Dit moet ik nog doen. Hier wacht ik even mee tot ik zeker weet dat de setup 100% stabiel is.

--------------------
Betreffende de 64bits vista. Ik zou hier persoonlijk voorlopig nog niet voor gaan. De 32bits drivers zijn al matig beschikbaar, laat staan de 64bits. Tevens is het werkelijke nut op dit moment ook nog niet erg groot, aangezien het gros van de programmas nog draait/ontworpen is op 32bits. De prestatiewinst is veelal dus nog zeer gering. Dus mijn persoonlijke mening is dat dit nog even iets volwassener moet worden.

[ Voor 29% gewijzigd door edterbak op 27-06-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:58:
Ja gisteren. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En u bent een leerkracht of gewoon een student die zich als leerkracht uitgeeft? :P

*wil ook Vista Ultimate hebben*
Pagina: 1 2 Laatste