Toon posts:

Game pc 1500,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik ben van plan om 22 april deze pc tebestellen ik zou graag willen dat de pc redelijk stil is hij moet soms een nachtje aanblijfen (op mijn slaapkamer) ik wil hem voornamelijk gebruiken voor games als crysis,Lost Planet,battlefield 2,counterstrike source etc hij moet minimaal tot 3Ghz geklokt kunnen worden mijn buget is 1500euro en hij wordbesteld bij azerty.nl

Dit is wat ik bedacht had:

Moederbord: ASUS I S775 P5N32-E SLI PLUS €161.08
*dit lijkt mij een goed moederbord goedmerk en ik wil 1 die ik lang kan gebruiken en goed upgraden

Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600 €220,- (ongeveer)
*Lijkt me wel duidelijk deze staat vast

Geheugen: Corsair Twin2X2048-6400C4 €176,02
* Dit geheugen heb ik gekozen om dat het een goede snelheid heeft en een goed merkheeft

Videokaart: ASUS EN8800GTS 640 MB €371,82
*deze heb ik gekozen om dat het een DX10 kaart is en het ook goede prestaties levert.

Processor koeler: Scythe Infinity € 38,04
*Deze heb ik gekozen door de frontpage post van een tijdje geleden deze kwam heel goed uit de test
en was lekker stil

Hardeschijf: SEAGATE Barracuda7200.10 320 GB €73,78
* deze heb ik gekozen omdat hij vaak werd gekozen in systemen hier op tweakers en een goedeprijs
en snelheid heeft.

Besturings systeem: MS 1x Windows Vista Home Premium 32bit DVD OEM (NL) €94,-
* Nieuwe besturings systeem DX10 etc

Voeding: Zalman Zm500-HP € 91,30
*goed merk en niet teduur ik weet alleen niet of deze wel zo stil is.

DVD writter: SAMSUNG SH-S182L €33,72
* Goed merk heb ik vakervoor bij zien komen op tweakers.

Koelpasta
5 Premium Silver Compound 3,5g € 3,87
* Weet ik verder niet zo veel van.

Case fans: 2* Arctic Fan 12 €10,30
* ?
Totaal € 1264,50

Mijn totaal is nu € 1264,50 en niet 1500 euro dat vind ik ook wel best want dan hoef ik zelf niet nog eens 300 euro uit tegeven voor mijn monitor

Wat ik meeneem uit mijn oude pc
- Soundblaster X-fi Extreem music
- Hp paviloin f1723 17''( deze word vervangen binnen een korte tijd door de Samsung 206BW 20''.)
- Silverstone TJ04 (deze Behuizing is nog redelijk nieuw en ga ik niet vervangen)

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven wat ik beter kan doen. :)

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
mis je niet een goed toetsenbord en muis.
en die proc zou ik persoonlijk even mee wachten omdat de 1333mhz versies eraan komen.
e6650 bijvoorbeeld.
als je toch noch geld over hebt is hdd koeler mischien ook nog leuke feature.

suc6 ermee

Verwijderd

Die zalman voeding is hartstikke stil, ik heb de zm-600, ze worden met heatpipes gekoelt.

Hm , ik heb een arctic 12 fan en die maakt toch wel wat geluid hoor :(, je kan wat testjes opzoeken om de stilste te zoeken .

En ffs wacht op een x2900xt ofzo, hier zal je spijt van krijgen nu snel zo'n ding te kopen terwijl als je even wacht je veel voordeliger uit zal komen.......

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een muis en toetsen bord heb ik wel en wil liever niet nog langer wachten want dan kan je altijd blijvenwachten op iets nieuws heb wel genoeg gewacht nu 8)7

edit hd koelers lijkt me een beetje overbodig hij zit recht achter een 120mm fan :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:25 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
dezejongeman schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:14:
mis je niet een goed toetsenbord en muis.
en die proc zou ik persoonlijk even mee wachten omdat de 1333mhz versies eraan komen.
e6650 bijvoorbeeld.
als je toch noch geld over hebt is hdd koeler mischien ook nog leuke feature.

suc6 ermee
Wat is de toegevoegde waarde van een 1333MHz ding? Die zijn juist nadelig omdat die een lagere multi hebben.

Waarom een hd koeler? Zo koel hoeven je hd's niet te zijn, en airflow is toch vereist in je kast dus worden je hd's ook wel gekoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:23:
Die zalman voeding is hartstikke stil, ik heb de zm-600, ze worden met heatpipes gekoelt.

Hm , ik heb een arctic 12 fan en die maakt toch wel wat geluid hoor :(, je kan wat testjes opzoeken om de stilste te zoeken .

En ffs wacht op een x2900xt ofzo, hier zal je spijt van krijgen nu snel zo'n ding te kopen terwijl als je even wacht je veel voordeliger uit zal komen.......
Ik weet het niet hoor weer wachten ik heb al zo lang gewacht op dx10, vista, prijsdaling Core2Duo's

en ik zal wel ff kijken naar anderefans

EDIT : heeft iemand een goede tip voor case fan weet het echt niet welke ik het best kan nemen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:57 ]

Verwijderd

Geen sli mainboard nemen, en de 8800GTS met 640MB nemen(als je dat al niet deed); qua prestatie zal het xtra geheugen nu niet altijd een groot voordeel zijn. Maar ik had er de laatste keer toch echt spijt van dat ik het niet had gedaan.

In de praktijk doe je niets met SLi, tenzij je direct 2 vga's aanschaft.

Verder een heel goed systeem, en wat je zegt, je kunt altijd wel blijven wachten.
Persoonlijk wacht ik nog een paar dagen omdat strax die r600 uitkomt en ik verwacht dat de vga kaartjes bij mn leverancier omlaag gaan !

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde de 640mb versie ja maar hoe lang zou ik dan moeten wachten op die R600 kaarten en is dat echt zo veel beter. Die passen volgens mij ook niet in me kast en moet ik weer een nieuwe kopen en deze is net nieuw

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:02:
ik bedoelde de 640mb versie ja maar hoe lang zou ik dan moeten wachten op die R600 kaarten en is dat echt zo veel beter. Die passen volgens mij ook niet in me kast en moet ik weer een nieuwe kopen en deze is net nieuw
Die komen in de maand mei (volgens AMD dan.)

Verwijderd

Als je geen SLI of crossfire gaat gebruiken dan kan je miss beter gaan voor de Asus P5B Deluxe. Ietsje goedkoper en volgens heeel veel reviews gewoon een top mobo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:42:
Als je geen SLI of crossfire gaat gebruiken dan kan je miss beter gaan voor de Asus P5B Deluxe. Ietsje goedkoper en volgens heeel veel reviews gewoon een top mobo.
Ik zou ook voor een intel chipset gaan, dus voor de P5B.
Ik heb nu een Nforce 4 bordje, best goed hoor maar toch af en toe rare dingen zoals kraakjes in het geluid van mijn Xfi die dan terug te voeren zijn op het mobo...
Nou ja misschien is het meer een psychisch iets van me :|

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:50:
[...]

Ik weet het niet hoor weer wachten ik heb al zo lang gewacht op dx10, vista, prijsdaling Core2Duo's

en ik zal wel ff kijken naar anderefans

EDIT : heeft iemand een goede tip voor case fan weet het echt niet welke ik het best kan nemen
ben zelf ook bezig met het samenstellen van een pc. maar ik wacht voorlopig nog ff op de nieuwe ati kaart. voor een casefan ben ik het volgende tegengekomen:
http://www.silentpcreview.com/article63-page1.html (vrij recent artikel van een paar weken oud)
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnY2ptZGea/Vergelijkingstest_67_casefans/1
zo zijn er nog wel tientallen andere artikelen te vinden via google.

maar goed, ben zelf dus van plan om een Scythe S-Flex SFF21E of SFF21F te nemen (de SFF21D wordt vaak afgeraden omdat het wat lawaaieriger is).
ik heb begrepen dat ze erg stil zijn. het hangt dus van af wat je belangrijker vindt: veel airflow (in het algemeen lawaaieriger), of wat stiller (minder airflow over het algemeen).

edit: nog 1 tip, kijk bij het zoeken naar een casefan ook naar de diameter en min/max toeren per minuut. grotere casefans verplaaten namelijk relatief meer lucht, en hebben een lager toerental (stiller).

[ Voor 7% gewijzigd door Vic Vega op 19-04-2007 18:24 ]

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
Als je een scherm hebt dat evengroot of kliener is dan 20inch zal de eVGA e-GeForce 8800 GTS 320 MB KO ACS³ je betere prestaties geven voor minder geld ;)

Review:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/420/

Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:34:
[...]

Die komen in de maand mei (volgens AMD dan.)
ja, daar heb je het al :X

gewoon lekker die kaart kopen zegt mijn intuitie. Je kan altijd nog die kaart verkopen en dan de x2900 kopen.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik denk dat ik het maar gewoon zo als het er staat ga bestellen met alleen een andere case fan ben even aan het kijken

het word de Scythe S-Flex SFF21E :>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 19:00 ]

Verwijderd

*O* veel succes met je nieuwe systeem *O* d:)b goede fan

Verwijderd

ZEKER wachte op de X2900XT!!! hij is 3 cm langer dan de 8800GTX!?! past zeker! En het is zeker dat hij beter is, daarom zal de 8800GTX isprijs dalen op toch nog te concureren en dan heb je een 8800GTX in je systeem in plaats van een GTS scheeld een hoop ZEKER wachte! suc6 verder ;)

Verwijderd

Ik zou een 8600GTS halen, zodat je over 2 of 3 maanden een fatsoenlijke keuze hebt tussen concurrerende DirectX 10 kaarten. Nu is Nvidia zeg maar de 'koploper'. Als je een krachtige kaart haalt bijv. een 8800GTS of een x1950Pro, dan kun je over een tijdje als er DirectX 10 spellen uitkomen, een keuze maken tussen dure ATI en Nvidia kaarten. Dat bespaart je nu 200-300 euro, die je over een tijd uit kunt geven aan een X2900 of hoe het mag heten, óf een 8800GTX 8900GS enz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:02:
De enige reden dat ik daar nog op wacht is het feit dat ook de kaartjes van de concurentie dan weer wat omlaag zullen gaan. Ik zei niet dat ik die kaart ging kopen. ik neem meestal een highend middenmoot.

edit:
@ramon: Dat is toch zonde van de rest van z'n systeem. Ik zou as ik de TS was het gewoon in 1x goed doen. Dat werkt het best.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
De 8800gts van Asus heeft een heel lange levertijd |:( dus ik zou die willen veranderen maar wat is de beste keus die van XFX of die van Club3D?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 19:10 ]

Pagina: 1