GamePc 1500 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus binnenkort een nieuwe computer kopen omdat die van mij iets wat verouderd is.
en met het oog op de toekomst gericht wil ik een nieuwe computer kopen.

Intel Core 2 Duo E6600 € 212
Asus P5N32-E SLI € 159,67
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL4 Corsair € 167,54
XFX GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 € 287,60
Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro € 99
2x Seagate Barracuda 7200.10, 500GB € 237,90

Zalman CNPS9700 NT LED *ProcessorKoeler* € 49,50

Thermaltake Aguila VD1000BWS *Behuizing* € 99,89
Zalman ZM600-HP 600W *voeding* € 94,29

Asus 16x48x, DVD-E616A3 € 18,75
Samsung SH-S183A 18x € 29,74

Totaal € 1.455,88 excl. verzendkosten

Ik wil dus aan jullie advies vragen wat ik anders zou kunnen kopen voor max 1500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik zou voor een AMD gaan sowieso. Dat is deels een beetje liefkozing richting AMD en deels dat ik meende dat AMD spul met hogere snelheden levert in vergelijking tot Intel (maar dat valt wel in tests terug te lezen dunkt me).

ff zien, 600w voeding? wat ga je er naast deze onderdelen op aansluiten? je hebt niet eens een dubbele videokaart. Ik denk dat je aan 500 zo'nbeetje wel genoeg hebt.

Verder ziet het er prima uit. (mischien SLI? maar dat kan in de toekomst altijd nog natuurlijk).

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een game pc van max €1500,- kan jij nog gerust voor een 8800GTX gaan hoor, een behoorlijk winst in perfomance als je mij het zo vraagt! het zou je voeding ook beter benutten, alhoewel je met een 500watt voeding ook genoeg hebt voor een singel GTX (dus niet in SLI)
Voor de rest heb je wel goede componenten uitgezocht! Leuk systeem maar voor de utlieme graphics die bij een game-pc horentoch voor de GTX gaan.

Leuk systeem, ik had me verkeken op je huidige bedrag..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:24:
Ik zou voor een AMD gaan sowieso. Dat is deels een beetje liefkozing richting AMD en deels dat ik meende dat AMD spul met hogere snelheden levert in vergelijking tot Intel (maar dat valt wel in tests terug te lezen dunkt me).
AMD is wat sterker met performance in games, Intel is weer wat sterker in multitasking, allemaal verwaarloosbaar dus er is in deze geen betere snellere imo.

Verder kun je misschien wat kijken bij de gerenomeerde shops of ze geen towertje aanbieden. Ik zie veel towertjes aangeboden worden met vergelijkbare specs. voor 300 minder, waarschijnlijk omdat ze groter inkopen en het tegen lagere prijzen kunnen aanbieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Ik zou niet elk onderdeel bij een andere (web)shop gaan bestellen. Gezien de prijzen ga je dat namelijk wel doen.

Ik was nogal verbaasd namelijk over de prijzen. Ga zelf namelijk ook binnenkort een andere pc kopen en vond je gevonden prijzen wel erg goed :+ . Jammer dat het niet 1 shop is met die prijzen.

Verder zou ik graag willen weten wat de aanzet is tot elk onderdeel. Waarom een E6600 ipv een E6400 bijvoorbeeld. Waarom een 8800 ipv een 8600 vk etc etc. Systeem ziet er overigens wel goed uit. Ik zou alleen die Fatal1ty zooi eruit gooien. Ik lees er weinig goeds over.

Ik ga zelf voor een Antec P180b behuizing deze zijn heel erg stil volgens vele mensen dus kijk daar is naar zou ik zeggen ;) .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een e6600 heeft 4 mb cache en een e6400 2 mb
8800 is gwn beter en niet super duurder dan de 8600
en dat moederbord komt heel goed uit de bus tijdens reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
geerttttt schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:24:

ff zien, 600w voeding? wat ga je er naast deze onderdelen op aansluiten? je hebt niet eens een dubbele videokaart. Ik denk dat je aan 500 zo'nbeetje wel genoeg hebt.

Verder ziet het er prima uit. (mischien SLI? maar dat kan in de toekomst altijd nog natuurlijk).
Heb je onder een steen geleefd het afgelopen jaar? Op dit moment is intel op de high end markt echt stukken beter. Die intel presteert even goed als de beste amd die er op dit moment op de markt is.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Waar haal jij een E6600 voor 212 euro? De goedkoopste die ik kan vinden is 222 euro via de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de prijzen zakken dus en opeens was de e6600 weer duurder en nu weer 209 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Het gaat inderdaad wat op en neer; lijkt wel een aandelenmarkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emiel1984 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:31:

Ik ga zelf voor een Antec P180b behuizing deze zijn heel erg stil volgens vele mensen dus kijk daar is naar zou ik zeggen ;) .
ga dan voor de nieuwere P182

voor de rest is het een mooi systeem en ik zou toch voor de E6600 gaan met het oog op de toekomst. Kan je beetje overclocken.

Ik zou alleen niet voor de X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro gaan maar gewoon voor de normale XtremeGamer. Het verschil hoor je toch niet.

En houd die 600 watt voeding maar lekker. Je hebt voor een SLI moederbord gekozen dus zou je met het oog op de toekomst misschien nog een 8800 erbij doen.

Tevens zou ik de DVD-ROM ook van samsung nemen. Die zijn een stuk beter. Kijk eens naar deze: SH-D163A en kost 19 euro.

En als ik jou was zou ik 1x500GB harde schijf nemen. Binnenkort komen de 10000 rpm schijven van Seagate uit en die moeten veel beter zijn als die van Western Digital. Dan kan je die 2 in RAID0 draaien en dan gebruik je je schijven optimaal.

En wat betreft de processorkoeler, ga voor de Scythe Ninja Rev. B of voor de Scythe Infinity. Als je een LED fan wil kan je die er altijd nog op doen. Die van Scythe zijn namelijk veel beter :)

Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:28
Oke men dwaalt hier een beetje af :( ik breng het ff terug :*)

Paar dingen:

Je processorkoeler is BAGGER neem een Scythe Infinity dies VEEEl beter en 10 euro goedkoper!

Je moederbord is 1 van de beste maar de MSI P6N Platinum heeft evenveel heatipes ook solid caps en haalt ook met gemak de prestaties van een 680i chipset en is 20 euro goedkoper dus waarom deze niet?

Je zou eventueel voor je voeding een Asus 550W voeding kunnen nemen die is 15 euro goedkoper, en als je in de toekomst geen Sli gaat draaien heb je aan een 500W al meer dan voldoende.

Verder kan je voor je DDR ook voor 6400 HyperX gaan dan heb je meteen overklock geheugen met een heatspreader en het scheelt je 30 euro;)

Met deze besparingen die niet ten koste gaan van je prestaties kan je een 8800GTS 320MB overklock kopen die je alleen maar prestatiewinst geeft ;)

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/8046/naamloosng8.jpg

Ik heb het even op www.azerty.nl samengestelt, alles is op voorraad op je gelieve kast na :P en je hebt 420 euro over om je 3dkaart uit te kiezen. En met 420 euro kan je wel een sneller kaart uitkiezen dan een standaard 8800GTS 320MB zodat je over het algemeen betere prestaties krijgt. Personelijk zo ik voor de 330 euro kostenden EvGa 8800GTS 320MB OC Ac3 gaan en zoals je in deze review kunt lezen is het een rap kaartje ;) deze is alleen niet beschikbaar op azerty dus ik zou de kaart appart bestellen bij een andere winkel. _/-\o_

http://www.guru3d.com/article/Videocards/420/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Kan hij altijd nog voor deze EVGA Geforce 8800 GTS, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16 gaan.

http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html

Deze is 286 en is dus bijna 50 euro goedkoper dan jouw gemeldde kaartje ;), hij is mischien net iets langzamer maar of je daar nu 50 euro meer voor over hebt...

Ze hebben wel een snellere variant voor 313 als je een tussenweg tussen deze kaarten zou willen kiezen >:)

Edit : Op mijn 'brakke' P4 heb ik overgens nu een 9500 koeler van zalman zitten. De CPU ging van 55 a 56 op standaard koeler naar 40 tot 43 graden. Hij is nu erg stil. Ik heb geen idee hoe dat met core2duo processoren gaat. Dus verklaar nader "solid aapie " :) .

[ Voor 60% gewijzigd door Emiel1984 op 20-04-2007 12:39 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
Emiel1984 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:33:
Kan hij altijd nog voor deze EVGA Geforce 8800 GTS, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16 gaan.

http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html

Deze is 286 en is dus bijna 50 euro goedkoper dan jouw gemeldde kaartje ;), hij is mischien net iets langzamer maar of je daar nu 50 euro meer voor over hebt...

Ze hebben wel een snellere variant voor 313 als je een tussenweg tussen deze kaarten zou willen kiezen >:)

Edit : Op mijn 'brakke' P4 heb ik overgens nu een 9500 koeler van zalman zitten. De CPU ging van 55 a 56 op standaard koeler naar 40 tot 43 graden. Hij is nu erg stil. Ik heb geen idee hoe dat met core2duo processoren gaat. Dus verklaar nader "solid aapie " :) .
Heel simpel;) Een Zalman koeler is duur als je bekijkt dat de Infinity koeler goedkoper is en 5 graden koeler koelt en stiller is! _/-\o_

Verder moet je bij de 3dkaart zelf kijken welke prestaties je wilt hebben na het bedrag dat je wilt uitgeven.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik die EVGA neemt... ik heb vandaag research gedaan over die kaart en ik denk dat ik hem echt wel neem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeey ik heb het geld binnen voor m'n nieuwe computer maar ik wil nog even om advies vragen:
ik neem dus de e6600.. is het verstandig om op de nieuwe serie te wachten met 1333 mhz?
ik ben van plan om die EvGa 8800GTS 320MB OC Ac3 te kopen.. is het verstandig om op de ati radeon kaartjes te wachten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
Als de kaart van Ati uitkomt en hij veel sneller is zal er zeker een prijsverlaging plaatsvinden. Dit kan je 50 euro schelen dus je moet zelf bepalen of je hier 1 maand (voor de ultra kaart) of 1,2/2 maanden(voor de budget kaarten) wilt wachten :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:28:
heeey ik heb het geld binnen voor m'n nieuwe computer maar ik wil nog even om advies vragen:
ik neem dus de e6600.. is het verstandig om op de nieuwe serie te wachten met 1333 mhz?
ik ben van plan om die EvGa 8800GTS 320MB OC Ac3 te kopen.. is het verstandig om op de ati radeon kaartjes te wachten of niet?
1333Mhz bus geeft weinig toegevoegde waarde, waarschijnlijk ietsje sneller door de bus maar echt veel zal het niet zijn. Je kan natuurlijk ook je multi wat lager zetten en je bus omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

offtopic:
Ik ga zelf ook een nieuwe pc kopen en wacht het iig nog even af.

Als mijn huidige pc toch ineens echt er helemaal mee stopt, dan maar een weekje zonder. Ik wacht zelf ook nog tot de (web)winkel waar ik mijn pc wil bestellen de Gigabyte N680SLI-DQ6 mobo in zijn assortiment heeft. Ik heb er gister zo een goede review over gelezen (als ik de link van de review weer vind edit ik deze post wel). Hij is wel een stuk duurder op dit moment dan een Asus bordje maar is dan ook wel erg snel.

Na de verwachtte prijsverlaging ga ik liever voor de GTX versie van de 8800. Wil liever nu de videokaart dan naderhand weer 100 euro uitgeven aan een update :).

Edit1:
Het duur overigens nog tot eind mei voordat de Ultra komt :/ volgens de nieuwsberichten van tweakers :: nieuws: Dell laat specs GeForce 8800 Ultra uitlekken

[ Voor 13% gewijzigd door Emiel1984 op 21-04-2007 22:16 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer besteld :)

Asus P5N32-E SLI

Intel Core 2 Duo E6600

OCZ Memory Special Ops Edition Urban Elite Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz

EVGA VGA GeForce 8800 GTS KO ACS3 320 MB

Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic

Hauppauge PVR-150 MCE Edition

Seagate Barracuda 7200.10, 500 GB

Scythe Infinity

Cooler Master Stacker 832

Zalman Voeding ZM600-HP 600 Watt

Samsung SH-S183L SATA

Asus DVD-ROM E616A3T SATA

Ik haal uit mijn huidige computer een 320GB hdd en die stop ik er ook in (320GB Maxtor 11)

wat vinden jullie van mijn keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeker jalours op je systeem
de 600 Watt voeding vind ik een verstandige keuze zo is de brug in de toekomst naar SLI niet zo groot, het schijnt dat de 8800 GTS (zeker de 320MB versie) een groot rendement heeft in SLI.

het enige puntje wat ik zelf anders zou doen is voor de 640MB versie gaan van het goedkoopste merk (Sparkle volgens mij). Als je in de toekomst dx10 games gaat spelen is veel geheugen geen overbodige luxe. en als je op grote plixelaat speelt kun je hier ook je voordeel uit halen.. maar omdat je een "OC" versie gebruikt zal het gat al grotendeels gedicht zijn.

Ik zou zo nodig bezuinigen op de HD's 1TB vind ik overkill, eer je 500GB vol hebt kun je een 500GB schijfje voor de uitbreiding veel goedkoper halen (ik zie nu dat je er maar eentje hebt besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot.

Kijk eens naar benchmarks, reviews en ervaringen :). Daarin kun je prima zien wat goed zal presteren. Zet de aantrekkelijke onderdelen in een lijstje en maak daar vervolgens een keuze uit. Vergeet niet te controleren; kijk op de productpagina van de fabrikant of er nog eigenaardigheden zijn en zoek even naar ervaringen van andere mensen. Deze kun je vinden met de GoT search of op de Tweakers.net - Productsurvey.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.