old school kaartje vs kaartje van nu

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ik heb lang lang geleden een pc door een vriend laten samenstellen en toen bij een computerzaak gekocht voor zon 3000 gulden in 2002... (dure zaak hehe :P )

P4 2,4Ghz
Geforce ti4200
256 mb rimm-geheugen
xp home edition

nu heeft deze pc het echt geweldig gedaan, en begon vorig jaar een beetje te stotteren en nu begint hij echt een beetje op te raken, maar ik sta nog versteld van de prestaties...

zo kan ik fifa 07 nog steeds op 1600x1200 max draaien en tiger woods 07 1280x1024 nog vloeiend draaien, nu zijn dat niet zulke zware spellen maar zelfs cod2 is nog speelbaar, al is het op 1024x800 met bijna alles uit...

nu vraag ik me af hoe deze pc het zo lang heeft volgehouden... hij is nu wel zon beetje aan zn end gekomen qua games en andere pittige taken, maar voldoet nog steeds als office/internet pc.

ik ga nu een nieuwe pc aanschaffen met waarschijnlijk een 1950pro of een 8800gts320 of eventueel een 8600gts?

wat kan ik daar van verwachten??? zullen deze kaarten het ook zo lang volhouden??? aangezien ik blijkbaar niet zulke hoge eisen heb zullen deze kaarten dan ook 4 jaar vol blijven houden??

of was die ti4200 gewoon zon killerkaart??

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 15:36

Dentheman

Zie signature

Ik heb ook een ti4200 en ik heb net als jij er nu pas last van dat je sommige nieuwe spellen niet kan spelen, maar dat is meestal ivm. nieuwe direct x die niet compatibel is met deze kaart.

Echt een killer card dus :)

Zie ondertitel

Verwijderd

Je kan van die nieuwe kaarten heel veel verwachten in vergelijking met die ti4200,ligt eraan of je van plan bent veeleisende nieuwe games te gaan spelen(Crysis,Hellgate London etc...)Of die kaarten ook weer zolang gaan meegaan,dat is natuurlijk een ander paar mouwen.Het tempo van vernieuwingen ligt natuurlijk een heel stuk hoger dan pakweg 5 jaar geleden.Maar persoonlijk denk ik dat dat wel zal lukken,als je geen veeleisende gamer bent

Verwijderd

Tja, wat jij noemt zijn niet erg zware spellen. In mijn laptop zit een 9000 mobility in en kan de meeste games ook gewoon spelen op 1024x786(15"). Het grootste probleem vind ik zijn het DirecX 9 only games. Zoals oblivion.

Met dat in het achterhoofd is het misschien verstandig om in iedergeval een DX10 kaart nemen. Dit omdat je anders alsnog binnen een jaar of 2 moet upgraden omdat je geen DX10 hebt. Het enige probleem is nu dat we niet weten hoe de huidige DX10 kaarten presteren in DX10.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:38:
Het tempo van vernieuwingen ligt natuurlijk een heel stuk hoger dan pakweg 5 jaar geleden.Maar persoonlijk denk ik dat dat wel zal lukken,als je geen veeleisende gamer bent
Ik weet niet of het tempo zoveel hoger ligt. We gaan nu wat aan physics doen en hebben net directX 10. Dus als je een physics kaartje naast een DX10 videokaart in een nieuwe computer plaatst, wat zal er dan de komende paar jaar gebeuren dat het echt niet meer wil werken? Volgens mij hebben we met Vista en DX10 net een innovatieslag achter de rug, dus nu wordt het meer evolutie dan revolutie de eerst komende paar jaar. Het enige is dat een paar jaar terug kaarten als de TI4200 en 6600GT goede deals waren, terwijl je nu voor een 8800GTS 320MB zou moeten gaan om een beetje future proof te zijn. Er is geen echte sterke DX10 middenklasser naar mijn smaak, misschien dat ATI/AMD daar volgende maand mee komt.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Verder staat in de FAQ ook al een verwijzing naar de VGA charts van Tom's Hardware

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.