Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe wifi-internet toelaten en lokaal netwerk afschermen?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:28
Mijn netwerk bestaat uit een sweex wifi routertje gekoppeld aan internet (upc modem). Aan de wifi router zit een 1000mb switch waar een (file) server en een werkstation op zit (server is altijd aan) (beide Windows XP prof.). Verder hangt er af en toe wifi laptop aan de router om te kunnen internetten en bij de bestanden op het netwerk te komen.

Ik wil onze buurvrouw die net een laptopje met Wifi toelaten op ons netwerk zodat ze via onze router kan internetten. Meer als een beetje rondbrowsen zal het namelijk niet zijn. Het probleem is echter dat ze dan ook op ons netwerk kan komen met de gedeelde bestanden op de server. Hoe kan ik mijn lokale netwerk afschermen zodat ze alleen op internet kan, zonder dat ik zelf bij elke aanmelding opnieuw een paswoord / login naam moet invoeren om op mijn eigen lokale netwerk te kunnen komen?

Het is niet dat ik haar niet vertrouw, maar ik wil niet dat ze door haar internet-onkundigheid misschien een virus oploopt die alle netwerken even vrolijk van bestandjes ontdoet.

Verwijderd

Zie eens hier: Het grote Fonero-topic

Hiermee maak je een publiek WIFI AP beschikbaar, en scherm je je eigen netwerk af,
zelfde kan natuurlijk ook voor 2 private WIFI AP's ineen.

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:28
Hmm die software is alleen beschikbaar voor een Linksys router, en ik heb een Sweex. Toch bedankt voor het meedenken :)