Tele2 - Alleen mogelijk met hun modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 16.725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
2 weken geleden vroeg ik aan mijn ouders wat wij nou eigenlijk betaalde voor ons internet en dat was een dikke 30,- euro. Niks mis mee in principe, maar wij hadden maar een schamele 1 M/bit verbinding.

Hierdoor naar de telefoon gegrepen en gelijk gebeld. Gelukkig waren ze erg begrijpend bij Tele2 (begonnen bij Zonnet) en boden ze zonder tegenstribbelen hun Tele2 Super abonomment aan voor 25,- euro in de maand. Wel even een hele verbetering dacht ik zo. Nog even gevraagd hoe het zat met down-time maar we zouden er niks van merken, het nieuwe modem (ADSL2+) zou gelijk worden opgestuurd.

Maar daar begint de ellende hoor. Ondertussen hebben wij nog steeds dat modem niet en hebben we ook geen internetverbinding meer. Als ik inlog op hun website zie ik dat we al een dikke week op die 20Mbit zitten. Er zullen natuurlijk wel andere instellingen aan de te pas komen waarvoor de gegevens bij het modem zitten. Alleen dat modem laat nog wel even op zich wachten krijg ik het idee, want hun helpdesk is nou niet bepaalde duidelijk of die nou al eens verstuurd is.

Nu heb ik al een ADSL2+ modem ondertussen. Hun gingen namelijk natuurlijk van ons oude modempje uit wat we ooit gehad hadden bij toenmalig Zonnet ADSL. Dus ik ging gister weer eens bellen naar de helpdesk of ze dan die instellingen niet via de telefoon konden geven. Maar dit was onmogelijk... want hij werkt alleen met hun modem?

Het lijkt mij toch als ik gewoon de goede instellingen invul in mijn huidige ADSL2+ modem dat ik weer verbinding kan maken? Misschien dat ze het niet willen geven in verband met veiligheid ofzo?

Zijn er al mensen op Tele2 super, die gewoon verbinding maken via hun huidige modem? Anders kan mijn net nieuwe Linksys weg. Plus dat ik wireless nodig heb, en weet niet of hun nieuwe modem dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik even terugspit in mijn geheugen werkte Tele2 in bridged mode op vpi/vci 8/35 . Je kunt dat nog even proberen, anders Tele2 achter de kont aanzitten waar het modem blijft en anders dreigen met ontbinden contract vanwege wanprestatie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaliloog
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Omdat er meer mensen met dit probleem zijn ff gezocht. Deze link heb ik op het tele2 forum gevonden.

http://www.yabu.nl/defaul...ec9c44800a6a7a9b0bfb4ad70

Laat ff weten of het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
Je kunt ook gewoon even bellen met Tele2. Heb ik ook een keer voor iemand gedaan om een oud ZyXEL modem aan een Tele2 lijn te hangen. Ze waren bij mij in ieder geval erg behulpzaam.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
posttoast schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:13:
Je kunt ook gewoon even bellen met Tele2. Heb ik ook een keer voor iemand gedaan om een oud ZyXEL modem aan een Tele2 lijn te hangen. Ze waren bij mij in ieder geval erg behulpzaam.
Dat werkt helaas niet. Had aangegeven al gebelt te hebben maar ze weigeren instellingen te geven omdat ze zeggen dat alleen met hun modem werkt.

Bedankt alvast voor overige reacties. Ga ze even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Woodsy schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:26:
[...]

Dat werkt helaas niet. Had aangegeven al gebelt te hebben maar ze weigeren instellingen te geven omdat ze zeggen dat alleen met hun modem werkt.

Bedankt alvast voor overige reacties. Ga ze even bekijken.
Dat is vreemd... 2 weken geleden werd ik heel goed en vriendelijk geholpen. Misschien had ik mazzel met de medewerker?

Je kunt trouwens ook de fabrikant van je modem bellen. Ik weet dat bijvoorbeeld ZyXEL ook heel behulpzaam is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Nee helaas.

Het werkt dus echt alleen met hun modem. Beetje vaag maar oke.

Heb hem overigens net oververwachts toch binnengehad. Weekje downtime was nog wel overheen te komen. Leuk detail, maar 2 LAN poorten voor PC's. En instellingen zijn een beetje karrig allemaal. Wireless kreeg ik niet voor mekaar hierop, dus dat word weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

misschien had je een analoge of juist isdn-modem waar die de andere moest zijn?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde probleem ook gehad. ik heb in ider geval van ze gekregen:

10 piek inbelkosten vergoeding
2x maandbedrag uit 'coulance'

1 modem dat 3 weken te laat aankwam. 3 weken zonder internet geweest. wat ben ik pissed geweest!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Woodsy schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:00:Nee helaas.

Het werkt dus echt alleen met hun modem. Beetje vaag maar oke.

Heb hem overigens net oververwachts toch binnengehad. Weekje downtime was nog wel overheen te komen. Leuk detail, maar 2 LAN poorten voor PC's. En instellingen zijn een beetje karrig allemaal. Wireless kreeg ik niet voor mekaar hierop, dus dat word weekend.
Dit meen je niet ... ik wil namelijk bij een vriend een Alcatel neerknallen, omdat dat ding van Tele2 gewoon bagger is en TE veel problemen heeft :r

Als ik het protocol + VPI/VCI waardes goed erin zet moet het toch werken gewoon :? ADSL is ADSL tenslotte en hiervoor toen mijn vriend een ander abbonnement bij ze had dat nog via ZonNet of Versatel was afgesloten kon ik gewoon PPPoA + 0/34 als VPI/VCI instellen en draaide perfect daarmee op een Alcatel 510 die daarna ook nog bij iemand anders heeft gedraaid toen hij eenmaal zijn 4 Mbps / 1Mbps abbonnemen had.

Nu wil ik bij hem een Alcatel 780 neerzetten namelijk.

* nero355 pesthekel aan Tele2 heeft als ISP }:| Gelukkig haal ik steeds meer mensen over om lekker een KPN lijntje te nemen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
nero355 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:12:
[...]

Dit meen je niet ... ik wil namelijk bij een vriend een Alcatel neerknallen, omdat dat ding van Tele2 gewoon bagger is en TE veel problemen heeft :r
Moet gewoon kunnen hoor. Heb ik ook bij iemand gedaan, en dat werkte prima. Je moet alleen wel de juiste instellingen hebben inderdaad.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

posttoast schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:25:
Moet gewoon kunnen hoor. Heb ik ook bij iemand gedaan, en dat werkte prima. Je moet alleen wel de juiste instellingen hebben inderdaad.
Ik hoop het, de juiste instellingen moet geen probleem zijn dus ik vond het ook een beetje vage opmerking...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet gewoon direct een ADSL2+ routertje neerknallen? (van draytek ofzo) Heb je een A-merk met ingebouwde switch/wireless e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht dat Tele2 er niet zo happig op was, hun modems zijn ook bijna volledig afgesloten en je mag blij zijn dat je een WEP key kan instellen :(

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig probs heb met het modem van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele2 = Tele2 modem daar is niets aan te veranderen helaas :( (in iedergeval die met de davolink modem)

Maar verder kan je wel WPA instellen hoor via dit linkje (eigen risico natuurlijk)

Verder zul je niet veel hulp moeten verwachten van Tele2, iedereen krijgt alleen maar van die voorgekauwde antwoorden via mail en telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow die link is wel ok, had ik nog niet eens gezien in het topic over het modem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zit met hetzelfde probleem als TS. Op 6 april heb ik mijn oude (zonnet) abo om laten zetten naar ADSL super. Ik blijf hetzelfde betalen, maar ga wel van 2Mbps naar 20 Mbps max. Afgelopen vrijdag ineens geen verbinding meer met het internet, en bij de helpdesk wist men mij te vertellen dat de lijn omgezet werd... No probs sofar, het nieuwe modem zou dezelfde dag nog geleverd worden.
Inmiddels zijn we een paar dagen verder, maar nog steeds geen modem. Een belletje naar de helpdesk levert het volgende: "Uhm, nee meneer. Ik weet niet wanneer uw modem komt. Ik kan de verzending niet vinden in het systeem van de vervoerder, maar hij is hier wel de deur uit!" Maar natuurlijk, mijn modem is weer ergens in limboland blijven hangen... (nee, niet Limburg)
Geen probleem, dan stel ik mijn eigen modem toch even in? Op de tele2 website zijn de instellingen niet te vinden, dus ik vraag het aan de mevrouw van de helpdesk, reply: "Ik mag u de instellingen niet geven. U bent verplicht ons modem te gebruiken!" Ik: "Dat maak ik zelf wel uit." Mevrouw: "Nee, helaas, ik mag ze u niet geven." Ik: ".....click....tuut....tuut"

Nou zal ik er vast wel uitkomen met de instellingen die hierboven gepost zijn, maar mag dit allemaal zomaar? Ik kan nergens in de voorwaarden vinden dat ik verplicht ben hun modem te gebruiken. Wat als het modem niet voldoet aan de eisen die ik stel? Krijg ik dan mijn abonnementsgeld terug? Ik kan de simkaart van mijn mobiel toch ook ergens anders in gebruiken. Of een willekeurige televisie op mijn kabel, of een willekeurige telefoon op mijn vaste lijn, of, of, of.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
waarom zou je niet gewoon hun modem gebruiken en dan doorlussen naar een andere router om daar vanalles in te stellen en je netwerk op aan te sluiten? heb je gewoon twee modems / routers ...

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tja, ik zit er niet op te wachten om 2 apparaten te gebruiken, als het normaal met 1 kan. Mijn modem/router staat op de slaapkamer en ik heb geen zin die om te bouwen tot datacenter, laat staan dat mijn vriendin het toestaat! ;)

Overigens lukt het me nog niet mijn SMC in te stellen, dus ik zit nog steeds op 'creatieve wijze' op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
Edmin schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:37:
Tja, ik zit er niet op te wachten om 2 apparaten te gebruiken, als het normaal met 1 kan. Mijn modem/router staat op de slaapkamer en ik heb geen zin die om te bouwen tot datacenter, laat staan dat mijn vriendin het toestaat! ;)
:) ik lus alles vanuit de meterkast door. Ik heb nu ook twee routers er staan. Mijn vrouw zeurt niet over dat soort dingen, want zij wil ook draadloos met de laptop in de tuin kunnen zitten.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Heb deze link gevonden, weet niet of het werkt maar is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Misluct schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:03:
Heb deze link gevonden, weet niet of het werkt maar is het proberen waard.

Die is al gepost ;)

In de tussentijd heb ik op een Tele2 Plus lijn (dit abbonnement is afgeschaft ofzo in de tussentijd ??) die Alcatel/Thomson SpeedTouch 780WL aangesloten en met de ingebouwde Wizard alles doorlopen met als keuze Bridge in het begin, echter doet die het niet.

Ik had bij mij thuis de modem geconfigureerd en bij een vriend van me "afgezet" en toen hij eenmaal tijd had om te testen werkte de lijn niet }:|

Ik moet nog een keer langsgaan om te kijken hoe en wat ... heerlijk die goedkope ISP's ... NOT :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Je kan in het Tele2 modem dat je krijgt helaas nergens de instellingen vinden. Dat is gewoon allemaal verborgen en je kan helemaal niks instellen. En dan wil die muts bij de helpdesk ook nog eens de gegevens niet geven -_- Leuk al die mensen die NOOIT op internet zitten en dan opeens allemaal tegelijk het dringend nodig hebben (familie).

Had op de site gekeken die hier gepost werd met de juiste instellingen, en die geprobeerd in het ADSL2+ modem dat ik hiervoor gebruikte maar kon echt geen verbinding krijgen. Leuk detail dat je krijgt de te horen dat je niks ervan zal merken maar er dus meerdere gewoon zonder internet zitten.

Verder klinkt jouw probleem gewoon 100% zoals die van mij. Moet wel zeggen dat mijn internet er behoorlijk op vooruit is gegaan. Download 1.2 Mb/sec, zou waarschijnlijk wel iets meer mogen maar als je 80kb/sec gewent bent een ware verademing.

Modem draait verder wel gewoon goed en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn oude adres had ik tele 2 met een belkin modem router en dat werkte perfect.
zoek ff op de site van belkin staan alle provider gegeven in van elke provider van europa. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Je kan zonder problemen een ander modem gebruiken, alleen beperk je daarmee de telefonie en televisie indien van toepassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
posttoast schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:25:
[...]

Wat zijn dan de juiste instellingen voor Tele2 i.c.m. een Speedtouch 716?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:50:
op mijn oude adres had ik tele 2 met een belkin modem router en dat werkte perfect.
zoek ff op de site van belkin staan alle provider gegeven in van elke provider van europa. :P
Dit vind ik op de Belkin site:

Your results are below. If you have any further queries do not hesitate to contact us:

Internet Provider Tele2 (BBNed zonder gebr.naam/wachtwoord)
Connection Type Dynamic IP (1483 Bridged)
VPI/VCI 0.35
Encap LLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,

Heeft iemand hier al ervaring mee of het gewoon werkt. Ik zit erover te denken bij iemand waarbij z'n tele2 modem kapot tijdelijk te vervangen door een ouder alcatel modem. Ik lees wel steeds dat het verplicht is het modem van tele2 te gebruiken (volgens de klantenservice van tele2), maar in hoevere kan je hier dan ook problemen mee krijgen?

sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kickje:

Ik weet niet of ik het hier goed post maar.

Wij zitten momenteel bij @Home te internetten (alleen internet) maar we hebben vaak disconnects, al nieuwe installatie pakket etc. gekregen maar het maakt niks uit. Maar goed, nu willen we wel overstappen naar een andere ISP, en toen zag ik dat Tele2 wel mooie aan biedingen had. Is de verbinding van Tele2 wel goed, geen disconnects etc. En werkt de telefonie ook goed ? (dus zonder storingen e.d.)

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:10:
Even een kickje:

Ik weet niet of ik het hier goed post maar.

Wij zitten momenteel bij @Home te internetten (alleen internet) maar we hebben vaak disconnects, al nieuwe installatie pakket etc. gekregen maar het maakt niks uit. Maar goed, nu willen we wel overstappen naar een andere ISP, en toen zag ik dat Tele2 wel mooie aan biedingen had. Is de verbinding van Tele2 wel goed, geen disconnects etc. En werkt de telefonie ook goed ? (dus zonder storingen e.d.)

alvast bedankt !
Je kan met je vraag beter terecht in het [TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7 topique. Deze thread gaat vooral over of je een ander modem dan het door Tele2 geleverde modem gebruiken kan.

Om toch even kort op je vraag in te gaan > Ik heb al Zonnet/Versatel/Tele2 sinds 2002 en eigenlijk is de verbinding altijd stabiel. Ergens in 2003 een probleem gehad met de verbinding na een snelheidsupgrade, maar verder nooit meer last van disconnects gehad. Tijdens de overstap van ADSL1 naar 2 weer een tijdje down geweest, omdat de levering van het modem nogal op zich liet wachten. De service is dus een heel stuk minder.

Nu met het ADSL super gebeuren (20/1 mbit) heb ik ook een stabiele verbinding, maar de snelheid lijkt over de tijd (dagen) wel wat te droppen. Na een reboot van het modem zit ik inene weer op het voor mij maximaal haalbare (12 mbit)... Moet ik even achter aan gaan, want is niet zo heel handig :P

Maar goed, herhaal je vraag nog even in het andere topique ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

supersatan schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:29:Dit vind ik op de Belkin site:

Your results are below. If you have any further queries do not hesitate to contact us:

VPI/VCI 0.35
Encap LLC
Iemand enig idee hoe ik bovenstaand in een Alcatel / Thomson SpeedTouch 780WL zet ?!
Elke keer zit dat ding met protocol 992.5 in plaats van 992.1 te communiceren en ik heb via de .ini file en CLI / TelNet geen optie gevonden waar ik het kan veranderen :(

* nero355 is hier 5 uur aan kwijt geraakt tot diep in de uurtjes dus enige hulp zou tof zijn O+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
nero355 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:38:
[...]

Iemand enig idee hoe ik bovenstaand in een Alcatel / Thomson SpeedTouch 780WL zet ?!
Elke keer zit dat ding met protocol 992.5 in plaats van 992.1 te communiceren en ik heb via de .ini file en CLI / TelNet geen optie gevonden waar ik het kan veranderen :(

* nero355 is hier 5 uur aan kwijt geraakt tot diep in de uurtjes dus enige hulp zou tof zijn O+ :'(
Moet je even het tooltje van ST zelf draaien wat op de website te vinden is, kun je via een wizard mooi 1483 instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

nero355 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:38:
Je hebt door dat dat instellingen voor BBNed zijn, en niet voor Tele2?
ANSI ITU G.992.1 is ADSL-1 (8Mbit/1Mbit max) en G.992.5 is ADSL2. Als je graag een trage lijn hebt en de instellingen van een concurrent ben je op de goede weg. :z

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal Saul schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:26:
Je kan zonder problemen een ander modem gebruiken, alleen beperk je daarmee de telefonie en televisie indien van toepassing ;)
Ook met dat 20Mbit abbo? Ik zie anders alleen maar problemen met routers icm. dit abbo (draytek e.d.) je moet toch ook een un/pw hebben die in elk modem zit weggestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Vinnienerd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 03:30:Moet je even het tooltje van ST zelf draaien wat op de website te vinden is, kun je via een wizard mooi 1483 instellen :)
Heb ik gedaan echter werkt het niet. ik denk dus omdat ik 992.5 elke keer krijg in plaats van 992.1 ...
burne schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 04:17:
Je hebt door dat dat instellingen voor BBNed zijn, en niet voor Tele2?

ANSI ITU G.992.1 is ADSL-1 (8Mbit/1Mbit max) en G.992.5 is ADSL2. Als je graag een trage lijn hebt en de instellingen van een concurrent ben je op de goede weg. :z
Eerst Topic lezen voor je blaat :P

De BBned instellingen komen overeen met de Tele2 instellingen echter krijg ik elke keer de verkeerde instellingen en hang ik inderdaad elke keer op 14 Mbps / 1 Mbps in plaats van 4 Mbps / 1 Mbps ...

Ik moet dus weten hoe ik het 992.5 protocol verander in 992.1 en dan zou het moeten werken :)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:27:
Ook met dat 20Mbit abbo? Ik zie anders alleen maar problemen met routers icm. dit abbo (draytek e.d.) je moet toch ook een un/pw hebben die in elk modem zit weggestopt.
Is dit ook van toepassing bij het Plus abbonnement ??

Mocht iemand de oplossing weten dan ben ik een happy camper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersatan schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:29:
[...]

Dit vind ik op de Belkin site:

VPI/VCI 0.35
Encap LLC
Dat klopte als je op het versatel netwerk van vroeger zit <tragere internetverbindingen>, die allen geupgrade kunnen worden. Werkte met Zonnet Family bijvoorbeeld perfect op mijn Linksys.

Voor alle 'nieuwe/snelle' verbindingen geld dat ze gebruik maken van PPPoE (dacht ik), met een wachtwoord en gebruikersnaam dat ze geheim houden. Het was vroeger uit te lezen uit de Versatel/Tele2 modems, zodat je je eigen Linksys/Belkin/Speedtouch kon aansluiten, maar tegenwoordig is dat allemaal dichtgespijkerd in firmware van die versatel/tele2 modem.

Dus: Ander modem gaat je niet lukken.

Alhoewel: alle modems zouden werken als je gebruikersnaam/wachtwoord voor op het netwerk zou hebben. <zijn niet gelijk aan je account gebruikersnaam/wachtwoord>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:09:
Dat klopte als je op het versatel netwerk van vroeger zit <tragere internetverbindingen>, die allen geupgrade kunnen worden. Werkte met Zonnet Family bijvoorbeeld perfect op mijn Linksys.

Voor alle 'nieuwe/snelle' verbindingen geld dat ze gebruik maken van PPPoE (dacht ik), met een wachtwoord en gebruikersnaam dat ze geheim houden. Het was vroeger uit te lezen uit de Versatel/Tele2 modems, zodat je je eigen Linksys/Belkin/Speedtouch kon aansluiten, maar tegenwoordig is dat allemaal dichtgespijkerd in firmware van die versatel/tele2 modem.

Dus: Ander modem gaat je niet lukken.

Alhoewel: alle modems zouden werken als je gebruikersnaam/wachtwoord voor op het netwerk zou hebben. <zijn niet gelijk aan je account gebruikersnaam/wachtwoord>
Dus de Plus verbinding gaat via PPPoE en zonder username en password krijg je geen verbinding ?! Dat zou best wel klote zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

nero355 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:01:
Heb ik gedaan echter werkt het niet. ik denk dus omdat ik 992.5 elke keer krijg in plaats van 992.1 ...
Je krijgt sync op ADSL2+ omdat tele2 je verhuist heeft naar hun netwerk. Wat je ziet is het gevolg van het feit dat je naar een ander netwerk verhuist bent.
Eerst Topic lezen voor je blaat :P
Zeg. Snotneus. Wil jij je wel eens gedragen? 8)
De BBned instellingen komen overeen met de Tele2 instellingen echter krijg ik elke keer de verkeerde instellingen en hang ik inderdaad elke keer op 14 Mbps / 1 Mbps in plaats van 4 Mbps / 1 Mbps ...
Je modem synct op ADSL2+ omdat tele2 je naar hun eigen netwerk verhuist heeft. De instellingen die ooit goed waren voor je bij BBNed ingekochte ADSL1-verbinding zijn niet meer van toepassing.
Ik moet dus weten hoe ik het 992.5 protocol verander in 992.1 en dan zou het moeten werken :)
Opzeggen en ADSL1 aanvragen bij bijvoorbeeld Pilmo. Dan krijg je met je oude instellingen weer verbinding. Zolang je op het ADSL2+-netwerk van tele2 zit gaan je oude instellingen niet werken. Je zit niet meer op je oude netwerk, maar op het tele2 ADSL2+-netwerk, en daarvoor moet je andere instellingen gebruiken.

Meer manieren om nog een keer te herhalen wat je al is vertelt weet ik niet, dus ik geef het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

burne schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:07:
Je krijgt sync op ADSL2+ omdat tele2 je verhuist heeft naar hun netwerk. Wat je ziet is het gevolg van het feit dat je naar een ander netwerk verhuist bent.

Zeg. Snotneus. Wil jij je wel eens gedragen? 8)

Je modem synct op ADSL2+ omdat tele2 je naar hun eigen netwerk verhuist heeft. De instellingen die ooit goed waren voor je bij BBNed ingekochte ADSL1-verbinding zijn niet meer van toepassing.

Opzeggen en ADSL1 aanvragen bij bijvoorbeeld Pilmo. Dan krijg je met je oude instellingen weer verbinding. Zolang je op het ADSL2+-netwerk van tele2 zit gaan je oude instellingen niet werken. Je zit niet meer op je oude netwerk, maar op het tele2 ADSL2+-netwerk, en daarvoor moet je andere instellingen gebruiken.

Meer manieren om nog een keer te herhalen wat je al is vertelt weet ik niet, dus ik geef het op.
Als je dat nou meteen had gezegd he snotneus dan was dat veel duidelijker geweest ;)

Waar het op neer komt is dus dat heel het Tele2 netwerk tegenwoordig eigenlijk ADSL2+ is en zonder de login username en password je er niet op komt ... ik kijk wel of zeuren bij de helpdesk nut heeft. Mocht het teveel gedoe zijn (Tele2/Versatel/ZonNet kennende...) dan is het helaas pindakaas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal Saul schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:26:
idd helemaal mee eens. Maar een beetje tweaker zal in de eerste plaats de telefonie elders onderbrengen. Bijvoorbeeld Budgetphone of voipbuster (of een kloon ervan van Betamax) Want daarmee valt nog veel winst mee te behalen dan dat je het voipgebeuren via de ISP laat afhandelen ;)

Over de tv..... Geen idee....... heb er tot nu toe nog niet echt bij stilgestaan. Maar daarover zal ik in de komende maanden zeker eens in gaan verdiepen! (gaat binnenkort ander huis kopen) En dan is dat een mooie gelegenheid om alles mooi in te richten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

nero355 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:55:
[...]
Waar het op neer komt is dus dat heel het Tele2 netwerk tegenwoordig eigenlijk ADSL2+ is en zonder de login username en password je er niet op komt ... ik kijk wel of zeuren bij de helpdesk nut heeft. Mocht het teveel gedoe zijn (Tele2/Versatel/ZonNet kennende...) dan is het helaas pindakaas ...
Good luck, want het is mij dus niet gelukt. Ze geven je helemaal niets, en zeggen dat het onmogelijk is om met een ander modem van (bijv.) Tele2 Super gebruik te maken. Dat is natuurlijk ontzettende onzin, maar vertel dat maar eens aan een telefoon-miep. Wat ik nog erger vind is dat het erop lijkt dat de Tele2 medewerkers toegang hebben tot mijn modem. Ik vraag me af of dat betekent dat ze ook mijn thuisnetwerk kunnen benaderen..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Tele2 maakt (althans in België, ik neem aan ook in NL) gebruik van het gestandaardiseerde TR-69 protocol. Hiermee kan je modem remote (dus via de WAN link) beheerd worden. Het opent ook een waaier aan provisioning scenario's.

In het geval van Tele2 is het het 'walled garden' scenario. Alle modems worden uitgerust met een default configuratie waarbij PPP geconfigureerd is met een zelfde username/paswoord. Als de modem wordt aangesloten en opgestart, wordt er verbinding gemaakt. De BRAS ziet dat het een first-boot is en laat de PPP-link tot stand komen met parameters die enkel toegang geven tot een afgesloten stuk netwerk waarbinnen enkel een TR-69 server staat. De TR-69 client in de modem neemt hiermee contact op (URL, username en paswoord voorgeconfigureerd in de defaults) en ze beginnen een rondje gegevens uitwisselen. De server kan in zijn database een entry toevoegen: die modem met dat serienummer connecteert via dat telefoonnummer, dat nummer komt overeen met klant X, die heeft betaald voor dat abo met die features, etc... Hierop stuurt de server een aangepaste individuele configuratie door met onder andere echte PPP username/paswoord, VoIP configuratie, ... De client voert deze aanpassingen door en de modem reconnect (eindelijk) naar het internet.

De client blijft af en toe contact houden met de server die op zijn beurt configuratiewijzigingen kan doorsturen, inclusief nieuwe firmware. Er zijn talloze scenario's mogelijk en heel veel ISP's zijn er momenteel mee bezig om het te integreren in hun backend of verder uit te breiden.

Wat de toegang tot je LAN betreft: de TR-69 specificatie zegt dat de modem info moet bijhouden over welke LAN devices er aangekoppeld zijn. De server kan dit uitlezen maar de devices zelf kan ie niet rechtstreeks aanspreken tenzij het device zelf ook TR-69 spreekt (zie TR-111).

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaXaN schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:54:
Tele2 maakt ... ... .... De server kan dit uitlezen maar de devices zelf kan ie niet rechtstreeks aanspreken tenzij het device zelf ook TR-69 spreekt (zie TR-111).
Interessante uitleg. Ben maar een digibeet op dit gebied. Maar als ik het goed begrijp is het dus verstandiger om de Tele2 modem alleen te gebruiken voor telefoon en internetverbinding om daar vervolgens een apparaat aan te koppelen die de verbindingen tot stand brengt met de andere pc's in het netwerkje.

Op dit moment heb ik de tele2 modem gekoppeld aan mijn oude Linksys Wireless Modem/Router. De linksys werkt uitsluitend als Acces Point.
Nu wilde ik eigenlijk de linksys vervangen voor een AP met meer power. Vroeg me af of ik dan niet gelijk het Tele2 modem moest vervangen. NIET DUS!

Hebben jullie advies voor een beetje puik AP? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:39

RealBase

Just laughin'

weet niet of er nog steeds mensen zijn met dit probleem, maar ik heb het weten op te lossen door de volgende gegevens in te tikken in mijn draadloze router:

Verbindingstype: DHCP RFC1483R
Inkapseling: LLC
VPI: 0
VCI: 35
Default Gateway: Ja

hierna kreeg m'n router een ip adres toegewezen, waarna ik ermee draadloos kon internetten. M'n speedtouch staat nu bij het grofvuil (nou ja symbolisch dan)

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicks
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-03 00:37
Ik ben zelf van plan om binnenkort een Tele2 abo. te nemen (tele2 compleet+ vision btw), maar ik zag er zo op om hun modem te moeten gebruiken dat ik misschien toch een andere ISP wilde nemen. Als het dus echt werkt wat RealBase zegt zou dat fantastisch zijn. Zijn er nog meer mensen waarbij het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

snicks schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 04:29:
Ik ben zelf van plan om binnenkort een Tele2 abo. te nemen (tele2 compleet+ vision btw), maar ik zag er zo op om hun modem te moeten gebruiken dat ik misschien toch een andere ISP wilde nemen. Als het dus echt werkt wat RealBase zegt zou dat fantastisch zijn. Zijn er nog meer mensen waarbij het werkt?
Of het werkt of niet is niet relevant. Als je TV afneemt heb je hun modem nodig en ze zullen echt op geen enkele manier helpen met het aansluiten van een eigen modem, of het technisch nou wel of niet mogelijk is (in combinatie met die settop-box). Met alleen internet negeren ze je vragen of klachten al, en dat wordt alleen maar erger als je ook nog eens telefoon en tv afneemt. Hun CPE is verplicht en verder heb je pech.

Als je overweegt een eigen modem te gebruiken moet je niet bij 'de grote consumentenproviders' zijn. Tele2, Alice, Telford etc is dan allemaal niets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:47
TaXaN schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:54:
Tele2 maakt (althans in België, ik neem aan ook in NL) gebruik van het gestandaardiseerde TR-69 protocol. Hiermee kan je modem remote (dus via de WAN link) beheerd worden. Het opent ook een waaier aan provisioning scenario's.
........

Wat de toegang tot je LAN betreft: de TR-69 specificatie zegt dat de modem info moet bijhouden over welke LAN devices er aangekoppeld zijn. De server kan dit uitlezen maar de devices zelf kan ie niet rechtstreeks aanspreken tenzij het device zelf ook TR-69 spreekt (zie TR-111).
Klinkt als de experiabox van KPN InternetPlusbellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RealBase schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:45:
weet niet of er nog steeds mensen zijn met dit probleem, maar ik heb het weten op te lossen door de volgende gegevens in te tikken in mijn draadloze router:

hierna kreeg m'n router een ip adres toegewezen, waarna ik ermee draadloos kon internetten. M'n speedtouch staat nu bij het grofvuil (nou ja symbolisch dan)
Sorry voor late reacite: Maar dat zijn volgens mij de instellingen als je op het 'oude' Versatel/ADSL1 netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicks
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-03 00:37
burne schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:04:
[...]

Of het werkt of niet is niet relevant. Als je TV afneemt heb je hun modem nodig en ze zullen echt op geen enkele manier helpen met het aansluiten van een eigen modem, of het technisch nou wel of niet mogelijk is (in combinatie met die settop-box). Met alleen internet negeren ze je vragen of klachten al, en dat wordt alleen maar erger als je ook nog eens telefoon en tv afneemt. Hun CPE is verplicht en verder heb je pech.

Als je overweegt een eigen modem te gebruiken moet je niet bij 'de grote consumentenproviders' zijn. Tele2, Alice, Telford etc is dan allemaal niets voor je.
Ok, toch nog bedankt.
Ik heb toch maar besloten Telfort te nemen. Naar het informeren blijkt dat ik daar wel gewoon mijn eigen router kan (en van hun mag 8)7 ) gebruiken en de prijs is ook lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronymous
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-12-2024
Hallo allemaal,

Heb intussen Tele2 Plus + Davolink router binnen, en als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om m'n eigen router (Zyxel Prestige 2602H of HL, maar met VoIP) rechtstreeks te gebruiken ipv de Davolink, omdat Tele2 de benodigde instellingen niet vrijgeeft (ze hadden me trouwens van tevoren wel verteld dat het mogelijk was om een eigen router te gebruiken, hoewel het niet werd gesupport... maar eigenlijk komt het op neer dat je niet je eigen router kan gebruiken :-( ).

Ik heb echter wel begrepen dat het mogelijk moet zijn om mijn Zyxel aan te sluiten aan de Tele2 Davolink. Het doel voor mij is puur het gebruik maken van VoIP (Voipdiscount account) via de Zyxel (die nog de juiste instellingen heeft).

Ik heb met een netwerkkabel beide apparaten gekoppeld, en om conflicts te voorkomen heb ik op de Zyxel de DCHP server uitgeschakeld en een vaste IP toegekend (192.168.1.100). Ik kan nu de Zyxel via de Davolink benaderen, dat gaat goed.

Wat niet werkt is VoIP... ik krijg een rare toon te horen als ik de telefoon opneem. Wat doe ik verkeerd? Welke instellingen moet ik aanpassen op zowel de Davolink als de Zyxel? Zijn de WAN settings van de Zyxel nog van belang (ik denk het niet, maar voor de zekerheid)?

Alvast bedankt van een digibeet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmulder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
RealBase schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:45:

Ik heb ook sinds kort tele2, ik zal dit vanavond ook ff testen.

Tevens de servicedesk gebelt en ik kreeg inderdaad geen gegevens. Eerste meid die ik aan de lijn had deed wel relaxed.. "ik ga dit even opzoeken" "sorry ik heb de rechten niet om hierbij te komen, ik verbind je even door met lijn 2" ... lijn 2: "ondersteunen we niet, kan ik ook niet bij" "de enige gegevens die je hebt staan in je modem, doeg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 21:07

lordsnow

I know nothing

Ik probeer iemand te helpen die Tele2 heeft, voorheen Zonnet. Hij heeft zijn E-tech ADSL USB v2 modem (geleverd door Zonnet) vervangen door een ander merk. Nu komt de laatste niet online, terwijl de E-tech gewoon werkt.

Diegene wist ook niet te vertellen welk abonnement hij heeft, dus werdt 't al moeilijker om te achterhalen wat de juiste Connection Type gegevens zouden zijn.

Ik heb dus de standaard instellingen geprobeerd die ik heb van Tele2/Zonnet: 1483 Bridged, 0/32, LLC. No go...
Daarna 1483 Bridged, 0/35, LLC. No go...

Er zijn nog wel een aantal andere mogelijkheden, maar dan heb je een username + password nodig. En diegene beweert dat hij er geen een heeft.

Hier boven staat dat mensen wellicht overgezet zijn van het oude ADSL1 netwerk (1483 bridged) naar het ADSL2 netwerk (PPPoA) zonder dat de klanten werden geinformeerd over wat de username + password van hun verbinding is - deze werdt hard ingesteld in hun modem/router door middel van een firmware update. Is dit juist? Wat is de username + password, of verschilt dit per gebruiken? Kan je dit eventueel uitlezen uit het E-tech modem?

[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 02-03-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is zeker toevallig nog niemand, die de Telefonie instellingen voor Tele2 internet en bellen hebben ontfutseld? Ik probeer een ander modem te gebruiken. internet werkt prima op 0/32, maar voor telefonie heb ik aparte instellingen nodig.

iemand die me uit de brand kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ondertussen al succesvol de telefonie kunnen verplaatsen naar ander modem?
Pagina: 1