wwweet ik veel...
Zo'n einddoos voor coax split altijd in radio en tv signaa. Dat wordt hier lastig. Misschien met 2 coax uit? 1 voor tv en 1 voor radio.killerbee17 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:23:
Bestaan er installatiedozen, op- of inbouw, waar je 2 rj45 stekkers en een kabelaansluiting op hebt? Zoiets dus:
[afbeelding]
En als het niet bestaat, kan ik het dan zelf maken? Of heb je dan problemen met storing of iets dergelijks?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
wwweet ik veel...
Ikzelf heb hem ooit bij http://www.okaphone.com gekocht. In de winkel in Groningen. Ik kwam daar eigenlijk voor netwerkkabels en gewone dozen, maar zag deze daar liggen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Die doos had 1 ISDN (zelfde stekker als UTP, alleen makkelijker splitbaar) en 2 kabelaansluitingen.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
De enige die ik tegenkom is de "Multimedia Wall Outlet"

Een andere maatvoering dan we in nederland gebruiken.
Honeywell produceerd deze onder de naam "rec104w".
PS: dit ziet er ook leuk uit
http://www.anitafred.com/Home%20Net.htm
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
die heb ik ook zien liggen ja, bij gamma, moet je alleen wel even kijken of de isdn aansluiting 8 polig bedraad isAnti-XP schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:44:
Ik heb bij de bouwmarkt ook eens gezien dat er een ISDN/CAI doos lag.
Die doos had 1 ISDN (zelfde stekker als UTP, alleen makkelijker splitbaar) en 2 kabelaansluitingen.
(shure-fan ziet weer een discussie aankomen over isdn dozen: wel of niet volledig bekabelen en weet ik het allemaal)
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Opgelet: ISDN is NIET dezelfde stekker als UTP!Anti-XP schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:44:
Mechanisch is't hetzelfde dus de kabel zal er wel inpassen, maar de specificaties van een UTP stekker liggen veel hoger dan voor ISDN zodat't normaal is dat't netwerk niet goed werkt...
Zelfs tussen de verschillende soorten netwerkbekabeling (cat4, cat5, cat6) zijn er verschillen van stekkers (die van vorm toch hetzelfde zijn): cat6 bekabeling met cat5 stekkers erop heeft uiteindelijk maar cat5 kwaliteit en werkt dus wschl niet voor 10Gbit netwerk.
Alleen is de ISDN aansluiting niet hetzelfde als ethernet.
Maar hoe zit het met zelf maken? Als ik een ethernet aansluitbox neem zoals bijvoorbeeld deze:

En ik fabriceer daar zelf een CAI aansluiting op, krijg je dan last van storingen etc?
wwweet ik veel...
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 10:54 ]
Het is wel dezelfde stekker.ls470 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:24:
[...]
Opgelet: ISDN is NIET dezelfde stekker als UTP!
Mechanisch is't hetzelfde dus de kabel zal er wel inpassen, maar de specificaties van een UTP stekker liggen veel hoger dan voor ISDN zodat't normaal is dat't netwerk niet goed werkt...
Zelfs tussen de verschillende soorten netwerkbekabeling (cat4, cat5, cat6) zijn er verschillen van stekkers (die van vorm toch hetzelfde zijn): cat6 bekabeling met cat5 stekkers erop heeft uiteindelijk maar cat5 kwaliteit en werkt dus wschl niet voor 10Gbit netwerk.
Ik heb bij een winkel hier een dubbele UTP doos met aan de ene kant ISDN en aan de andere kant LAN (de terminal client aan de toonbank draait ook de software voor ISDN beheer).
Werkt prima, is dezelfde stekker
Ik gebruikte ook altijd een UTP kabel om met mn laptop die centrale te beheren.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Ik heb ze in elke kamer in mijn huis geïnstalleerd, lekker makkelijk alles door 1 PVC heengeknald. Er zit overihens maar 1x RJ45 en 1x RJ11 in. Werkt perfect hier. Heb door de muur 1x Coax (voor radio en TV) en 1x Cat5e utp getrokken. De UTP kabel kan je eventueel verdelen over de RJ45 en RJ11 outkets om zo van netwerk (tot max 100Mbit) en telefonie voorzien te zijn.
Zie ook: 100BASE-TX over een Nedap combi outlet
Voor nog geen 15 euro (inc verzenden) hier te bestellen.
[ Voor 41% gewijzigd door Schweino op 19-04-2007 13:37 ]
http://www.schneider-electric.nl/pdf/Delta8-V4.pdf
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Nah...Anti-XP schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:27:
Het is wel dezelfde stekker.
Ik heb bij een winkel hier een dubbele UTP doos met aan de ene kant ISDN en aan de andere kant LAN
De betere (netwerk) stekkers zijn bruikbaar voor mindere (ISDN) signalen, maar omgekeerd niet; een dubbele netwerkstekker voor netwerk+ISDN gebruiken zal perfect werken, maar een dubbele ISDN stekker voor netwerk+ISDN nemen is problemen zoeken...