Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dilemma, 2 baan aanbiedingen...

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Aangezien mijn vorige post gemerged is met een andere en deze niet echt meer klopte qua opbouw en reacties stel ik hierbij nogmaals mijn vraag.

ik zit met het volgende dilemma:

sinds een tijdje ben ik op zoek naar een andere job in de ICT, nu heb ik 2 bedrijven waar ik terecht kan. Allebei de bedrijven hebben wel iets, nu zit ik in een dilemma wat te kiezen en nou ben ik benieuwd wat julie mening is, ervaring en wat jullie zouden doen...

BAAN 1:

- Functie: Network engineer (eigen klantenkring, deze afrijden voor periodiek onderhoud, storingen oplossen, nieuwe implementaties etc....)
- Auto van de zaak (alleen zakenlijk gebruik)
- Laptop, gsm
- 22 vakantiedagen
- prestatiebonus
- opleidingsmogelijkheden (bouwt studieschuld op)
- qua verdiensten hetzelfde als bedrijf 2
- klanten afrijden in een straal van 1,5 uur van mijn woonplaats

BAAN 2:

- Functie: Systeem- Netwerkbeheerder (dagelijk beheer van een bedrijfsnetwerk op de interne ICT afdeling van een groot industrieel bedrijf, 4 andere collega systeembeheerders, taakverdeling is gelijk, er is geen onderscheid qua werkzaamheden, doet de een een K*T klus vandaag, doet de ander hem morgen, TEAMWORK staat hoog in het vaandel)
- 25 vakantiedagen
- 7 atv dagen
- 13e maand
- Studeren op kosten van het bedrijf (ook de examens), dus geen studieschuld.
- qua verdiensten hetzelfde als bedrijf 1
- 15 minuten van mijn woonplaats

Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/bevindingen ;-)

Groeten N

Verwijderd

Baan 2 heeft natuurlijk toch het voordeel dat het in de buurt zit en dat je 'gratis' mag studeren.. En de teamgeest is ook wel belangrijk.

Wel belangrijk is wat JIJ wilt: wil je dagelijks naar hetzelfde bedrijf gaan en met dezelfde dingen bezig zijn, of wil je bij verschillende bedrijven komen en daar bezig zijn. Persoonlijk lijkt mij het 2e geval veel leerzamer en uitdagender

Verwijderd

Ik zou niet hoeven twijfelen. De voorwaarden van Baan 2 zijn veel beter. Vooral de vrije dagen. Ook geen studieschuld.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

dus... wat is voor jou belangrijk? volgens de specs heeft optie 2 meer megahertz/euro.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ALs ik het zo lees dan heb je zelf al voor baan 2 gekozen. Ik vind echter de studie kosten omschrijving wat vreemd. Moet je bij baan 1 de studiekosten daadwerkelijk zelf betalen? Dat is afaik heel ongebruikelijk. Die kosten maak je alleen als je eerder weg gaat, en dat is over het algemeen heel gebruikelijk. Zeer waarschijnlijk is dat bij baan 2 netzo. Ook daar bouw je een studieschuld op, maar die wordt kwijtgescholden over een periode.

Ik heb het iig nog niet eerder gezien dat je helemaal geen schuld opbouwt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:05

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Studeren op kosten van het bedrijf (ook de examens), dus geen studieschuld.
ik weet het niet zeker, maar voor een deel kan een bedrijf betaalde cursussen aan een werknemer wel degelijk terugvorderen als deze werknemer voortijdig wegwil..
je bent dus niet helemaal onafhankelijk meer, en hebt een studeischuld aan dat bedrijf zolang deze niet afbetaald is door er te blijven werken.

voor de rest lijtk me duidelijk dat bedrijf 2 een stuk meer biedt..
tenzij je veel liever onafhankelijk als buitendienst-medewerker wilt zijn en veel wilt reizen.

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 18-04-2007 14:06 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:01:
ALs ik het zo lees dan heb je zelf al voor baan 2 gekozen.
:) Zelfde gedachte hier... Dus; veel plezier daar. ;)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 13:37

Robtimus

me Robtimus no like you

* Robtimus krijgt een gevoel van deja vu
* Robtimus kijkt in TS post history

Ah kijk: Na tekenen contract opstappen naar nieuwe werkgever?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

IceManX schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:31:
* WooK krijgt een gevoel van deja vu
* WooK kijkt in TS post history

Ah kijk: Na tekenen contract opstappen naar nieuwe werkgever?
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:51:
Aangezien mijn vorige post gemerged is met een andere en deze niet echt meer klopte qua opbouw en reacties stel ik hierbij nogmaals mijn vraag.
tja, ts geeft dus ook aan dat hij het al eerder had gepost. Ik zie alleen niet 123 wat er nu zo anders aan de post die hij eerder maakte maargoed...

OT; baan2 zou mijn voorkeur genieten qua specs :)

I'm not as think as you stoned I am

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Ik zou meteen voor 2de kiezen.
- Kennis
- Teamgeest (gezelligheid)
- Dicht in de buurt

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Voor mij is het belangrijk dat ik collega's heb. Op die manier houdt je jezelf scherp. Heb je iemand om mee te sparren als je er in je eentje niet uitkomt.

Dat zie ik enkel bij baan 2.

This footer is intentionally left blank

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17
Zo werkt het dus niet. Als er iets mis is met het gemergde topic dan kun je daarvoor een mod benaderen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.