Wireless gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 15:46

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen om op te kunnen gamen (over in en om het huis).
Daarvoor heb ik een router nodig en heb een budget van ± 200 euro.

Echter ben ik op router gebied een beetje een leek (ik zit al 7 jaar direct op mijn chello modem) en ik wordt helemaal panisch van alle tegenstrijdige berichten die ik lees.

zo heeft een kennis van mij een Linksys en kan prima gamen op zijn laptop, maar aan de andere kant lees ik overal verhalen van mensen met lag en connection problems.
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=29844&ref=2 dit ziet er allemaal goed uit, maar ik kan hieruit niet opmaken of er mee te gamen valt. En dat de ping een paar ms hoger zal liggen kan ik accepteren. maar als het verdubbelt ben ik daar niet blij mee. Nog belangerijker is dat ik geen packet loss heb.

dan kwam ik op internet de D-Link DGL-4300 GamerLounge Wireless 108G. Deze heeft een speciale game functie maar die is gemaakt om te gamen tijdens het downloaden (wat ik toch nooit tegelijk doe). Bovendien kom ik op GoT berichten tegen als: 'tja het blijft een d-link he'

Dan heb je nog Draytek waar ik veel goede berichten over lees. een vriend van me heeft een 2900i maar heeft er geen wireless ervaring mee.

ik vind op google veel reviews van de DrayTek Vigor 2910 Router (3x 100Mbps, 2x 100Mbps, VPN). Daar gaat men vooral in op de uitgebreide firewall mogelijkheiden. Nergens lees ik iets over latency en packet loss.

Ik lees veel angst berichten van mensen: gamen + wireless = not done
Wat is hier nou allemaal van waar?

Bovendien zou mijn vader zijn pc elders in het huis willen zetten (geen utp aansluiting) en dus mbv een pcikaart of usb dongle willen connecten met internet. In hoeverre belemmerd dit de connectie van mijn laptop met internet (in-game) als deze bv verder weg staat als de pc.

ik heb echt mn best gedaan om me erin te verdiepen maar ik wordt zo in het diepe gegooid in de wirwar aan topics en reviews.

offtopic:
misschien een idee om een wireless gaming faq met conclusies uit dit topic te maken. do's en dont's

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-03 21:19
Nja ik kan je alleen maar vertellen wat mijn ervaringen zijn. Ik heb zelf een laptop met een 54g kaartje. En bij games als CS S speelt dat niet lekker. Games zoals WoW doen het wel goed. Maar bij CS S is het echt heel belangrijk dat de latency erg laag is. Dit is bij alle shooters wel het geval.

En je merkt het vooral goed als je een stukje van de router af zit. Als je er vlak naast zit werkt het wel redelijk goed maar dan kun je ook net zo goed een kabel gebruiken.

Ik zou altijd voor draad gaan. Mja soms kun je niet anders .... Misschien dat het in de toekomst beter wordt bij de N standaard maar de huidige 54g werkt niet goed genoeg voor wireless gaming.

Maar dat is mijn mening / ervaring. Wij hebben zelf gewoon door het hele huis kabels getrokken. Maar Ik gebruik ook een vrij simpele Linksys WRT54G Router. Er zullen ook wel betere oplossingen zijn. Maar die zullen ook wel duurder zijn. Misschien iets van Cisco ?

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 18-04-2007 11:24 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ja ik had eigenlijk nog [ervaringen] voor de topic title moeten zetten. (modje? :))

en het is de bedoeling dat ik toch een eindje van de router af zit (3 muren, buiten. verdieping hoger)
kabel trekken is hierbij gewoon geen optie helaasch.

en wat bedoel je met duurder? als cisco de zekerheid van een goed gamebaar signaal heeft ben ik niet te beroerd daar in te inversteren!

[ Voor 22% gewijzigd door Tusk op 19-04-2007 09:47 ]

Verwijderd

Je gaat mij echt niet vertellen dat jij minstens €300,- over hebt voor een wireless access point. Daar had ik wel 3 goedkopere linksys of een ander goedkoper B merk voor gekocht.

Ter info misschien niet de meest gerenomeerde site, maar een indicatie geeft het toch.
http://www.tribecaexpress.com/aironetprice.htm#1100%20Series

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 10:07 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Of een kabel netjes wegwerken,
Dat wil ik ook wel doen voor 300 euro

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
als een duurdere werkt een 3 goedkopere niet? dan ben ik wel bereid om ervoor te betalen. het moet goed werken, anders niet

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Waarom trek je niet gewoon een kabeltje naar je kamer, en gooi je daar een AP weer, veel beter lijkt me

Verwijderd

Dat is ook eigenlijk waar ik op doelde dan kun je in elke kamer er wel 1 neer hangen (voor dat geld).

Verwijderd

Gamen via wireless gaat in mijn ervaring prima: AP op begane grond, mijn pc op 1e verdieping, andere kant van het huis. Shooters doen het prima, ik heb regelmatig de laagste ping in servers. Nooit last van lag (behalve wanneer DC++ draait, maar da's een ander verhaal).

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
en welke router heb jij?

Verwijderd

De router is een E-tech 'Wireless 54 Mbs ADSL Modem Router Annex B' (waarom kan E-tech geen typenummers gebruiken? |:( ). Wordt volgens mij al een tijdje niet meer gemaakt.
Het werkt goed met zowel een E-tech als een Sweex 54 mbit pci kaartje.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 16:00
Totaalgeflipt schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:09:
Of een kabel netjes wegwerken,
Dat wil ik ook wel doen voor 300 euro
Muren uitkappen, de betonnen chape uitkappen (goed da'k toch een nieuwe vloer moest leggen), wachtbuizen en inbouwdozen zetten, alles terug schoon dichtdoen, de muren schoon afschuren, en uiteindelijk de kabels trekken/aansluiten (alle muren herschilderen tel ik niet mee, net zoals het vloeren omdat dat toch moest gebeuren)

Als jij dat allemaal (materiaal inbegrepen) doet voor 300EUR min belastingen ben je een heel goedkope elektrieker :P

(een draadje zichtbaar trekken kan inderdaad goedkoper, maar niet iedereen wilt dat zijn woning er gaat uitzien als een datacenter)

PS. Aan de originele poster: als je een niet-N linksys router koopt, neem dan de WRT54GL en geen recente WRT54G die voor problemen kan zorgen...

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik heb een linksys wap54g acces point en heb er een super ping mee met online game games zoals.

css, c&c3, supreme commander, sof2, cod2

hij ligt beneden in de meter kast en ik zit op de 1e etage haal er de volledig 54bmps mee.

nooit disconnect lagg of wat dan ook.

in de laptop zit btw een intel wifi kaartje

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-03 21:19
Ik moet wel zeggen dat je dan recht onder / rechtboven je AP moet zitten om een echt goed signaal te hebben. Schuin is echt doffe ellende.

Je kunt misschien ook meerdere AP's aan elkaar linken. Zodat je wat meer bereik hebt. Maar ik zou de AP's dan wel beide aan je lan koppelen via een kabel.

Ik weet niet wat die Cisco dingen kosten maar ik weet wel dat die super zijn. Die hebben ook iets meer transmittor power. Dan kun je een blok verderop van Signaal hebben.

Cisco Aironet 1120B-E (11mbps, 1x 100Mbps) € 394,01
Cisco Aironet 1230B-E (11Mbps, 1x 100Mbps) € 528,33

Deze zijn alleen 11 Mbps en niet 54. En ik denk dat je in je pc dan ook een Cisco kaartje moet plaatsen. Maar je ziet erg duur grapje. Voor dat geld kun je een bedrijf kabels laten trekken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
hmm ja dat wordt wel erg duur dan.

maar in princiepe moet het met een fatsoenlijk linksys routertje gewoon te doen zijn?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ja gewoon doen hoor!

Ikzelf heb 'n Linksys Routertje van 60 euro die op de eerste verdieping staat aangesloten.
Als ik dan beneden op m'n laptop zit kan ik werkelijk alle games spelen hoor, zonder lag en shit.
Command and Conquer III, Supreme Commander, FEAR, Age of Empires III en ga zo maar door!

Loopt allemaal gewoon zeer smooth en dergelijke. Dus waarom duur doen als dat niet hoeft..?

EDIT:
Router: Linksys Wireless/Wired Router Access Point + 4-Port (WRT54G, 54Mbps)
Wi-Fi kaartje: Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 20-04-2007 11:19 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

@ Tusk
Ik dacht dat je wel bereid was om te investeren in goede hardware en nu is het te duur?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

300,- of 500,- is dus geen verschil volgens jou.. 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
maar waarom is een draytek 2910 dan zoveel duurder dan hierboven genoemde linksys routers ?

waarin zit hem het prijsverschil van ruim 100 euro?

Verwijderd

Tusk schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:44:
maar waarom is een draytek 2910 dan zoveel duurder dan hierboven genoemde linksys routers ?

waarin zit hem het prijsverschil van ruim 100 euro?
Dat vraag ik mij ook af, ik sta op het punt zo'n Draytek te kopen namelijk..

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:15
@ tusk,

Als je 300 euro wilt uitgeven aan wireless, waarom koop je dan al niet een N-standaard router en kaartje? Deze haalt veel hogere snelheden en heeft een beter bereik. Dit is inmiddels al gewoon te koop!

ASUS W-LAN router WL-500W 249,99 euro
ASUS W-LAN PCMCIA WL-100W 99,99 euro

Als dat nog niet snel genoeg is dan weet ik het ook niet meer!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Omdat de N-standaard nog geen standaard is?

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
cmegens schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:57:
@ tusk,

Als je 300 euro wilt uitgeven aan wireless, waarom koop je dan al niet een N-standaard router en kaartje? Deze haalt veel hogere snelheden en heeft een beter bereik. Dit is inmiddels al gewoon te koop!
N Standaard ?? Aangezien de 802.11n nog steeds niet gestandardiseerd is, is het Pre-N, met alle gevolgen van dien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:05:
[...]

Dat vraag ik mij ook af, ik sta op het punt zo'n Draytek te kopen namelijk..
VPN, QOS, VOIP etc. ;)

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ok het zit hem dus in de (extra) functies.
Maar het wil niet zeggen dat de draytek dus een beter signaal geeft...

@cmegens. het gaat niet om snelheid, maar om een stabiele verbinding met een lage ping en dus geen packetloss.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Met QoS zou je ook je games een hogere prioriteit kunnen geven.
Maar ik denk dat een Linksys WRT54GL het prima zou doen.

Het hangt overigens helemaal van je situatie af of het goed gaat werken.
Wireless is 1 van de meest onvoorspelbare dingen als je niet vantevoren metingen doet.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• cmegens
Verwijderd in "Wireless gaming"
bartgabriels schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:14:
[...]

N Standaard ?? Aangezien de 802.11n nog steeds niet gestandardiseerd is, is het Pre-N, met alle gevolgen van dien.
(misschien een klein beetje off topic)
welke gevolgen? beetje loos om te gaan roepen dat de N-draft standaard (owkee het is nog niet de definitieve standaard) gevolgen van dien heeft en ze vervolgens niet te noemen. ben zelf al in bezit van deze apperatuur en werkt naar behoren en erg stabiel en snel. Zowel in combinatie met windows en apple. Ik heb geen ervaring met games, maar 1080p HD speelt soepel af wanneer gestreamed. De nieuwe apple Airport Extreme is helemaal makkelijk te configureren!

Maar goed, ik hoor graag wat de zogenaamde gevolgen van dien zijn. Het maakt je zogenaamde argument wel een stuk geloofwaardiger!
(/misschien een klein beetje off topic)

@Tusk
Ik weet niet de preciese specificaties, en al helemaal niet tijdens gamen, maar weet wel dat de pre-N nu al erg stabiel is. wanneer ik 1080p stream heb ik totaal geen last van haperingen (wat mijn inziens zou kunnen duiden op packetloss). Hier zal vast al wel wat meer informatie over te vinden zijn. Het lijkt mij iig logisch dat nieuwe standaarden ook beter worden in stabiliteit, en heb begrepen dat dit ook 1 van de voordelen van N is.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De gevolgen spreken toch voor zich? Als uiteindelijk besloten wordt dat de N-standaard (licht) afwijkt van datgene wat de huidige apparatuur biedt, zit je met niet-compatible hardware.

• cmegens
alsof dat uitmaakt wanneer ie een pre-n router en kaartje koopt? dat werkt dan toch prima bij elkaar? ik zie het probleem niet zo. En dat de N standaard anders wordt moet je nog maar afwachten, en dat de pre-N apparatuur dan niet te patchen zal zijn lijkt me ook sterk....

In ieder geval voldoet de pre-N apparatuur prima aan Tusk zijn eisen.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
hey, ik zou nog ff wachten, er komt namelijk een speciale wrt330n Gaming router uit van linksys, als je deze koopt icm een 300n netwerk kaart kun je gamen wat je wil!, werk zelf met een wrt54gl en draait gewoon ook perfect nergens last van, kan er zover vandaan zitten als ik wil geen last van lag

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 16:07

GekkeR

key = key

Je kan beter een WRT350N halen , heeft 3rd party firmware support (dd-wrt oa.).
De WRT330N heeft precies dezelfde hardware als de D-Link DIR-655 dacht ik (en de d-link is al te verkrijgen).
Draait ook geen 3rd party firmware op.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tusk schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:16:ik vind op google veel reviews van de DrayTek Vigor 2910 Router (3x 100Mbps, 2x 100Mbps, VPN). Daar gaat men vooral in op de uitgebreide firewall mogelijkheiden. Nergens lees ik iets over latency en packet loss.
Ik heb dit stuk wonder en de reden dat ik hem heb is redelijk simpel : Kwaliteit spul en geen gezeik zoals met ASUS/LinkSys/E-Tech/Sweex/D-Link/weet ik het meuk/ spullen :)

Staat in de DMZ van een Alcatel 510 en dat werkt prima. Mijn Wii vindt hem heel leuk mocht je dat ook als draadloos gamen zien :+ Ik doe het toch liever via een draadje namelijk.

Verder hangt er sinds kort ook een laptop op en die doet het ook goed.
Ik lees veel angst berichten van mensen: gamen + wireless = not done
Wat is hier nou allemaal van waar?
Tja ... draadloos wil weleens spontaan pakketjes vergeten schijnt, maar persoonlijk hou ik vooral niet van de straling ervan.
Ik gebruik het dan ook sporadisch en het de Draytek meer omdat ik hem gewoon wou hebben en die mensjes met laptops die langskomen af en toe ook happy zijn :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• bartgabriels
cmegens schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:17:
Verwijderd in "Wireless gaming"

[...]

Maar goed, ik hoor graag wat de zogenaamde gevolgen van dien zijn. Het maakt je zogenaamde argument wel een stuk geloofwaardiger!
(/misschien een klein beetje off topic)
Met de gevolgen van dien doelde ik inderdaad rtichting:

Je koopt nu hardware aan die voldoet aan de tijdelijke N standaard. Alles werkt goed en stabiel, maar sommige vendors willen mss een stukje weglaten of toevoegen aan de nieuwe N Standaard. Gevolg: Jij beschikt over hardware die wel op jouw setup zal werken, maar iemand anders die jouw infrastructuur wil (en mag ;)) gebruiken en over apparatuur beschikt die zich aan de toekomstige finale standaard houdt, zal niets kunnen doen met jouw Pre-N router. Ook andersom, jij die met je Pre-N netwerkkaart die gebruik wil maken van hardware die voldoet aan de finale N standaard, zal niets kunnen doen.

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:42
Ik heb net die d-link gaming router binnengekregen en deze bevalt mij echt wel ik heb een veel groter bereik dan met die oude philips waar ik nog een accespoint voor moest gebruiken om tot in de tuin te geraken.
kortom die d-link kan ik je echt wel aanraden _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Nock372 op 30-04-2007 09:31 . Reden: typo ]

34,06kwp installatie, full electric

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14
je zou een wlan g acces point kunnen kopen
en dan dit of dit apparaat op je laptop aansluiten
dit zijn soort richtantennes en heb je met een paar muren nog geen signaal verlies

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

nero355 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:01:
[...]
[...]
Tja ... draadloos wil weleens spontaan pakketjes vergeten schijnt, maar persoonlijk hou ik vooral niet van de straling ervan.
Merk je het dan?

Goedkoop bellen via VoIP

• bartgabriels
nero355 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:01:

Dus gebruik jij ook geen microgolfoven, gsm toestel, radioontvangers, DECT telefoons, ... en leef jij in een blikken koekendoos?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bartgabriels schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:32:Dus gebruik jij ook geen microgolfoven, gsm toestel, radioontvangers, DECT telefoons, ... en leef jij in een blikken koekendoos?
Mja als je het echt wil weten ... (hoewel ik je reactie echt kinderachtig vind maar goed) ik let wel altijd op een paar dingen :

- Als ik weet dat er kans is dat er niemand is die me zal bellen dan doe ik gerust mijn GSM uit voor een tijdje.
- Mobiele telefoons / Magnetron's en vooral WLAN apparaten probeer ik zo vaak mogelijk meer dan 1,5 meter bij me vandaan te hebben. Ik heb namelijk een keer in de handleiding van een WLAN Router gelezen dat je ervoor moet zorgen dat op de vaste plek ervan binnen een straal van 1,5 meter geen mensen in de buurt zullen komen of in ieder geval niet voor een lange tijd.

Je kan het raar vinden, maar als je gewoon even nadenkt dan weten wij nog steeds wat voor effect al die straling op ons heeft !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

nero355 schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:50:
[...]

Mja als je het echt wil weten ... (hoewel ik je reactie echt kinderachtig vind maar goed) ik let wel altijd op een paar dingen :

- Als ik weet dat er kans is dat er niemand is die me zal bellen dan doe ik gerust mijn GSM uit voor een tijdje.
- Mobiele telefoons / Magnetron's en vooral WLAN apparaten probeer ik zo vaak mogelijk meer dan 1,5 meter bij me vandaan te hebben. Ik heb namelijk een keer in de handleiding van een WLAN Router gelezen dat je ervoor moet zorgen dat op de vaste plek ervan binnen een straal van 1,5 meter geen mensen in de buurt zullen komen of in ieder geval niet voor een lange tijd.

Je kan het raar vinden, maar als je gewoon even nadenkt dan weten wij nog steeds wat voor effect al die straling op ons heeft !!
True, kijk o.a. maar op StopUMTS.nl.
Zo word ik bijvoorbeeld behoorlijk duffig en ik krijg een soort van druk op m'n ogen als ik 5 cm naast m'n bluetooth adapter (class1) zit. (Terwijl hij iets transferred) Haal ik hem eruit, dan merk ik na een minuut niks meer ervan. (En voel ik me weer normaal) Ook zit ik 1-2 meter van een Dect basisstation af, hier merk ik totaal niks van. (Ik kan hem zien staan)
Van WLAN merk ik ook niks. (Heb 5 uur naast een Linksysje gezeten op 20cm afstand)

De ene mens is er gevoeliger voor dan de ander, en wat ook wel vaak voorkomt is dat mensen er bang voor zijn en dan ineens rare klachten krijgen die er in werkelijkheid niet eens zijn. Maar even gevaarlijk is het voor ons allemaal.

Dus tja. ;)
bartgabriels schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:32:
[...]

Dus gebruik jij ook geen microgolfoven, gsm toestel, radioontvangers, DECT telefoons, ... en leef jij in een blikken koekendoos?
Jij weet dus duidelijk niet waar je het over hebt.

GSM; hoe verder je van de mast af zit, des te minder straling je 'opvangt' dus jouw bewering hierover zou alleen opgaan als je vlak naast zo'n mast zou wonen. Want na vrijwel 200meter merk je er in principe nog weinig van en dan heb je ook nog eens de plek waar de mast horizontaal op de grond neerstraalt. Dit is zeg maar de plek die 'de lul' is en het meest wordt bestraalt op die afstand.

Radioontvangers; Dit is niet gepulst dus veel minder 'gevaarlijk' dan gepulste apparaten zoals GSM/C2000/DECT/WiFi noem maar op.

DECT; Daar zou je in principe gelijk mee kunnen hebben mits jij of je buren een DECT ding hebt/hebben. (doh :P)
en leef jij in een blikken koekendoos?
Wedden dat daar ook nog straling doorheen gaat? ;) Kijk maar bij magnetrons waar je DECT telefoon het nog prima in zal doen als je het deurtje hebt gesloten. Oh wat is die bescherming goed |:(
(Alhoewel dit geen blik is, is het ook bedoelt om te beschermen tegen de straling)

Nogmaals; meestal zitten klachten hierover tussen de oren. ;) (Ze zijn er wel, maar meestal merk je ze niet op)

[ Voor 40% gewijzigd door MensionXL op 30-04-2007 23:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
er barsten hier leuke discussies los over straling en de pre-N standard.

maar ontopic zou ik toch nog graag willen weten of het prijsverschil tussen een linksys en draytek alleen zit in de functies en niet in de kwaliteit van de draadloze verbinding. :)

Verwijderd

Na heel veel geduld eindilijk mijn D-link dir 655 met QUS engine binnen. Net geinstaleerd, wat een geweldig apparaat.... Wireless is echt rete snel, zelfs buiten in de auto kan ik internetten :). Verder moet ik de security etc nog naar smaak instellen. Morgen ga ik ff mijn ping testen bij COD2.
Overzetten van dvd bestanden tussen laptop en compu zijn binnen paar sec. gekierd.

Ik denk dat deze een echte aanrader is, het kost wat...maar je hebt dan ook echt wat. >:)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Tusk schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:23:
[...]
ok het zit hem dus in de (extra) functies.
Maar het wil niet zeggen dat de draytek dus een beter signaal geeft...

@cmegens. het gaat niet om snelheid, maar om een stabiele verbinding met een lage ping en dus geen packetloss.
Ik gebruik een oude Cisco met daaraan een Linksys WAP54G, geen packetloss, altijd stabiel, goed mee te gamen :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Neem gewoon een FON hotspot voor 40 euro werkt perfect, als je je internet niet wilt delen anders de Linksys WRT54 , werkt ook perfect (beide uit ervaring).

2 laptops en 1 pc, zonder lag verbonden.

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

MensionXL schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:06:
[...]

Wedden dat daar ook nog straling doorheen gaat? ;) Kijk maar bij magnetrons waar je DECT telefoon het nog prima in zal doen als je het deurtje hebt gesloten. Oh wat is die bescherming goed |:(

[...]
ehm dude,de gaatjes bij een magnetron zijn bedoeld om specifiek de straling van een magnetron tegen te gaan dmv van kijkgaatjes die te klein zijn voor de golven om doorheen te kunnen. De frequentie is 2.45 ghz met een bijbehorende golflengte van 12cm waardoor het dus effectief een kooi van Faraday vormt en je ogen niet stollen in hun kassen als je ernaar kijkt :p

het blokkeert niet alle straling though, getuige het feit dat wireless netwerken last hebben van magnetrons :9

[ Voor 8% gewijzigd door Vyo op 06-05-2007 02:51 ]

Pagina: 1