Ik ga deze maand een nieuw systeem aanschaffen, en ik wil een dual-screen setup gaan draaien op 2x 1600x1200. Ik weet echter niet of het verstandig is (ivm dual-screen) om een enkele zware kaart in huis te halen, of twee lichtere voor hetzelfde geld. Concreet zat ik te denken aan de volgende opstellingen:
1x GeForce 8800 GTX
- of -
2x GeForce 8800 GTS 320MB
En mocht het budget iets minder zijn:
1x GeForce 8800 GTS 640MB
- of -
2x GeForce 8600 GTS
In beide gevallen kosten de opstellingen ongeveer evenveel, maar ik heb geen idee wat betere prestaties levert. Ik wil mijn systeem kunnen gebruiken om op te gamen (ook dual-screen). De overige onderdelen van het systeem zijn in hiervoor in ieder geval voldoende (Q6600, 4GB Ram).
- NB: Ik ben niet geinteresseerd in de prestaties op een enkel scherm in SLI configuratie, ik weet dat een enkele videokaart beter zal presteren dan twee in SLI. Het gaat uitsluitend om prestaties in een dual-screen setup -
1x GeForce 8800 GTX
- of -
2x GeForce 8800 GTS 320MB
En mocht het budget iets minder zijn:
1x GeForce 8800 GTS 640MB
- of -
2x GeForce 8600 GTS
In beide gevallen kosten de opstellingen ongeveer evenveel, maar ik heb geen idee wat betere prestaties levert. Ik wil mijn systeem kunnen gebruiken om op te gamen (ook dual-screen). De overige onderdelen van het systeem zijn in hiervoor in ieder geval voldoende (Q6600, 4GB Ram).
- NB: Ik ben niet geinteresseerd in de prestaties op een enkel scherm in SLI configuratie, ik weet dat een enkele videokaart beter zal presteren dan twee in SLI. Het gaat uitsluitend om prestaties in een dual-screen setup -