Mac aan het infuus of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:32
Ik heb al een tijdje een discussie met een bekende van mij mbt het gebruik van de stoomadapter.

Aangezien wij beide een macbookje aan het gebruiken zijn wil ik graag weten of het nu beter is om de macbook continue via het oplaadsnoer van stroom te voorzien,
of steeds de accu tot 100% opladen en dan wachten tot deze leeg is, en dan weer opladen.

Iemand ??

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Continue, en verder gewoon mobiel gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmmm, als ik thuis op de bank zit, hang ik er meestal wel een adapter aan. Ook omdat ik meestal niet weet wanneer ik m'n MB mee ga nemen en ik het fijn vind dat hij dan 100% opgeladen is. Maar op alle andere plaatsen doe ik het zonder adapter. Ik let er niet echt op of de accu helemaal leeg is voordat de adapter er weer aan gaat eigenlijk.

Verwijderd

Als gij heeltijd uw batterij wilt kaliberen, non stop, dan is dat slecht voor je Macbook. zeker weten.

Als ge de mogelijkheid hebt, om uw macbook aan netstroom te laten, wel doe dat dan. Als je heeltijd op batterij wilt werken, dan zal je batterij niet lang meegaan.

Domme vraag btw, iedereen weet dit toch?

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Lees dit stukje even door. En verder ben ik ook wel benieuwd naar een foto van jouw stoomadapter ;)

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 14:24
Voor zover ik weet hebben moderne accu's niet meer dat je ze helemaal moet ontladen omdat ze anders achteruit gaan. Ik weet zelfs vrij zeker dat het juist beter is ze niet helemaal te diep-ontladen (maar daar zit ingebouwde veiligheid in die dat voorkomt). Alleen de eerste keer moet je ze goed opladen, dat is volgens mij alles.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Compunologist schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:03:
Lees dit stukje even door. En verder ben ik ook wel benieuwd naar een foto van jouw stoomadapter ;)
Interessant.
An ideal use would be a commuter who uses her MacBook Pro on the train, then plugs it in at the office to charge. This keeps the battery juices flowing. If on the other hand, you use a desktop computer at work, and save a notebook for infrequent travel, Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month.
Dit is wel zo'n beetje hoe ik het doe ja.

Verwijderd

Is het dan niet nog beter om als je de hele dag met je macbook (pro) aan de stroom zit om je accu eruit te halen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nope want dan draait je macbook op halve snelheid :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

oke... dan weet ik dat ook weer :D

Niet dat ik hem zonder accu heb, maar vroeg het me af of dat beter is.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dit is al vaker langsgekomen, zelfs in APL:
Laptopje aan de voeding
Batterijgebruik nieuwe iBook
...

Zou je in het vervolg willen zoeken? Deze gaat in ieder geval op slot :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.