Pentium D920 of C2D 6320

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Nu ik toch van plan ben om wat onderdelen te upgraden binnenkort, vroeg ik me af of ik er goed aan zou doen mijn huidige D920 te vervangen door een 6320. De C2D heeft als pluspunten dat het een stuk minder verbruik heeft (65W t.o.v. van 130W) en dat het een hogere FSB (1066 tegen 800) heeft. Daarentegen is ie grofweg een gigaherz lager geklokt dan mijn D920 (1.86 tegen 2.8).

Loont het nu de moeite mijn CPU te vervangen of kan ik de hogere FSB tegen de lagere klok wegstrepen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Typisch iets om op te zoeken in benchmarks :)

Gigaherzen vergelijken is zinloos, de architectuur is zo anders dat dit niet telt. De C2D zal zeker sneller zijn, maar om uit te zoeken hoeveel, daar heb je die benchmarks voor nodig ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Die C2D is een compleet andere proccesor en voert per kloktik een stuk meer berekeningen uit dan die D920. Als ik jou was zou ik er zeker een core 2 duo in stoppen. Weinig verbruik weinig lawaai en hoge prestaties.

specs

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
gambieter schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 02:15:
Typisch iets om op te zoeken in benchmarks :)

Gigaherzen vergelijken is zinloos, de architectuur is zo anders dat dit niet telt. De C2D zal zeker sneller zijn, maar om uit te zoeken hoeveel, daar heb je die benchmarks voor nodig ;)
Ja, je hebt helemaal gelijk, maar ik kon zo snel niets vinden waarin deze twee werden vergeleken.

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat ook in PMG FAQ » Welke moet ik nemen? gelinkt, hetgeen insinueert dat je de FAQ's hebt overgeslagen eer je dit topic startte. Dat is hier op GoT nou net niet de bedoeling ;) Als je dat niet hebt gedaan, laat dan in de topicstart zien dat je wel degelijk iets hebt uitgezocht. Ik zie nu alleen maar vergelijkingen van specs. Daar kom je inderdaad niet veel mee verder, lees eens wat reviews en benchmarks. Als de CPU's niet direct tegen elkaar worden getest, dan kijk je toch gewoon naar de benchmarks die met dezelfde software is gemaakt? :Y)

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.