Quadral en Onkyo wat vinden we ervan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik ben voor de laatste tijd aan het kijken voor een nieuwe reciever, dvd speler en speakers.
Nu liep ik toevallig BCC van de week binnen, aangezien ik dit forum de laatste tijd goed in de gaten houd en veel Kef speakers voorbij zie komen, heb ik gevraagd of ik deze kon beluisteren.
De iQ7 en de iQ9 stonden opgesteld, ik vond de iQ9 beter klinken dan de iQ7 totdat mijn oog viel op de Quadral Quintas 500 deze waren duidelijk voller van klank de iQ9 en nu komt nog het mooiste, de Kef's hingen rond de 450€ per speaker de Quadrals was als set van 2 front, 2 rear en 1 center slechts 450€ (wel voor showroommodel maar toch).
Nu had ik al een tijdje een Onkyo reciever in gedachten, deze de TX-SR674E en BCC heeft natuurlijk geen Onkyo dus ik kan de Quadrals niet direct op de Onkyo testen. (Ze stonden aangesloten op een Harmon-Kardon reciever)

Nu heb ik een aantal vragen, ik weet dat smaak persoonlijk is maar zo zijn de vragen niet gericht.
1. Wat is de algemene indruk van de audiofielen van Quadral behalve geluidskwaliteit ook de legelijkheid aangezien er op dit forum en internet weinig te vinden is over de Quintas serie.
2.En wat vinden jullie van deze speakers van Quadral de Signo serie?
3. Heeft iemand deze speakers thuis staan? Zo ja toevallig ook in combinatie met de genoemde Onkyo reciever, hoe klint het?
4. Ik lees hier en daar dat Onkyo en Quadral van de zelfde fabrikant komen, is dat ook zo?
5. Kan je voor 450€ meer kwaliteit krijgen voor 5 speakers dan?
6. Ik vind het mooi (voor het oog) als een dvd en reciever van het zelfde merk zijn, mijn oog is ook gevallen op deze dvd speler van Onkyo de DV-SP404E
weet iemand iets over de kwaliteit vooral over dvd, divx, xvid en srt compabiliteit?
7. Nog een praktische vraag, ik heb nog losse glasplaten liggen met ophangbeugels maar heeft iemand ideeen hoe de grote horde kabels, voedingsblokken etc. netjes weg te werken?

Het zijn nogal veel vragen in 1 topic maar ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen.
Oja en natuurlijk als alles compleet is post ik het natuurlijk in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ik vind Onkyo een topmerk!
Vooral hun 6.1/7.1 versterkers met hdmi in/uitgangen.
Uiteraard hebben andere merken ook dezelfde eigenschappen.
Maar Onkyo is buitengewoon, knopjes van goede kwaliteit, de uitgangen zijn bijna altijd verguld en van zeer goede kwaliteit.

Quadral heb ik helaas nooit ervaren, maar volgens hi-fi bladen is het goed merk als je beeetje zoekt op google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
justjermaine schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:06:
Ik vind Onkyo een topmerk!
Vooral hun 6.1/7.1 versterkers met hdmi in/uitgangen.
Uiteraard hebben andere merken ook dezelfde eigenschappen.
Maar Onkyo is buitengewoon, knopjes van goede kwaliteit, de uitgangen zijn bijna altijd verguld en van zeer goede kwaliteit.

Quadral heb ik helaas nooit ervaren, maar volgens hi-fi bladen is het goed merk als je beeetje zoekt op google.com
Opzich is er wel wat te vinden op google over Quadral maar niet echt over de quintas serie, behalve de reviews die quadral zelf aanleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hoeft toch ook geen luidsprekers te komen die goed uit reviews komen. Luidsprekers kopen is simpel: Ze zijn kwalitatief allemaal goed, er kan weinig aan stuk gaan en je moet degene kopen die jij mooi vindt klinken (en/of er goed uit vindt zien).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:07
Met de receiver en speakers kan ik je niet helpen.

Maar de DVD-speler DV-SP404E heb ik zelf. Ten eerste is het geen echte Onkyo, maar een gerelabelde Pioneer DV-490V.

In diverse reviews wordt de upscalingkwaliteit over HDMI niet echt goed getest.

Zelf gebruik ik de upscaling niet en laat de output op 576p/480p naar m'n TV sturen, die zelf de upscaling verzorgt.

Ben verder wel tevreden over het apparaat. Divx'en speel ik er niet mee af. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar vond de kwaliteit van m'n Xbox (1) een stuk beter door de post processing die deze toepast.

Als je een "echte" Onkyo DVD-speler wilt, moet je er één uit de 5xx-serie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Het is inderdaad een kwestie van smaak vooral met luidspreker ik zou zeggen
laat bij Correct ofzo die versterker op die Quadral luidsprekers aansluiten en dan hoor je de sound van je product.

Zelf vind ik Onkyo met Kef speakers de mooiste geluidsweergave, vooral door de natuurlijke bass.

[ Voor 9% gewijzigd door jzoin2 op 16-04-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 09:22

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Qua dvdspeler en versterker vind ik (zijn?) de Denon's toch echt een stukje beter. Ik heb afgelopen vrijdag de 674 en 504 nog beluisterd en ik moet zeggen dat het me tegen viel. Beeld is gewoon niet goed en bij het verhogen van het volume krijg je kraakjes (wtf het is toch geen apparaat van twee tientjes?). Ook de iQ series heb ik beluisterd (niet op de Onkyo) en ik moet zeggen dat ik geen Kef fan ben, maar deze serie echt super vond klinken. Ik ben verwend met een ook engelse speaker uit een wat hogere prijsklasse, maar de iQ's hadden kleinere broertjes kunnen zijn (ook niet zo raar aangezien KEF het een en ander van mijn speaker merkt kopieert). Quadral kan ik niets over zeggen, maar dezelfde fabrikant lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien de importeur van Onkyo geen Quadral heeft, dit hoeft het niet uit te sluiten, maar maakt het wel minder waarschijnlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 16-04-2007 23:37 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 17:30
Ik heb zelf onlangs bij MM in Maastricht voor 400 euro een Onkyo TX-SR604E receiver gekocht.

Ik ben zeer tevreden over deze receiver, qua prijs/kwaliteit is dit echt een prima aanschaf.

Amplifier Features
• 140 W/Ch., 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 channel driven)
• Wide Range Amplifier Technology (WRAT)
• Vector Linear Shaping Circuitry (VLSC) for front L/R channels
• Optimum Gain Volume Circuitry
• H.C.P.S.—high current power supply
• Discrete power amplifier circuitry for all channels
• High-current, low-impedance drive
• Aluminum heatsink
• Auto-protection circuitry

Audio/Video Processing and Connectivity Features
• DTS®,DTS® 96/24,DTS®-ES Discrete/Matrix, DTS® Neo:6 decoding
• Dolby® Digital, Dolby® Digital EX, Dolby® Pro Logic IIx decoding
• 192 kHz/24-bit DACs for all channels
• Advanced 32-bit processing DSP chip
• 2 HDMI inputs and 1 output
• Component video upconversion with Time Base Corrector (TBC)
• Composite to S-Video upconversion
• HDTV-capable (50 MHz) component video switching
• 3 component video inputs and 1 output
• 6 digital inputs (4 optical [1 front panel]/2 coaxial) and 1 optical output
• 5 S-Video inputs and 3 outputs
• 5 composite video inputs and 3 outputs
• 5 A/V inputs and 2 outputs
• 2 audio inputs and 1 output
• Front panel audio, video, S-Video, optical inputs
• Pure audio mode
• Color-coded 7.1-multichannel inputs (Ready for new DTS® and Dolby® Digital formats for high-definition discs)
• Powered Zone 2/Zone 2 lineout with 12 V trigger
• IR input
• A-form listening mode memory
• CinemaFILTER™
• Double Bass function
• Digital upsampling
• Non-scaling configuration
• Tone control (bass/treble) for front L/R channels
• Zone 2 volume control
• Late night mode (high/low/off)
• Speaker level adjustment
• Direct mode
• Subwoofer pre out
• Color-coded dual banana plug-compatible
speaker posts (including Zone 2)

FM/AM Tuner and Other Performance Features
• 40 FM/AM random presets
• RDS (PS/RT/PTY/TP)
• Auto/manual tuning modes
• Intellivolume
• Audyssey 2EQ™ to correct room acoustic problems
• Display dimmer (3 modes)
• On-screen display
• Headphone jack (standard)
• Audio mute (via remote)
• Sleep timer (via remote)
• Battery-free memory backup
• Heavy-duty power cord
• Large, non-resonant feet
• Heavy-gauge, anti-resonant, reinforced steel chassis
• Vibration-resistant cover
• Aluminum front panel
• Independent crossover adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/80/100/120/150/200 Hz)
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod
• A/V synchronization function (up to 100 ms [10-ms steps])
• Preprogrammed RI (Remote Interactive) remote control with mode-key LEDs

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Pagina: 1