Toon posts:

[Nvidia Geforce 7600 GT] Welk van de drie

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opjacht naar een goede ( betaalbare ) game kaart.
Ik ben hierdoor uitgekomen op de Nvidia Geforce 7600 GT ( xxx ).
Ik heb gezocht via de tweakers price watch en kwam op deze 3 sites uit.

Asus EN7600GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16:
http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html
134,54€

XFX 7600gt 256mb PCI-E Retail PV-T73G-UGF3:
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=950598
112,86€

XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 XXX Edition:
http://www.complus.nl/red...end=&d_catg=&d_word=18191
127.47€

De Asus is duurder en heeft de zelfde specs als de XFX [ NIET XXX]
Dus dan twijfel ik tussen de XFX normaal en de XFX xxx edition.
Mijn vraag: :+ zijn die drie xxx nou ook echt mijn extra centjes waard?
aangezien hij 150 mhz meer heeft op zijn Kloksnelheid, en 20 mhz meer heeft op zijn GPU.\
Wat denken jullie hiervan?
Hoor het graag....

( hoop dat ik mijn post dit keer wel goed heb verzorgd echt mijn best opgedaan :+ )

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 18:28 . Reden: Even spelling veranderd ]

Verwijderd

Ik zou zeggen, neem het volgende topic even door, net een week oud ;) \[7600 GT] gewoon of XXX versie

Verwijderd

ik denkt dat het niet veel uitmaakt,, aangezien je die paar megahertz'jes ook zelf wel kunt clocken met Riva Tuner. 150 clocken op je core clocken met Riva Tuner is wel een beetje pittig maar je geheugen kun je zeker tot bijna XXX clocken naar mijn mening.
Wil je zo weinig mogelijk gedonder met overclocken dan zou ik de (EDIT) Gewone 7600GTXXX[ nemen, Het vershchil is overigens niet denderend..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Cpec die had ik nog niet gevonden....... Zal het zeker doen
Dan is dit een beetje een onnuttig topic.

@infinity
Als het niet veel uitmaakt dat ga ik voor goedkoop.
Bedankt

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:31:
ik denkt dat het niet veel uitmaakt,, aangezien je die paar megahertz'jes ook zelf wel kunt clocken met Riva Tuner. 150 clocken op je core clocken met Riva Tuner is wel een beetje pittig maar je geheugen kun je zeker tot bijna XXX clocken naar mijn mening.
Wil je zo weinig mogelijk gedonder met overclocken dan zou ik de XXX nemen, Het vershchil is overigens niet denderend..
maakt weldegelijk uit, de XXX van nu heeft een 80nm core de normale niet. deze doet met gemak 700Mhz :)
ook heeft de XXX 1.2ns mem, wat je zo ongeveer op de 900/1000 mhz krijgt (1800-2000Mhz x2 dus)

zeker wel de meerprijs waard als je toch gaat clocken

Audi S3

Verwijderd

@ Mexxt, kijk, daar was ik niet van op de hoogte door de 80nm core haal je idd makkelijk 700mhz,, dit maakt het overclocken inderdaad erg aantrekkelijk, maar nu de vraag: is de patient hier goed in overclocken of wil hij gewoon een goeie kaart voor zo weinig mogelijk geld :P? hij heeft zo iig genoeg informatie gekregen denk ik!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:11:
@ Mexxt, kijk, daar was ik niet van op de hoogte door de 80nm core haal je idd makkelijk 700mhz,, dit maakt het overclocken inderdaad erg aantrekkelijk, maar nu de vraag: is de patient hier goed in overclocken of wil hij gewoon een goeie kaart voor zo weinig mogelijk geld :P? hij heeft zo iig genoeg informatie gekregen denk ik!
ook als hij dus niet gaat overclocken kan hij beter voor de XXX editie gaan want die is toch echt een stuk sneller kan ik uit ervaring vertellen.

3Dmark 05 @ 590/1600 = 6300 punten
3Dmark 05 @ 560/1400 = 5600/5800 punten

Audi S3

Verwijderd

Niet alleen de xxx is 80nm; de nieuwe revisie van sparkle (passief gekoeld) is ook 80nm, en een stuk goedkoper!

Verwijderd

ik heb mijn eerste reply even verbeterd, en ga met jou mening mee MexxT, De 3d marks geven een goeie indicatie! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dit dacht ik zelf ook al ( ongeveer ).
Zelf kan ik opzich wel overkclocken en wil ik dit ook wel.
Maar zolang mijn systeem niet cool werkt ( cpu 53 graden! en heel systeem rond de 39 graden ! volgens speedfan ) ga ik er eerst nog wat coolers in zetten en messchien een andere case kopen ( groter zodat de airflow beter word ).
@ mexxt
ook heeft de XXX 1.2ns mem, wat je zo ongeveer op de 900/1000 mhz krijgt (1800-2000Mhz x2 dus)
Wat houd dit in.
Is dit de kloksneldheid.. ?
Ik wil i.i.g geen passive gekoelde video kaart.
En absuluut geen turbocashe ( zit nu op mijn video kaart ).

En wat houd 80 Nm core in.
Ben het helmaal kwijt had me er een keer in verdiept maar weet het niet meer 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 20:36 ]

Verwijderd

Ik zou ipv de 7600GT opteren voor de X1650XT of zelfs X1950GT:

http://tweakers.net/price...-11096-00-20-prijzen.html
102€

http://tweakers.net/price...11103-00-20R-prijzen.html
123€

Ze zijn beiden sneller dan de 7600GT, vooral de X1950GT steekt er een flink stuk bovenuit :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou niet zo van ati.
Heb liever een Nvidia.
Maar bedankt voor je inzet

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 20:45 ]

• leansoft
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-07 20:21
Hij zocht een game kaart.
En nvidea is de beste gamekaart maker naar mijn mening.
En als je Nvidea en ATI gaat vergelijken alleen op SPEED dan is dat een vekeerde vergelijking

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 09:17
Nog een optie? Volledig passief XFX 7600 GT/650 Fatal1ty : http://www.alternate.nl/h...?artno=jaxxfa&baseId=2621 voor 129,--

Of nog heeeel even geduld hebben en gaan voor een NX8600 voor 118,-- http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=33316

[ Voor 33% gewijzigd door Ekner op 16-04-2007 20:56 ]

C'est moi.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil wel dvi hebben.. dit is vga staat er.
maar dit lijkt me ook wel wat direct x 10 toch ?
Deze zal ongetwijfeld beter zijn dan de kaarten die ik in gedachten had!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
leansoft schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:41:
En als je Nvidea en ATI gaat vergelijken alleen op SPEED dan is dat een vekeerde vergelijking
leg uit :?

ATi doet het met de 1950jes heel aardig qua gaming hoor :? waarom zou nvidia dan beter zijn? oke, ze hebben een duidelijke performancecrown, ik heb hier zelf ook een 8800tje omdat ik daarvoor het budget had, maar in die prijscategorie is de enige, en dan ook de enige, reden naast de snelheid (en die koelers, maar dat is hier niet zo'n issue meer) eventuele driver support op non-windows OSes.
TS klinkt nou niet direct alsof hij daar mee in de weer is, dus vraag ik me toch af waar jij je "wijsheid" vandaan haalt.

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Wat dacht je van een 8600GT?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

Topicstarter
@joh14vers6
Idd dacht ik ook aan nadat ekner mij dat had gezegd en heeft laten zien.
Ik wil alleen wel dvi.

• leansoft
Nog even off-topic waarom Nvidea beter is dan Ati
Omdat NVIDEA en veel beter technologie ondersteund pixel-shader etc en ook veel meer.
En als je een ati kaart wil die dezelfde functie heeft als een Nvidea kaar en dan deze ook nog op ongeveer zelfde speeds wil hebben dan ben je met een ATI vele malen duurder uit :)
En niet elke ATI kaart gaat in elke PC. Daarom zit ik hier dus met een ATI radeon over :S Stopte Nvidea PCI kaart erin en hij deed het :) (maar dat ligt ook aardig aan de dell pc waar ik ze in had :P )

Verwijderd

leansoft schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:41:
Lol, waar haal je die bewering? 'De beste gamekaartmaker' bestaat niet, elk merk heeft wel z'n goeie en z'n minder goeie bewerkingen. Vergelijken op snelheid is verkeerd, waarom? Tis niet dat je veel verschil ziet in beeldkwaliteit, en qua opties verschillen de meeste moderne kaarten ook niet meer.

@TS: Ok, als je bij je beslissing blijft, ik zou de goedkoopste 7600GT nemen. Hier staat ie trouwens lekker goedkoop:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXXNO

Toch was je beter voor de X1950 gegaan :p

• leansoft
En nvidea is de beste gamekaart maker naar mijn mening. <===
mijn mening ik vind NVIDEA beter dan ATI maar dit topic gaat over welke kaart ie wil en sjoerd wil graag een NVIDEA.

Verwijderd

NVIDIA

btw leansoft, wou hij weten of JIJ nvidia of ATI beter vind?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Nvidia, omdat ik er vertrouwd mee ben, hij toch meer compatible is met hardware dan ati is met zijn kaarten, en het overclocken wat makkelijker gaat.
Maar ik zeg niet dat dit bij ATI niet zo is.
@pine mangoes
Ik den dat ik blijf wachten tot die 8600 GT er is. meer voor minder geld ;-)

@leansoft
Dave stop met spammen. Niet leuk.
Start je eigen topic maar.
Deze mensen proberen mij te helpen met de besten keus en dat waardeer ik zeer.
Hij geeft me alleen een tip dat ATI messchien beter kan zijn ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraag,
Stel je hebt een video kaart met de zelfde specs alleen de een heeft 256 MB en de ander 512 MB Geheugen.
Heb je er dan profeit van dat er nog een 256 MB bij zit ?
Of maakt dit niet zo veel uit?
Ik hoor het graag?

Verwijderd

maak niet zo veel uit omdat de 7600gt niet sterk genoeg is om boven de 1600\1200 te game.
Verder zal ik een gebruikte kaart kopen van iemand die krachtige is dat een nieuwe 7600gt.
Er staan veel gebruiket 7800gtx en 7900gt te koop voor bijna het zelfde bedrag.
Deze kaarten zijn een stuksneller dan de 7600gt

Verwijderd

hey, heb de 7600GT sinds die uit kwam, XFX de standaard type. geclockt op 560 gpu 1450 mem.
HL2, F.E.A.R, BF2 etc. alles op high op reso 1440 x 900. gaat prima op die resolutie. Oblivion echter heeft wel eens drops buiten maar heb dan ook HDR aanstaan. Die goedkoopste zou ik niet nemen omdat ik het een beetje vreemd vind dat de winkel slechts 12 maanden garantie geeft. Daarbij is het overclocken van de kaart echt niet nodig (zelf gedaan, performance winst nihil).
En kijk zelf eens op Guru 3D wat betreft het verschil in frames vergeleken met een 8600GT (nihil). 3Dmark zegt niet alles kijk naar de performance bij games. Het is een goede VGA kaart en al helemaal voor het geld. Verder heeft suijkerbuijk zeker een punt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 14:56 ]

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
ik wou zelf eerst ookv oor de 7600GT gaan (mijn topic word in een eerdere post hier genoemd waarbij ik ook twijfelde tussen de normale of de XXX)...maar ben uiteindelijk voor de 8600GT gegaan....Als ik jou was zou ik dat ook doen...de Club3D versie van de 86 is 10 euro duurder als de Club3D van de 76 maar je gaat er echt op vooruit (en dan moeten ze nog met goeie drivers komen) en je kan later dx10 draaien

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Een Tweaker wordt geacht zelf te kiezen. Handje vasthouden doen we niet aan :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.