[w2k3] Kan services niet starten en nog wat zaken

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
Holla,

Volgende probleem:
Bij het starten van de server zijn een groot aantal services niet gestart. Als ik de services wil starten, krijg ik de melding: Could not start the <servicename> service on your local computer. Error 1068: The dependency service or group failed to start.

Verder:
- Kan niet op properties drukken (geen actie)
- Het extended tab is blanco
- IIS is leeg
- Iconen verdwijnen niet naar taskbar maar nergens naartoe (nog wel via taskmgr op te roepen)
- Kan geen events in eventviewer openen
- Netwerkverbindingen zijn niet beschikbaar
- Search werkt niet
- Sites zijn niet te benaderen via IE. Via Firefox of connecties via andere sockets werkt wel.
- Direct na het starten in safe mode, wordt het systeem onaangekondigt herstart
- Wellicht nog diverse andere dingen die me nog niet zijn opgevallen

Gedaan:
- Virusscan
- Spybot S&D
- Services stoppen/starten met 'sc stop <service>' / 'sc start <service>' maar geeft dezelfde melding
- Ja heb alle updates
- Nee geen W2K3 SP2 (Kan ik ook niet installeren omdat de cryptographic-service niet draait, die de integrity van de files checkt en al zou die draaien dan kan hij niet installeren omdat Windows Installer service (msiexec) niet draait en niet gestart kan worden.
- Ja heb machine al een schop gegeven. Zowel hard als zacht 8)
- 6 uur googlen

Specs:
- Dell PowerEdge 2850
- Dual Xeon 3.2Ghz
- 4GB DDR
- 3 x 73GB 10K SCSI
- Redundant PSU over 2 groepen

- Windows 2003 Standard server
- IIS
- MySQL, MsSQL
- Plesk 8.1 for Windows
- Symantec Corporate AV 8

Help? |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Dionisus19 op 16-04-2007 15:07 . Reden: Server Specs toegevoegd. Nog meer gebreken toegevoegd. ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Misschien heeft 'ie het wat warm, of is er een geheugenlatje overleden? Controleer de temperaturen met bijvoorbeeld SpeedFan, en controleer het geheugen met memtest86.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Help ?
wat doet je server, ad+dns zo te zien ?
• stekkers gecontroleerd ?
eventlog gelezen ?

Temperaturen zijn waarschijnlijk ook in je bios terug te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 16-04-2007 14:12 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
Oh sorry... Vergeten bij te zeggen: Openmanage zegt dat alles goed is.
Gaat niet om een gepimpte P3 @ zolder, maar om een Dual Xeon 2U machine in datacenter... :)

Verwijderd

Wat voor Virusscanner heb je draaien, gedraaid ? Ik heb dergelijke ervaringen bij McAfee 8.5 Enterprise op een werkstation.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 14:02 ]

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
@ 0x:
- Sever doet websites (citaat: - IIS is leeg.)
- Stekkers niet gecontroleerd... Maar hij heeft redundant PSU en stroom is het probleem niet
- Eventlog gelezen? (citaat: - Kan geen events in eventviewer openen)

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
@Cyb: Symantec Corporate 8

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Dionysus: Heb je backups, onder andere van je site ?
Direct na het starten in safe mode, wordt het systeem onaangekondigt herstart
[SBS 2003] Reboot spontaan*

How to configure system failure and recovery options in Windows <-- als je bak zelfs in safe mode uit zichzelf reboot, is je installatie imo :w fubar :w

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
@0x: Systeem reboot niet spontaan. Enkel als ik naar safemode ga herstart het systeem DIRECT bij inloggen. In normale draait ie gewoon door.

[ Voor 17% gewijzigd door Dionisus19 op 16-04-2007 14:15 ]

Verwijderd

Dionisus19 schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:54:
Could not start the <servicename> service on your local computer. Error 1068: The dependency service or group failed to start.
Dus welke service start als eerste niet? Wat zijn de errors daarbij, kan je wat vinden daarover op internet. (server en workstation service gestart? zo nee, probeer die eens te starten).

Allemaal te vinden in je eventlog (files evt kopieren naar flop en op andere machine openen). Succes

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 18:32 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke servcies starten precies niet? En welke exacte meldingen heb je in de eventlogs? Daar moet wel wat bruikbaars uit te halen zijn? Events op externe machine benaderen, als dat nog lukt.... lokaal lukt dat niet zie ik

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 16-04-2007 18:49 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
@iis5_rulez: Er starten zo'n 40 services niet. Denk aan Windows Update, Crypto, Server, NetBT, een zooi Plesk services, BITS etc etc

Ik kan niet achterhalen welke service als eerste niet start, omdat ik ook de properties van de services niet kan opvragen.

@sanfranjake: Server hangt zielsalleen in een datacenter en heb helaas niet de mogelijkheid om via een andere machien te kijken. Van EventViewer krijg ik wel het beginscherm te zien, maar zie geen spectaculaire dingen staan. Veel info's van MSSQL etc en zo nu en dan een error van SAM omdat er geen network connectivity is.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Lijkt op het probleem veroorzaakt door APC Powerchute.
Misschien heb je er wat aan: System with APC Powerchute 6.x UPS Software gives strange symptoms

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dionisus19 schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:34:
Ik kan niet achterhalen welke service als eerste niet start, omdat ik ook de properties van de services niet kan opvragen.
Dan controleer je dat toch via de registry?

HKLM\System\CurrentControlSet\Services\

Daar staan alle services. Indien er een dependency is van een service, hoort er een key "DependOnService" bij te staan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
@WaSteiL: Maak geen gebruik van PowerChute

@Question Mark: Die kon ik nog niet. Helaas kwam antwoord te laat, gezien ik ongeveer tijdens jouw post begonnen ben met een reinstall.

Server bleek gehackt te zijn door een leak in alle versies van MailEnable, lager dan 1.981 (http://www.milw0rm.com/exploits/952).
Vervolgens heeft de hacker AV uitgeschakelt en meerdere trojans geinstalleerd, welke zich schuilhouden in c:\system volume information\_sys\.
Tevens stond er een 20GB aan warez en pr0n in d:\system volume information\config.wci\restore\

Kortom, ben gewoon misbruikt als pubstro...

Tx voor alle bijdrages!

Slotje?

Verwijderd

Nee hoor we houden hem fijn open voor de search :)

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Je hebt natuurlijk wel eerst alle pr0n en warez veilig gesteld voor je bent begonnen met reinstall? ;)

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
Nah... pr0n was een herhaling... :(
Pagina: 1