@ bamslam
Ik begrijp nog steeds niet wat je wilt doen met de S450 IP op een ziggo lijn. Telefonie van Ziggo kan alleen via het modem van Ziggo zelf. Dit modem stuurt een normaal PSTN signaal uit.
Idem voor Online met de livebox en KPN IPB met de experiabox.
Het hele
VOIP/SIP IP gebeuren is dan ook niet van toepassing meer. Je gebruikt dan de PSTN ingang van de S450IP. Het
voip gebeuren wordt door je modem afgehandeld.
Daarmee is het eigenlijk een doodnormale DECT telefoon. Mbt nummerweergave is het wel prettig dat je dan FSK ondersteuning hebt, maar mijn punt is dat je dus niets meer aan het IP gedeelte hebt.
XS4all bood echte
voip nummers aan die rechtstreeks in de S450IP ingesteld konden worden. Je had daarbij dus geen PSTN nummer nodig.
Natuurlijk kan je bij Ziggo ook nog gebruik maken van
voipbuster enz enz, maar echt veel voordeel heb je dan niet meer. Immers heeft ziggo voor hetzelfde geld gewoon vaste voordeel mogelijkheden.
Ik gebruik de S450IP omdat het verreweg het goedkoopst is i.c.m. Telfort internet (245 per jaar),
voipbuster (uitgaande telefonie 30 euro per jaar) en budgetphone (inkomend 050 nr 10 euro per jaar)
Goedkoper heb ik nergens gezien en afgezien van wat problemen met de S450 rond uitgaande nummermelding en vage firmware upgrade heb ik nooit problemen. Dat is bij de telefonie diensten van telfort, ziggo, kpn, online en tele2 echt wel anders.
Mijn opstelling kost nog geen 290 euro per jaar voor 20mbit (haal 16) incl gratis vaste telefonie en incl 30 euro die ik kan gebruiken aan niet vaste nummers.
Online kost 360 + belkosten
Tele2 kost 360 + belkosten
Telfort kost 420 + kosten niet vaste nummers
Ziggo kost 600 + kosten niet ziggo nummers - is wel 4mbit sneller
KPN kost 780 + kosten niet vaste nummers
Kortom Ziggo is erg duur en KPN is extreem duur en bij alle
voip providers zit je vast aan hun modem, apparatuur, storingen enz. Geen van deze modems traint ook zo snel in als het zyxel ding die ik gratis bij telfort kreeg. Livebox en ST780 deden hier minder dan 12mbit op dezelfde lijn.
[
Voor 5% gewijzigd door
siepeltjuh op 08-10-2009 00:16
]