WD raptor vs. Maxtor Diamondmax

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• koenevers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04-2021
Hallo allemaal,

Binnekort wil ik Windows Vista aanschaffen en wil ik tegelijkertijd deze mogelijkheid bekijken:

Momenteel heb ik een pc met een Asus P5AD2-premium moederbord. Ik heb hierbij een Maxtor Diamondmax 10, 250 GB harde schijf.

Nu bekijk ik de mogelijkheid om de Maxtor schijf te gaan gebruiken als als slave schijf en een Western Digital Raptor schijf als primaire schijf in te stellen.

Mijn vraag is of ik hiermee aan snelheid win?

Ik heb het forum al doorzocht en weet dat de Maxtor Diamondmax een redelijke snelle schijf is. Toch ben ik benieuwd wat me dit voor snelheidswinst oplevert.

Bedankt voor jullie antwoord.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:20

aex351

I am the one

Volgens mij heb je SATA nodig en dat heeft geen Master/Slave. ATA wel maar die ATA aansluiten op je MOBO zijn bedoeld voor DVD speler enz. Je kan ze natuurlijk wel voor je HDD gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door aex351 op 16-04-2007 01:25 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Wat voor type Raptor?
Wat voor snelheid? Je pc zal wel sneller opstarten en je games sneller laden, mits geïnstalleerd op de Raptor, maar Patience zal niet sneller draaien.

• koenevers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik wil de 36 gyg versie van de Raptor kopen. Deze heeft 10.000 toeren per minuut.

Ik wil hierop Windows Vista installeren en de Diamondmax als 2e harde schijf gebruiken om bestanden op te bewaren.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je naar benchmarks gezocht? Er is echt heel veel over de 36GB Raptor te vinden op Got

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gespreid in de FAQ van dit subforum beantwoord. Neem eens de volgende stukken door:
OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen? en Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen? :) Kortom: snelheid is goed voor de OS, programma's, games en streaming files, maar minder belangrijk voor onveranderlijke data.

FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.