WIFI scanner (winXP, LiveCD, Pocket 2003SE

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mariusvw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-01-2021
Ik ben opzoek naar een applicatie waar mee ik een beetje in kaart kan krijgen waar ongeveer een router staat die open WEP naar buiten staat te verwerken.

Ik merk hier in mijn wijk dat VEEL mensen een open netwerk hebben en sommige zelfs niet eens encryptie met een WEP key.

Nu ga ik met m'n directe buren en straat bewoners wel vrij direct om maar zie genoeg netwerken waarvan ik geen idee heb wie het kan zijn, mijn idee was dus gewoon met een PDA of laptop te gaan kijken waar het vandaan komt en gewoon aanbellen met de melding betreft hun wireless.

Nu weet ik niet of het strafbaar is als je zulke scans gaat doen maar het leek mij alleen maar iets wat handig is naar de mensen toe zodat ze er iets aan kunnen doen.

Kort nu m'n vraag, iemand een suggestie voor een applicatie waar mee je dit simpel en snel kan doen?
Ik kwam dit al tegen: http://www.aspecto-softwa...ions/wififofum/index.html
Maarja, dot.NET wil niet installen op m'n PDA dus dat is vrij snel end of story.

Thanks alvast voor het mee denken / de moeite :)

Marius van Witzenburg

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet heeft netstumbler een pocketpc versie.

edit: MiniStumbler heet ie.

[ Voor 21% gewijzigd door spone op 16-04-2007 00:36 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik kan het sinds kort met mijn Nintendo DS:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remonv/fok/wardrive-klein.jpg

Verwijderd

Er gebruik van maken is tegenwoordig strafbaar.

nieuws: 'Meeliften op open WiFi-verbinding is illegaal'

Maar ik zou het wel waarderen.

[edit]
Dat was niet helemaal het artikel wat ik bedoelde, mocht ik die vinden dan edit ik mijn post nog wel even. Zie ook: http://www.security.nl/ar...minaliteit_uitgelegd.html

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 00:41 ]

• mariusvw
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:37:
Ik kan het sinds kort met mijn Nintendo DS
haha, dat ziet er wel stoer uit :D

@spone: zal er eens naar kijken of dat wil weren... Thanks.

*edit: Pocket versie werkt niet, laptop versie werkt wel, morgen even kijken wat het doet met GPS er bij of het een beetje te localiseren is.

[ Voor 22% gewijzigd door mariusvw op 16-04-2007 00:52 ]

Marius van Witzenburg

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

[google=Backtrack]

Leuke distro, met veel tools :)

[ Voor 49% gewijzigd door Romke op 16-04-2007 12:45 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou je sowieso afraden om dit te gaan doen hoe vriendelijk het ook bedoeld is : Een zeer behulpzame GoT'er kreeg namelijk net zo vriendelijk van zijn buurman de politie aan de deur :/

Is een topic van vorig jaar als ik het goed heb.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mariusvw
netstumbler met GPS was de oplossing :)

@nero355, mja, dat zien we dan wel weer ;)

Marius van Witzenburg

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:08
nero355 schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:48:
Ik zou je sowieso afraden om dit te gaan doen hoe vriendelijk het ook bedoeld is : Een zeer behulpzame GoT'er kreeg namelijk net zo vriendelijk van zijn buurman de politie aan de deur :/

als je op netwerken scant en er staat onbeveiligd bij dan doe je toch niks illegaals?
pas als je erop gaat ben je illegaal bezig

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:31
Netstumbler kan dit. En er zijn ook speciale Linux distro's die dit kunnen (naam is me even ontschoten). Kismet

nero355 schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:48:

Heb je een linkje naar dat topic?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 21-04-2007 21:17 ]

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

jep, network stumbler en gps.. heb ik ook al geprobeerd, werkt wel aardig goed. achteraf heb ik de resultaten geexporteerd, en met een tool (weet niet meer welke.. search google;)) converteren naar google earth formaat..heb ik mooie kaartjes waar alle netwerken zijn :p
Scannen is normaal niet illegaal, en localiseren ook niet denk ik.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:31
tokesnugerd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:13:
jep, network stumbler en gps.. heb ik ook al geprobeerd, werkt wel aardig goed. achteraf heb ik de resultaten geexporteerd, en met een tool (weet niet meer welke.. search google;)) converteren naar google earth formaat..heb ik mooie kaartjes waar alle netwerken zijn :p
Scannen is normaal niet illegaal, en localiseren ook niet denk ik.
Zo heb je ook nog mensen die nog een stapje verder gaan, en niet zelf een kaartje in elkaar draaien, maar hun resultaten uploaden naar http://www.wardrivemap.nl/
Pagina: 1