nieuw systeem 2000,- advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Hey mensen,

ben dus druk bezig om een nieuw Game-systeem samen te stellen en ben benieuwd wat jullie er van vinden, advies is altijd welkom.

Het systeem is uiteindelijk geworden :

Moederbord:
Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI, SATA2 RAID

ben Asus gewend en dit bord krijgt goede reviews

Videokaart
Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 2xDVI

ben het wachten op ATi zat en als ik de uitgelekte benchmarks moet geloven wordt het niet veel beter, volgende keer weer ATi ;)

kast
Cooler Master Big Tower Stacker 831 ATX No PSU (zilver)

mooie kast met goede airflow

geheugen
Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX

betaalbaar en het is CL4 ;)

Geluidskaart
Creative Geluidskaart X-Fi Gamer 7.1 OEM

kwealitatief een prima geluidskaart en je haalt een stuk belasting bij je CPU weg.

Floppy
Digiconnect Floppy Kabel Rond 0,45m
NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)

gezien het een SATA raid controler is heb je bij XP media centre helaas nog steeds opstartflops nodig.

Processor
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
Cooler Master Processor Koeler RR-UNH Hyper 6+ Intel & AMD

goede prijs kwaliteit verhouding en met deze koeler best goed over te clocken :)

DVD
2X NEC DVD-/+/RAM AD-7173S 18x/18x/8x Bulk (zwart)

altijd handig om 2 dvd's tegelijk te fikken :)

Harde schijf
2 X Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS

Voeding
Thermaltake Powersupply Toughpower 600W

Monitor
Samsung SyncMaster 226BW 22 inch

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 82% gewijzigd door SpaceMarine op 30-04-2007 18:32 ]

nope geen signature

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien handig om aan te geven wat je met het systeem wilt gaan doen? Al gok ik op gamen als ik de videokaart zie :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SpaceMarine
staat er bij (enne goede gok :P)

nope geen signature

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ah, zie het nu. Had het woordje toch nog gemist :D . ... :( ;)

(leuk systeempje, wel veel geld)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 15-04-2007 22:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:10
Neem de e6600, de e6700 is echt zonde van je geld, de e6600 is heel gemakkelijk over te klokken naar de e6700 speeds.

Dan hou je daar mooi geld over en kan je gaan voor de Samsung 226BW monitor. :)

Trouwens, ik zie dat je pc7200 geheugen neemt? Ben je dan ook van plan om te gaan overclocken. Ik weet niet wat dat geheugen kost, maar prijstechnische denk ik dat je beter voor pc5300 of pc6400 geheugen kan gaan.

[ Voor 79% gewijzigd door Marcusso op 15-04-2007 22:27 ]

No Shame, only Fame!

• SpaceMarine
gambieter schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:20:
[...]

Ah, zie het nu. Had het woordje toch nog gemist :D .

(leuk systeempje, wel veel geld)
laat ik eerlijk zijn, staat er naar aanleiding van je commentaar bij :P

nope geen signature

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
Het lijkt me inderdaad een goede keuze om nog even te wachten met je aanschaf.

Als je toch wacht op de 2900XT heeft dit topic nu trouwens niet zo veel zin. Er komt steeds weer nieuwe hardware uit (vaak gepaard met prijsdalingen), dus wat we nu aan zouden raden is tegen de tijd dat je het aanschaft misschien geen goede keuze meer.

• SpaceMarine
Xzorby schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:09:
Het lijkt me inderdaad een goede keuze om nog even te wachten met je aanschaf.

Als je toch wacht op de 2900XT heeft dit topic nu trouwens niet zo veel zin. Er komt steeds weer nieuwe hardware uit (vaak gepaard met prijsdalingen), dus wat we nu aan zouden raden is tegen de tijd dat je het aanschaft misschien geen goede keuze meer.
ik wacht nog max. een maand, in mei komt ATI met zijn 2900 lijn en nog wat andere, ik verwacht dat er op andere fronten niet veel aangepast zal zijn in die korte tijd.

nope geen signature

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Waarom PC7200, ben je van plan extreem over te gaan clocken? PC5300 is genoeg, het biedt ook nog eens de mogelijkheid om naar 3GHz over te clocken en is veel goedkoper. Je merkt niet dat je PC7200 geheugen in je computer hebt, het geheel wordt er niet sneller van, als je geheugen maar 1:1 loopt met je processor :).

"werk al jaren met asus dus een ander merk komt er bij mij niet in" <- Van dit soort instellingen houd ik echt helemaal niet. Jij verwacht dat wij jou helpen een systeem samen te stellen, wij vertellen jou welke producten op dit moment het meeste in huis hebben en welke producten de meest gunstige prijs/kwaliteit verhoudingen bieden, en we gaan ons niet aanpassen omdat jij toevallig al jaren Asus gebruikt.. :z. Ik wil niet bot overkomen, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

Als je echter een Crossfire-ready mobo wilt is de Asus P5W Deluxe inderdaad een goede keuze, het biedt 2xPCI-e 16x wat al genoeg is voor Crossfire (correct me if I'm wrong).
Verder moet je voor een E6600 gaan, 70 euro voor 260MHz meer is belachelijk, je kan dat er zelf makkelijk bij clocken.

Verder raad ik je echt aan om te wachten op de HD2900XT, hij wordt gegarandeerd sneller dan de 8800GTX en een stuk goedkoper. Makkelijke keuze, lijkt mij.

Kijk ook eens naar de 320GB varianten van Seagate, deze zijn uit mijn hoofd 7 Euro duurder en geven 70GB meer :). Voor de rest een goed systeem; het scherm is echt persoonlijk, het zijn in ieder geval wel twee topschermen. Welke maat je wil, moet je echt zelf beslissen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
SpaceMarine schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:18:
ik wacht nog max. een maand, in mei komt ATI met zijn 2900 lijn en nog wat andere, ik verwacht dat er op andere fronten niet veel aangepast zal zijn in die korte tijd.
In de afgelopen maand is het setje wat ik toen voorbereid had om begin mei te kopen al weer 10% goedkoper geworden, en is het voor mij op het moment bijvoorbeeld gunstiger om OCZ geheugen te kopen i.p.v. Kingston wat ik eerst wou. Kan veel veranderen, in een maand.

Ga je je harde schijven trouwens in Raid zetten?

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je 2 harde schijven koopt omdat dat sneller zou zijn, dan moet je ze inderdaad wel in RAID gebruiken, 2 schijven in JBOD is langzamer dan 1 schijf.

• SpaceMarine
Jedi_Pimp schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:19:
Waarom PC7200, ben je van plan extreem over te gaan clocken? PC5300 is genoeg, het biedt ook nog eens de mogelijkheid om naar 3GHz over te clocken en is veel goedkoper. Je merkt niet dat je PC7200 geheugen in je computer hebt, het geheel wordt er niet sneller van, als je geheugen maar 1:1 loopt met je processor :).

"werk al jaren met asus dus een ander merk komt er bij mij niet in" <- Van dit soort instellingen houd ik echt helemaal niet. Jij verwacht dat wij jou helpen een systeem samen te stellen, wij vertellen jou welke producten op dit moment het meeste in huis hebben en welke producten de meest gunstige prijs/kwaliteit verhoudingen bieden, en we gaan ons niet aanpassen omdat jij toevallig al jaren Asus gebruikt.. :z. Ik wil niet bot overkomen, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

Als je echter een Crossfire-ready mobo wilt is de Asus P5W Deluxe inderdaad een goede keuze, het biedt 2xPCI-e 16x wat al genoeg is voor Crossfire (correct me if I'm wrong).
Verder moet je voor een E6600 gaan, 70 euro voor 260MHz meer is belachelijk, je kan dat er zelf makkelijk bij clocken.

Verder raad ik je echt aan om te wachten op de HD2900XT, hij wordt gegarandeerd sneller dan de 8800GTX en een stuk goedkoper. Makkelijke keuze, lijkt mij.

Kijk ook eens naar de 320GB varianten van Seagate, deze zijn uit mijn hoofd 7 Euro duurder en geven 70GB meer :). Voor de rest een goed systeem; het scherm is echt persoonlijk, het zijn in ieder geval wel twee topschermen. Welke maat je wil, moet je echt zelf beslissen.
bedankt voor je uitgebreid antwoord,
Zal eens kijken naar de 320GB schijven.

Wat Asus betreft heb ik dit erbij gezet omdat ik bij dit merk wil blijven en geen merken als MSI, ASROCK of Abit wil gaan gebruiken door slechte ervaring hiermee. gezien ASUS een grootte collectie borden heeft wil ik me gewoon beperken tot dit merk.

geheugen lijkt me sneller altijd beter (denk ik), en DDR800 is momenteel net zo duur als DDR900.
zit alleen met de vraag of kingston een goed merk geheugen is.

Als antwoord op de RAID vraag, ja ben ik wel van plan maar weet helaas nog niet goed hoe ik dit moet doen :?

nope geen signature

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Asus P5N32-E SLI+ 179.00 euro
NVIDIA nForce 650i SLI, ATX, 1333 MHz
----> bus 1333Mhz toekomst proof

2x # Seagate Barracuda 7200.10 158.00 euro
320 GB, 8,5 / 16 / 7200, Serial ATA/300
--> wanneer in Raid supersnel en 320 > 250

Samsung SyncMaster 226BW 379.00 euro
22 inch(1680x1050), 1000:1, 300 cd/m², 2 ms
--> 206BW is groot, 226BW is GROOT

Intel® Core™ 2 Duo E6600 309.00 euro
2400 MHz, 4096 kB, 1066 MHz, Conroe
-->6700 zonde van je geld + binnenkort dalen prijzen ook van de Conroe + nieuwe "generatie", zou hier ff naar informeren

Asus EN8800GTX/HTDP 569.00 euro
768 MB, GeForce 8800 GTX, PCIe x16, 384 bit
--> meer voor prijsindicatie: nieuwe ATI gaan supersnel worden maar prijzen van de asus gaan waarschijnlijk ook dalen. even afwachten dus

G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit 159.00 euro
2048 MB, 2 stuk(s), PC2 6400, CL4 4-4-12
--> snel geheugen goede prijs, PC 6400 is ruim voldoende

Totaal € 1.753,-
excl behuizing/voeding/DVD/Floppy

De overige hardware kan ik je weinig van vertellen. De prijzen zijn via www.alternate.nl en zijn over het algemeen wat duurder dan "normaal"

[ Voor 99% gewijzigd door thewizard2006 op 16-04-2007 09:50 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
kingston is een goed merk, ja. alleen aan die snelheid ga je nix nakkes nada merken. neem maar DDR2-667 dat spaart erg veel en doet het de facto net zo goed.

• Jird
  • Laatst online: 02-01 19:17
Jedi_Pimp schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:19:
..... verhaal .......

.........
die wil ik onderbouwd zien :*) sneller wil ik je geven, dat is wel te hopen en te verwachten gezien de specs van dat ding..... maar goedkoper........ :? (als het wel zo is ...... _/-\o_ :9~ )

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06-2025

Arch-IT-ect

.nutter

Kijk is naar de Antec Nine Hundred voor de case... mooi en strak en heel goeie performance...

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

• SpaceMarine
Jird schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:51:
[...]

die wil ik onderbouwd zien :*) sneller wil ik je geven, dat is wel te hopen en te verwachten gezien de specs van dat ding..... maar goedkoper........ :? (als het wel zo is ...... _/-\o_ :9~ )
verwachte verkoopprijs van deze kaart is 399 dollar, dat is dus een stuk lager ;)

en bedankt voor die tip van de antec, ik wil de pc in zijn geheel bij Alternate kopen dus zou eens kijken of ze die kunnen leveren.
Maar is die coolermaster niet goed dan?

nope geen signature

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 23:12
Mathijs1 schreef op maandag 16 april 2007 @ 01:38:
Als je 2 harde schijven koopt omdat dat sneller zou zijn, dan moet je ze inderdaad wel in RAID gebruiken, 2 schijven in JBOD is langzamer dan 1 schijf.
Dat is niet helemaal waar dat ligt aan je manier van indeling. Je kan met twee schijven winst behalen als je systeem disk inclusief swapfile en dan vanaf de andere de iso's draaien en de games installeren. Met wat gepriegel haal je hier een hogere performance dan met 1 disk.

Verwijderd

Ik weet niet waar jij je prijzen vandaan hebt, maar die zjn echt extreem hoog! Gewoon in de PW samenstellen, kom je zo goedkoop mogelijk uit!

• SpaceMarine
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:13:
[...]

Ik weet niet waar jij je prijzen vandaan hebt, maar die zjn echt extreem hoog! Gewoon in de PW samenstellen, kom je zo goedkoop mogelijk uit!
dat heb ik een paar keer gedaan maar kwam redelijk bedrogen uit, je moet dan een aantal keren verzendkosten betalen. Het is ook moeilijk doen met garantie (moederbord kapot en alles moet er uit).
Wil alles onder 1 dak bestellen en Alternate heb ik goede ervaring mee.

dacht trouwens dat G.E.I.L. niet zo'n goede geheugens maakt en nog wel eens problemen oplevert met ASUS borden.

nope geen signature

Verwijderd

SpaceMarine schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:18:
[...]

dat heb ik een paar keer gedaan maar kwam redelijk bedrogen uit, je moet dan een aantal keren verzendkosten betalen. Het is ook moeilijk doen met garantie (moederbord kapot en alles moet er uit).
Wil alles onder 1 dak bestellen en Alternate heb ik goede ervaring mee.

dacht trouwens dat G.E.I.L. niet zo'n goede geheugens maakt en nog wel eens problemen oplevert met ASUS borden.
Ook de verzendkosten kun je meerekenen; ik heb hetzelfde even samengesteld in de PW (hier) en het scheelt 200 euro! Dat is toch verre van bedrogen uitkomen dacht ik zo!

• Jird
  • Laatst online: 02-01 19:17
SpaceMarine schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:08:
[...]

verwachte verkoopprijs van deze kaart is 399 dollar, dat is dus een stuk lager ;)

........
:o okee dan, dat is nieuw voor me en leuk nieuws :*) :9~ sorry, mijn fout dan, dan lijkt me dat zeker de moeite waard om op te wachten ;) >:)

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
enige wat ik hier zie is dat je raid wilt gaan draaien met 2 disks, en ik wil je toch wel meegeven dat als je dan overal al zoveel uitgeeft, je toch eigenlijk beter voor 3disks kunt gaan en een keuze voor RAID5 - het voordeel daarvan is, is dat als er zich een schrifjfout voordoet op een van je schijven. je niet ineens ook AL je data kwijt bent.

verder wil ik toch nog eens onderstrepen dat tenzei je echt uber- wilt gaan OC'en PC6400 meer dan genoeg is om van je E66 een E67 te maken.

• SpaceMarine
i-chat schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:51:
enige wat ik hier zie is dat je raid wilt gaan draaien met 2 disks, en ik wil je toch wel meegeven dat als je dan overal al zoveel uitgeeft, je toch eigenlijk beter voor 3disks kunt gaan en een keuze voor RAID5 - het voordeel daarvan is, is dat als er zich een schrifjfout voordoet op een van je schijven. je niet ineens ook AL je data kwijt bent.

verder wil ik toch nog eens onderstrepen dat tenzei je echt uber- wilt gaan OC'en PC6400 meer dan genoeg is om van je E66 een E67 te maken.
Bedankt voor de tip van de harde schijven,
Zit zelf op dat gebied te denken om de 250GB (1e) te gebruiken voor Windows, applicaties en foto's/films

de 2e HD wil ik dan alleen gebruiken voor games en wat downloads.

wat betreft het geheugen, als ik op Kingston geheugen blijf dan is de DDR800 net zo duur als DDR900 dus maakt het geen verschil.

@cpec : heb de berekening ook even gemaakt en als ik bedrijven die ik wil aanhouden aanhoud dan scheelt het max 100 euro. dan liever toch op 1 plek bestellen.

nope geen signature

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
SpaceMarine schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:58:
[...]

Bedankt voor de tip van de harde schijven,
Zit zelf op dat gebied te denken om de 250GB (1e) te gebruiken voor Windows, applicaties en foto's/films

de 2e HD wil ik dan alleen gebruiken voor games en wat downloads.
lijkt me een prima opzet :) raid-0 zou ik niet doen als dat je enige array is, lagere betrouwbaarheidsfactor (als er nu één disk uitvalt heb je de data op je andere schijf nog) + als je eens een grote rar uit wil pakken gaat dat sneller van de ene naar de andere disk (om maar een voorbeeld te noemen).
wat betreft het geheugen, als ik op Kingston geheugen blijf dan is de DDR800 net zo duur als DDR900 dus maakt het geen verschil.

@cpec : heb de berekening ook even gemaakt en als ik bedrijven die ik wil aanhouden aanhoud dan scheelt het max 100 euro. dan liever toch op 1 plek bestellen.
en DDR2-667? heb je ook meer dan genoeg aan, al zal dat waarschijnlijk ook niet veel schelen in prijs. ter informatie, mijn kingston hyperx loopt met gemak op 900 Mhz....

en ook gewoon op 1 plek bestellen, scheelt je ook gedoe met eventuele garantie.

Verwijderd

Ik zou inderdaad ook even kijken naar de 'goedkoopste' in combinatie met de 'meest betrouwbare' leveranciers... als je kijkt in de shop surveys zie je dat Alternate regelmatig moeilijk is met 'Aftersales' issues. Dit is dan ook altijd een reden voor mij geweest om naar anderen te gaan kijken... opkomende bedrijven die wel betrouwbaar zijn (volgens de surveys) en zich nog willen bewijzen t.o.v. het grote publiek. Vaak doen ze dit door de te leveren services en de prijzen.

Ik heb eind februari een nieuw systeem gekocht van zo'n 1800 euro bij in totaal 4 verschillende leveranciers gevonden via de pricewatch. Stukken goedkoper dan Alternate (zelfs inclusief verzendkosten) en hele goede service!!!

Wat betreft de voeding, ik zou ook zeker voor een Antec gaan (bv Antec NeoHe 550 watt: mijn voeding). Deze heeft een zeer hoog rendement (volgens mij momenteel nog de hoogste van de markt) en Antec staat bekend om zeer goede voedingen! Verder is het zeer gemakkelijk dat deze modulair is!

Succes met je keuzes!! En ja ga maar voor de 226BW heeerlijk...!!! Bijna net zo mooi als een mooie vrouw;) He he..

Robbert

ps. ik zeg bijna, dus ik ga toch voor de vrouw:P

• SpaceMarine
Hoe werkt dat PW mandje?
maw hoe voeg ik iets toe hier aan :S

dat terzijde

Ik kreeg de tip van een collega dat Enermax ook goede voedingen maakt, en hij had begrepen dat coolermaster ook goede voedingen had.

nope geen signature

• thewizard2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:13:
[...]

ik heb ze van www.alternate.nl
dit is idd een winkel met een hoge prijs over het algemeen. Hierdoor kan je wel redelijk proberen onder het budget te blijven. Zelf heb ik mijn pc bij azerty en salland besteld en als ik snel wat nodig heb is alternate (enigste pcshop in de buurt op redelijke afstand) een eventuele optie

ps, als je wat verder in de post doorleest zie je dat ik dit al eens heb gezegd

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• SpaceMarine
heb hetzelfde samengesteld alleen dan bij 4launch en kom dan een stuk goedkoper uit al, met het huidige kom ik op +- 1850,- scheelt nu dus al 150,- en eindhoven is dichterbij (20KM).

nope geen signature

• SpaceMarine
Zit er aan te denken de monitor bij Mediamarkt te bestellen.
Die hebben dacht ik 14 dagen niet goed geld terug garantie waarmee ik binnen die tijd de pixles kan checken.

de rest wordt denk ik van 4launch, is dichter bij, zal binnenkort even de eerste post aanpassen met het nieuwe hardware. geheugen heb ik aangepast naar Corsair geheugen, de seagate barracuda's is 2X 320GB geworden.

heeft iemand trouwens ervaring met de SATA dvd spelers en branders?

nope geen signature

Verwijderd

4launch erg goed. ik heb daar is een keer 7800 gt gekocht toen die net uit was. en volgens mycom was die defect (nietdus) heb ik met hun contact opgenomen terug gestuurd en kreeg me geld meteen terug of ik kon kiezen voor een een nieuwe 7800gt maarja toen heb ik maar meteen de 7800 gtx top gekocht bij 4launch perfecte online winkel dus helaas niet de goedkoopste maar nog steeds goedkoper dan de pc boer in je stad en kwa service/aftersales uitstekend je kan je pakketje ook lekker volgen erg fijn

• SpaceMarine
denk dat het daar ook wel goed zit.

alleen jammer dat die monitor nu al nergens te verkrijgen is :S

nope geen signature

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
kijk anders ook ff in mijn topic, dat is ongeveer dezelfde prijsrange, wellicht zie je wat bruikbaars

Verwijderd

De E6600 kost nu bij azerty 250+/- euro....

• SpaceMarine
225,- bij 4 launch,
heb trouwens slechte ervaring met Azerty een paar jaar geleden en koop sindsdien nix meer daar.

wil toch nog even wachten op de intel rpijsverlaging entot de X2900 serie uit is.

nope geen signature

Verwijderd

jemig, nu nog maar 214!

• CS-V!S!ONMASTER
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10-2025

CS-V!S!ONMASTER

I've got a vision

Zelf ben ik ook beetje aan het kijken leuke opstellingen, misschien dat je/julie naar mijn selectie kunt/kunnen kijken.

systeem 1
systeem 2

Geef aub commentaar, het wordt op prijs gesteld!!!

Ik zal me ook bezig gaan houden met oc-en van het systeem misschien heeft iemand ander/beter geheugen in gedachten.

[ Voor 12% gewijzigd door CS-V!S!ONMASTER op 20-04-2007 15:46 ]

V!S!ONMASTER

• SpaceMarine
ik heb in ieder geval mijn startpost geupdate met wat mij op dit moment de beste keus lijkt.

nog altijd graag opmerkingen!!!!!!!!!!

nope geen signature

• kapert
  • Laatst online: 06:32
CS-V!S!ONMASTER schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:26:
Zelf ben ik ook beetje aan het kijken leuke opstellingen, misschien dat je/julie naar mijn selectie kunt/kunnen kijken.

systeem 1
systeem 2

Geef aub commentaar, het wordt op prijs gesteld!!!

Ik zal me ook bezig gaan houden met oc-en van het systeem misschien heeft iemand ander/beter geheugen in gedachten.
Ik denk dat je beter een eigen topic kan starten, want 'topic kapen' wordt namelijk niet echt op prijs gesteld :)

Edit: Spacemarine, je samengestelde systeem ziet er goed uit, ik denk dat goede keuzes hebt gemaakt, en nu is het afwachten op wat Ati te bieden heeft ergens in Mei ;)

[ Voor 12% gewijzigd door kapert op 21-04-2007 10:13 ]

• SpaceMarine
kapert schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:07:
[...]

Ik denk dat je beter een eigen topic kan starten, want 'topic kapen' wordt namelijk niet echt op prijs gesteld :)

Edit: Spacemarine, je samengestelde systeem ziet er goed uit, ik denk dat goede keuzes hebt gemaakt, en nu is het afwachten op wat Ati te bieden heeft ergens in Mei ;)
thnx , ben nog niet helemaal klaar, weet nog niet goed welke videokaart, voeding en gehuegen maar de rest is zo goed als definitief.

weet trouwens iemand waarom je met de pc-builder van Alternate perse een IDE dvd moet nemen en SATA niet genoeg is.

nope geen signature

• kapert
SpaceMarine schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:37:
[...]

thnx , ben nog niet helemaal klaar, weet nog niet goed welke videokaart, voeding en gehuegen maar de rest is zo goed als definitief.

weet trouwens iemand waarom je met de pc-builder van Alternate perse een IDE dvd moet nemen en SATA niet genoeg is.
Tjsa de voeding zou opzich goed moeten wezen volgens deze review:
http://www.elitebastards....d=27&limit=1&limitstart=3

Geheugen is ook prima, je kan er goed mee overklokken en lage cas is natuurlijk mooi meegenomen. Verder de videokaart is afwachten, wat de prijs en prestaties zullen zijn van Ati's kaarten die in Mei komen.

• SpaceMarine
hmmmmmmm......

zit toch aan een andere kast te denken.
Wij hebben 2 katten rondlopen en ik lees net dat de shark aan de zijkant open is, dat er geen plexi voor zit.
Maakt dit iets uit, maw kan ik beter een andere kast uitzoeken dan?
wil uiteindelijk toch de 8800GTX, kan die ook in een midikast??

o, en de rest is dit geworden :

Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI, SATA2 RAID
Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 2xDVI
Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX
Digiconnect Floppy Kabel Rond 0,45m
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
2X NEC DVD-/+/RAM AD-7173S 18x/18x/8x Bulk (zilver)
NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zilver)
2X Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS
Thermaltake Big Tower Shark VA7000SWA ATX no PSU (zilver) (mischien dus)
Thermaltake Powersupply Toughpower 600W

nope geen signature

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 11:29
Antec P180?

• SpaceMarine

nope geen signature

• kapert
Je kan ook voor bijvoorbeeld de Cooler Master CM Stacker STC-T01 of de Thermaltake Tsunami gaan, die zitten beiden goed dicht, en die vind ik persoonlijk ook wat mooier. Maarja smaken kunnen verschillen natuurlijk :)

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-01 12:00
SpaceMarine schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:22:
wil uiteindelijk toch de 8800GTX, kan die ook in een midikast??
Volgende maand komt de GeForce 8800 Ultra in de winkels te liggen:
De GeForce 8800 Ultra maakt gebruik van een nieuwe revisie van de G80-chip die minder stroom verbruikt en op een hogere snelheid geklokt kan worden. De Ultra-editie krijgt 768MB gddr3-geheugen met een kloksnelheid van 2,35GHz terwijl de core op 675MHz geklokt zal worden. Ter vergelijking: de GTX-variant heeft het geheugen op 1,8GHz lopen en de core op 575MHz.
Volledige artikel: nieuws: Beeldmateriaal GeForce 8800 Ultra duikt op

• SpaceMarine
Dlocks schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:31:
[...]

Volgende maand komt de GeForce 8800 Ultra in de winkels te liggen:

[...]

Volledige artikel: nieuws: Beeldmateriaal GeForce 8800 Ultra duikt op
weet het, en de maand er op komt er weer iets nieuws.

zo blijf je aan het wachten helaas, en zo'n ultra is in het begin niet aan te komen dus duurt het weer een maand langer.

heb een tijd gewacht op de X2900 maar wachten doe ik niet meer.

Qua Case zit ik nu aan de coolermaster 831 te denken.
heeft iemand daar ervaring mee?

nope geen signature

• SpaceMarine
SpaceMarine schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:44:
[...]

weet het, en de maand er op komt er weer iets nieuws.

zo blijf je aan het wachten helaas, en zo'n ultra is in het begin niet aan te komen dus duurt het weer een maand langer.

heb een tijd gewacht op de X2900 maar wachten doe ik niet meer.

Qua Case zit ik nu aan de coolermaster 831 te denken.
heeft iemand daar ervaring mee?
kreeg vandaag de tip van iemand om als MB de ASUS p5w DH deluxe te kopen ipv het MB wat ik had uitgezocht.
Ga toch voorlopig niet of mischien nooit in SLI draaien dus advies hierover is welkom :)

nope geen signature

• SpaceMarine
niemand?

nope geen signature

Verwijderd

P5W DH heeft een verouderde chipset, dus niet doen!

• SpaceMarine
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:28:
P5W DH heeft een verouderde chipset, dus niet doen!
welke dan wel?

heb 3 winkels gebeld en alle 3 promoten ze de P5BW tegen de andere.
Die andere blijkt alleen interessant te zijn als je in SLI wilt werken.

mocht iemand hier een mening over hebben hoor ik het graag, dit is namelijk het laatste wat ik nog uit moet zoeken.

[ Voor 41% gewijzigd door SpaceMarine op 27-04-2007 20:15 ]

nope geen signature

Verwijderd

Tja, ik ben zelf voor de P5B Deluxe gegaan...

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
Zoals hierboven word gezegt ga niet voor het Aus P5WDH bord en ookniet voor de Deluxe versie. De borden van Gigabyte bieden een gegarandeerde langere levsnduur, beter service & snellere prestaties. Maar het nadeel dat jij Crossfire wilt breng het nadeel met zich mee dat jij geen 680i chipset kan kopen, deze zijn namelijk sneller en een stuk goedkoper, vooral in SLi want de borden van intel hebben allemaal 2x8e. En dit kan niet meekomen met een 2x16e moederbord in SLi.
Maar mischien het beste advies wacht op het P35 chipset van Intel deze komt over een paar weken uit!

Mischien geeft deze voeding je meer waarde:
http://www.azerty.nl/prod...11497/truepower-trio.html

Ga verder zeker voor de E6600 deze klokt een stuk beter dan de E6700 en hiermee bespaar je meteen wat geld ;) Moet je wel investeren in een goede cpu koeler personelijk zou ik voor een Scythe gaan ;)

Specs

• SpaceMarine
Solid_Aapie schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:21:
Zoals hierboven word gezegt ga niet voor het Aus P5WDH bord en ookniet voor de Deluxe versie. De borden van Gigabyte bieden een gegarandeerde langere levsnduur, beter service & snellere prestaties. Maar het nadeel dat jij Crossfire wilt breng het nadeel met zich mee dat jij geen 680i chipset kan kopen, deze zijn namelijk sneller en een stuk goedkoper, vooral in SLi want de borden van intel hebben allemaal 2x8e. En dit kan niet meekomen met een 2x16e moederbord in SLi.
Maar mischien het beste advies wacht op het P35 chipset van Intel deze komt over een paar weken uit!

Mischien geeft deze voeding je meer waarde:
http://www.azerty.nl/prod...11497/truepower-trio.html

Ga verder zeker voor de E6600 deze klokt een stuk beter dan de E6700 en hiermee bespaar je meteen wat geld ;) Moet je wel investeren in een goede cpu koeler personelijk zou ik voor een Scythe gaan ;)
heb in het verleden zeer slechte ervaringen gehad met Gigabyte met pc's bouwen (zo'n 3 a 4 jaar geleden) toen was het echt een bagger merk.

ik ben voor de 680i chipset gegaan want ik heb inmiddels de bestelling rond gemaakt :

1 4Launch Hardware installatie (assemblage)
1 4Launch Bios update naar laatste versie
1 Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI, SATA2 RAID
1 Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GTX 768MB GDDR3
1 Cooler Master Big Tower Stacker 831 ATX No PSU (zilver)
1 Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX
1 Creative Geluidskaart X-Fi Gamer 7.1 OEM
1 Digiconnect Floppy Kabel Rond 0,45m
1 Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
2 NEC DVD-/+/RAM AD-7173S 18x/18x/8x Bulk (zwart)
1 NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)
2 Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS
1 Thermaltake Powersupply Toughpower 600W

bestelling bij 4 launch gedaan :)

nope geen signature

• Tomino
  • Laatst online: 21:05
SpaceMarine schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:10:
[...]

1 Digiconnect Floppy Kabel Rond 0,45m
Die hoefte waarschijnlijk niet omdat je zon kabel krijgt bij je moederbord, maar ach je gaat er niet dood van!

Verwijderd

Waarom zou je nog een floppy drive installeren, ik heb voor mijzelf in 2003 de floppy al afgeschaft. :)

Het is toch wel aardig achterhaald tegenwoordig....

• SpaceMarine
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:19:
Waarom zou je nog een floppy drive installeren, ik heb voor mijzelf in 2003 de floppy al afgeschaft. :)

Het is toch wel aardig achterhaald tegenwoordig....
het is een raid moederbord en ik begin met een officiele XP mediacenter.

hiervoor moet je drivers installeren via een floppy.

nope geen signature

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
TS, de max. DDR2 snelheid die op de doos van je mainbord staat moet je je niet te veel van aantrekken, JEDEC (organisatie die over de standaardisatie van geheugen gaat) heeft 800Mhz gewoon als maximum aangegeven. Las ik vandaag op deze site. :+

• SpaceMarine
m0nkey schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:43:
TS, de max. DDR2 snelheid die op de doos van je mainbord staat moet je je niet te veel van aantrekken, JEDEC (organisatie die over de standaardisatie van geheugen gaat) heeft 800Mhz gewoon als maximum aangegeven. Las ik vandaag op deze site. :+
klopt, heb ik ook ergens gelezen, dit is echter snel genoeg voorlopig en gehuegen kan je altijd vervangen ;)

nog een kleine aanpassing om beter voorbereid te zijn op de toekomst, de voeding is van een 600Watt naar een 750Watt gegaan.

nope geen signature

Verwijderd

SpaceMarine schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:30:
[...]

klopt, heb ik ook ergens gelezen, dit is echter snel genoeg voorlopig en gehuegen kan je altijd vervangen ;)

nog een kleine aanpassing om beter voorbereid te zijn op de toekomst, de voeding is van een 600Watt naar een 750Watt gegaan.
Nou dat was nutteloos................

• SpaceMarine
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:44:
[...]

Nou dat was nutteloos................
niet zoveel als je reactie.

nope geen signature

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 07-11-2025
SpaceMarine schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:30:
[...]

Zoals ik al vaker heb gezegd, het verbruik van PC-onderdelen gaat niet met de tijd lineair stijgen, voorlopig zit je met 600-Watt écht al heel safe..
Ik vind die kast zelf niet geweldig, kasten zijn natuurlijk erg persoonlijk maar heb je al gekeken naar de Antec Nine Hundred? Voor 100 euro een zeer mooie kast (imo) met 3x 120mm fans en 1x 200mm :).

Ik vind dat je nog steeds geen goede motivatie voor het mobo hebt gegeven. Waarom nou die P5W DH Deluxe van 175 euro? Je gaat waarschijnlijk een 8800GTX kopen, het ondersteunt geen SLi dus uitbreidingsmogelijkheden heb je niet. Heb je voor de rest al die extra's die op het bord zitten nodig? Voor de 2e keer, je bent beter af met een Gigabyte DS4. Gigabyte is in tegenstelling tot AsRock gewoon een goed A-merk en concurreert al langer met Asus. Als je echt zo overtuigd van Asus bent (moet je Asus nemen vanuit geloofsovertuigingen? :P) neem dan de P5B Deluxe, heeft namelijk ook alles wat jij nodig hebt.

Verder geen opmerkingen :).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• SpaceMarine
Jedi_Pimp schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:15:
[...]

Zoals ik al vaker heb gezegd, het verbruik van PC-onderdelen gaat niet met de tijd lineair stijgen, voorlopig zit je met 600-Watt écht al heel safe..
Ik vind die kast zelf niet geweldig, kasten zijn natuurlijk erg persoonlijk maar heb je al gekeken naar de Antec Nine Hundred? Voor 100 euro een zeer mooie kast (imo) met 3x 120mm fans en 1x 200mm :).

Ik vind dat je nog steeds geen goede motivatie voor het mobo hebt gegeven. Waarom nou die P5W DH Deluxe van 175 euro? Je gaat waarschijnlijk een 8800GTX kopen, het ondersteunt geen SLi dus uitbreidingsmogelijkheden heb je niet. Heb je voor de rest al die extra's die op het bord zitten nodig? Voor de 2e keer, je bent beter af met een Gigabyte DS4. Gigabyte is in tegenstelling tot AsRock gewoon een goed A-merk en concurreert al langer met Asus. Als je echt zo overtuigd van Asus bent (moet je Asus nemen vanuit geloofsovertuigingen? :P) neem dan de P5B Deluxe, heeft namelijk ook alles wat jij nodig hebt.

Verder geen opmerkingen :).
thnx Jedi_pimp daar heb je wat aan ;)

Heb doorgegeven dat het toch de 600Wat toughpower wordt.
En ik ben uiteindelijk niet gegaan voor de P5W maar voor de P5N32-E SLI (nforce 680i)
deze kwam in de meeste revieuws net beter uit de bus dan de P5B deluxe.

En mijn god heeft mij verplicht om Asus te nemen, heb een afspraak met Joep van eht Hek en mag Oeliekoelie wel eens van hem lenen :P
Vind Asus gewoon een "prettig" merk door de ervaring die ik er mee heb, dat is alles. Andere merken zullen ook top zijn maar waarom Puma gaan kopen als je Reebok het beste merk vind en binnen je budget past :S

zal vandaag de topicstart even aanpassen met wat het definitief is geworden en wil er natuurlijk dan nog altijd over discuseren ;) aanpassen kan nog een beetje omdat het nog besteld moet worden (bedrijven zijn dicht vandaag :))

nope geen signature

Verwijderd

SpaceMarine schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:00:
[...]

niet zoveel als je reactie.
Ja sorry maar ik dacht dat je ondertussen wel iets over voedingen had ondekt....

Verwijderd

Tegenwoordig is een floppy drive echt niet meer nodig
Je boot gewoon vanaf cdrom of USB.

En soundblaster X-fi is wel ok maar auzentech geluidskaarten zijn stukken beter.
Auzentech is niet te koop in Nl helaas. In duitsland te bestellen bij Norskit.com
( binnen 7 dagen je bestelling in huis)

Reden dat ik ben overgestapt op andere geluidskaart omdat de vista drivers zwaar
onder de maat zijn

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 19:16 ]

• SpaceMarine
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:05:
[...]

Ja sorry maar ik dacht dat je ondertussen wel iets over voedingen had ondekt....
Floris,

voedingen zijn wat dat betreft altijd een probleem,
koop je er nu 1 en over een half jaar een nieuwe videokaart en je komt mischien alweer net iets te kort.
Vind kritiek prima, maar wat onderbouw hierbij zal niet misstaan.

het is toch de 600Watt geworden, blijkt meer dan voldoende te zijn en dat probeerde je volgens mij aan te geven ;).

wat de floppy betreft, volgens mij kun je met XP nog steeds alleen van floppy booten voor de SATA drivers.
Maar zou goed kunnen dat dit inmiddels ook via USB kan :S

nope geen signature

Verwijderd

Wellicht overdreef ik een beetje. Ik ben blij dat je een slimme keuze hebt gemaakt. Floppy maakt trouwens helemaal niets uit dus men moet niet moeilijk doen, kost toch een drol!

• SpaceMarine
*zucht*

Pc inmiddels sinds vorige week maandag in reparatie. Na lang onderzoek is daar gebleken dat het gehuegen niet compatible is met dit MB, mensen let daar dus goed op !!!!!!!!!!!!!!

het is nu : OCZ 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 XTC geworden welke beter compatible zou moeten zijn.

nope geen signature

Pagina: 1